no to jest wada szpery, szpera się zciera
Co niby się zciera w szperze? W wiskotycznym sprzęgle nie dochodzi do bezpośredniego kontaktu pytek, natomiast helikalna pracuje jak normalny dyfer... Fakt że musi przenosić większe naprężenia, ale to kwestia doboru odpowiednio wytrzymałej szpery do mocy silnika...
Szpera czy zawias? Wszystko zależy od konretnego przypadku, jeśli autko nie jest zbyt mocne a mamy dobre opony to prędzej mozna będzie się obejść bez szpery. Poprawione zawieszenie w takim aucie może okazać się wystarczające, jeśli przestanie się kłaść w zakrętach to możliwe że nie będzie dochodzić zbyt często do mielenia wewnętrznego koła napędzanego. Jeśli mamy do czynienia z mocniejszym wózkiem (a wśród takich jeśli rozsądnie wybierzemy można znaleźć już coś co się nie kładzie aż tak tragicznie jak mają w zwyczaju wózki na zakupy) rozsądniejszym będzie chyba montaż szpery. W ogóle najlepiej jest wziąc auto, zanim eszcze zaczniemy je przerabiać, ustawić kilka pachołków i samemu stwierdzić co przeskadza bardziej, czy buksujące koła czy brak kontaktu z glebą...