Uddeholm Swedish Rally

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 12 lut 2017, 16:28

Ciesze sie z powodu Latvali, mial jednak bardzo dobry rajd, a jednoczesnie to dla niego najlepsze rozpoczecie sezonu w calej jego karierze. Bardzo jestem ciekaw dyspozycji Yarisa na szutrze i 'czystym' asfalcie, ale teorie, ze odstaje od stawki nalezy wykluczyc. JML pojechal znakomity rajd, troche nie wierzylem, ze utrzyma Fordy za soba, a jednak. Wyglada na to, ze bardzo dobrze czuje sie w Toyocie i pod katem samochodu i srodowiska. Pytanie jak udzwignie presje kiedy zacznie liczyc sie punkty. Wyniki w Monte i Szwecji nieco podarowane, ale jednak to takze trzeba umiec wykorzystac. Jezeli utrzyma taka dyspozycje, kto wie czy nie bedzie powaznym rywalem Ogiera.
Dla Tanaka brawa za poczatek sezonu w ogole. Dwa rajdy i dwa podia, doskonale tempo i w Monte i w Szwecji, nie popelnial typowych dla niego bledow. Mozna krecic nosem, ze dzisiaj nie podskoczyl Latvali, ale z drugiej strony dojechal drugi, a moglby nie dojechac wcale. I pokonal Ogiera w rownej walce :!: o tytul raczej nie powalczy jeszcze w tym roku, ale w trojce mistrzostw kto wie czy sie nie znajdzie, piatce niemal na pewno przy obecnej dyspozycji.
Ogier jest dla mnie w tym sezonie zagadka. Ok, ja rozumiem, ze nie zawsze trzeba cisnac na 100%, a on perfekcyjnie wykorzystal bledy rywali i jest tuz za JML w punktacji. Ale jednak w Monte wcale nie blyszczal, co nie bylo dla niego typowe. W Szwecji nie wygral zadnego odcinka, a dotychczas nawet w Szwecji potrafil demolowac rywali. Czy to kwestia tego, ze nie mial tylu testow? Ale przeciez JML mial to samo z Toyota. Moze Fiesta nie jest tak mocna, ale z drugiej strony Tanak go pokonal. A moze to kwestia tego, ze M- Sport nie jest caly skrojony pod niego, a do tego sam Ogi jest teraz bardziej niz dotychczas pochloniety rodzina, a do tego widac, ze nie ma juz na nim tej presji co kiedys, teraz wie, ze juz niczego nie musi udowadniac. Zastanawia mnie to, ale i tak dalej uwazam (co bardzo naturalne), ze to glowny kandydat do tytulu.
Troche nie moge przebolec Neuville'a. Nie mozna szukac usprawiedliwien, gosc popelnil blad i na Monte i w Szwecji, ale to bardzo boli, bo przeciez i tam i tu byl absolutnie najszybszy, prowadzil z duza przewaga, a o calym rajdzie zawazyl jeden, jedyny blad. Jakos nie widze mimo wszystko po nim takiej spiny jaka ma Meeke, albo jaka nieraz przesladowala Latvale. Widac, ze Hyundai stworzyl dobry samochod, a Thierry jest w znakomitej dyspozycji. Zyczylbym zeby zaczal wygrywac rajdy i dojezdzac do mety nie tylko dlatego, ze mu kibicuje, ale rowniez dla dobra widowiska.
Meeke jak i Citroen na tarczy po raz kolejny, wydaje mi sie, ze jednak posada w fabryce nie do konca dla niego. Breen jest poki co zdecydowanie najlepszy w Citroenie. Nie mozna tez wyciagac wnioskow odnosnie konkurencyjnosci C3, bo na razie nie mial kto jej pokazac. Breen to jednak nie jest ten poziom, nie wspominajac o Lefebvre, a Meeke - owszem, nie byl tak bardzo szybki jak nieraz, ale trzeba pamietac, ze w Monte rozpoczal pelny sezon, od pustej kartki i Citroen na pewno wywieral na nim presje, ze ma nie tylko blyszczec tempem na kilku oesach, ale tez dojechac do mety. To hamulce zawsze uruchamia. Jak widac, Meeke niestety juz sie nie zmieni. Wydaje mi sie, ze Mikkelsen powinien na 2018 wskoczyc albo do Cytryny, albo Toyoty.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez viper » niedziela, 12 lut 2017, 16:39

trebor napisał(a):Rzeczywiście świetny rajd, poszło wszystko w dobrą stronę :D
Narzekacie, ze bez JML Toyota byłaby daleko. A może nie, bo z RK wtedy? Takie tam gdybania :wink:
Wspomnieć należy o naszych - Kołtun z Pleskotem - 24 w generalce i 11 w klasie. Hmm..taką mamy pozycję w rajdowym świecie. Ale gratulacje za metę!

Zejdź kolego na ziemię :)
Poczekajmy do " prawdziwych rajdów " akurat Szwecja to chyba jedyny rajd który wychodzi Latvali a MC to już w ogóle loteria.. Z resztą Finowie w Szwecji dominują od lat wiadomo z jakich względów. Po za tym nadal trzeba pamiętać że ogier poniósł najwieksze straty pierwszego dnia z racji pozycji startowej.
Na pewno dzisiaj nie ma zdecydowanego lidera fabrycznego ale to tym bardziej decydują drobiazgi jak np. pozycja startowa. Neville zawiódł bez dwóch zdań dlatego na kolejnym rajdzie to paradoks ale znowu będzie miał lepiej niż Ogier i wcale się nie zdziwił jak będzie wygrywał . Dla mnie najważniejsze + ma Tanak i Ogier.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Seraf » niedziela, 12 lut 2017, 16:51

W Meksyku musi wygrać Neuville bo inaczej stwierdzę, że w tym roku nic nie osiągnie. Pozycja startowa idealna. Do 3 razy sztuka jak to się mówi ;)
Ogier pewnie będzie drugi bo nie będzie musiał mocno czyścić.
Latvala z racji piątku w Meksyku wątpię żeby wygrał ale może będzie na podium jeśli odrobi starty z piątku bo Tanak też będzie wysoko.
Może wreszcie Meeke dojedzie do mety i Hayden się przebudzi.
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Honiclbr » niedziela, 12 lut 2017, 17:39

Seraf napisał(a):W Meksyku musi wygrać Neuville bo inaczej stwierdzę, że w tym roku nic nie osiągnie. Pozycja startowa idealna. Do 3 razy sztuka jak to się mówi ;)
Ogier pewnie będzie drugi bo nie będzie musiał mocno czyścić.
Latvala z racji piątku w Meksyku wątpię żeby wygrał ale może będzie na podium jeśli odrobi starty z piątku bo Tanak też będzie wysoko.
Może wreszcie Meeke dojedzie do mety i Hayden się przebudzi.


W skrócie zapowiada się niesamowity Meksyk, a ktoś inni niż Ogier był na czele klasyfikacji sezonu dokładnie trzy lata temu. Po Szwecji również liderował Latvala :)
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Hultay WRC » niedziela, 12 lut 2017, 17:44

Trochę powtórka z Monte, kto błyszczał tam, ten i w Szwecji jechał dobrze. Mimo wszystko sadzę że w pierwszej połowie sezonu będzie sporo przetasowań: Meksyk na wysokości, potem asfalt i ciężko będzie jednoznacznie oceniać kierowców i robić jakieś roszady. Mimo wszystko jestem pewnien, że Mikkelsen pojawi się w tym roku w nowym WRC, a najlepiej w fabryce, bo wkrótce będziemy mieli pewność kto jest słabym ogniwem. O Meeke się nie martwię, on podzwoni itp ale wygra pewnie w tym roku i bym go nie skreslał- taki typ. Obstawiałbym, że albo toyota dostawi trzecie auto, albo będą godzić z Haninenem, lub podziękują mu po 4-5 rajdach, jeśli się nie poprawi. Pamiętajcie, że współtworzył auto i jakąś wiedzę może posiadać :).
Tak samo w Cytrynie może znajdzie się miejsce na roszady, jednak byłbym zaskoczony, gdyby miały miejsce już w Meksyku.

Latvala fajnie, ale to chyba wrażliwy chłopak i nada "stary Latvala", chyba że będzie tak latał do połowy sezonu :). Widać, że Toyota jest stricte rajdowym zespołem a nie rajdową korporacją i czuje się tam lepiej, coś jak w F1 Sauber BMW a Lotus Renault ;) skupieni na ściganiu a nie na KPI i wewnętrznych rozgrywkach. Jari będzie miał ciężko by potwierdzić formę na następnych zawodach, jakoś to dobijające na hopach zawieszenie nie nastraja mnie dobrze.

Ogier będzie się rozkręcał, to szczwany lis i mocny psychicznie zawodnik, wie, że nie zwojuje od razu świata, widać to po wypowiedziach: trudności jakoś spokojnie przyjmuje. Z resztą każdy miał jakies problemy, awarie lub źle prowadzące się auto: to nowe konstrukcje i trzeba je zrozumieć.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez miszczu140000 » niedziela, 12 lut 2017, 18:09

A mnie cieszy jedno a to że Toyka pokazała że bez silnego know-how rajdowego da się zbudować rajdówkę, która jest w stanie walczyć o podium i może dzięki temu pojawi się ktoś nowy/stary :roll:
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Hultay WRC » niedziela, 12 lut 2017, 18:18

miszczu140000 napisał(a):A mnie cieszy jedno a to że Toyka pokazała że bez silnego know-how rajdowego da się zbudować rajdówkę, która jest w stanie walczyć o podium i może dzięki temu pojawi się ktoś nowy/stary :roll:

Mnie z kolei zastanawia ile w tym zasługi auta, a ile kierowcy :). Żeby nie było zawodu, jak znowu zacznie Jari dzwonić a Juho się nie poprawi, a skrzydełka zaczną latać i odpadać na szutrze.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Honiclbr » niedziela, 12 lut 2017, 18:38

Hultay WRC napisał(a):. Obstawiałbym, że albo toyota dostawi trzecie auto, albo będą godzić z Haninenem, lub podziękują mu po 4-5 rajdach, jeśli się nie poprawi. Pamiętajcie, że współtworzył auto i jakąś wiedzę może posiadać :).


Trzecim w Toyocie jest Lappi i ma dostać auto na Korsykę lub Portugalię
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez deiman » niedziela, 12 lut 2017, 19:41

Toyota - WOW. Nie jestem przekonany jak pojdzie dalej, ale pierwsze dwie rundy wysmienite w ich wykonaniu. Ok, Monte delikatnie w prezencie, ale to jest specyficzny rajd i tam zawsze wiele zalog wypada. Tutaj notomiast, poza Neuvillem, pokonal cala reszte. Nigdy nie watpilem w JML, ale to co zaprezontowal Yaris zrobilo na mnie wrazenie. Widac tydzien testow w grudniu i kilka dni testow przed rajdem przyniosly rezultat, ale procz tego pakiet musi byc po prostu dobry. Zobaczymy jak pojdzie dalej. Hyundai w 2015 mial swietne tempo w Szwecji, a potem rowniez w Maksyku. Niestety w pozniejszych rundach okazalo sie, ze jednak auto odstaje od czolowki, dlatego na razie wstrzymam sie z windowaniem JML na Mistrza. Tak czy siak chyle czola calemu team'owi i Latvali. Milo widziec, ze w tym sporcie kierowca potrafi jednak zrobic duza roznice ;)

Hyundai - wyglada na to, ze samochod moze byc naprawde szybki. Przed sezonem nie obstawilbym na to ani grosza. Nie dlatego, ze nie wierze w Koreanska marke, tylko dlatego, ze ten ostatni krok bywa najtrudniejszy i Koreanczycy wszystko robili nieco przed deadline'em. Dziwi troche roznica pomiedzy Thierry a reszta. Gdyby nie on, Hyundai bylby dokladnie w tym miejscu, w ktorym oczekiwalem go wczesniej. Czy to Neuville, czy reszta jeszcze sie nie zgrala z samochodem? Jednoczesnie troche boje sie o Belga. Juz raz szedl ta droga (wypadkow) i otrzasniecie sie z tego nieco mu zajelo. Miejmy nadzieje, ze teraz tak sie nei stanie.

M-sport - Dobry samochod, dobry Ogier, czyli tak jak mialo byc. Nowoscia jest chyba Tanak, ktory szybki potrafil byc, ale z systematycznoscia bywalo juz roznie. Na razie ma swietny poczatek roku i mam nadzieje, ze to dopiero poczatek. Ogier wciaz bardzo mocny, ale poki co nie dominuje jak w ostatnich latach. Nie ma tego blysku, nie ma czyszczenia drogi przez dwa dni i notowania najlepszych czasow. Nic udowadniac nie musi, ale niech pokaze w tym roku na co go stac. Nie w Polo, a wlasnie w Fiescie. Moze byc tak, ze na razie jest dobrze, a magia przyjdzie dopiero pozniej, jak tym autem pojezdzi. Moze, ale nie musi ;) Team prowadzi w klasyfikacji konstruktorow i ponownie sie zastanawiam, czy da sie wywalczyc Mistrzostwo?

Citroen - moj faworyt przed sezonem jesli chodzi o samochod. Przyznam, ze jestem w malym szoku. Czy po to team odpuscil sobie caly rok startow skupiajac sie na budowie nowego auta i zaczynajac jednoczesnie ten proces najwczesniej? Czy chodzilo o stworzenie samochodu, ktory bedzie walczyc o 3-5 miejsca? Czy chcieli przegrywac z M-Sportem, ktory zbudowal samochod w 6 miesiecy i testowal nowego WRC najmniej, Hyundaiem, ktory w zeszlym roku wprowadzil i wciaz rozwijal nowa konstrukcje i20 WRC, ktora wyszla o rok za pozno, oraz R5 w tym samym czasie, a takze z Toyota, ktora procz samochodu budowala "na predce" caly zespol? Chyba nie ;) Poki co, nowe C3 najzwyczajniej nie blyszczy. Stara DS3 rok temu na na tym etapie prezentowala sie o wiele lepiej an tle konkurencji. Po prostu. Ale, Panowie, spokojna glowa. Sezon dlugi, samochod jeszcze pokaze pazur ;)
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Yrtat » niedziela, 12 lut 2017, 22:10

Avatar użytkownika
Yrtat
A5
 
Posty: 712
Dołączył(a): wtorek, 30 kwi 2013, 17:31
Lokalizacja: Żywiec

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez piotrg » niedziela, 12 lut 2017, 22:57

Moje podsumowanie początku sezonu to Latvala - Neuvill wymiana charakterów :wink:
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Taurus » poniedziałek, 13 lut 2017, 01:07

chciałem podobnie napisać. otóż latvala scedował swojego pecha neuvillowi ;)
Taurus
N3
 
Posty: 231
Dołączył(a): sobota, 6 lut 2016, 15:23

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 13 lut 2017, 11:35

Hultay WRC napisał(a): Mimo wszystko jestem pewnien, że Mikkelsen pojawi się w tym roku w nowym WRC, a najlepiej w fabryce, bo wkrótce będziemy mieli pewność kto jest słabym ogniwem. O Meeke się nie martwię, on podzwoni itp ale wygra pewnie w tym roku i bym go nie skreslał- taki typ. Obstawiałbym, że albo toyota dostawi trzecie auto, albo będą godzić z Haninenem, lub podziękują mu po 4-5 rajdach, jeśli się nie poprawi.

Toyota dostawi trzecie auto ale dla Lappiego. Nie wykluczałbym jednak czwartego samochodu w Toyocie lub M-Sporcie. Citroen ma raczej zamknięty budżet a Hyundai nie wykazywał zainteresowania kierowcami VW.

Co do rajdu to największym zaskoczeniem dla mnie jest Tanak. Nie spodziewałem się, że ten zawodnik, w równej walce i takim samym autem pokona aktualnego Mistrza Świata. Czapki z głów, zwłaszcza patrząc na poprzedni sezon. Wychodzi na to, że Dmack robi jeszcze gorsze opony niż myślałem.
Szkoda Neuville ale on się jeszcze pozbiera i pewnie włączy się nawet w walkę o Mistrza. Sezon jest długi.
Co do Ogiera, to też się boję, że troszkę odpuścił. Przede wszystkim liczył pewnie na błędy Latvali i Tanaka, tak z doświadczenia. Do tego Seb nie czuje się chyba tak pewnie w Fieście jak w czuł się w Polo i boi się cisnąć na limicie. Ponadto on wszystko kalkuluje, więc pewnie uznał, że nawet jak przegra to nie będzie musiał czyścić w piątek w Meksyku i będzie okazja do odrobienie strat.
Gratulacje dla Latvali i Makinena. Zrobili dobrą robotę i mam nadzieję, że ta wygrana doda im skrzydeł.
Citroen lipa ale jak widać w nowym sezonie wygrywają zawodnicy a nie samochody.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez woocasch » poniedziałek, 13 lut 2017, 12:02

ZbyszekChaosu napisał(a):Szkoda Neuville ale on się jeszcze pozbiera i pewnie włączy się nawet w walkę o Mistrza. Sezon jest długi.

Oczywiście masz rację i sezon jest długi i może wydarzyć się absolutnie wszystko. Ale Neuville stracił w dwóch pierwszy rajdach 50 punktów, bo za każdym razem miał najlepsze tempo i był na najlepszej drodze do zwycięstwa. Zobacz na Ogiera, wg mnie widać, że jeszcze nie dogadał się z Fiestą w 100%. Brakuje tego czegoś, tego błysku. Ale mimo wszystko wyciągnął z dwóch startów tyle ile się dało. Może miał trochę szczęścia, ale to samo można powiedzieć o Toyocie i JML.
Thierry ma teraz ciężkie zadanie do wykonania, ale pozycję startową ma idealną i w Meksyku musi wygrać :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez kij » poniedziałek, 13 lut 2017, 12:15

ZbyszekChaosu napisał(a):Co do rajdu to największym zaskoczeniem dla mnie jest Tanak. Nie spodziewałem się, że ten zawodnik, w równej walce i takim samym autem pokona aktualnego Mistrza Świata. Czapki z głów, zwłaszcza patrząc na poprzedni sezon. Wychodzi na to, że Dmack robi jeszcze gorsze opony niż myślałem.


Na Polskim i Fince dobra rzeźnia będzie. Połowa sezonu, normalne szutrowe nawierzchnie, duże prędkości, do tego kto jeszcze się na ten czas z gablotą nie spasował powinien się do tego czasu spasować (Ogi, JML, Lappi?).
Nauville jak zacznie dojeżdżać, Paddon u nas dobrze się czuł, już nie mówiąc, że Tanak to liczę właśnie, że pozamiata nasze podwórko ;)
Tylko może Mikkelsena brakować.
Szkoda, że Meekka nie było w Polsce w 2016, jakiś pogląd by był czego po chłopie można się spodziewać, ale patrząc co zrobił we Finlandii, powinien też się liczyć, pod warunkiem, że bez przygód. Widać że się poprawia. Monte Rally2, Szwecję dojechał, tyle że 8 min w śniegu stracił.
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 307
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości