Le Mans 24h

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 cze 2005, 18:27

jak zabraknie ropy to zastąpi się ją metanolem, który można produkować w dowolnych ilościach. Poza tym jak zabraknie ropy to i dyzle nie będą miały czym się ogrzewać. Diesel jest dobry do ciężarówki ew. w teren i tam jest jego miejsce, w samochodzie osobowym to pomyłka, a w portowym to już w ogóle. Zresztą już diesle w LM były przerabiane, bez żenady wsadzili motor od Caterpilara, efekt był łatwy do przewidzenia, rozleciało się przeniesienie napędu. Przy takim momencie obrotowym (tak na prawdę wysoka wartość momentu obrotowego przy niskich obrotacvh przeszkadza w płynnym dozowaniu mocy) tylko czekłem aż coś się sypnie.

Poza tym przy obecnych przepisach diesle raczej mają marne szanse, wspólczynnik wyrównawczy dla benzynowych turbodoładowanych jednostek wynosi 1,7, zaś dla diesli 1,5. Oznacza to, że jeżeli maksymalna dopuszczalna pojemność wynosi dla benzyniaka 4 litry to dla diesla będzie to jakieś 4.3 - 4.4. Wiele mu to nie pomoże, biorc pod uwwagę, że turbodiesel ma moc na poziomie benzynowego silnika wolnossącego o podobnej pojemności.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez :alfan: » poniedziałek, 20 cze 2005, 18:44

W tym roku również był projekt wystawienia dyzla ( bodajże Taurus w LMP 2), ale coś się sypnęło.

Co do udziału diesli - jesli wejdą z tym projektem faktycznie Pug i Audi, to na 95% przeforsują wprowadzenie nowej klasy, żeby mogli sobie coś wygrać...
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 cze 2005, 23:00

W tym roku również był projekt wystawienia dyzla ( bodajże Taurus w LMP 2), ale coś się sypnęło.


Mimo że narzekam na brak różnorodności to cieszę sie że z klekotem nie wyszło, chrzanię takie urozmaicenie.

Co do przeforsowania klasy: no cóż, nawet jeśli przeforsują to i takg..o z tego będą mieli, pamięta się tylko kto wygrał wyścig a nie kto zajął 1 miejsce w swojej klasie. Przy tak szybkich Pescarolach (tak apropos to czemu to się już nie nazywa Courage?) w generalce raczej niewiele zdziałają.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Piccolo_Jr » wtorek, 21 cze 2005, 12:43

Żółtodziób trochę się mylisz W Taurusie sam silnik pochodził w zasadzie od VW Tuarega. Ale czasem diesle mają szanse wygrać przy wyrównanych warunkach W Nurburgring 24 h już kiedyś BMW dieslowskie wygrało wyścig. Gadanie że diesel w osobówce to pomyłka to duże nadużycie. Mondeo 2.2 TDCI (155KM) Kombi śmiga naprawdę bardzo fajnie a pali tyle co nic (benzyna żłopałaby ogromne ilości) A już wyszła Avensis z silnikiem 177KM bodajże. Więc Dieselki są wciąż w ofensywie.
How do they do it, why do they do it, riding and crushing, and riding and winning, and always faster and faster and faster....
Avatar użytkownika
Piccolo_Jr
N3
 
Posty: 231
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 16:05
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piccolo_Jr » wtorek, 21 cze 2005, 18:34

A oto Długo zapowiadana już nowa broń Porsche na Le Mans 2006
Porsche pokazało swój prototyp LMP2 który podobno pozytywnie przeszedł juz pierwsze testy na torze w centrum badawczo-rozwojowym Porsche w Weissach. Pojazd jest napędzany 3.4 litrowym 90stopniowym silnikiem V8 Podobno posiada to to 480 KM przy masie 750 kg

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ciekawe jak będzie spisywał się na torze :? Mam nadzieję że nie będzie sypał się tak jak pozostałe pojazdy klasy LMP2
How do they do it, why do they do it, riding and crushing, and riding and winning, and always faster and faster and faster....
Avatar użytkownika
Piccolo_Jr
N3
 
Posty: 231
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 16:05
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Wilu » środa, 22 cze 2005, 09:14

konkretna ta szuflada, ciekawe jednak dlaczego nie posklejali czegoś w LMP1
Leeeszek !
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez :alfan: » środa, 22 cze 2005, 10:25

LMP1 za rok-dwa.
Piccolo, nie wiesz, czy to w końcu Porsche czy nie Porsche - podobno ktoś w Anglii miał to budować :?:
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piccolo_Jr » środa, 22 cze 2005, 10:42

A o co pytasz dokładniej Alfan bo nie za bardzo cię zrozumiałem?
Tak jak sobie dłużej popatrzyłem na to Porsche to trochę mi to Lolę B05/40 przypomina. Ciekawi mnie jak to będzie z projektem LMP1 może wyciągną stary samochód który miał pojechać w tym roku co Audi wystartowało bodajże i na jego podstawie coś stworzą czy też będzie to zupełnie coś nowego.
How do they do it, why do they do it, riding and crushing, and riding and winning, and always faster and faster and faster....
Avatar użytkownika
Piccolo_Jr
N3
 
Posty: 231
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 16:05
Lokalizacja: Poznań

Postprzez :alfan: » środa, 22 cze 2005, 10:52

No właśnie o to pytam, czy nadwozie jest zrobione przez Porsche, czy kogoś innego - może się okazać, że to kolejny Bentley...
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piccolo_Jr » środa, 22 cze 2005, 11:07

Eee myślę że to chyba jednak Porsche robiło ten samochód. Może tylko trochę wykożystali doświadczenia innych.
How do they do it, why do they do it, riding and crushing, and riding and winning, and always faster and faster and faster....
Avatar użytkownika
Piccolo_Jr
N3
 
Posty: 231
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 16:05
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » środa, 22 cze 2005, 12:23

Piccolo: 170 KM to mają silniki bnzzynowe 2.0 BEZ TURBO. Turbodoładowane benzynowe 2.0 może mieć nawet 400 KM, więc dyzel ze swoimi 170 raczej wrażenia nie robi. nie wiem jakim cudem dyzel wygrał 24 h Nuburgring, ale podejrzewam ze na tej samej co Audi wygrywa Le Mans przez ostatnie 5 lat (brak konkurencji, dopóki startowały inne liczące się fabryki to Audi nie miało atwego życia).

Także argument niskiego spalania jest dla mnie chybiony, pali to-to może i niedużo, ale w salonie kosztuje łanych kilkanaście tysiecy więcej niz bezyniak o podobnej mocy, kiedyś liczyłem ile trzeba wyjeździć żeby to się zwróciło i wyszło ze jakieś 100 000 km. Dużo prędzej zdążysz go sprzedać. Że nie wspomnę o takiej przyjemnosci jak wymiana turbo, które potrafi się sypnąć jż po stówie, wtedy nie ma mowy o jakiejkolwiek opłacalności.

Co do Porsche - jeżeli nie będzie awaryjne to może nawet wygrać LM, po tym jak dorzucili dodatkowe 50 kg LMP1 teoretycznie stosunek mocy do masy w LMP1 i LMP2 jest taki sam zaś lżejsze LMP2 ma mniejsze opory. Wszystko to teoria, bo z tą mocą jest jak w wurcach, niby 300 KM a tak na prawde wszyscy mają więcej, nikt tylko nie wie o ile więcej, a to o ile więcej tanowi o różnicy. O tym, że priorytetem była duża moż świadczyć może odejście od tradycji i wpakowanie V8 (skandal) z którego przy tej samej pojemności można wycisnąć więcej mocy niż z boxera. na pewno gorzej będzie latać po zakrętach, ale przecież LM wygrywa się na prostej.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości

cron