Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » wtorek, 21 lut 2017, 19:25

Nie wiem do kiedy kontrakt miał Mikkelsen, może mu płaca jeszcze co, albo odprawe wziął.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31


Re: Świat WRC

Postprzez MPSport » wtorek, 21 lut 2017, 20:33

DonCorrado napisał(a):Nie wiem do kiedy kontrakt miał Mikkelsen, może mu płaca jeszcze co, albo odprawe wziął.


Wydaje mi się, że problem z Mikkelsenem właśnie polega na tym, że mu płacą. Ogier i Latvala rozwiązali kontrakt z VW za porozumieniem stron, gdyż znaleźli pracodawcę który płaci im „porównywalne” pieniądze jak VW. Mikkelsen prawdopodobnie nie zerwał kontraktu i dalej go wypełnia. Zauważ, że Mikkelsen porusza się tylko samochodami grupy VAG, nawet w Red bull tv jeżdżąc po zamarzniętym jeziorze prowadził Audi.
Avatar użytkownika
MPSport
 
Posty: 29
Dołączył(a): poniedziałek, 13 lut 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » środa, 22 lut 2017, 01:22

Problem z Mikkelsenem polega na tym, że jest młody, piękny, bogaty i wydaje się mu, że wszystko mu się należy, bo jest taki wyjątkowy. A tymczasem wcale taki a nie jest i ma jeszcze sporo do udowodnienia. Gdyby było inaczej, to może by się załapał albo przezimował sezon za kierownicą R5. Takim kierowcom jak Ogier i Tanak jakoś korona z głowy nie spadła z tego powodu.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » środa, 22 lut 2017, 19:53

Skoro Mikkelsen się ceni, to co się stało w głowie takiego Evansa na przykład ktory cały rok płakał o WRC? Co robi Lafebvre czy Breen? Sytuacja w WRC jest teraz taka, że ktoś taki jak Mikkelsen nie ma angazu, i wg mnie to są cyrki po prostu, natomiast sądząc po Twoim wpisie, uważasz, że WRC jest w tak znakomitej kondycji, ze trzeba dopłacać do angażu w fabryce, a nie walczyć o swoje.

Oczywiście w pewnym sensie Mikkelsen bredzi bo nadaje na jednych, nie mówiąc nic o drugich, bo ma w tym interes.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 22 lut 2017, 23:46

trochę nie w temacie ale sposób VW na spłate kar.
http://www.v10.pl/Volkswagen,chce,stwor ... 43365.html
A nie łatwiej przejąć nasze FSO kiedyś byliśmy lepsi od Skody :roll:
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez posejdon » czwartek, 23 lut 2017, 02:50

Na terenie po FSO bloki budują.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Świat WRC

Postprzez Voo » czwartek, 23 lut 2017, 10:20

miszczu140000 napisał(a):A nie łatwiej przejąć nasze FSO kiedyś byliśmy lepsi od Skody :roll:


Oj, nie. Z różnych przyczyn, w tym historycznych i kulturowych nigdy nie mogliśmy motoryzacyjnie równać się z Czechami.
Avatar użytkownika
Voo
N3
 
Posty: 228
Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 23:23

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 23 lut 2017, 11:06

miszczu140000 napisał(a):A nie łatwiej przejąć nasze FSO kiedyś byliśmy lepsi od Skody :roll:

Ty tak poważnie czy ironicznie, że FSO było lepsze od Skody? W którym dokładnie momencie i jak długo to trwało?

wanderer napisał(a):Problem z Mikkelsenem polega na tym, że jest młody, piękny, bogaty i wydaje się mu, że wszystko mu się należy, bo jest taki wyjątkowy. A tymczasem wcale taki a nie jest i ma jeszcze sporo do udowodnienia. Gdyby było inaczej, to może by się załapał albo przezimował sezon za kierownicą R5. Takim kierowcom jak Ogier i Tanak jakoś korona z głowy nie spadła z tego powodu.

Wyjątkowy nie jest, ale przeciętny też nie jest :) Moim zdaniem przezimowanie w R5 jest lepszym rozwiązaniem niż odpuszczenie całego sezonu i oby Andreas coś w tym roku pojeździł jeszcze. Nie porównuj Mikkelsena do Ogiera w 2012, gdy Ogier miał cały plan związany z VW. To była jego decyzja i przemyślana strategia. Co do Tanaka to jego cała kariera ma wzloty i pewne upadki, ale do tej pory jeszcze rajdu nie wygrał, nie był też na podium klasyfikacji kierowców na koniec sezonu, więc Mikkelsen ma prawo oczekiwać czegoś więcej. Cały czas uważam, że Citroen sam sobie strzelił w kolano nie angażując Norwega. Zresztą w Citroenie ogólnie podejmują wiele dziwnych decyzji, czasem mam wrażenie, że są gorsi niż stereotypowi Niemcy, którzy mają plan i się go trzymają bez względu na okoliczności. Choćby przykład Breena, ma najwięcej punktów z ich kierowców i nie wystawiają go w Meksyku. No kurczę, przecież mogli to w ostatniej chwili zmienić, ale nie oni mają plan i już. Tak samo, oni mieli już kierowców i lepiej było Ogiera i Latvalę puścić do konkurencji, a Mikkelsena na roczny urlop. Niech im się to odbije czkawką i zajmą ostatnie miejsce wśród konstruktorów, taka kara za brak myślenia :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » czwartek, 23 lut 2017, 11:37

woocasch napisał(a):
miszczu140000 napisał(a):A nie łatwiej przejąć nasze FSO kiedyś byliśmy lepsi od Skody :roll:

Ty tak poważnie czy ironicznie, że FSO było lepsze od Skody? W którym dokładnie momencie i jak długo to trwało?

wanderer napisał(a):Problem z Mikkelsenem polega na tym, że jest młody, piękny, bogaty i wydaje się mu, że wszystko mu się należy, bo jest taki wyjątkowy. A tymczasem wcale taki a nie jest i ma jeszcze sporo do udowodnienia. Gdyby było inaczej, to może by się załapał albo przezimował sezon za kierownicą R5. Takim kierowcom jak Ogier i Tanak jakoś korona z głowy nie spadła z tego powodu.

Wyjątkowy nie jest, ale przeciętny też nie jest :) Moim zdaniem przezimowanie w R5 jest lepszym rozwiązaniem niż odpuszczenie całego sezonu i oby Andreas coś w tym roku pojeździł jeszcze. Nie porównuj Mikkelsena do Ogiera w 2012, gdy Ogier miał cały plan związany z VW. To była jego decyzja i przemyślana strategia. Co do Tanaka to jego cała kariera ma wzloty i pewne upadki, ale do tej pory jeszcze rajdu nie wygrał, nie był też na podium klasyfikacji kierowców na koniec sezonu, więc Mikkelsen ma prawo oczekiwać czegoś więcej. Cały czas uważam, że Citroen sam sobie strzelił w kolano nie angażując Norwega. Zresztą w Citroenie ogólnie podejmują wiele dziwnych decyzji, czasem mam wrażenie, że są gorsi niż stereotypowi Niemcy, którzy mają plan i się go trzymają bez względu na okoliczności. Choćby przykład Breena, ma najwięcej punktów z ich kierowców i nie wystawiają go w Meksyku. No kurczę, przecież mogli to w ostatniej chwili zmienić, ale nie oni mają plan i już. Tak samo, oni mieli już kierowców i lepiej było Ogiera i Latvalę puścić do konkurencji, a Mikkelsena na roczny urlop. Niech im się to odbije czkawką i zajmą ostatnie miejsce wśród konstruktorów, taka kara za brak myślenia :)

Oj były lepsze przed przejęciem Skody przez VW bo wtedy Skody w przeciwieństwie do nas była mocno awaryjnymi samochodami nie mówie że byliśmy super ale trochę lepsi co najmniej
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » czwartek, 23 lut 2017, 12:39

woocasch napisał(a):Cały czas uważam, że Citroen sam sobie strzelił w kolano nie angażując Norwega. Zresztą w Citroenie ogólnie podejmują wiele dziwnych decyzji, czasem mam wrażenie, że są gorsi niż stereotypowi Niemcy, którzy mają plan i się go trzymają bez względu na okoliczności. Choćby przykład Breena, ma najwięcej punktów z ich kierowców i nie wystawiają go w Meksyku. No kurczę, przecież mogli to w ostatniej chwili zmienić, ale nie oni mają plan i już. Tak samo, oni mieli już kierowców i lepiej było Ogiera i Latvalę puścić do konkurencji, a Mikkelsena na roczny urlop. Niech im się to odbije czkawką i zajmą ostatnie miejsce wśród konstruktorów, taka kara za brak myślenia :)

Sorry, ale ile razy trzeba powtarzać, że kiedy rozsypał się zespół VW, to miejsca w Citroenie były już zakontraktowane. WRC to nie Formuła 1 gdzie najlepsze zespoły dostają grube miliony za samo uczestnictwo w mistrzostwach by potem nimi szastać i płacić ewentualne kary za rozwiązywanie kontraktów. Na poziomie WRC takie ruchy są zbyt kosztowne. Tym bardziej, że w Citroenie i tak jest bieda, bo nie są w stanie wystawić trzech aut od początku sezonu.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 23 lut 2017, 13:01

miszczu140000 napisał(a):Oj były lepsze przed przejęciem Skody przez VW bo wtedy Skody w przeciwieństwie do nas była mocno awaryjnymi samochodami nie mówie że byliśmy super ale trochę lepsi co najmniej

Ale jakieś konkrety bym poprosił. Skody miały sukcesy sportowe, projektowali i co najważniejsze wdrażali do produkcji nowe konstrukcje. FSO miało duży potencjał, ale niestety głównie przez decyzje polityczne stało jak się stało i FSO już nie istnieje, a Skoda ma się wręcz genialnie. A z dawnych czasów to pamiętam, że Skoda 120 to był dla wielu niemal samochód marzeń :)

wanderer napisał(a):
woocasch napisał(a):Cały czas uważam, że Citroen sam sobie strzelił w kolano nie angażując Norwega. Zresztą w Citroenie ogólnie podejmują wiele dziwnych decyzji, czasem mam wrażenie, że są gorsi niż stereotypowi Niemcy, którzy mają plan i się go trzymają bez względu na okoliczności. Choćby przykład Breena, ma najwięcej punktów z ich kierowców i nie wystawiają go w Meksyku. No kurczę, przecież mogli to w ostatniej chwili zmienić, ale nie oni mają plan i już. Tak samo, oni mieli już kierowców i lepiej było Ogiera i Latvalę puścić do konkurencji, a Mikkelsena na roczny urlop. Niech im się to odbije czkawką i zajmą ostatnie miejsce wśród konstruktorów, taka kara za brak myślenia :)

Sorry, ale ile razy trzeba powtarzać, że kiedy rozsypał się zespół VW, to miejsca w Citroenie były już zakontraktowane. WRC to nie Formuła 1 gdzie najlepsze zespoły dostają grube miliony za samo uczestnictwo w mistrzostwach by potem nimi szastać i płacić kary za ewentualne rozwiązywanie kontraktów.

Sorry, a ile razy można powtarzać, że nie ma takiego kontraktu, którego nie można renegocjować. Myślisz, że Breen czy Lefebvre mają tak cudowne kontrakty, że nie można im ograniczyć ilości rajdów w sezonie? Nie mówię, że trzeba ich wywalić całkowicie z zespołu, ale niech przykładowo zmieniają się w trzecim aucie, a dwa pierwsze niech zawsze obsadzają Meeke i Mikkelsen. Czy to jest takie trudne do zrozumienia? Trzeba być elastycznym w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu, a Citroen w ogóle nie zareagował na powstałą sytuację. Wiadomo, że w WRC nie ma takiej kasy jak w F1, ale na Boga, Citroen to jest fabryczny zespół, chyba mają jakieś aspiracje, więc chyba drugi zawodnik sezonu 2016 jest wart przeprowadzenia pewnych zmian w zespole i ewentualnego poszukania kasy na jego pensję? Oczywiście nie wykluczam też opcji, że to sam Mikkelsen i jego otoczenia są kiepskimi negocjatorami i nie udało im się znaleźć rozwiązania tej sytuacji, a teraz pozostał tylko płacz do mediów. Jednak patrząc ogólnie na skład Citroena i to jak sobie radzą po dwóch rajdach, to widać, że czegoś tam brakuje i może Mikkelsen to jest to "coś" :)
Ostatnio edytowano czwartek, 23 lut 2017, 13:08 przez woocasch, łącznie edytowano 1 raz
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » czwartek, 23 lut 2017, 13:02

wanderer napisał(a):
woocasch napisał(a):Cały czas uważam, że Citroen sam sobie strzelił w kolano nie angażując Norwega. Zresztą w Citroenie ogólnie podejmują wiele dziwnych decyzji, czasem mam wrażenie, że są gorsi niż stereotypowi Niemcy, którzy mają plan i się go trzymają bez względu na okoliczności. Choćby przykład Breena, ma najwięcej punktów z ich kierowców i nie wystawiają go w Meksyku. No kurczę, przecież mogli to w ostatniej chwili zmienić, ale nie oni mają plan i już. Tak samo, oni mieli już kierowców i lepiej było Ogiera i Latvalę puścić do konkurencji, a Mikkelsena na roczny urlop. Niech im się to odbije czkawką i zajmą ostatnie miejsce wśród konstruktorów, taka kara za brak myślenia :)

Sorry, ale ile razy trzeba powtarzać, że kiedy rozsypał się zespół VW, to miejsca w Citroenie były już zakontraktowane. WRC to nie Formuła 1 gdzie najlepsze zespoły dostają grube miliony za samo uczestnictwo w mistrzostwach by potem nimi szastać i płacić ewentualne kary za rozwiązywanie kontraktów. Na poziomie WRC takie ruchy są zbyt kosztowne. Tym bardziej, że w Citroenie i tak jest bieda, bo nie są w stanie wystawić trzech aut od początku sezonu.

O zasoby się nie martw to jest silny zespół fabryczny który stawia na jakość nie na ilość z tym że na razie im to nie wychodzi, biedniejszy M-Sport już wystawia 4 WRC. A VW przez całą swoją obecność w WRC wystawił najwyżej 3 samochody a na początku to tylko 2 ;) i nie oszukujmy się że Lefebre za zerwanie kontraktu dostałby kilka baniek :lol:, tu raczej chodzi o kolejny samochód
A ten to trochę przesadza http://rajdy.autoklub.pl/news/latvala-k ... stwa,74210 rozumiem że jest mocnym kandydatem do podiów czy nawet przy szczęsciu to zwycięstw ale moim zdaniem obecnie najpoważniejszymi kandydatami są Ogi, TN, TI-Tanak oraz Padon
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 23 lut 2017, 13:20

Neuville musi zacząć dojeżdżać w jednym kawałku do mety rajdu, bo bez tego to będzie kiepsko. Mógł spokojnie być liderem MŚ, a jest ... no daleko z tyłu :) Gdy będzie zawsze na mecie to wg mnie sezon będzie pod tytułem walki Neuville i Ogier, uzupełniony przez Latvalę, Tanaka i oby Meeka :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » czwartek, 23 lut 2017, 13:25

woocasch napisał(a):
miszczu140000 napisał(a):Oj były lepsze przed przejęciem Skody przez VW bo wtedy Skody w przeciwieństwie do nas była mocno awaryjnymi samochodami nie mówie że byliśmy super ale trochę lepsi co najmniej

Ale jakieś konkrety bym poprosił. Skody miały sukcesy sportowe, projektowali i co najważniejsze wdrażali do produkcji nowe konstrukcje. FSO miało duży potencjał, ale niestety głównie przez decyzje polityczne stało jak się stało i FSO już nie istnieje, a Skoda ma się wręcz genialnie. A z dawnych czasów to pamiętam, że Skoda 120 to był dla wielu niemal samochód marzeń :)

wanderer napisał(a):
woocasch napisał(a):Cały czas uważam, że Citroen sam sobie strzelił w kolano nie angażując Norwega. Zresztą w Citroenie ogólnie podejmują wiele dziwnych decyzji, czasem mam wrażenie, że są gorsi niż stereotypowi Niemcy, którzy mają plan i się go trzymają bez względu na okoliczności. Choćby przykład Breena, ma najwięcej punktów z ich kierowców i nie wystawiają go w Meksyku. No kurczę, przecież mogli to w ostatniej chwili zmienić, ale nie oni mają plan i już. Tak samo, oni mieli już kierowców i lepiej było Ogiera i Latvalę puścić do konkurencji, a Mikkelsena na roczny urlop. Niech im się to odbije czkawką i zajmą ostatnie miejsce wśród konstruktorów, taka kara za brak myślenia :)

Sorry, ale ile razy trzeba powtarzać, że kiedy rozsypał się zespół VW, to miejsca w Citroenie były już zakontraktowane. WRC to nie Formuła 1 gdzie najlepsze zespoły dostają grube miliony za samo uczestnictwo w mistrzostwach by potem nimi szastać i płacić kary za ewentualne rozwiązywanie kontraktów.

Sorry, a ile razy można powtarzać, że nie ma takiego kontraktu, którego nie można renegocjować. Myślisz, że Breen czy Lefebvre mają tak cudowne kontrakty, że nie można im ograniczyć ilości rajdów w sezonie? Nie mówię, że trzeba ich wywalić całkowicie z zespołu, ale niech przykładowo zmieniają się w trzecim aucie, a dwa pierwsze niech zawsze obsadzają Meeke i Mikkelsen. Czy to jest takie trudne do zrozumienia? Trzeba być elastycznym w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu, a Citroen w ogóle nie zareagował na powstałą sytuację. Wiadomo, że w WRC nie ma takiej kasy jak w F1, ale na Boga, Citroen to jest fabryczny zespół, chyba mają jakieś aspiracje, więc chyba drugi zawodnik sezonu 2016 jest wart przeprowadzenia pewnych zmian w zespole i ewentualnego poszukania kasy na jego pensję? Oczywiście nie wykluczam też opcji, że to sam Mikkelsen i jego otoczenia są kiepskimi negocjatorami i nie udało im się znaleźć rozwiązania tej sytuacji, a teraz pozostał tylko płacz do mediów. Jednak patrząc ogólnie na skład Citroena i to jak sobie radzą po dwóch rajdach, to widać, że czegoś tam brakuje i może Mikkelsen to jest to "coś" :)

ze sportowych to no ale Polski Fiat dojechał na 3-mc w rajdzie Polski w 1973 wiem że to śmieszne :lol:
a tak na poważnie to nasze auta to biły Skody (i nie mówie o okresie kiedy się nim zainteresowało VW) a szczytem marzeń to był Polonez i to było chyba najlepsze auto za wschodniej kurtyny 8)
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » czwartek, 23 lut 2017, 13:58

woocasch napisał(a):Sorry, a ile razy można powtarzać, że nie ma takiego kontraktu, którego nie można renegocjować. Myślisz, że Breen czy Lefebvre mają tak cudowne kontrakty, że nie można im ograniczyć ilości rajdów w sezonie? Nie mówię, że trzeba ich wywalić całkowicie z zespołu, ale niech przykładowo zmieniają się w trzecim aucie, a dwa pierwsze niech zawsze obsadzają Meeke i Mikkelsen. Czy to jest takie trudne do zrozumienia? Trzeba być elastycznym w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu, a Citroen w ogóle nie zareagował na powstałą sytuację. Wiadomo, że w WRC nie ma takiej kasy jak w F1, ale na Boga, Citroen to jest fabryczny zespół, chyba mają jakieś aspiracje, więc chyba drugi zawodnik sezonu 2016 jest wart przeprowadzenia pewnych zmian w zespole i ewentualnego poszukania kasy na jego pensję?

Możesz sobie tak gdybać, bo nie mamy wszystkich informacji.

Ale nie podejrzewałbym, aby ktoś decyzyjnych w Citroen Racing był aż tak głupi by nie ściągnąć szybkiego kierowcy. Gdyby była taka taka możliwość to pewnie by to zrobili. Jeśli jednak sam Ogier nie był w stanie przekonać zarządu PSA to znaczy, że skończyły się tam złote czasy, kiedy Citroen był zespołem z największym budżetem. Tak samo można już włożyć między bajki tłumaczenia, że zrezygnowali z pełnego sezonu w 2016 roku by lepiej przygotować się do 2017 roku.

miszczu140000 napisał(a):O zasoby się nie martw to jest silny zespół fabryczny który stawia na jakość nie na ilość z tym że na razie im to nie wychodzi, biedniejszy M-Sport już wystawia 4 WRC. A VW przez całą swoją obecność w WRC wystawił najwyżej 3 samochody a na początku to tylko 2 ;) i nie oszukujmy się że Lefebre za zerwanie kontraktu dostałby kilka baniek :lol:, tu raczej chodzi o kolejny samochód

Rzecz w tym, że różnica między Citroen Racing a M-Sportem polega na tym, że u tych drugich szef nie ma nad sobą żadnego szefa, a podstawą ich działalności jest sprzedaż i wynajem aut rajdowych. Dla nich sprzedaż kolejnego WRC, to dodatkowa kasa do zarobienia, w przypadku zespołu w pełni fabrycznego, to dodatkowa kasa do wydania, której zespół może nie mieć, bo "góra" zarządziła cięcie kosztów.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron