W warunkach amatorskich modelowanie krzywizn 1:1 jest niemożliwe i wszystko jest modelopodobne. Spójrz sobie na evo7 KazMena i Hołka, spójrz sobie na tył ich Xsary . Bezlitośnie widoczna jest praca na oko. Przód tego lancera jest nieporoporcjonaly Xsara z kolei ma za duże tylne klosze i kiepawo wymodelowany spoiler. Pewnych rzeczy w warunkach amatorskich nie da się lepiej zrobić. Ludzie w Codemasters mają specjalny sprzęt do modelowania 3d. Jest to rodzaj tabletu 3d. Zaznacza się specjalnym wskaźnikiem punkty w przestrzeni realnej i wyskakują one na modelu wirtualnym. Całą siatkę wykonuje się w 1 godzinę natomiast żeby pobawić sie w edycję "na oko" trzeba poświęcić kilka nocy. Nie ma szansna to żeby zrobić model 1:1 w warunkach amatorskich.
2. Serwis Kaza i Hołka nie jest gwarancją jakości produkcji. Gwarancja jakości są osoby które wysyłają tam swoje prace. Poniewż na cmrr.autoklub.pl 90%prac to prace KazMena i Hołka serwis jest dobry. Ale jak sam zauważyłeś znalazły się tam również cuda jednego z największych partaczy: Carlosa. Powodem że większosć tekstur jest OK jest to że większośc pochodzi od dwóch osób które są dobre w tym co robią. Ale to jest też powodem nudy na tym serwisie. www colin2.34u.pl też ma w swoich zasobach dobre produkcje, tyle że mniej znanych kolesi. Widziałeś Astrę Coupe? Widziałeś Calibrę, tuningi Krzychoo'a, modele 3d Johnego, Escorta WRC, Golfa kit car, Lancię ECV Barrego ? to są złe wozy? Sam zauważyłeś że trudniej jest wycieniować i wymodelować nowy wóz niż zmienić skórę już istniejącemu.A przecieżto na
www.colin2.34u.pl pojawia się więcej zupełnie nowych wozów! Poza tym na którym polskim serwisie ukazały się wozy Dobrevd'a? Moim zdaniem takie porównania nie mają sensu.
Piszesz o ściągalności: na
www.colin2.34u.pl są liczniki i gołym okiem widać ile ludzi to zasysa. Na cmrr2.autoklub.pl takich liczników nie ma więc nie jestem w stanie stwierdzić które rzeczy chętniej są ściagane. A kolejka może wynikć z możliwości serwera a nie z fakycznej ilości chętnych.
I jeszcze o szczegółowości tekstur: w wydaniu Codemasters i Kaz Mena są one tak szczególowe że nie potrzebują być lepsze. Wszyskie listwy mają swoje cienie, prawidłowo wycieniowane są załamania karoserii (w przypadku 206stki KazMen nawet poprawił kanciate błotniki tylne w wydaniu Codemasters na takie jak być powinny)wszystkie nity i śruby są prwidłowo wyrysowane, więc co tam jeszcze chcesz dodawać? Przyjrzyj się to sam stwierdzisz że już nic. Wozy w cmrr2.0 mają wnętrza takie jak w glinianych modelech 1;1 czyli płaska deska na dolnj linii okien maskuje brak czegokolwiek wewnątrz pojazdu, nie mają też detali komory sinika i zawieszenia.Tekstur będzie po prostu więcej, ale na pewno nie będą bardziej szczegółowe bo nie ma takiej możliwości. Jakiekolwiek drobniejsze rzezy nie wyrysujesz przeszkodą będzie zbyt mała rozdzielczośc ekranu. Drobiazgi i tak nie będą widoczne.W wozach z cmr 2.0 wszelkie krzywizny są wycieniowane, one nie są tylko wymodelowane w 3d. W 90% przypadków "oszustwo" jest niezauważalne. Dopiero po pewnymkątem widać że listwa ochronna nazderzaku nie jest wypukla tylko narysowana na płaskiej powerchni. Najlepszy prekręt jest ze zderzakiem przednim Lancera Evo 6. 3d jest zupełnie plaskie, jednak cienie sprawiają wrażenie że zaślepki świateł przeciwmgielnych są wypukłe. Pod pewnymi kątami "oszustwo" jest widoczne, dlatego przydałby się jeynie model 3d z większą ilością polygonów. Przerabianie tego modelu przez fachowych amatorów i tak zaowocuje gorszą jego jakością. Załóżmy że listwa ochronn drzwiw samochodzie który robimy zamontowana jest na innej wyskokości niż w wozie który przerabiamy. Możemy ją przeciągnąć w górę, ale to nam rozwali układ takstury. Co robimy? likwidujemy listwę 3d i rysujemy 2d w innym miejscu! Inaczej się nie da. Nie będzie to tak wierny model jak oryginał, ale lepiej tego w warunkch amatorskich nie zrobisz. Chyba że będziesz bawc się w mapowanie całkiem nowego modelu 3d (to co robi DobrevD) ale to jest zadanie dla ludzi którzy na prawdę nie maja co robić.
Pozdro!