QUATTRO=HALDEX czy QUATTRO=THORSEN?

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez Kuba M. » piątek, 25 lut 2005, 03:02

Zepter napisał(a):Zaprawdę powiadam ci, że koncern VW to także Audi (czego na pewno jesteś świadom) i to może się odnosić do tej marki. A wzdłużne ułożenie silnika wcale nie wyklucza zastosowanie sprzęgła wielopłytkowego haldex wymaga to tylko innej skrzyni rozdzielczej doprowadzającej moment obrotowy wałem do tylnej osi.


W grupie VAG wyklucza, nie mają w ofercie ani jednego modelu ze wzdłużnie ułożonym silnikiem i Haldexem.

Van VW Sharan też ma silnik umieszczony wzdłużnie i tak samo ja VW Passat ma system napędu 4x4 za pośrednictwem systemu haldex. :?
Zresztą w programie motoryzacyjnym na DSFie sam widziałem jak to działa, był to cały program poświęcony autom 4x4 oraz AWD i działanie haldexa było pokazane na przykładzie VW Passata Varianta czyli kombi. :wink: Haldex to znak rozpoznawczy VW z napędem dwóch osi....może z wyjątkiem Touarega ktory ma całkiem inny system napędu z centralnym symetrycznym mechanizmem różnicowym z blokadą(...)


Poczytaj sobie z łaski swojej specyfikacje Passata i Phaetona na vw.com
Napisali: 4MOTION™ all-wheel drive system with Torsen sensing center differential. To, że Dariusz Wojdas na swojej stronie napisał inaczej wcale nie oznacza, że jest to prawda.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom


Postprzez żółtodziób » piątek, 25 lut 2005, 16:25

Obawiam się że chłopakom z VAG mogło się dawno pochrzanic co montują do czego :) To, co pisze Kuba wydaje sie sensowne z technicznego punktu widzenia, niemniej jednak sam fakt zastowsowana wzdłużnego układu nie musi automatycznie oznaczać dyfra typu Torsen. Ale może, jeśli VAG przyjął taką strategię.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Zepter » wtorek, 1 mar 2005, 21:37

Przejżałem kilkanaście stron internetowych w tym strony producentów Torsena i Haldexa i dochodzę do wniosku, że się myliłem :shock: . Przyznaję się do błędu. :? Moje błędne przeświadczenie wzieło się z niezliczonych błędów w prasie motoryzacyjnej :roll: . Założyłem nawet temat na forum Auto Świata i w liczbie blisko 70 postów znalazło się wielu zwolenników jednej jak i drugiej opcji. Na 99 % Passat 4Motion ma Torsena. Bodajże od 1997 czy 98 roku.Niestety wchodzący niebawem następca będzie miał silnik ułożony poprzecznie i napęd 4x4 za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego haldex. No i gdzie ma być ten postęp :?: :!: :evil: Pozdrówki for all.
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Kuba M. » środa, 2 mar 2005, 16:23

Szkoda, że zrezygnowali z Torsena w Passacie. Pomimo, że napęd w VAGach nigdy nie był jakiś szczególnie dobry, to jednak jest to kolejny krok wstecz. Tak coś mi się zdaje, że 97,6% kupujących Passata 4Motion i tak nie wiedziało, jak napęd w tym samochodzie jest przekazywany. Nie mówiąc już o praktycznych aspektach obu rozwiązań. Biorąc pod uwagę możliwość obniżenia ceny, zrobienia klientów w bambuko a co za tym idzie powiększenie zysków jako szef VW zrobiłbym dokładnie to samo.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » środa, 2 mar 2005, 18:55

postęp jest, VAG oszczędzi na kosztach producji i podnosząc cenę zwiększy swoje dochody.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez GregHGT » czwartek, 3 mar 2005, 21:30

Kuba M. napisał(a):
krzychd napisał(a):a może ktoś wytłumaczyć o co w tym wszystkim chodzi??

Wiem tylko, że haldex się włącza ze zwłoką, że jakis olej się nagrzewa i coś dołancza. Może ktoś to wytłumaczyć??


Najbardziej gówniany z Haldexów ma Honda, tam potrzebny jest poślizg przedniej osi do aktywowania tyłu i realizowane to jest z tego co wiem przez sprzęgło wiskotyczne. Działa ta z opóźnieniem i jak napęd jest potrzebny to go nie ma, a jak już nie jest potrzebny to nagle się pojawia.



Z calym szacunkiem, ale po tym co piszesz widac, ze ani nigdy nie jezdziles Honda CR-V (bo chyba ten naped nazywasz Haldexem) ani nie sledziles za bardzo ewolucji tego rozwiazania. Jesli chodzi o nazwe to nie jest haldex ale DPS - Dual Pump System. Przy tylnym dyfrze masz dwie rotacyjne pompy trochoidalne, jedna napedzana od kol przednich razem z walem, a druga od kol tylnych. Jesli w pewnym momencie pojawi sie roznica cisnien wytwarzanych przez obie pompy (czyli w praktyce przednie kola zaczna sie slizgac), nastepuje wlaczenie wieloplytkowego sprzegla. Opoznienie jest minimalne, liczone w katach obrotu kol przednich. Moze w pierwszym CR-V faktycznie mozna bylo wyczuc jakies opoznienie. W modelu '02 zmniejszono luz poprzeczny zazebien pomp, dzieki czemu opoznienie jest jeszcze mniejsze. W CR-V MY05 dolozono mechaniczne sprzeglo jednokierunkowe. Rezultat jest taki, ze naped tylnych kol zalacza sie bez koniecznosci wystapienia poslizgu przednich kol. Wystarczy mocniejsze dodanie gazu, aby sprzegielka sie zblokowaly i naped byl przenoszony takze na tyl. Dzieje sie tak do momentu kiedy zakonczy sie przyspieszanie.

Reasumujac to co teraz ma Honda w CR-V jest moim zdaniem jednym z najlepszych rozwiazan napedu AWD.
Avatar użytkownika
GregHGT
N2
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 20 sty 2003, 21:12
Lokalizacja: Ursynów koło Warszawy

Postprzez Kuba M. » czwartek, 3 mar 2005, 23:31

GregHGT napisał(a):Z calym szacunkiem, ale po tym co piszesz widac, ze ani nigdy nie jezdziles Honda CR-V (bo chyba ten naped nazywasz Haldexem) ani nie sledziles za bardzo ewolucji tego rozwiazania. Jesli chodzi o nazwe to nie jest haldex ale DPS - Dual Pump System. Przy tylnym dyfrze masz dwie rotacyjne pompy trochoidalne, jedna napedzana od kol przednich razem z walem, a druga od kol tylnych. Jesli w pewnym momencie pojawi sie roznica cisnien wytwarzanych przez obie pompy (czyli w praktyce przednie kola zaczna sie slizgac), nastepuje wlaczenie wieloplytkowego sprzegla. Opoznienie jest minimalne, liczone w katach obrotu kol przednich.


Niestety pudło. CR-V jeździłem. Opóźnienia nie są wcale małe, są ogromne. Było to w roku bodaj 2004. Napęd spisywał się beznadziejnie. Nie wiem jak działa w modelu 2005, ani nie śledziłem jego rozwoju.

Reasumujac to co teraz ma Honda w CR-V jest moim zdaniem jednym z najlepszych rozwiazan napedu AWD.


Dołaczany napęd na tył i brak szper z przodu i z tyłu to Twoim zdaniem jedno z najlepszych rozwiązań AWD? Wybacz, ale pozwolę sobie mieć odmienne zdanie na ten temat :)
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Zepter » piątek, 4 mar 2005, 00:21

GregHGT: Oj bluźnisz bracie w sposób straszliwy :lol: . Jestem w stanie zrozumieć twój post jeśli pracujesz w salonie Hondy albo conajmniej jeździsz Hondą CR-V. :D Ze swojej strony proponuję zamieścić twój post w najśmieszniejszych, najgłupszych postach w historii forum. :?
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez GregHGT » piątek, 4 mar 2005, 19:40

Kuba M. napisał(a):Niestety pudło. CR-V jeździłem. Opóźnienia nie są wcale małe, są ogromne. Było to w roku bodaj 2004.


No wlasnie. A CR-V byl pewnie z '95.

Kuba M. napisał(a):Nie wiem jak działa w modelu 2005, ani nie śledziłem jego rozwoju.


No wiec powtarzam, przejedz sie nowym CR-V, tym razem najlepiej za kierownica.

Zepter napisał(a):GregHGT: Oj bluźnisz bracie w sposób straszliwy :lol: . Jestem w stanie zrozumieć twój post jeśli pracujesz w salonie Hondy albo conajmniej jeździsz Hondą CR-V. :D Ze swojej strony proponuję zamieścić twój post w najśmieszniejszych, najgłupszych postach w historii forum. :?


Prawie trafiles. Jestem Prezesem Honda Motor Poland.

A ja ze swej strony proponuje zebys sie nie zachowywal jak chodzaca skarbnica motoryzacyjnej wiedzy. Zacznij sie powoli przywyczajac, ze niektore osoby moga miec inne zdanie od twojego. Jesli sie nie zgadzasz, napisz dlaczego, ale nie wysmiewaj i nie obrazaj.
Avatar użytkownika
GregHGT
N2
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 20 sty 2003, 21:12
Lokalizacja: Ursynów koło Warszawy

Postprzez Kuba M. » piątek, 4 mar 2005, 22:07

GregHGT napisał(a):Jesli sie nie zgadzasz, napisz dlaczego, ale nie wysmiewaj i nie obrazaj.


Przyganiał kocioł garnkowi. Sam w odpowiedzi na mój post zamiast argumentów merytorycznych wolałeś uzywać jakiś głupich żarcików. Honda była z roku 2004, a ja siedziałem za kierownicą. Teraz czekam na normalną dyskusję z Twojej strony na temat napędu CR-V i argumentacji dlaczego uważasz go za dobry. Ja swoje zdanie na temat działania tego napędu przedstawiłem, Ty jak narazie wolisz urządzać sobie głupie docinki. Przyznam się, że Twoja postawa niemiło mnie zaskoczyła.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez GregHGT » piątek, 4 mar 2005, 22:42

Kuba M. napisał(a):
GregHGT napisał(a):Jesli sie nie zgadzasz, napisz dlaczego, ale nie wysmiewaj i nie obrazaj.


Przyganiał kocioł garnkowi. Sam w odpowiedzi na mój post zamiast argumentów merytorycznych wolałeś uzywać jakiś głupich żarcików. Honda była z roku 2004, a ja siedziałem za kierownicą. Teraz czekam na normalną dyskusję z Twojej strony na temat napędu CR-V i argumentacji dlaczego uważasz go za dobry. Ja swoje zdanie na temat działania tego napędu przedstawiłem, Ty jak narazie wolisz urządzać sobie głupie docinki. Przyznam się, że Twoja postawa niemiło mnie zaskoczyła.


Kuba M., to nie bylo do ciebie tylko do tego od garnkow. Na Twoj post odpowiedzialem tak merytorycznie jak sie tylko dalo. Jedyne co bym zmienil to stwierdzenie, ze to jeden z najlepszych napedow AWD. Przesadzilem. Powinno byc "najlepszych popularnych napedow AWD". A najlepszym napedem AWD w ogole jest wg mnie nissanowska ATESSA.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
GregHGT
N2
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 20 sty 2003, 21:12
Lokalizacja: Ursynów koło Warszawy

Postprzez Zepter » sobota, 5 mar 2005, 00:11

GregHGT: Moja wypowiedź dotyczyła twojej nawiasem mówiąc bardzo kontrowersyjnej - dokładnie śmiesznej wypowiedzi o tym, że niby napęd CR - V jest jednym z najlepszych....itd. Wcale nie zachowuję się jak to ujołeś chodząca skarbnica motoryzacyjnej wiedzy. Kiedy nie mam racji i się mylę to się do tego przyznaję. A moja wypowiedź była raczej kulturalna i na pewno cię nie obrażałem. Nie komentowałem też twojego nicku panie: ZgredHGT :?
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Whitek » sobota, 5 mar 2005, 00:28

Zepter napisał(a):moja wypowiedź była raczej kulturalna i na pewno cię nie obrażałem.

Zepter napisał(a):Nie komentowałem też twojego nicku panie: ZgredHGT :?



:cry: To forum zaczyna mnie przerazac. Jak nie dziwne odpowiedzi nic nie wnoszace do tematu to obrazanie rozmowcy…
www.forum.rajdkormoran.pl Obrazek
Avatar użytkownika
Whitek
N3
 
Posty: 314
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 18:33

Postprzez Zepter » piątek, 22 kwi 2005, 01:48

Skoro temat przeniesienia napędu w Audikach i VWejach już przedyskutowany to może pogadamy o Toyocie RAV-4? Jak to z nią jest? Wiskoza czy międzyosiowy mechanizm różnicowy? A może i to i to? :?
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość