GOLF TDI CUP

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

GOLF TDI CUP

Postprzez Misza » piątek, 27 sie 2004, 00:11

Za strona PZMłotu:

Puchar wyścigowy w sezonie 2005

Zgodnie z umową zawartą między Polskim Związkiem Motorowym a Volkswagen Racing Polska od sezonu 2005 w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski rozgrywany będzie wyścigowy puchar markowy Volkswagena "GOLF TDI CUP". Organizatorami GOLF TDI CUP są PZM, VW Racing Polska i Generalny Przedstawiciel Volkswagena, firma Kulczyk Tradex. W pierwszym sezonie ma uczestniczyć 25 kierowców, którzy zgłoszą swój udział w rywalizacji w cyklu. Zawodnicy otrzymają do startów samochody Golf V, wyposażone w silniki Diesla przygotowane według specyfikacji VW Sport. Zawody rozgrywane będą na torach krajowych w Kielcach i Poznaniu (po dwie rundy), w Czechach w Moście i w Brnie, a także na torach niemieckich Motopark Oschersleben i Eurospeedway Lausitz. W sezonie 2005 rozegranych zostanie więc osiem wyścigów. Zwycięzca, poza tytułem mistrza Polski, otrzyma nagrodę główną samochód VW Golf V. Przewidziano też nagrody finansowe za miejsca zajęte w poszczególnych eliminacjach. Partnerami GOLF TDI CUP będą SACHS, ATS, DUNLOP. Szczegółowych informacji udziela p. Adrian Maerchut, Tel. kom.: 608613906, tel.: (0-14) 6741204, fax: (0-14) 6741205, e-mail: merchuta@gladysz.vw.pl


Dane techniczne pucharowego samochodu wyścigowego GOLF V TDI
Nadwozie: nadwozie samonośne
klatka przeciwkapotażowa - Wiechers Sport - 25 CrMo 4
homologacja FIA, DSMB
zestaw aerodynamiczny - GOLF CUP

Silnik:
4 cylindrowy - 16 zaworowy, wysokoprężny - TURBO, chłodnica paliwa, chłodnica oleju, chłodnica powietrza doładowującego (intercooler), katalizator utleniający, objętość skokowa - 1968 cm2
moc max - 185 KM
max moment obr. - 405 Nm.

Skrzynia biegów:
6 biegowa - napęd przedni

Sprzęgło:
jednotarczowe - tarcza typu SINTERMETALL - Sachs Race Engineering

W zawieszeniu samochodu wykorzystane są amortyzatory gwintowane, regulowane Sachs Race Ing., sprężyny - EIBACH i stabilizatory sportowe. Koła firmy ATS 8 x 18 typ DTM COMPETITION z wyczynowymi oponami Dunlop 210/650 x 18 slick/wet

W wyposażeniu samochodu przewidziano m. in. kierownice sportowe, fotele wyścigowe, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa i system gaśniczy firmy OMP. Dodatkowo w każdym samochodzie znajdzie się siatka ochronna po stronie kierowcy, lap timer i 4-tłokowy, pneumatyczny układ podnoszenia samochodu


Rzecznik Prasowy PZM

Mirosław Rutkowski
Misza
N1
 
Posty: 77
Dołączył(a): środa, 6 lis 2002, 14:32
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Glitol » piątek, 27 sie 2004, 07:53

Ceny zestawu nie podali chyba dlatego, żeby ludzi nie wystraszyć.
Autko ma fajny moment.
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez sumo » piątek, 27 sie 2004, 07:57

ciekawe czy wypali ? Brzmi obiecujaco. moze cos sie ruszy.. no i ten Kulczyk Tradex - to ten sam co samochody gliniarzą pozyczał ?
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez mototom » piątek, 27 sie 2004, 16:10

To ten sam kulczyk z 1 miejsca wprost.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez cotic » piątek, 27 sie 2004, 22:44

Jak dalej dobrze pójdzie, to mozliwe ze w przyszłym roku wystartuje w tym pucharze. Chęci są....tyle ze mało samochodów na dużo kandydatów.
Avatar użytkownika
cotic
N3
 
Posty: 475
Dołączył(a): niedziela, 25 lip 2004, 20:30
Lokalizacja: Świątniki Górne

Postprzez Misza » piątek, 27 sie 2004, 23:21

Cotic: Hmm, chyba bym sie nie zgodzil... Szczerze mowiac nie wierze, ze znajdzie sie 25 osob/teamow (whatever), ktore stac bedzie na zakup i wystawianie takiego kit-cara, nawet gdybysmy zalozyli spore poparcie ze strony sponsorow... No ale pozyjemy, zobaczymy.
Misza
N1
 
Posty: 77
Dołączył(a): środa, 6 lis 2002, 14:32
Lokalizacja: Poznań

Postprzez michal_wrc » sobota, 28 sie 2004, 10:03

W tym pucharze prawdopodobnie będą jeździć teamy także spoza Polski, więc można liczyć na mocną obsadę.
Z drugiej strony na początku jest dużo chętnych a później część wycofuje się z braku budżetu.
Avatar użytkownika
michal_wrc
A5
 
Posty: 737
Dołączył(a): sobota, 13 gru 2003, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Rambis » sobota, 28 sie 2004, 14:07

Super sprawa. Cena auta to około 100-110 tyś. PLN mówił mi to Tata Gładysz w Moście na wyścigu, ogólnie dużo ludzi z poza Polski interesuje się tym tematem i napewno znajdzie się 25 zespołów, tym bardziej że VW Polska dofinansowuje zakup auta każdemu z zawodników bez tego byłoby ono dużo droższe. W Moście była rozmowa z Czeskim zespołem, byli strasznie najarani
Rambis
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 sty 2004, 15:57

Postprzez Misza » niedziela, 29 sie 2004, 00:35

Wszystkim zainteresowanym polecam strone VW Racing Polska (szumna nazwa jest jak wiadomo najwazniejsza ;) ): www.vwracing.pl. Za duzo informacji na razie tam nie ma, ale miejmy nadzieje, ze bedzie to roslo geometrycznie wraz z czasem.
Aha, nieco wiecej nt. cen: http://www.vwracing.pl/strona/index.htm ... 8&28235040
Misza
N1
 
Posty: 77
Dołączył(a): środa, 6 lis 2002, 14:32
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Rambis » niedziela, 29 sie 2004, 21:58

Najlepszy jest numer, że te Golfy jak wychodzą z fabryki mają ponad 200 koni, obniżyli specjalnie moc aby podwyższyć trwałość pojazdu, na zawodach jednak chodzą, wydaje mi się, że tylko przypuszczenia a może obawy aby przypadkiem dwa z tych VW nie miały normalnej mocy przewidzianej przez fabryke.
Rambis
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 sty 2004, 15:57

Postprzez Fan wyścigów » poniedziałek, 30 sie 2004, 13:03

Rambis chyba coś w tym jest bo jak Stanco z Kiesielem jechali w Niemczech do do startu dostali podobno jakies kiepskie auta, moze zeby przegrac z bracmi. teraz jak Marcinkiewicz ze Szwagierczakiem jechali w Moscie to podobno tez ich auto slabiej jechalo w porownaniu do tego jakie oni mieli. Wiec jesli obaj beda startowac w tym pucharze to beda takie podejrzenia bo beda mieli dostep do mocnych aut czy komputerow itp. i jakbuys nie zrobil regulaminu to i tak beda mieli taka mozliwosc. iwec lepiej dla nich i pucharu zeby nie jechali, no chyba ze beda zamykac tyly.
Fan wyścigów
N2
 
Posty: 120
Dołączył(a): piątek, 22 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez golden » poniedziałek, 30 sie 2004, 13:38

fan - bylem wtedy z kisielem na tym wyscigiu i ze stancem to byl 2002 - po prostu gladysze niedopilnowali (albo udawali z pilnuja) i kisiel wraz ze stncem dostali tzw demo cary, ktore sluza na codzien do wozenia dziennikarzy i vipow po wyscigach, generlanie na co drive'y - byly o wiele wolniejszy (maxa beetle to bylo padlo) z tego co wiem oprocz teamu moskovskaya i paru beetlów - przygotowane vw gladyszowe byly topowe... nawet henschke mial nieco slabszego - parenascie dni przed zawodami kisiel byl z bracmi G na testach na tamtym torze i smigal beetlami gladyszow i im klepal (jadac i siedziac 1 raz w furze) od 0.5s - a na koncu treningu i ponad 1s na kolku!!! cos w tym jest
kisiel chodzil caly wk.. tak samo jak ..zona macka stancy - ale wiecie jak to jest paru dziennikarzy gladysz zaprosil i pozniej poszla fama w gazetach jaki to gladysz jest dobry ze zaprasza czolowych polskich kierowcow i nimi sie opiekuje, zscala polakow etc super atmosfera - a tak naprawde to bylo gowno prawda i lepiej wyszliby stanco i kisiel jakby sami sobie wynajeli te samochody niz z pomoca gladyszow i jego posrednictwem...

stara to historia ale potwierdza prawde o cechach Gładyszow... :roll:
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mototom » poniedziałek, 30 sie 2004, 15:19

Będzie kolejny puchar przekrętrów technicznych.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Rambis » poniedziałek, 30 sie 2004, 21:00

Podobna sytuacja była w zeszłum roku w Brnie. Stańco razem z Gładyszami wystartował w długim dystansie, jechał jako trzeci, mechanicy Stańcy odpowiadali za tankowanie a obsługa Gładyszy za zmiane kół no i jakoś tak się dziwnie stało, że zapomnieli i Maciek pojechał na starych kołach no i dojechał na drutach. Potem było opowiadanie i komunikaty prasowe jak to bracia nakładli mistrzowi Polski. Potem wsiedli na sprint w Audi i wysłali Wywiała w piach, stracił ze 20 pozycji i musiał nadrabiać a potem opowiadali, że wypchnęła go szuflada, tylko jakoś za wysoko było uderzone w bok auto Wywiała. W Moście teraz byłem i podobna sytuacja, Marcinkiewicz ze Szwagierczakiem dostali auto, które w porównaniu z Braćmi stało zamiast jechać, były opowieści, że je odchudzili, niezłe co, dopiero potem sędziowie zdyskwalifikowali Braci za brak katalizatora i ogólnie za wolny wydech. W Moście słyszałem, że Stańco, Mancin i chyba Janus byli zainteresowani tym VW CUP, a wiadomo, że ich stać, ale jakoś nie mogli się dogadać z szefem VW RACING POLSKA, pewnie nie wkwestiach finansowych. Wątpie w to ale mam troche nadziei, że zagrają teraz uczciwie ale zobaczymy
Rambis
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 sty 2004, 15:57

Postprzez Wilu » wtorek, 31 sie 2004, 14:49

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Następna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości