Płyta pod silnik

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez Transformer » wtorek, 23 lis 2004, 00:53

w alfie 156 seryjnie jest plastikowa plyta, na pierwszy rzut oka wyglada na w miare mocna, ale kruszy sie w zasadzie nie wiadomo kiedy :) skrzyknelismy sie z paroma chlopakami i na 5 osob wyszlo po niecale 500 pln za material, wyciecie, dociecie, lekkie wygiecie plyt duraluminiowych do naszych aut. Trzeba jeszcze pomyslec o w miare logicznym montazu (ale w przypadku cc czy sc to napewno jest przerobione) i gotowe
http://www.alfa156.pl/ Alfa 156 | http://photomotive.net/ że niby blog | http://www.flickr.com/photos/airsiwy/ Zdjęcia
Avatar użytkownika
Transformer
N3
 
Posty: 256
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 20:38
Lokalizacja: Kraków


Postprzez !ADI! » środa, 24 lis 2004, 00:06

Może taraz ja się wypowiem.

Co do ABS to HAHAHAHAHAHAHAHA. Tak ABS, Kartonowa klatka bezpieczeństwa i drewniane kubły. Lekkie i tanie. No i w gratisie wiejski tuning.

Co do płyt, to tak jak ktoś pisał, musi być bardzo dobrze przymocowana. Co do wytrzymałości płyt, to w sejach, cc i nawet saxo może służyć jako strefa zgniotu. Płyta gnąc się ratuje silnik i środek auta. Wiec jakby się wydawało nie służy tylko do osłaniania podbrzusza.

Są na rynku płyty aluminiowo-kewlarowe, ich zaletą jest niska waga, natomiast wadą, wyższa cena.

Aha co do plastikowych płyt, to w sumie co raz więcej aut posiada takie płyty, ale służą one jedynie celom kosmetycznym, dzięki nim, silnik się mniej syfi.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez dembol SC » środa, 24 lis 2004, 11:32

Widze ze jeden dobrze zaznajomiony w temacie odpowiedzial :)
ADI, czy taka plyta 8mm nie bedzie za ciezka do seja (kwesta wywazenia)?
Jaki musi byc rozmiar takiej plyty? 1m na 1m starczy?
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez !ADI! » środa, 24 lis 2004, 16:40

dembol SC napisał(a):Widze ze jeden dobrze zaznajomiony w temacie odpowiedzial :)
ADI, czy taka plyta 8mm nie bedzie za ciezka do seja (kwesta wywazenia)?
Jaki musi byc rozmiar takiej plyty? 1m na 1m starczy?



Co do mocowania i wielkości płyty, dużo nie pomogę, bo już miałem zamocowaną. Ale co od szerokości to muis wystawać przed chłodnicę i na bok od niej. Ale także nie może wystawać po za obrys smochodu :D.

Ale najlepiej żeby kończyła się tak jak dół zderzaka. Bo w tedy osłania takrze chłodnicę, która jest "narażona" na uszkodzenia, bo jak już pewnie zauwayłeś, ona jest PIERWSZA, tzn wystaje przed silnikiem. No a jeżeli masz położone auto, to także pierwsza przyjmie krawężnik :/.

No a co do wyważenia. To seje jak i cc mają właśnie taki problem, że prawie cały ciężar jest przesunięty na przednią oś. No a jeżeli wyprujesz kanapę i inne, to w tedy automatycznie odciąża sie tył. No i dodanie płyty także powoduje przesunięcie środka cięzkości do przodu. Bo musisz pamiętać, że nie tylko sama płyta jest z przodu, jest tam także "rama" do której ją mocujesz, a ona sama w sobie troszku waży. Za to na kożyść jest klatka, która skutecznie dociąża zadek.

Jeżeli chcesz wiedzieć ile to będzie różnicy między płytammi 7 i 8 to poprostu sprawdź jaka jest gęstość aluminium i tyle. i potem pomnóż powieżchnię płyty przez grubość ale w w metrach! i gęstość.

A co do rozkładu masy, to seje i cc znane są ze "skoczności" i tu w sumie nic nie zrobisz.

Ale jeżeli chcesz poprawić rozkład masy[ale nie tylko] to załóż jeszczę płytę pod bak[ona nie jest już taka gruba a na pewno coś da].

PS wydaje mi się, że płyta 1mx1m może być przymała, bo sam sej ma chyba 1,5m szerokości. Jeżeli się zdecydujesz to może zadzwoń do BMT albo do takiej firmy i powiedz, że chcesz zamontować płytę i że masz aluminium więc ile musisz przywieść i tyle :D.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez PawelRally » środa, 24 lis 2004, 16:48

Powinna wystawać i powinna też być przygięta troche do góry, jest tak przynajmniej u mojego kolegi. A co do płyty pod bak to dobre rozwiązanie przeniesie troche środek ciężkośći i osłoni bak, ale ona moze być cieńsza niż ta co będzie z przodu!
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez dembol SC » czwartek, 25 lis 2004, 19:45

Hmmm to jest sens dawac az 8mm? Moze wystarczy np. 6mm?
W poznaniu zrobienie mocowania to az 400zl - jak to wyglada u Was?

PS. ADI - jaką dlugosc szpilek najlepiej wziasc zeby byly uniwersalne? Tzn do stalówek i alusow + np. dystanse. Da sie to jakos zrobic? I gdzie kupic taki klucz zeby dalo sie toto przykrecic :)
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sojek1 » czwartek, 25 lis 2004, 23:49

rozmiar plyty: długość 110x szer90 (70-zweza sie z tylu)

wazne jest tez aby nie byla za wysoko bo przy ruszaniu silnik sie bedzie o nia "obijal".
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez sojek1 » czwartek, 25 lis 2004, 23:53

400zl????

na hodze za 500 zetka sprzedaja komplet (plyta 5mm + mocowania)
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez !ADI! » piątek, 26 lis 2004, 00:38

sojek1 napisał(a):400zl????

na hodze za 500 zetka sprzedaja komplet (plyta 5mm + mocowania)


Ale jaki to typ aluminium? Bo nie może być zbyt kruche. To też jest istotne. I jakie mocowanie. Chodzi mi o jakość i wytrzymałość.
Bo też nie można dać płyty zbyt nisko. Bo niby silnik nie obija się o nią ale za to płyta obija się o drogę. U mnie silnik się troszku obijał ale teraz po zastosowaniu wzmacnianych poduszek, ten efekt w sumie ustał.
A 5 mm to nie jest trochę mało? Nie wiem ale się tak pytam.

A co do szpilek, to musisz skonkretyzować, co to oznacza szpilka. Bo szpilki to także śruby do przykręcania kół. :)

A jeżeli piszesz o szpilkach, na króre się nakręca nakrętki, to chyba nie ma jakiegoś większego problemu. Bo kupujesz takie, żeby starczyły na alusa+dystans. A jak ściągniesz dystansa i założysz stalowe felgi, to dysponujesz gustownym "kołpaczkiem" :).

A co do klucza, to ja takowy kupiłem w castoramie. Poptostu zwykły klucz do kół z takim otworem na osi szpilki w miejscu zagięcia. i w tem sposób przykręcisz koło w każdej kombinacji. Czasami także widuję u wulkanizatorów takie długie nasady do pistoletów pneumatycznych. Tylko nie za ciekawie będzie jak obrobisz końcówkę nakrętki.

Aha nie kupuj krzyżaków w supermarketach! Jednego złamałem na KJsie. Ale potem troszkę dospawałem i jest OK.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez dembol SC » piątek, 26 lis 2004, 01:52

No niestety 400zl :( takie u nas ceny niestety. Mocowanie zrobione przez LPM (Leszek Patan Motorsport) - koles przygotowuje wiekszosc poznanskich rajdowek wiec chyba zna sie na tym.
A sama plyta, uzywka, tak jak pisalem - 500zl :(

a co do szpilek to po prostu nie chce zeby byl za dlugie, bo jak bedą za duzo wystawac to moge nie przejsc badania przed KJSem... i tak wlasnie mysle czy brac 62 czy 82mm. a moze rozne dlugosci na kazdą oś :) ?

EDIT: a bylby ktos z forum zainteresowany płytą PA6, 1200x1100x8mm?
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sojek1 » piątek, 26 lis 2004, 13:27

ADi

Ja nie wiem dokładnie bo nie mam ich płyty ale mailowalem do nich i napisali ze alu o wzmocnionej wytrzymałości... bla bla .Nie podali konkretów, jak kręcą to pewnie PA2 wciskają.
co do stelarza też nie przysłali fotek, pewnie bali się żebym sobie sam na ich wzór nie zrobił... :P

5mm to moim zdaniem troszke za mało, ale ja podałem przykładową cenę, grubsze też robią.

Co do obijania się: trzeba znaleźć kompromis 8)
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez !ADI! » sobota, 27 lis 2004, 18:53

UWAGA UWAGA :D

Płyta do cc, która chowa się pod zdeżakiem ma 101cm[zwęża się do 71cm]x71 i jes wywinięta do góry przy szerszym końcu. Polecane grubości to 7-10mm.

Mój znajomy za taką płytę[używaną]+stelaż z montarzem bierze chyba 1000.

A co do szpilek, to ja powiedziałem, że chowają się w obrysie nadwozia :D i mnie na KJSie puścili. A wiesz chyba problemu nei stanowi wożenie orginalnych śrub i poprostu szybkie przekręcenie przed startem :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez nick555 » niedziela, 28 lis 2004, 18:07

ADI co do twojego wcześniejszego postu szpilki to szpilki a śruby do kół to śruby. nie mylmy pojęć, nazywanie śrub szpilkami jest błędem!!!
A i nie śmiej się z ABSu bo za większy kawałek np.2x2 metry zapłacisz 40 zł i nawet jak popęka to się opłaca i zauważ że pytałem czy ma być to profi rajdówka! Myśle że inwestycja 500- 600 zł w płyte na KJSy to chyba lekkie przegięcie można zainwestować w budowie w naprawdę coś poważniejszego np. nowy a nie używany fotel czy pasy!
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez dembol SC » środa, 8 gru 2004, 13:10

witam
znalazlby sie moze chetny na plyte aluminiową 8mm, stop PA6 (wiec odpowiedni), rozmiar ~1100x1200mm ?
bo mniej wiecej tyle mi zostanie jak zrobie moja plyte dlatego tez pytam
cena dobra :)

PS. IMO przydałby sie dział GIEŁDA na forum
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez munieck » środa, 8 gru 2004, 13:20

hmmmm ja chce plyte do clio, ale nie wiem, czy mi to wystarczy... poza tym, do Poznania troche mam, transport wyjdzie mnie tyle ile bym zaoszczedzil ;]
Nie sztuka zabic muche na przedniej szybie. Na bocznej juz tak :-)
Avatar użytkownika
munieck
N3
 
Posty: 420
Dołączył(a): środa, 12 lis 2003, 17:11
Lokalizacja: Śląsk/Nowy Sacz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości