przez The Prisoner » piątek, 17 lut 2017, 11:14
Wywalenie testowego, to poroniony pomysł. Wg mnie to najlepszy dzień rajdowy całego weekendu - możesz obejrzeć różne miejscówki bez chodzenia nie wiadomo jakich hektarów, a niektóre odcinki testowe dostarczają więcej emocji, niż nie jeden OS - patrz Konz na ADAC RD, ubiegłoroczny RP, Katalonia. Bez sensu.
Co do średnich prędkości - porównanie do edycji Rally Sweden 2015 lub 2016, dla OS jechanych w tej same konfiguracji:
Röjden 1: 2015 > 112,5 km/h (Ogier); 2016 > 116,2 km/h (Ogier); 2017 > 115,2 km/h (Neuville).
Röjden 2: 2015 > 112,2 km/h (Mikkelsen); 2016 > 112,2 km/h (Paddon); 2017 > 117,5 km/h (Neuville).
Värmullsåsen 1: 2015 > 115,6 km/h (JML); 2017 > 118,3 km/h (Tanak).
Värmullsåsen 2: 2015 > 117,7 km/h (Ogier); 2017 > 121,3 km/h (JML).
i RMC 2016:
St Léger Les Mélèzes – La Bâtie Neuve 1: 2016 > 85,5 km/h (Mikkelsen); 2017 > 88,8 km/h (Neuville).
St Léger Les Mélèzes – La Bâtie Neuve 2: 2016 > 88,1 km/h (Neuville); 2017 > 91,1 km/h (Ogier).
La Bollene Vesubie - Peira Cava: 2016 > 90,6 (Mikkelsen); 2017 > 92,5 (Lefebvre).
Jak widać z powyższego, średnie zwiększyły się o ok. 3-5 km/h dla szybkiej Szwecji i 2-3 km/h dla krętego asfaltu Monte. Przekładając to na Polskę lub Finlandię (szczególnie jeśli chodzi o prędkości na Rally Sweden), pojawiają się znaki zapytania. Dla roku 2016:
Świętajno 1 > 125,8 km/h, Świętajno 2 > 128,1 km/h; Babki > 125,2 km/h. Jak widać, na polskim nie wygląda to źle, ale Finka wypada juź gorzej:
Jukojärvi 1 > 127.5 km/h; Horkka 1 > 128.4 km/h; Äänekoski-Valtra > 130.1 km/h; Jukojärvi 2 > 130.2 km/h; Horkka 2 > 130.4 km/h; Ouninpohja 1 > 131.1 km/h; Päijälä 1 > 130.6 km/h; Pihlajakoski 1 > 132.0 km/h; Ouninpohja 2 > 132.5 km/h; Päijälä 2 > 132.9 km/h; Pihlajakoski 2 > 134.6 km/h; Oittila 1 > 128.3 km/h; Lempää 2 > 128.6 km/h; Oittila 2 > 132.5 km/h.
Organizatorzy mają tutaj poważny problem. Ciekawe, jak z tego wybrną.