Colin McRae Rally 3

oczywiście tylko rajdy, wyścigi i tp ;-)

Moderator: SebaSTI

Postprzez **FanKuzaja** » niedziela, 8 gru 2002, 21:11

Co do stronki Kazmen-a i Hołk-a to jest jedną z najlepszy w Europie o cmrr2 a na polskichserwerach jak narazie znalazłem dwie stronki na temta colinka 3

www.cmrr3.prv.pl a drugą macie podana wyzej.

Kiedyś znalazłem jeszcze jedną wypasiona stronk na amerykańskiej stronce tylko nie pamientam adres a szkoda :cry:
Avatar użytkownika
**FanKuzaja**
A6
 
Posty: 1891
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:54
Lokalizacja: Kraków


Postprzez Kusch » sobota, 14 gru 2002, 19:02

Witam.Czy może ktoś powiedzieć coś na temat opon dostępnych w Cmr3. :?:
Pijąc w pracy oszczędzasz czas dla bliskich.
Avatar użytkownika
Kusch
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): piątek, 18 paź 2002, 19:58
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » niedziela, 15 gru 2002, 02:29

maciekd i inni: moim zdaniem stronka KazMena jest dobra, ale że najlepsza to bym nie powiedział. Znam drugi, przynajmniej tak samo przyzwoity serwis o Colinie 2: www.colin2.34u.pl . Wózki jakie tam są nie zawsze są może tak dobre jakościowo, ale za to nie są takie monotematyczne (z całym szacunkiem ale jakoś nie bawi mnie 206 w dziesięciu wersjach z taką albo inną nalepką na numerze startowym). Bałbym się rozstrzygać który z tych serwisów jest obiektywnie lepszy, bo przegrany byłby zawsze w jakis sposób pokrzywdzony.

A teraz już tylko do maćka: 13000 plygonów czy 700 to dla edycji nie ma żadnej różnicy. Są w sieci banalne w obsłudze programiki które potrafią wszystko z każdym modelem 3d. Po prostu zaznaczasz więcej polygonów naraz i więcej naraz przeciągasz. To tyle. Po drugie tekstury w colinie 2.0 miały tak dużą rozdzielczośc i detaliczność (tylko 3d było toporne) że założę się że nie będą w 3.0 bardziej skomplikowane. Będą dodatkowo tekstury wnętrza i kierowców oraz wszystkiego co pod maska, to oczywiście sprawi że edycja tego będzie bardziej pracochłonna ale na pewno nie trudniejsza. [/url]
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez żółtodziób » niedziela, 15 gru 2002, 02:30

maciekd i inni: moim zdaniem stronka KazMena jest dobra, ale że najlepsza to bym nie powiedział. Znam drugi, przynajmniej tak samo przyzwoity serwis o Colinie 2: www.colin2.34u.pl . Wózki jakie tam są nie zawsze są może tak dobre jakościowo, ale za to nie są takie monotematyczne (z całym szacunkiem ale jakoś nie bawi mnie 206 w dziesięciu wersjach z taką albo inną nalepką na numerze startowym). Bałbym się rozstrzygać który z tych serwisów jest obiektywnie lepszy, bo przegrany byłby zawsze w jakis sposób pokrzywdzony.

A teraz już tylko do maćka: 13000 plygonów czy 700 to dla edycji nie ma żadnej różnicy. Są w sieci banalne w obsłudze programiki które potrafią wszystko z każdym modelem 3d. Po prostu zaznaczasz więcej polygonów naraz i więcej naraz przeciągasz. To tyle. Po drugie tekstury w colinie 2.0 miały tak dużą rozdzielczośc i detaliczność (tylko 3d było toporne) że założę się że nie będą w 3.0 bardziej skomplikowane. Będą dodatkowo tekstury wnętrza i kierowców oraz wszystkiego co pod maska, to oczywiście sprawi że edycja tego będzie bardziej pracochłonna ale na pewno nie trudniejsza.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Kusch » niedziela, 15 gru 2002, 10:42

Czy ktoś moze mi odpowiedziec jakie oponoy są dostepne w cmr3 oraz jak wygląda fizyka w porównaniu do cmr2 :?:
Pijąc w pracy oszczędzasz czas dla bliskich.
Avatar użytkownika
Kusch
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): piątek, 18 paź 2002, 19:58
Lokalizacja: Bytom

Postprzez maciekd » niedziela, 15 gru 2002, 13:04

żółtodziób po coś te 1300 polygonów jest. Właśnie po to, żeby nie zaznaczać wielu na raz, tylko modelować samochód właśnie tak jak wygląda on w rzeczywistości. Wiem, że zawsze można zrobić model 'modelopodobny' minimalnym wysiłkiem, ale chodzi mi o pełne wykorzystanie możliwości jakie daje nowy system. Myśle, że nie będzie to już tak proste i powinni się za to zabierac tylko prawdziwi "amatorscy profesjonaliści" (np. Stoyan Dobrev, albo KazHol Team). Nie wiem, czy widziałeś modele 3D Carlosa, ale powiedzmy, że nie radzi on sobie nawet z tymi 700 wielościanami. Druga sprawa to tekstury. Nie chodzi tu o rozdzielczość, ale o liczbę załamań i krzywizn na bardziej przecież skomplikowanym modelu. Przerobienie istniejącej to jeszcze pół biedy, ale myśle, że zrobienie tekstury do własnego, nowego i dobrego modelu 3D to już prawdziwe wyzwanie.
Teraz o website'ach. Jak słusznie zauważyłeś colin34u nie gwarantuje odpowiedniej jakości. Autoklub (poza modelami Carlosa) nie schodzi nigdy poniżej poziomu wyznaczonego przez prace Codemasters. To co się jeszcze dla mnie liczy, to oprawa graficzna utrzymana w konwencji menu gry. Nie mam żadnych zastrzeżeń, jest tam wszystko to, czego potrzebuję. No jest jedna wada. Ostatnia aktualizacja była 2 tygodnie temu, a ja ciągle nie moge się dostać na serwer żeby z niej skorzystać - takie są kolejki. To chyba najlepszy miernik popularności strony...
Avatar użytkownika
maciekd
A6
 
Posty: 1148
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez żółtodziób » niedziela, 15 gru 2002, 16:04

W warunkach amatorskich modelowanie krzywizn 1:1 jest niemożliwe i wszystko jest modelopodobne. Spójrz sobie na evo7 KazMena i Hołka, spójrz sobie na tył ich Xsary . Bezlitośnie widoczna jest praca na oko. Przód tego lancera jest nieporoporcjonaly Xsara z kolei ma za duże tylne klosze i kiepawo wymodelowany spoiler. Pewnych rzeczy w warunkach amatorskich nie da się lepiej zrobić. Ludzie w Codemasters mają specjalny sprzęt do modelowania 3d. Jest to rodzaj tabletu 3d. Zaznacza się specjalnym wskaźnikiem punkty w przestrzeni realnej i wyskakują one na modelu wirtualnym. Całą siatkę wykonuje się w 1 godzinę natomiast żeby pobawić sie w edycję "na oko" trzeba poświęcić kilka nocy. Nie ma szansna to żeby zrobić model 1:1 w warunkach amatorskich.

2. Serwis Kaza i Hołka nie jest gwarancją jakości produkcji. Gwarancja jakości są osoby które wysyłają tam swoje prace. Poniewż na cmrr.autoklub.pl 90%prac to prace KazMena i Hołka serwis jest dobry. Ale jak sam zauważyłeś znalazły się tam również cuda jednego z największych partaczy: Carlosa. Powodem że większosć tekstur jest OK jest to że większośc pochodzi od dwóch osób które są dobre w tym co robią. Ale to jest też powodem nudy na tym serwisie. www colin2.34u.pl też ma w swoich zasobach dobre produkcje, tyle że mniej znanych kolesi. Widziałeś Astrę Coupe? Widziałeś Calibrę, tuningi Krzychoo'a, modele 3d Johnego, Escorta WRC, Golfa kit car, Lancię ECV Barrego ? to są złe wozy? Sam zauważyłeś że trudniej jest wycieniować i wymodelować nowy wóz niż zmienić skórę już istniejącemu.A przecieżto na www.colin2.34u.pl pojawia się więcej zupełnie nowych wozów! Poza tym na którym polskim serwisie ukazały się wozy Dobrevd'a? Moim zdaniem takie porównania nie mają sensu.

Piszesz o ściągalności: na www.colin2.34u.pl są liczniki i gołym okiem widać ile ludzi to zasysa. Na cmrr2.autoklub.pl takich liczników nie ma więc nie jestem w stanie stwierdzić które rzeczy chętniej są ściagane. A kolejka może wynikć z możliwości serwera a nie z fakycznej ilości chętnych.

I jeszcze o szczegółowości tekstur: w wydaniu Codemasters i Kaz Mena są one tak szczególowe że nie potrzebują być lepsze. Wszyskie listwy mają swoje cienie, prawidłowo wycieniowane są załamania karoserii (w przypadku 206stki KazMen nawet poprawił kanciate błotniki tylne w wydaniu Codemasters na takie jak być powinny)wszystkie nity i śruby są prwidłowo wyrysowane, więc co tam jeszcze chcesz dodawać? Przyjrzyj się to sam stwierdzisz że już nic. Wozy w cmrr2.0 mają wnętrza takie jak w glinianych modelech 1;1 czyli płaska deska na dolnj linii okien maskuje brak czegokolwiek wewnątrz pojazdu, nie mają też detali komory sinika i zawieszenia.Tekstur będzie po prostu więcej, ale na pewno nie będą bardziej szczegółowe bo nie ma takiej możliwości. Jakiekolwiek drobniejsze rzezy nie wyrysujesz przeszkodą będzie zbyt mała rozdzielczośc ekranu. Drobiazgi i tak nie będą widoczne.W wozach z cmr 2.0 wszelkie krzywizny są wycieniowane, one nie są tylko wymodelowane w 3d. W 90% przypadków "oszustwo" jest niezauważalne. Dopiero po pewnymkątem widać że listwa ochronna nazderzaku nie jest wypukla tylko narysowana na płaskiej powerchni. Najlepszy prekręt jest ze zderzakiem przednim Lancera Evo 6. 3d jest zupełnie plaskie, jednak cienie sprawiają wrażenie że zaślepki świateł przeciwmgielnych są wypukłe. Pod pewnymi kątami "oszustwo" jest widoczne, dlatego przydałby się jeynie model 3d z większą ilością polygonów. Przerabianie tego modelu przez fachowych amatorów i tak zaowocuje gorszą jego jakością. Załóżmy że listwa ochronn drzwiw samochodzie który robimy zamontowana jest na innej wyskokości niż w wozie który przerabiamy. Możemy ją przeciągnąć w górę, ale to nam rozwali układ takstury. Co robimy? likwidujemy listwę 3d i rysujemy 2d w innym miejscu! Inaczej się nie da. Nie będzie to tak wierny model jak oryginał, ale lepiej tego w warunkch amatorskich nie zrobisz. Chyba że będziesz bawc się w mapowanie całkiem nowego modelu 3d (to co robi DobrevD) ale to jest zadanie dla ludzi którzy na prawdę nie maja co robić.

Pozdro!
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kewals » wtorek, 17 gru 2002, 16:22

czy ktoś z mających stycznośc już z tą gierą zgadza sie z artykułem Loser'a w WRC...bo jeśli chłopak napisal to tak jak jest - obiektywnie to Colin 3.0 wydaje być sie kiszką w porównaniu do poprzedników....jak skopali model jazdy to Codemasters nigdy nie wybacze :)
zapraszam do dyskusji na www.dnkforum.prv.pl
Avatar użytkownika
kewals
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 18:04
Lokalizacja: Skoczów

Postprzez alfan » wtorek, 17 gru 2002, 21:24

a ja słyszałem opinię że wersja na PC może być o wiele lepsza :roll:
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kusch » wtorek, 17 gru 2002, 23:43

Ok.Nie mogąc się doczekać od was opini na temat opon i fizyki w cmr skołowałem sobie playstationna parę dni ,i muszę wam powiedzieć że fizyka wcale nie jest do dupy.To dalej jest solidny colin.Niestety parę rzeczy spaprano.Nie mozna grac w więcej jak 2 osoby,straszny minus,także czasy są tylko z odcinka a nie ogólne i nie wiadomo jaki dystans dzieli nas np po 3 oesach.Zeby złapać kapcia to nie wiem co trzeba robić z tym focusem :D jedynie na bączkach schodzą gumy.Reszta ok. PS: na asfalt mamy cztery gumy:intermediata,Miękki slic,Twardy slic i deszczówkę :D :D :D :D
Pijąc w pracy oszczędzasz czas dla bliskich.
Avatar użytkownika
Kusch
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): piątek, 18 paź 2002, 19:58
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » środa, 18 gru 2002, 00:53

mam PS2 i gram sobie w 3.0 od wczoraj, i muszę przyznać że to co naskrobali w WRC to prawda. Auto najpierw jest podsterowne, a potem nagle przód nie wiadomo skąd przy pełnym gazie łapie przyczepnośc a zadek wyskakuje na bok. Nie wiem, nigdy nie jeździłem prawdziwą WRCówą, może akurat w ten sposób działają aktywne dyfry, ale jeśli tak jest to i WRC i wszystkie gry rajdowe są bez sensu: te w których auto prowadzi się zgodnie z moim wyobrażeniem byłyby bez sensu bo nie byłyby realistyczne a te które sa realistyczne są bez sensu bo takia jazda jest bez sensu... brrr... mam nadzieję że to pomyłka Codemasters a nie pełen realizm, bo jeśli tak wygląda realizm to dzięki bardzo. Jeżeli prawdziwe WRC prowadzi się tak jak w CMRR 3.0 to mnie to nie bawi, zacznę uprawiać chyba jakiś sport ekstremalny, zarzucę trenowanie a zamiast samochodu do PPZM kupię sobie rower do downhillu, 100 km/h na takim rowerze daje dwa razy większe wrażenia niż jazda taką rajdówką jaką zrobili w Colinie.

Myślę jednak że prawdziwa rajdówa tak się nie prowadzi. Nie prowadziłem osobiście nigdy mocnych aut z napędem 4x4 ale gadałem z ludźmie którzy jeżdzą imprezami na codzień. Wszyscy mówią że auto na wejściu w łuk jest faktyczni trochę podsterowne a ptem łagodnie przechodzi w nadsterownosc na wyjsciu. Ale wszystko dzieje się łagodnie , przez co nad autem można latwo zapanować. Obecnosć aktywnych dyfrów na pewno jeszcz ardziej neutralizuje auto, inaczej być przeciez nie może.

Co śmieszniejsze, opisana przypadłość dotyczy w Colinie także kit carów... No fakt, Kit Carem nie jeździlem ale jeżdziłem mocnymi brykami z przednim napędem. No cóż, co do podsterownosci to wszyscy wiemy jak się sprawa ma w ośkach, zawsze występuje ona w mniejszym lub większym stopniu, ale jeszcze nie spotkałem się z ośką która by sama z siebie zarzucała tyłem. Można zarzucić tyłem ale tylko podczas śwadomego sprowokowania, lub uderzenia w tył auta przez inne auto. Na szutrze oczywiście o wiele łatwiej to sprowokować, niemniej jednak trzeba wykonać jakis mniej lub bardziej nagły ruch i jednocześnie odjąć gazu lub pociągnąc za ręczny albo skrecić gwałtownie w jedną a później w drugą stronę, sam z siebie rzut tyłem w ośce nie występuje, przynajmniej nie przy suchej asfaltowej nawierzchni i otwartej na full przepustnicy. A tak niestety udało mi się zrobić w grze. Jestem rozczarowany. Ostrzyłem sobie apetyt na realne prowadnie i realne uszkodzenia, a tu wprawdzie uszkodzenia są tak samo realne jak prowadzenie, jednak daleko im do doskonałosci. Nie chodzi tu o to że gra jest ednoznacznie kiepska, a model jazdy i uszkodzeń całkiem do niczego. Jedno i drugie jest lepsze niz w poprzednich częsciach gry razem wziętych, ale biorąc pod uwagę obecność na rynku RC Extreme (tutaj grafa jest nieporównywalnie gorsza, ale wolę że gorzej wygląda a daje więcej frajdy) i WRC 2002 CMRR 3.0 nie wybija sie niczym szczególnym. No, może poza koncepcją wcielenia się w Colina, ale to chyba dla tych którzy mają ograniczoną wyobraźnię a do tego ślepo ubóstwiają Latającego Szkota i o niczym innym nie marzyli jak o tym żeby stać się Colinem we własnej osobie. To chyba jednak dosyć ograniczona grupa docelowa, poza tym nie ma gwarancji że to kupi, bo w każdej innej grze rajdowej można się wpisać jako Colin McRae i też wcielić się w jego postać.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez **FanKuzaja** » środa, 18 gru 2002, 11:09

Ja myślę że na PC gra bedzie lepsza słyszał z tego ze ponoć sposób prowadzenia samochodu ma być iny niż na PS2.

Obym się nie mulił.

Jeśli Codemaster wypuści taką kichę to im tego do końca życia nie wybaczę.
Avatar użytkownika
**FanKuzaja**
A6
 
Posty: 1891
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:54
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Kusch » środa, 18 gru 2002, 12:19

Żółtodziób zgadzam sie z tobą co do kitcarów,ale nie porównuj colina do RC Extreme bo nieśmiałbym położyć tej gry obok cmr3 i nie chodzi o grafikę ale własnie o fizykę a jeśli chodzi wrc2 to model jazdy jest jeszcze bardziej porąbany.Samochody błyskawicznie tracą przyczepność i błyskawicznie ją odzyskują.
Pijąc w pracy oszczędzasz czas dla bliskich.
Avatar użytkownika
Kusch
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): piątek, 18 paź 2002, 19:58
Lokalizacja: Bytom

Postprzez MHR » środa, 18 gru 2002, 12:25

Jezdze w colina juz jakis czas i rzeczywiscie wurce prowadza sie... no nie najlepiej.. ale za to puma kit car i reszta - super - w oim odczuciu tak wlasnie dziala szpera jak w tych autach. no i extra zabawa z lewa noga :)
MHR
 
Posty: 13
Dołączył(a): wtorek, 19 lis 2002, 13:12
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez Kusch » środa, 18 gru 2002, 12:42

Jest jeszcze jedna sprawa która nie podoba mi się w colinie,mianowicie tryb championship i single stage.W colinie2 sprawa miała się tak że spotykaliśmy się z kumplami w trzy, cztery osoby i śmigaliśmy sobie przy piwku :D w pojedyńczy rajd.Różnice na oesach dochodziły do setnych sekundy :D W cmr3 natomiast nie ma czegoś takiego .Jest tylko pojedyńczy odcinek i mozna grać tylko w dwie osoby :cry:
Pijąc w pracy oszczędzasz czas dla bliskich.
Avatar użytkownika
Kusch
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): piątek, 18 paź 2002, 19:58
Lokalizacja: Bytom

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gry komputerowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron