Silniki z turbinami.

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Silniki z turbinami.

Postprzez PLayer » piątek, 29 lip 2005, 21:59

Witam.
Możecie mi powiedzieć w jakich samochodach montowano fabrycznie silniki z turbosprężarkami, ALE..., do pojemności 1,4, nie większe. Lub ewentualnie który silnik można stosunkowo nietrudno przerobić poprzez dodanie turbiny. Mówię o silnikach benzynowych.
Dzieki z góry
Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)


Postprzez rally_fan1 » piątek, 29 lip 2005, 22:42

Daihatsu Charade - tutaj to była pojemność 1l
Daihatsu YRV
Fiat Punto
Fiat Uno
Renault 5,Renault 9,Renault 11
VW Polo G40 - sprężarka "ślimakowa"

więcej w tej chwili nie kojarzę

te które wymieniłem były albo są aktualnie(YRV) sprzedawane w Europie - jak wiadmo w Japonii zdarzają się nawet samochody o poj.silnika ok.0.7 do których montuje się w fabryce turbo
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50

Postprzez żółtodziób » sobota, 30 lip 2005, 09:40

Właściwie w kwestii aut z turbodoładowaniem nie można nic dodać do przedmówcy, owszem może i w Japonii można kupić praktycznie każde małe auto z turbiną ale u nas wybór jest niewielki. Na pocieszenie mogę dodać że soft turbo, takie które pozwoli wycisnąć do 100 KM z litra pojemności można założyć do każdego silnika. Tyle że IMO nie zawsze ma to sens, turbo mimo wszystko komplikuje życie, silnik turbodoładowany nigdy nie działa płynie, a w polsce zdarza się sporo dni że na drogach ślisko. Turbo montuje się wtedy, kiedy zależy na utrzymaniu małej pojemności i wyciśnięciu sporej mocy, jak najbardziej wskazane jest w wozach sportowych, według mnie jeśli silnik a przekroczyć pojemność 4, maksymalnie 5 litrów to lepiej wrzucić w jego miejsce 3 litrowy silnik turbo, taki będzie znacznie lżejszy, no, chyba że ktoś zrobi taki silnik jak Ferrari zrobiło w modeli F 50 czy w Enzo, może i duży, ale bardzo lekki. Nie mam też nic przeciwko turbo w wozach takich jak WRX czy Evo, to są czterołapy więc proleów z przeniesieniem mocy nie ma, a silnik turbo dodaje im agresji, charakteru.

W autach segmentu B można wybrzydzać w silnikach wolnossących o sporej mocy, Corsa 1.4 16V - 90 KM, Clio 1,4 16 V - 100 KM, że nie wspomnę takiej wymiataczki jak Honda CRX - 1,6 VTec - 150 KM, ten sam silnik byl montowany w starszych Civicach type R. Ciekawą propozycją jest też Saxo VTS 1.6 - 120 KM i bliźniaczy Pug 106 z takim samym silnikiem. Poza tym Suzuki Swift GTi, w starym wydaniu, 1.3 i 100 KM, w połączeniu z masą 800 kg to już ładnie lata.

Co wiecej, obawiam się że dorobienie takim małym zabawkom turbiny moze się okazać ponad ich siły. to są autka lekkie i z krótkim rozstawem osi, im wiel nie potrzeba żeby się nieźle zabawić.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stein911 » sobota, 30 lip 2005, 18:05

Dość często uturbiane są silniki 1.2 w fiatach, wiele firm ma już na nie sposób. Przy czym słyszałem że np. nowesze auta z przepustnicą sterowaną elektornicznie okazują sie bardzo kapryśne i trzeba tu większego doświadczenia w przeprogramowywaniu kompa. Po prostu seryjny program szaleje. Starsze auta są pod tym względem duzo lepsze. No ale tu już musiałbyś sie poradzić kogoś z doświadczeniem.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez PLayer » sobota, 30 lip 2005, 19:32

Może wyjaśnię skąd moje zainteresowanie takimi silnikami...
Podejrzewam, że to co napiszę uznacie za bzdurę i marnotrastwo pieniędzy ale odpowiem tak... chcę to zrobić i już.
A więc:
Jestem właścicielem Zastawki 1100 i chcę mieć jedyną unikalną i wogóle de best. Z wyglądu już jest super (full oryginał, zero rdzy itp.).
Teraz chciałbym mieć jedyną w Polsce Zastawkę z turbiną. Ponieważ rocznikowo silnik jest dosyć stary i raczej niezdrowe byłoby jedo uturbianie dlatego zastanawiam się nad wymianą silnika.
Mam nadzieję, że to bardziej zdoła ukierunkować Wasze porady, które sobie bardzo cenię.
Dzięki za już przekazane porady i czekam na więcej :)
Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)

Postprzez ZOWA » sobota, 30 lip 2005, 21:14

żółtodziób napisał(a):że nie wspomnę takiej wymiataczki jak Honda CRX - 1,6 VTec - 150 KM,
znajdz mi crx-a z motorem 150KM
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez schwepes » sobota, 30 lip 2005, 22:13

Honda CRX 1.6i-VT (150KM@7600)
http://www.civic4g.com/specs.htm
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ZOWA » sobota, 30 lip 2005, 23:34

schwepes napisał(a):Honda CRX 1.6i-VT (150KM@7600)
http://www.civic4g.com/specs.htm
to sa cifki a nie crx-y w crxach nie bylo tego motoru 150KM
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez fluff » niedziela, 31 lip 2005, 00:04

Byl jeszcze Renault 5 turbo z 1,4.
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez RallyMAN » niedziela, 31 lip 2005, 01:26

ZOWA napisał(a):
schwepes napisał(a):Honda CRX 1.6i-VT (150KM@7600)
http://www.civic4g.com/specs.htm
to sa cifki a nie crx-y w crxach nie bylo tego motoru 150KM


w ostaniej rubryce po prawej u góry pisze jak byk 'CRX'... trzeba czytać...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez stein911 » niedziela, 31 lip 2005, 13:08

Zupełnie nie znam sie na zastawach, ale pewnie silnik nie jest jej najmocniejsza stroną. Przełożenie silnika i skrzyni z innego auta pewnie łatwe nie bedzie ale do odwaznych swiat należy. Powodzenia. Na twoim miejscu przeszczepiałbym silnik fabrycznie doładowany. Mniej roboty.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez psz » poniedziałek, 1 sie 2005, 00:35

A przeciez ten maluch Rafala Chrzana (z Rudy Slaskiej) ma turbodoladowany silnik z zastawy, moze jednak korzystniej byloby wyremontowac ten stary silnik i wlasnie ten doladowac... I zadnej elektroniki do przeprogramowywania ;-)
A dzwiek tej zastawy jakos specjalnie opracujesz moze? ;-)

Pozdro
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 1 sie 2005, 09:23

Ja nie dawno czytałem o CC z silnikiem 1.2 MPI od Punto, gdzie właściciel zamontował turbinę. Zamknął modyfikacje w kwocie 6000 zł. Mi osobiscuie silniki z turbo nie pasują. Po 1m trzeba bardzo dobrze rozgrzać silnik, po 2, przed wyłączeniem motory po ostrej jeździe trzeba turbo ostudzic. A pozatym, turbo włącza sie okolo 2500-3000 obr.min, więc nie ma mocy od dołu, a na rajdach, przynajmniej typu KJS, jest to potrzebne. Chyba, żę zamontowany będzie ALS, ale ty chyba troche droga modyfikacja :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez stein911 » poniedziałek, 1 sie 2005, 13:17

Dlatego zamaist soft turbo lepiej założyć kompresor. Mniej inwazyjna modyfikacja i lepszy przebieg momentu obrotowego.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez yapko » poniedziałek, 1 sie 2005, 17:08

Silnik z zastawy ma ten sam blok i nawet tloki w takim samym rozmiarze jak Uno Turbo 1.3 (roznia sie tylko skokiem walu) - wlozenie silnika UT zamiast niego nie wymaga zadnej ingerencji w mocowania. Skrzynia 5-biegowa jest glebsza wiec byc moze trzeba jej zrobic miejsce przy podluznicy. Najlepiej zasadzic caly naped z Uno - komp jest fabrycznie przeznaczony do turbiny, sprzeglo i skrzynia mocne, chlodnica oleju, mocny dol silnika z dodatkowym natryskiem oleju itd. W ogole kupic cale zgnite Uno w niemczech i wyjac z niego wskazniki, wentylowane hamulce (A-gr CC jezdza wlasnie na zestawie Uno Turbo), felgi i wiele ciekawych gratow. Mozna tez probowac kupic sam silnik z punto I HGT, 1.4, tez ten sam blok, byl tez montowany w mlodszych uno turbo.
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron