Krzysztof Hołowczyc

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » środa, 14 mar 2018, 21:08

mm napisał(a):uciekając od tematu - przenieśmy się do jakiegoś technicznego - ile obecnie produkowanych samochodów oprócz sygnału z koła/skrzyni biegów ma korygowany sygnał z gps? Mam oczywiście na myśli wyświetlaną prędkość.
testowałem samochód, w którym jeździłem na ciśnieniach od 1,5 do 3,5 i róznica na prędkościomierzu względem pomiaru z niezależnego gps była +2km/h w każdym zakresie prędkości i dla różnych ciśnień w kołach taka sama. Słownie - prędkościomierz zawsze zawyżał o DWA km/h - czy to przy 20km/h, czy przy 140 jadąc autostradą.
teraz sie zacznie dyskusja - jak nowoczesne radiowozy ma policja... hihihihhi


Większość nowych aut odczytuje prędkość z czujników abs. Np. SO jest to odczyt z lewego przedniego koła.

A to, że nie było żadnej różnicy w twoim teście to oczywiście prawda, bo wskazania prędkościomierza nie zależą od ciśnienia w oponach, a przynajmniej nie w takim stopniu, aby miało to jakiś wpływ na odczyt prędkości.

W moim teście też nie było żadnej różnicy.

Zresztą nie mogło być co wynika nawet z poniższego filmu. Nawet po dużym upuszczeniu powietrza obwód opony praktycznie się nie zmienia:
https://www.youtube.com/watch?v=_2l5bOhHNxU .
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43


Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Mad Max » środa, 14 mar 2018, 21:14

https://www.youtube.com/watch?v=jmMm2GEFx2w
czy z łaski swojej możecie sobie zorganizować kółko matematyczno-fizyczne i gdzieś w miejscu do tego odpowiednim otworzyć sobie nowy temat gdzie będziecie sobie tłumaczyć czyja racja jest mojsza... dwie strony bełkotu którego mało kogo interesuje
PS. czy leci z nami MOD ??
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » środa, 14 mar 2018, 21:19

Mad Max napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=jmMm2GEFx2w
czy z łaski swojej możecie sobie zorganizować kółko matematyczno-fizyczne i gdzieś w miejscu do tego odpowiednim otworzyć sobie nowy temat gdzie będziecie sobie tłumaczyć czyja racja jest mojsza... dwie strony bełkotu którego mało kogo interesuje
PS. czy leci z nami MOD ??


Skoro cię nie interesuje to nie czytaj...

To akurat przydatna wiedza, że ciśnienie w oponach nie wpływa na wskazania predkościomierza.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez SOKÓŁ » środa, 14 mar 2018, 21:42

Kajtofan napisał(a):
Mad Max napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=jmMm2GEFx2w
czy z łaski swojej możecie sobie zorganizować kółko matematyczno-fizyczne i gdzieś w miejscu do tego odpowiednim otworzyć sobie nowy temat gdzie będziecie sobie tłumaczyć czyja racja jest mojsza... dwie strony bełkotu którego mało kogo interesuje
PS. czy leci z nami MOD ??


Skoro cię nie interesuje to nie czytaj...

To akurat przydatna wiedza, że ciśnienie w oponach nie wpływa na wskazania predkościomierza.


Miszczu żeby nie było że kolejny raz szukam zaczepki !! Czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem :?:
Mad kulturalnie poprosił a Ty wyskakujesz z pyskiem żeby nie czytać,Jak sam temat wskazuje jest tu KRZYSZTOF HOŁOWCZYC a Wasze mądrości "matematyczno-fizyczno-geometryczno-chemiczne" nie mają tu ani grama opcji tematu. Za niedługo minie miesiąc od kiedy Hołek pedałuje więc z łaski swojej nie roztrzasaj tematu tylko posłuchaj starszego kolegi z większą wiedzą i odpuść
SOKÓŁ
A6
 
Posty: 1061
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » środa, 14 mar 2018, 21:49

SOKÓŁ napisał(a):
Kajtofan napisał(a):
Mad Max napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=jmMm2GEFx2w
czy z łaski swojej możecie sobie zorganizować kółko matematyczno-fizyczne i gdzieś w miejscu do tego odpowiednim otworzyć sobie nowy temat gdzie będziecie sobie tłumaczyć czyja racja jest mojsza... dwie strony bełkotu którego mało kogo interesuje
PS. czy leci z nami MOD ??


Skoro cię nie interesuje to nie czytaj...

To akurat przydatna wiedza, że ciśnienie w oponach nie wpływa na wskazania predkościomierza.


Miszczu żeby nie było że kolejny raz szukam zaczepki !! Czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem :?:
Mad kulturalnie poprosił a Ty wyskakujesz z pyskiem żeby nie czytać,Jak sam temat wskazuje jest tu KRZYSZTOF HOŁOWCZYC a Wasze mądrości "matematyczno-fizyczno-geometryczno-chemiczne" nie mają tu ani grama opcji tematu. Za niedługo minie miesiąc od kiedy Hołek pedałuje więc z łaski swojej nie roztrzasaj tematu tylko posłuchaj starszego kolegi z większą wiedzą i odpuść


Masz problemy emocjonalne ze sobą?
Jeżeli admin zechce to przeniesie dyskusję do działu technicznego.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez ZbyszekChaosu » czwartek, 15 mar 2018, 10:19

@TomeQ_
Nie bardzo rozumiem skąd wziąłeś wzór
tomeQ_ napisał(a):Wtedy wynikiem pośredniego pomiaru prędkości kątowej w przez czujniki ABS możemy wyliczyć prędkość pojazdu jako V=w x rd.

Chodzi Ci o wyliczenie prędkości liniowej z prędkości kątowej i promienia? W takim razie uważam, że powinieneś przyjąć raczej r niż rd, bo jak koledzy wcześniej udowodnili średnica opony pomimo jej ugięcia u dołu nie zmienia się. Zmieniają się tylko opory ruchu i tylko do tego jest potrzebne rd.
Wracając do meritum, nie wiem skąd Ci wyszły te 2-3% ale teraz chyba sam przyznasz, że w przypadku Hołowczyca ciśnienie w oponach nie miało znaczenia przy pomiarze prędkości. Metoda rejestracji owszem, ale linia obrana przez Hołka trochę się kupy nie trzyma i policjanci mieli prawo zabrać mu prawo jazdy. Teraz niech sąd rozstrzygnie prawidłowość pomiaru wideorejestratorem.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez b182 » czwartek, 15 mar 2018, 11:04

Hołek zachowuje się jak dupek i tyle. W TV propaguje bezpieczeństwo itp a sam zapie...la. I gdyby przyjął to na klate to OK. Ale kombinuje i moim zdaniem robi się groteskowy. Szkoda legendy.
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tarmaq » czwartek, 15 mar 2018, 12:28

O ile pamietam agrument Holka o nieprawidlowym cisnieniu w kolach to tylko jeden z zarzutow. Glownym czynnikiem wplywajacym na ewentualny blad pomiaru jest najczesciej samo jego wykonania (niezachowana stala odleglosc miedzy pojazdami - w tej pierwszej sprawie znaczaco zawyzyli mu pomiar). Nie slyszalem, zeby tlumaczyl sie tym, ze w ogole nie przekroczyl predkosci, tylko ze nie przekroczyl o tyle ile podano. Jesli przekroczyl przedkosc, ale mniej, to nalezy mu sie mandat, a prawo jazdy zabrano za czyn, ktorego nie popelnil i o to glownie walczy.
Dodatkowo to slynne juz cisnienie w kolach jest uwzgledniane w legalizacji urzadzenia, a jesli faktycznie bylo niepoprawne, to nie ma znaczenia czy mialo to znaczacy wplyw na pokazywana predkosc - pomiar nie byl poprawny i juz.
Piszecie tak mocno o rownosci wobec prawa. Dlaczego zatem odbieracie mozliwosc obrony Holowczycowi, tlumaczac to tym, ze jest znany i promuje jakies akcje o bezpieczenstwie? To, ze robi z gęby cholewę to inna sprawa, ale w calej sprawie tego szumu z videorejestratorami walczy dla nas w slusznej sprawie, gdyz nieprawidlowym pomiarem (co jest bardzo latwe do uzyskania) rownie dobrze mozna wrobic kazdego w mandat/wiekszy mandat/zabrac prawo jazdy.
tarmaq
N1
 
Posty: 98
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2011, 13:31
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » czwartek, 15 mar 2018, 13:12

ZbyszekChaosu napisał(a):@TomeQ_
Nie bardzo rozumiem skąd wziąłeś wzór
tomeQ_ napisał(a):Wtedy wynikiem pośredniego pomiaru prędkości kątowej w przez czujniki ABS możemy wyliczyć prędkość pojazdu jako V=w x rd.

Chodzi Ci o wyliczenie prędkości liniowej z prędkości kątowej i promienia? W takim razie uważam, że powinieneś przyjąć raczej r niż rd, bo jak koledzy wcześniej udowodnili średnica opony pomimo jej ugięcia u dołu nie zmienia się. Zmieniają się tylko opory ruchu i tylko do tego jest potrzebne rd.
Wracając do meritum, nie wiem skąd Ci wyszły te 2-3% ale teraz chyba sam przyznasz, że w przypadku Hołowczyca ciśnienie w oponach nie miało znaczenia przy pomiarze prędkości. Metoda rejestracji owszem, ale linia obrana przez Hołka trochę się kupy nie trzyma i policjanci mieli prawo zabrać mu prawo jazdy. Teraz niech sąd rozstrzygnie prawidłowość pomiaru wideorejestratorem.

Ale czytałeś to co wkleiłem, czy ot tak przyjmujesz, że promień wykorzystywany do wyliczeń prędkości liniowej jest stały ? Jak to koledzy udowodnili ? Filmikiem z youtuba, ostatnio też jest tam sporo filmików o płaskiej ziemi. Podobnie można stwierdzić po "blondynkowemu", że w oponie na "flaku" nie ma powietrza ale tylko na dole, bo na górze już jest.

Cytat z patentu MB:
"An air pressure drop of 2.4 bar to 1.9 bar for example, caused a faster wheel speed by about 0.3% at the wheel with insufficient air pressure in a middle speed range between 60 km / h, 100 km / h despite a constant vehicle speed. therefore a loss of air pressure can be derived from the wheel speed. This Me Thode a relative loss of air pressure from one wheel to ande ren is detectable. "
Inventor: Matthias Dipl Ing Baumann
Current Assignee: Daimler-Benz AG
Original Assignee: Daimler-Benz AG, Mercedes-Benz AG
Priority date: 1993-08-16

Ja kończę już dyskusję, co chciałem to przekazałem, merytorycznych argumentów przeciw jakoś nie widzę. Moje podejście jest identyczne jak kolegi wyżej, Hołek pomimo, że przegina to pokazuje, że można , a czasami nawet należy się bronić znając swoje prawa, szczególnie, że bezkrytyczne wiara co do racji organu jest jak widać do podważenia i może uratować innych w podobnej sytuacji.

Edit: Jeśli pismo obrazkowe nie pomoże to koniec :shock:
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano czwartek, 15 mar 2018, 21:41 przez tomeQ_, łącznie edytowano 1 raz
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez ZbyszekChaosu » czwartek, 15 mar 2018, 15:11

tomeQ_ napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):@TomeQ_
Nie bardzo rozumiem skąd wziąłeś wzór
tomeQ_ napisał(a):Wtedy wynikiem pośredniego pomiaru prędkości kątowej w przez czujniki ABS możemy wyliczyć prędkość pojazdu jako V=w x rd.

Chodzi Ci o wyliczenie prędkości liniowej z prędkości kątowej i promienia? W takim razie uważam, że powinieneś przyjąć raczej r niż rd, bo jak koledzy wcześniej udowodnili średnica opony pomimo jej ugięcia u dołu nie zmienia się. Zmieniają się tylko opory ruchu i tylko do tego jest potrzebne rd.
Wracając do meritum, nie wiem skąd Ci wyszły te 2-3% ale teraz chyba sam przyznasz, że w przypadku Hołowczyca ciśnienie w oponach nie miało znaczenia przy pomiarze prędkości. Metoda rejestracji owszem, ale linia obrana przez Hołka trochę się kupy nie trzyma i policjanci mieli prawo zabrać mu prawo jazdy. Teraz niech sąd rozstrzygnie prawidłowość pomiaru wideorejestratorem.

Ale czytałeś to co wkleiłem, czy ot tak przyjmujesz, że promień wykorzystywany do wyliczeń prędkości liniowej jest stały ? Jak to koledzy udowodnili ? Filmikiem z youtuba, ostatnio też jest tam sporo filmików o płaskiej ziemi. Podobnie można stwierdzić po "blondynkowemu", że w oponie na "flaku" nie ma powietrza ale tylko na dole, bo na górze już jest.

Cytat z patentu MB:
"An air pressure drop of 2.4 bar to 1.9 bar for example, caused a faster wheel speed by about 0.3% at the wheel with insufficient air pressure in a middle speed range between 60 km / h, 100 km / h despite a constant vehicle speed. therefore a loss of air pressure can be derived from the wheel speed. This Me Thode a relative loss of air pressure from one wheel to ande ren is detectable. "
Inventor: Matthias Dipl Ing Baumann
Current Assignee: Daimler-Benz AG
Original Assignee: Daimler-Benz AG, Mercedes-Benz AG
Priority date: 1993-08-16

Ja kończę już dyskusję, co chciałem to przekazałem, merytorycznych argumentów przeciw jakoś nie widzę. Moje podejście jest identyczne jak kolegi wyżej, Hołek pomimo, że przegina to pokazuje, że można , a czasami nawet należy się bronić znając swoje prawa, szczególnie, że bezkrytyczne wiara co do racji organu jest jak widać do podważenia i może uratować innych w podobnej sytuacji.

Dowód jest prosty, opona to nie dętka i jak spada ciśnienie to nie zmniejsza się obwód opony.
Co do Twojego cytatu to nie dotyczy on prędkości liniowej przy obrotach koła tylko różnicy tych prędkości dla kół w jednej osi o różnym ciśnieniu. Podejrzewam, że wynika to z różnej przyczepności. Poza tym spójrz na różnicę jaką oni wskazują 0,3%, tj. 0,3km/h przy 100 km/h. Czy te wideorejestratory mają taką czułość, żeby takie różnice wychwycić, czy np mają tolerancję +-1km/h? Może zaraz mi powierz, że pomiar powinien być nie ważny bo jedna opona ma o 0,06mm inną grubość bieżnika? Wybacz, że nie czytałem twoich artykułów w języku angielskim ale mój techniczny angielski nie jest na takim poziomie.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » czwartek, 15 mar 2018, 21:10

ZbyszekChaosu napisał(a):Dowód jest prosty, opona to nie dętka i jak spada ciśnienie to nie zmniejsza się obwód opony.
Co do Twojego cytatu to nie dotyczy on prędkości liniowej przy obrotach koła tylko różnicy tych prędkości dla kół w jednej osi o różnym ciśnieniu. Podejrzewam, że wynika to z różnej przyczepności. Poza tym spójrz na różnicę jaką oni wskazują 0,3%, tj. 0,3km/h przy 100 km/h. Czy te wideorejestratory mają taką czułość, żeby takie różnice wychwycić, czy np mają tolerancję +-1km/h? Może zaraz mi powierz, że pomiar powinien być nie ważny bo jedna opona ma o 0,06mm inną grubość bieżnika? Wybacz, że nie czytałem twoich artykułów w języku angielskim ale mój techniczny angielski nie jest na takim poziomie.

Gość nie wie o czym pisze. Wysmarował całkiem pokaźny stek bzdur w tym swoim poście. Wrzuca skany z podręcznika Orzełowskiego dotyczące rozdziału o oporach ruchu, który zupełnie nie dotyczy zagadnienia o którym rozmawiamy.

Dzisiaj zmierzyłem różnicę obwodu koła przy 2.5 bara i 1.0 bara. Wyszło niecałe 0,4 cm, co się przekłada na 0,2 km/h różnicy przy 100 km/h.
To chyba kończy temat.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 19 mar 2018, 02:01

Kajtofan napisał(a):Dzisiaj zmierzyłem różnicę obwodu koła przy 2.5 bara i 1.0 bara. Wyszło niecałe 0,4 cm, co się przekłada na 0,2 km/h różnicy przy 100 km/h.
To chyba kończy temat.


Tyle wyszło na konkretnej gumie którą zmierzyłeś. Na innej mogło wyjść więcej. Zadaje to kłam lansowanej przez Ciebie teorii, że opona niezależnie od ciśnienia ma ten sam obwód. Nie ma i to jest pierwszy fakt.

Drugi fakt jest taki, ze Hołowczyc wskazał na nieprawidłowe ciśnienie jako JEDNĄ z przyczyn błędnego pomiaru, a nie jako jedyną ani nie główną. Podstawą podważenia wyniku pomiaru było to co zwykle, czyli fakt,że radiowóz poruszał się z inną prędkością niż auto które "mierzył". Ciśnienie, na temat którego bijecie pianę prze kilka stron nie było tutaj kluczowe. Nie rozumiem po co wiec tak obstawać przy oczywistej sprawie. Stwierdzenie, że opona jak najbardziej "puchnie" po napompowaniu, ale nie ma to ISTOTNEGO wpływu na wynik pomiaru praktycznie by zakończyło czczą dyskusję. a tak obie strony odkrywają Amerykę na nowo... Coż, widocznie lubicie robić chlew zamiast merytorycznie dyskutować.

Trzeci fakt jest taki, że nie wcale nie wypiera się winy, jak mu to zarzuca kółko różańcowe drogowych świętoszków. Kwestionuje tylko skale wykroczenia, co w jego przypadku może mieć duże znaczenie, bo może stanowić o tym czy mieli prawo mu zatrzymać PJ czy nie. Gdyby 90% krytyków Hołka znalazło się w podobnej sytuacji zapewne byli by skłonni przeprowadzić dowód , że ziemia jest płaska, byle by uniknąć zatrzymania papierka na 3 miechy.Albo po prostu łatwo im gadać bo nigdy nie prowadzili niczego szybszego niż rower albo deskorolka. W tym konkretnym przypadku Hołek jak najbardziej może mieć rację. Czy ma ją faktycznie - nie wiem i nie mnie ani nikomu z nas o tym rozstrzygać. Sporne jest tak naprawdę 13 km/h i to naprawdę niewiele, biorąc pod uwagę jakie błędy generował tego typu pomiar w przeszłości. W takiej sytuacji tym bardziej ma prawo się bronić.

Czwarty fakt jest taki,że każdy ma prawo bronić się jak chce. Każdego kto ma ochotę prawić głodne kawałki na temat honoru i klasy zapraszam na wokandę, jak zobaczą na własne oczy jak wygląda "sprawiedliwość" w "tymkraju" to może im się one otworzą. Właśnie wypuścili z pierdla chłopaka, który przekiblował 18 lat za przestępstwo, którego nie popełnił, ale za które tak zwany "wymiar sprawiedliwości" kogoś musiał skazać, żeby przypadkiem nie pokazać, że jest słaby i nieudolny. Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją. Nie wiem po jaki ch** przerzucać się takimi mądrościami. Jedyne czego można sobie życzyć,żeby trafiło na rozsądny skład sędziowski, który w sposób niezawisły, przy pomocy kompetentnych biegłych ustali jaki był stan faktyczny.

Piąty fakt jest taki, ze całkowicie żałosnym jest,że kolesie którzy mają dbać o NASZE bezpieczeństwo i za każdym razem jak kogoś złapią wygłaszają nadęte tyrady, jeżdżą brykami w których nikt nie sprawdza ciśnienia w oponach. Co wymaga 5 minut wizyty na stacji benzynowej. No, ale jak rozumiem można w tym czasie robić bardziej dochodowe rzeczy... Gówniane media koncentrują się na tym aspekcie sprawy, wokół którego można zrobić najwięcej szumu, a gostkowie z tego forum, którzy powinni być teoretycznie kumaci zaczynają tańczyć jak im onet czy inne wp.pl zagra. Hołowczyc jest wdzięcznym tematem do takiego "magla", jak by to samo się przytrafiło zwykłemu "Kowalskiemu" to albo reakcje były by odwrotne, albo co jeszcze bardziej prawdopodobne nie było by ich w ogóle. I to nawet w przypadku, kiedy ów "Kowalski" nie miał by cienia racji, albo mały włos kogoś nie rozjechał. Nikt nie zwraca uwagi na rzeczywiste problemy, tylko na tym, wkoło czego można wywołać gównoburzę. Ze specjalną dedykacją dla wszystkich "walczących":
https://www.youtube.com/watch?v=m4oswNJE2YQ
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » poniedziałek, 19 mar 2018, 07:59

żółtodziób napisał(a):
Kajtofan napisał(a):Dzisiaj zmierzyłem różnicę obwodu koła przy 2.5 bara i 1.0 bara. Wyszło niecałe 0,4 cm, co się przekłada na 0,2 km/h różnicy przy 100 km/h.
To chyba kończy temat.

Tyle wyszło na konkretnej gumie którą zmierzyłeś. Na innej mogło wyjść więcej. Zadaje to kłam lansowanej przez Ciebie teorii, że opona niezależnie od ciśnienia ma ten sam obwód. Nie ma i to jest pierwszy fakt.

Drugi fakt jest taki, ze Hołowczyc wskazał na nieprawidłowe ciśnienie jako JEDNĄ z przyczyn błędnego pomiaru, a nie jako jedyną ani nie główną. Podstawą podważenia wyniku pomiaru było to co zwykle, czyli fakt,że radiowóz poruszał się z inną prędkością niż auto które "mierzył". Ciśnienie, na temat którego bijecie pianę prze kilka stron nie było tutaj kluczowe. Nie rozumiem po co wiec tak obstawać przy oczywistej sprawie. Stwierdzenie, że opona jak najbardziej "puchnie" po napompowaniu, ale nie ma to ISTOTNEGO wpływu na wynik pomiaru praktycznie by zakończyło czczą dyskusję. a tak obie strony odkrywają Amerykę na nowo... Coż, widocznie lubicie robić chlew zamiast merytorycznie dyskutować.

Trzeci fakt jest taki, że nie wcale nie wypiera się winy, jak mu to zarzuca kółko różańcowe drogowych świętoszków. Kwestionuje tylko skale wykroczenia, co w jego przypadku może mieć duże znaczenie, bo może stanowić o tym czy mieli prawo mu zatrzymać PJ czy nie. Gdyby 90% krytyków Hołka znalazło się w podobnej sytuacji zapewne byli by skłonni przeprowadzić dowód , że ziemia jest płaska, byle by uniknąć zatrzymania papierka na 3 miechy.Albo po prostu łatwo im gadać bo nigdy nie prowadzili niczego szybszego niż rower albo deskorolka. W tym konkretnym przypadku Hołek jak najbardziej może mieć rację. Czy ma ją faktycznie - nie wiem i nie mnie ani nikomu z nas o tym rozstrzygać. Sporne jest tak naprawdę 13 km/h i to naprawdę niewiele, biorąc pod uwagę jakie błędy generował tego typu pomiar w przeszłości. W takiej sytuacji tym bardziej ma prawo się bronić.

Czwarty fakt jest taki,że każdy ma prawo bronić się jak chce. Każdego kto ma ochotę prawić głodne kawałki na temat honoru i klasy zapraszam na wokandę, jak zobaczą na własne oczy jak wygląda "sprawiedliwość" w "tymkraju" to może im się one otworzą. Właśnie wypuścili z pierdla chłopaka, który przekiblował 18 lat za przestępstwo, którego nie popełnił, ale za które tak zwany "wymiar sprawiedliwości" kogoś musiał skazać, żeby przypadkiem nie pokazać, że jest słaby i nieudolny. Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją. Nie wiem po jaki ch** przerzucać się takimi mądrościami. Jedyne czego można sobie życzyć,żeby trafiło na rozsądny skład sędziowski, który w sposób niezawisły, przy pomocy kompetentnych biegłych ustali jaki był stan faktyczny.

Piąty fakt jest taki, ze całkowicie żałosnym jest,że kolesie którzy mają dbać o NASZE bezpieczeństwo i za każdym razem jak kogoś złapią wygłaszają nadęte tyrady, jeżdżą brykami w których nikt nie sprawdza ciśnienia w oponach. Co wymaga 5 minut wizyty na stacji benzynowej. No, ale jak rozumiem można w tym czasie robić bardziej dochodowe rzeczy... Gówniane media koncentrują się na tym aspekcie sprawy, wokół którego można zrobić najwięcej szumu, a gostkowie z tego forum, którzy powinni być teoretycznie kumaci zaczynają tańczyć jak im onet czy inne wp.pl zagra. Hołowczyc jest wdzięcznym tematem do takiego "magla", jak by to samo się przytrafiło zwykłemu "Kowalskiemu" to albo reakcje były by odwrotne, albo co jeszcze bardziej prawdopodobne nie było by ich w ogóle. I to nawet w przypadku, kiedy ów "Kowalski" nie miał by cienia racji, albo mały włos kogoś nie rozjechał. Nikt nie zwraca uwagi na rzeczywiste problemy, tylko na tym, wkoło czego można wywołać gównoburzę. Ze specjalną dedykacją dla wszystkich "walczących":
https://www.youtube.com/watch?v=m4oswNJE2YQ


Chyba się niezbyt precyzyjnie wyraziłem. Ja zmierzyłem tzw. obwód toczny czy odległość jaką zostawia opona na jezdni przy pełnym obrocie. I ta wielkość zmieniła się o niecałe 4 mm.
Trzeba tylko brać pod uwagę, że 1.0 atm to już praktycznie kompletny flak oraz to, że mierzyłem to na baloniastej zimówce.

W zakresie normalnych ciśnień np. 1.6-2.5 bara i przy bardziej normalnych profilach opon, ta różnica będzie z pewnością pozniżej 0,1 km/h przy 100 km/h.

Tak więc powoływanie tego argumentu, jest mocno naciągane i nie powinno mieć miejsca, bo świadczy albo o braku powagi tej osoby albo o niezrozumieniu przez nią tego tematu.

Natomiast celem tej dyskusji było obalenie mitu, że wskazanie prędkościomierza mocno się zmienia, bo zależy od pozornego promienia ugiętej opony.

Szkoda, że tego nie zrozumiałeś.

P.S. Strasznie dużo agresji słownej w twoim poście, zmiarkuj trochę kolego, bo zdaje się, że jesteś tu moderatorem, a dajesz mocno negatywny przykład.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » poniedziałek, 19 mar 2018, 09:23

O stary, brniesz w to g.. bez rozwagi. Zmierzyłeś zmianę obwodu z uwagi na ciśnienie i co to daje czujnikowi ABS ? Prościej wytłumaczyć już się nie da, po pierwsze to wskaż punkt przyłożenia siły napędowej do podłoża, czy będzie to na promieniu rd, czy rt lub r ? Jak już to mamy ustalone to potwierdź sobie, że opona nie jest w styku z drogą, a nawet obręczą, połączeniem w którym nie występuje poślizg. Na koniec zobacz gdzie, jak i przez co jest mierzona prędkość obrotowa koła. Jeśli już to będzie wiadome to może przyjmiesz fakt, że prędkość obrotowa koła jest zależna właśnie od rd. Literatura powszechnie dostępna.
Najbardziej łopatologicznie jak mogę to sobie uzmysłowić, gdyby tylko obwód swobodny miał znaczenie to wyobrażamy sobie pojazd gąsienicowy w którym gąsienica jest opięta na kole po całym jego obwodzie, w drugi jest "standardowo", mierzymy prędkość obrotową kół napędowych, jedno wykonuje 1 obrót na przejście całego obwodu gąsienicy, drugie 30, jaki mamy wynik prędkości liniowej pojazdu skoro uznajemy, że efektywny promień koła napędowego nie ma znaczenia ?
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez woocasch » poniedziałek, 19 mar 2018, 09:32

żółtodziób napisał(a):Czwarty fakt jest taki,że każdy ma prawo bronić się jak chce. Każdego kto ma ochotę prawić głodne kawałki na temat honoru i klasy zapraszam na wokandę, jak zobaczą na własne oczy jak wygląda "sprawiedliwość" w "tymkraju" to może im się one otworzą. Właśnie wypuścili z pierdla chłopaka, który przekiblował 18 lat za przestępstwo, którego nie popełnił, ale za które tak zwany "wymiar sprawiedliwości" kogoś musiał skazać, żeby przypadkiem nie pokazać, że jest słaby i nieudolny. Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją. Nie wiem po jaki ch** przerzucać się takimi mądrościami. Jedyne czego można sobie życzyć,żeby trafiło na rozsądny skład sędziowski, który w sposób niezawisły, przy pomocy kompetentnych biegłych ustali jaki był stan faktyczny.

Czy uważasz, że tego typu historie i błędy zdarzają się tylko i wyłącznie w "tymkraju" :?: Niestety, ale różnego typu przypadków, że niewinni ludzie siedzą w więzieniu nie jest tylko tym jednostkowym przypadkiem. Czy w związku z tym mamy zaorać cały wymiar sprawiedliwości? W każdym kraju sądy działają w pewien sposób, narzucony nie przez sądy, ale przez ustawodawcę. W tym konkretnym przypadku, o którym wspomniałeś bardziej tyłka dała zdaje się prokuratura, bo mocno naciągnęła posiadane dowody. Sąd oczywiście swoje 3 gorsze też dołożył, ale przestań wreszcie generalizować.

Kajtofan napisał(a):Chyba się niezbyt precyzyjnie wyraziłem. Ja zmierzyłem tzw. obwód toczny czy odległość jaką zostawia opona na jezdni przy pełnym obrocie. I ta wielkość zmieniła się o niecałe 4 mm.
Trzeba tylko brać pod uwagę, że 1.0 atm to już praktycznie kompletny flak oraz to, że mierzyłem to na baloniastej zimówce.

W zakresie normalnych ciśnień np. 1.6-2.5 bara i przy bardziej normalnych profilach opon, ta różnica będzie z pewnością pozniżej 0,1 km/h przy 100 km/h.

A wykonałeś jeden pomiar, czy np. 10 ? Bo te 4mm to może być zwykły błąd pomiarowy :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron