Za strona PZMłotu:
Puchar wyścigowy w sezonie 2005
Zgodnie z umową zawartą między Polskim Związkiem Motorowym a Volkswagen Racing Polska od sezonu 2005 w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski rozgrywany będzie wyścigowy puchar markowy Volkswagena "GOLF TDI CUP". Organizatorami GOLF TDI CUP są PZM, VW Racing Polska i Generalny Przedstawiciel Volkswagena, firma Kulczyk Tradex. W pierwszym sezonie ma uczestniczyć 25 kierowców, którzy zgłoszą swój udział w rywalizacji w cyklu. Zawodnicy otrzymają do startów samochody Golf V, wyposażone w silniki Diesla przygotowane według specyfikacji VW Sport. Zawody rozgrywane będą na torach krajowych w Kielcach i Poznaniu (po dwie rundy), w Czechach w Moście i w Brnie, a także na torach niemieckich Motopark Oschersleben i Eurospeedway Lausitz. W sezonie 2005 rozegranych zostanie więc osiem wyścigów. Zwycięzca, poza tytułem mistrza Polski, otrzyma nagrodę główną samochód VW Golf V. Przewidziano też nagrody finansowe za miejsca zajęte w poszczególnych eliminacjach. Partnerami GOLF TDI CUP będą SACHS, ATS, DUNLOP. Szczegółowych informacji udziela p. Adrian Maerchut, Tel. kom.: 608613906, tel.: (0-14) 6741204, fax: (0-14) 6741205, e-mail:
merchuta@gladysz.vw.pl
Dane techniczne pucharowego samochodu wyścigowego GOLF V TDI
Nadwozie: nadwozie samonośne
klatka przeciwkapotażowa - Wiechers Sport - 25 CrMo 4
homologacja FIA, DSMB
zestaw aerodynamiczny - GOLF CUP
Silnik:
4 cylindrowy - 16 zaworowy, wysokoprężny - TURBO, chłodnica paliwa, chłodnica oleju, chłodnica powietrza doładowującego (intercooler), katalizator utleniający, objętość skokowa - 1968 cm2
moc max - 185 KM
max moment obr. - 405 Nm.
Skrzynia biegów:
6 biegowa - napęd przedni
Sprzęgło:
jednotarczowe - tarcza typu SINTERMETALL - Sachs Race Engineering
W zawieszeniu samochodu wykorzystane są amortyzatory gwintowane, regulowane Sachs Race Ing., sprężyny - EIBACH i stabilizatory sportowe. Koła firmy ATS 8 x 18 typ DTM COMPETITION z wyczynowymi oponami Dunlop 210/650 x 18 slick/wet
W wyposażeniu samochodu przewidziano m. in. kierownice sportowe, fotele wyścigowe, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa i system gaśniczy firmy OMP. Dodatkowo w każdym samochodzie znajdzie się siatka ochronna po stronie kierowcy, lap timer i 4-tłokowy, pneumatyczny układ podnoszenia samochodu
Rzecznik Prasowy PZM
Mirosław Rutkowski