Peugeot 206 s16

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Peugeot 206 s16

Postprzez rosso » środa, 1 wrz 2004, 23:50

witam! mam pytanko. Chcem kupic peugeota 206 s16 z 2001 roku i chcialem zapytac jakie wystepuja usterki lub jakie ma wady??
Słyszalem ze w łatwy sposob i tanim kosztem zrobic z niego 180km czy to jest prawda jezeli tak to w jaki sposob???
rosso
 
Posty: 5
Dołączył(a): wtorek, 25 maja 2004, 10:14
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński


Postprzez Kuba M. » czwartek, 2 wrz 2004, 11:12

To ten z wielkim zderzakiem zrobiony, żeby homologować WRC? Zresztą nieważne, 206 z silnikiem 2.0 136 KM jeździ zaskakująco słabo, zawias ma miękki, masę sporą, skrzynię niedokładną ze zbyt długim skokiem lewarka. Na polskich drogach lubi padać seryjnie jakiś tam element zawieszenia i występują problemy z elektryką. Jak jest wielki zderzak to tym gorzej, bo auto wygląda zajebiście bojowo a jeździ trochę powolnie i tapczanowato. Podkręcić silnik można za pomocą jakiegoś tam kitu Peugeot Sport, który obejmuje komputer, wałki, parę innych pierdół i kosztuje ponad coś w okolicach 10.000 PLN - tutaj mogę się mylić bo dawno już o tym słyszałem. Pozatym jak go podkręcisz to nie masz pewności czy padnie skrzynia, mam tu na myśli rzeczy, które dzieją się w pucharówkach. Reasumując, ja bym poszukał czegoś lżejszego i szybszego, a ten wytwór francuskiej technologi sobie odpuścił.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez michal_wrc » czwartek, 2 wrz 2004, 22:45

Przedłużona wersja (duże zderzaki) to jest 206 GT. S16 wygląda z zęwnątrz tak jak zwykłe 206
Avatar użytkownika
michal_wrc
A5
 
Posty: 737
Dołączył(a): sobota, 13 gru 2003, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez stein911 » piątek, 3 wrz 2004, 00:10

I chyba jako jedyny poza mini w segmencie B ma tendencje do nadsterowności a nie podsterowności.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Kuba M. » piątek, 3 wrz 2004, 00:39

Tendencja do nadsterowności? Przy FWD z cięzkim silnikiem z przodu? Jak to możliwe? Zresztą, padaka czy tak czy siak.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez stein911 » piątek, 3 wrz 2004, 17:45

Tak wynikało z testów w Motomagazynie i AMiS, sam nie testowałem. Wszytko zależy od ustawienia zawiechy, a gdyby jeszcze dodać szperę, to by autko ładnie zamiatało pobocza :)
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Transformer » piątek, 3 wrz 2004, 19:20

Kuba M. napisał(a):Tendencja do nadsterowności? Przy FWD z cięzkim silnikiem z przodu? Jak to możliwe? Zresztą, padaka czy tak czy siak.


Bardziej nadsterowne będzie z ciezkim niz lekkim silnikiem z przodu ... zresztą nadsterownosc czy podsterownosc bardziej zależą od nastawów zawiasu niż wagi silnika (tak jak napisal Sztajn :) )
http://www.alfa156.pl/ Alfa 156 | http://photomotive.net/ że niby blog | http://www.flickr.com/photos/airsiwy/ Zdjęcia
Avatar użytkownika
Transformer
N3
 
Posty: 256
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 20:38
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ZOWA » sobota, 4 wrz 2004, 08:03

Kuba M. napisał(a):To ten z wielkim zderzakiem zrobiony, żeby homologować WRC? Zresztą nieważne, 206 z silnikiem 2.0 136 KM jeździ zaskakująco słabo, zawias ma miękki, masę sporą, skrzynię niedokładną ze zbyt długim skokiem lewarka. Na polskich drogach lubi padać seryjnie jakiś tam element zawieszenia i występują problemy z elektryką. Jak jest wielki zderzak to tym gorzej, bo auto wygląda zajebiście bojowo a jeździ trochę powolnie i tapczanowato. Podkręcić silnik można za pomocą jakiegoś tam kitu Peugeot Sport, który obejmuje komputer, wałki, parę innych pierdół i kosztuje ponad coś w okolicach 10.000 PLN - tutaj mogę się mylić bo dawno już o tym słyszałem. Pozatym jak go podkręcisz to nie masz pewności czy padnie skrzynia, mam tu na myśli rzeczy, które dzieją się w pucharówkach. Reasumując, ja bym poszukał czegoś lżejszego i szybszego, a ten wytwór francuskiej technologi sobie odpuścił.



jezeli chodzi o pucharowki to maja inna skrzynie.pucharowki sa budowane na bazie P206 Xs ktory dysponuje moca 115KM i pojemnoscia 1.6 a w 2.0 byly inne skrzynie
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez stein911 » sobota, 4 wrz 2004, 10:38

jezeli chodzi o pucharowki to maja inna skrzynie.pucharowki sa budowane na bazie P206 Xs ktory dysponuje moca 115KM i pojemnoscia 1.6 a w 2.0 byly inne skrzynie


Chodzi o to, że peugeot ma linkowy mechanizm zmiany biegów. Oznacza to to, co napisał Kuba.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Kuba M. » sobota, 4 wrz 2004, 16:30

Transformer napisał(a):zresztą nadsterownosc czy podsterownosc bardziej zależą od nastawów zawiasu niż wagi silnika (tak jak napisal Sztajn :) )


I jeszcze od 10.000 innych czynników nie mających nic wspólnego z zawiasem. Pod i nad sterowność nie są tak trywialnymi pojęciami jakby sie mogło z początku wydawać.

Bardziej nadsterowne będzie z ciezkim niz lekkim silnikiem z przodu


Abstrahując od tych 10.000 innych czynników: jak to? Samochody z cięzkimi silnikami z przodu napędzanymi na przód ryją asfalt jak świnie błoto - tak mi się przynajmniej wydaje.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Transformer » sobota, 4 wrz 2004, 18:41

Bardziej nadsterowne będzie z ciezkim niz lekkim silnikiem z przodu


Abstrahując od tych 10.000 innych czynników: jak to? Samochody z cięzkimi silnikami z przodu napędzanymi na przód ryją asfalt jak świnie błoto - tak mi się przynajmniej wydaje.


Docisk przeważa nad bezwładnością
http://www.alfa156.pl/ Alfa 156 | http://photomotive.net/ że niby blog | http://www.flickr.com/photos/airsiwy/ Zdjęcia
Avatar użytkownika
Transformer
N3
 
Posty: 256
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 20:38
Lokalizacja: Kraków

Postprzez stein911 » sobota, 4 wrz 2004, 18:51

Docisk przeważa nad bezwładnością


Też się skłaniam ku tej tezie. A ten docisk najbardziej od zawiasu zalezy, zwłaszcza w tak wolnym aucie. Opisywany peugeot ma tendencje do zarzucania dupą przy odjęciu gazu => tylnia oś jest naprawde słabo dociążona, a ciężki silnik temu pomaga.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Kuba M. » sobota, 4 wrz 2004, 19:31

stein911 napisał(a):Opisywany peugeot ma tendencje do zarzucania dupą przy odjęciu gazu => tylnia oś jest naprawde słabo dociążona, a ciężki silnik temu pomaga.


Lift off oversteer jest tendencją, która występuje w wielu małych przednionapędowych samochodach. Więc gdy pisałeś o tendencji do nadsterowności, myślałem, że masz na myśli coś innego, dlatego drążyłem temat. To, że przy odjęciu gazu zarzuci dupskiem w aucie FWD z cięzkim silnikiem jest całkowicie normalne i nie sądze żeby 206 S16 był jedynym tego przykładem w tej klasie samochodów.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez stein911 » sobota, 4 wrz 2004, 19:43

Motomagazyn nr 11/2002

"Mały peugeot podczas szybkiej jazdy reaguje na zmiany obciążenia nadsterownością, spowodowaną uślizgiem tylniej osi. Szczególnie jeśli robi sie ślisko, musimy byc na nia przygotowani....Peugeot może okazać się niebezpieczny w rękach kierowcy, który tylko mysli, że umie szybko jeździć...Jadą cpeugeotem, przy każdym kolejnym słupku coraz bardziej "zamiatamy" tyłem i poruszamy się nieco wolniej..."

Testowali Wojciech Cołoszński i Marcin Opałka
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Transformer » sobota, 4 wrz 2004, 23:37

stein911 napisał(a):Motomagazyn nr 11/2002
"Mały peugeot podczas szybkiej jazdy reaguje na zmiany obciążenia nadsterownością, spowodowaną uślizgiem tylniej osi. Szczególnie jeśli robi sie ślisko, musimy byc na nia przygotowani....


To jest dobre :)) ja myslalem ze uslizg tylniej osi to jest wlasnie nasterownosc :) a nie przyczyna nadsterownosci :))

Pomijając to bzdurne sformułowanie, zamiast "mały peugeot" można wstawić sobie dowolna nazwe auta :)
Nie mieszajmy nad/podsterownosci wynikającej z charakterystyki auta (rozkład mas, zawias i '10 tys innych czynników' :) ) z nad/podsterownoscia wynikajaca z działan kierowcy (np transfer masy wymuszony hamowaniem/dodawaniem gazu) :)
http://www.alfa156.pl/ Alfa 156 | http://photomotive.net/ że niby blog | http://www.flickr.com/photos/airsiwy/ Zdjęcia
Avatar użytkownika
Transformer
N3
 
Posty: 256
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 20:38
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron