Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez piotrg » wtorek, 13 gru 2016, 11:34

ZbyszekChaosu napisał(a):Dmack wyraźnie mówił że interesuje go najwyższa seria a nie Trophy.
Poza tym kompletnie nie rozumiem co ludzie na tym forum mają do Ostberga. Gość był 16 razy na podium (więcej niż Meek i Tanak razem wzięci), ma serie 23 punktowanych rajdów (więcej ma tylko Loeb, bo np Ogier 21) i wygrał 57 OS-ów (nadal więcej niż Meek, czy Tanak). To, że w tym sezonie zajął 7 miejsce w generalce to znaczy, że ma doła bo to jego najgorszy wynik w karierze (licząc pełne sezony).
Ludzie to, że Malcolm ogłosił Tanaka jako drugiego kierowce a trzeciego jeszcze nie oznacza po prostu, że Ostberg jeszcze decyzji nie podjął, a nie, że Wilson go nie chce. Ogier ma wygrywać rajdy dla M-Sportu a reszta zbierać punkty do konstruktorów i tutaj Mads jest pewniejszym zawodnikiem niż Ott. Czemu więc Ostberg nie chce jeździć Fiestą? Może faktycznie jest coś w plotkach o Katar-Adapta VW. Póki co rozmowy trwają, Ogier ogłosił swoją decyzję, to teraz z producentami może rozmawiać reszta zawodników bez kontraktów.


To co piszesz to prawda tylko mało osób patrzy na punkty a większość na styl. Jak dla mnie to idealny zawodnik na 2 i 3 fotel w aucie. To samo tyczy się teraz Sordo też ostatnio bezbarwny ale 2,3 fotel powinien zawsze mieć.
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa


Re: Świat WRC

Postprzez karluum » wtorek, 13 gru 2016, 11:38

Facet od 10 lat siedzi w WRC i przejechał ileśnaście pełnych sezonów w MŚ a na kanarach nie był wcale szybszy od dwóch kolesi w prywatnych autach. Jako trzeci nadaje się bo w przypadku porażki dwóch pierwszych jakieś punkty ale od 2012 roku stanął.
Malcolm ma wreszcie topowego kierowcę - zobaczymy czy wykorzysta tą szansę.
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » wtorek, 13 gru 2016, 11:45

Jersey napisał(a):
DonCorrado napisał(a):Ostberg dla wielu to XXXXXXX, równie dobrze mógłby nie jezdzic bo jego jazda jest taka, ze "jedzie" i tyle, niektórzy by go najchętniej pewnie w zerówce widzieli. Ludzie/kibice szukają idoli, najlepszych, a nie woziwodów. Jakby przełożyć to np. na Dakar, to taki Ostberg całą karierę jest woziwodą innego kierowcy i nic więcej, jeszcze dopłaca do tego. No tyle, że jeździ, ale to po wpisach chyba tylko jego cieszy i jego satysfakcjonuje i nikogo więcej.
Uuu ale ostro ktoś to zaraz wy cenzuruje. Nie zgadzam się Ostberg to solidny kierowca, wystarczy zobaczyć wyniki z rajdu ERC Wysp Kanaryjskich gdzie na asfalcie do momentu małego moim zdaniem błędu gdzie uszkodził samochód był na 1 miejscu lepiej od Kajta i Lukyanuka, i przypomnę jeszcze raz że to było na asfalcie. Jakbym był szefem teamu to brał bym takiego Ostberga do 3 samochodu, na wygrywanie z czołówką WRC jest może już za słaby ale nadal jest solidnym kierowca.
To jakiś chyba inny rajd oglądałem, na pięć odcinków które wszyscy trzej panowie przejechali to Ostberg z KK i Luky wygrał tylko jeden oes i to z przewagą 0.1s - tyle miał na Lukya który wybitnym kierowcą na asfalcie nie jest, pozostałe cztery odcinki wygrał minimalnie KK - sorry ale jak na fabrycznego kierowcę to Ostberg powinien obu panów porozstawiać po kontach nawet jeśli lepiej jeździ po szutrze. Ostberg to ciułacz punktów a jego wyniki bardziej wynikają z problemów innych niż faktycznej jego jazdy, na tyle lat co Ostberg jeździ w WRC to regularnie powinien przyjeżdżać w czołówce, nie oglądając się na innych - jednym słowem na trzeciego do Forda nadaje się jak ulał.
ZbyszekChaosu Wymieniasz Meeka i Tanaka tylko weź też pod uwagę żę Kris wygrał trzy rajdy oraz to że jeździł w WRC bardzo nieregularnie, a staż Tanaka w porównaniu z Ostb jest znacznie mniejszy - więc moim zdaniem trochę nietrafne porównanie.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez rubens » wtorek, 13 gru 2016, 11:46

oglądam właśnie ostatnie jazdy Yarisa na asfalcie z Latvalą za kierownicą i nie wygląda to już tak dramatycznie
owszem widać, że podsterowność nadal jest choć już nie taka, wg mnie brakuje trochę mocy na niskich obrotach
widać, że w nawrotach od razu się to nie napędza - turbo może za mało ładuje, mapa niewłaściwa??? ale potem już idzie dobrze
tylny spojler też zupełnie inny niż jeszcze z testów Ogiera i zdecydowanie lepiej to to jedzie niż gdy jeździł tym
Makinen czy Suninen na asfaltowych testach sprzed kilku tygodni

po cichu liczę, że może jednak JML się trochę odrodzi i jako lider zespołu jednak wróci do swojej optymalnej formy
oczywiście nie spodziewam się fajerwerków, ale miło będzie jeśli mimo wszystko gdzieś o podia będzie się ocierał

zdecydowanie (skoro już piszecie o Ostbergu) wolę takiego bezkompromisowego JML niż bezbarwnego Madsa - takie moje prywatne zdanie ;-)
rubens
N2
 
Posty: 156
Dołączył(a): czwartek, 13 maja 2004, 00:11

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » wtorek, 13 gru 2016, 12:04

ZbyszekChaosu napisał(a):Dmack wyraźnie mówił że interesuje go najwyższa seria a nie Trophy.
Poza tym kompletnie nie rozumiem co ludzie na tym forum mają do Ostberga. Gość był 16 razy na podium (więcej niż Meek i Tanak razem wzięci), ma serie 23 punktowanych rajdów (więcej ma tylko Loeb, bo np Ogier 21) i wygrał 57 OS-ów (nadal więcej niż Meek, czy Tanak). To, że w tym sezonie zajął 7 miejsce w generalce to znaczy, że ma doła bo to jego najgorszy wynik w karierze (licząc pełne sezony).
Ludzie to, że Malcolm ogłosił Tanaka jako drugiego kierowce a trzeciego jeszcze nie oznacza po prostu, że Ostberg jeszcze decyzji nie podjął, a nie, że Wilson go nie chce. Ogier ma wygrywać rajdy dla M-Sportu a reszta zbierać punkty do konstruktorów i tutaj Mads jest pewniejszym zawodnikiem niż Ott. Czemu więc Ostberg nie chce jeździć Fiestą? Może faktycznie jest coś w plotkach o Katar-Adapta VW. Póki co rozmowy trwają, Ogier ogłosił swoją decyzję, to teraz z producentami może rozmawiać reszta zawodników bez kontraktów.

Co do zespołu D-Mack to może się tak stać, że kierowca jeżdżący dla nich może pełnić rolę 3 kierowcy M-sportu. Taka było zapowiedź na początku listopada. http://rajdy.autoklub.pl/news/evans-z-dmackiem,71814

W dzisiejszym wydaniu Motorsport News przynosi informację o przyszłości Elfyna Evansa, który w tym miesiącu powinien zostać potwierdzony przez DMACK w Fieście WRC na Rajdowe Mistrzostwa Świata 2017. Nowy numer brytyjskiego tygodnika został zamknięty przed informacyjną bombą o wycofaniu się VW.

Pilotem Evansa będzie Daniel Barritt. Malcolm Wilson oświadczył, że prowadzi rozmowy z Dickiem Cormackiem, dyrektorem DMACK Tyres, na temat wystawienia Fiesty dla Evansa w całym cyklu WRC 2017. Wilson sprawdza, czy regulamin sportowy FIA dopuszcza możliwość zdobywania przez Evansa punktów dla M-Sportu w mistrzostwach świata producentów, gdy inne załogi zespołu używają Michelinów.

Według Motorsport News, Ott Tänak, który odrzucił ofertę Hyundaia, zostanie potwierdzony przez M-Sport. Toyota w przyszłym miesiącu poinformuje o zaangażowaniu Esapekki Lappiego i Teemu Suninena. Mads Østberg ma jeździć w Adapta Motorsport i otrzyma Fiestę WRC 2017 tak szybko, jak będzie to możliwe - w najbardziej optymistycznym wariancie od Szwecji.


Tylko od tego czasu sporo się zmieniło i mocnym kandydatem do trzeciego auta może być Mikkelsen.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » wtorek, 13 gru 2016, 12:28

e tam jak by mieli Mikkelsena zatrudniać to dali by go do głównego zaspołu razem z Ogim w takiej kobninacji i razem z Tanakiem mięli by najmocniejszy zespół :D
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 13 gru 2016, 12:32

DonCorrado napisał(a):Jakby przełożyć to np. na Dakar, to taki Ostberg całą karierę jest woziwodą innego kierowcy i nic więcej, jeszcze dopłaca do tego.

To ciekawe komu woził wodę w ubiegłym sezonie, VW? Bo całą reszta została za tym "woziwodą" na koniec sezonu. W Citroenie akurat Mads nie płacił, narzekał tylko, że mało zarabia, i że nie ma dłuższego kontraktu. W M-Sporcie wszyscy płacą, może Ogier nie będzie musiał (choć nie koniecznie). Wiesz czemu w Dmack jeździ Tanak a nie Evans? To przyjrzyj się uważnie kombinezonom i reklamom na nich umieszczonym. Nie musisz kasy z portfela wyjąc by dostać Fiestę WRC, możesz przyprowadzić dobrego sponsora ;)
piotrg napisał(a):To co piszesz to prawda tylko mało osób patrzy na punkty a większość na styl. Jak dla mnie to idealny zawodnik na 2 i 3 fotel w aucie. To samo tyczy się teraz Sordo też ostatnio bezbarwny ale 2,3 fotel powinien zawsze mieć.

Zgadza się, jako drugi kierowca w M-Sporcie sprawdził by się świetnie. Nie było by spięć a punktów przywoził by dużo.
Mad Max napisał(a):To jakiś chyba inny rajd oglądałem, na pięć odcinków które wszyscy trzej panowie przejechali to Ostberg z KK i Luky wygrał tylko jeden oes i to z przewagą 0.1s - tyle miał na Lukya który wybitnym kierowcą na asfalcie nie jest, pozostałe cztery odcinki wygrał minimalnie KK - sorry ale jak na fabrycznego kierowcę to Ostberg powinien obu panów porozstawiać po kontach nawet jeśli lepiej jeździ po szutrze. Ostberg to ciułacz punktów a jego wyniki bardziej wynikają z problemów innych niż faktycznej jego jazdy, na tyle lat co Ostberg jeździ w WRC to regularnie powinien przyjeżdżać w czołówce, nie oglądając się na innych - jednym słowem na trzeciego do Forda nadaje się jak ulał.
ZbyszekChaosu Wymieniasz Meeka i Tanaka tylko weź też pod uwagę żę Kris wygrał trzy rajdy oraz to że jeździł w WRC bardzo nieregularnie, a staż Tanaka w porównaniu z Ostb jest znacznie mniejszy - więc moim zdaniem trochę nietrafne porównanie.

Ok, ale po tych 5 odcinkach to i tak Mads był na czele stawki. Rajd jechał pierwszy raz, prywatną Fiestą, którą za dobrze nie znał (pierwszy jego start w R5).
Przyznaje, że ostatni sezon Ostberg miał słaby ale chyba nie wmówisz mi, że 7 razy na podiów w Cytrynie (2 sezony) to tylko dzieło przypadku i pecha innych kierowców? Owszem Tanak ma mniej startów w WRC niż Ostberg i proporcjonalnie tyle samo mniej tych dobrych wyników. Mają kompletnie inny styl jazdy ale wynik końcowy jest podobny.

Poza tym, nie patrzcie na zawodników tylko przez pryzmat ostatnich 12 miesięcy bo to zaciemnia obraz. Tanak w tym roku zrobił 2 wyniki tylko dlatego, że miał przewagę opon. Mówił o tym jakiś szef Dmacka (między wierszami) i ja też już wcześniej o tym pisałem. Przypomnijcie sobie ubiegły sezon. Malcolm miał duże wątpliwości czy jest sens dalej trzymać tego zawodnika bo dobre tempo i dobry wynik miał wyłącznie na Rajdzie Polski (pewnie pasowała mu specyfika podobna do Estonii). Będę zaskoczony jeśli w 2017 Ott będzie kimś więcej niż cieniem Ogiera, bo na pewno, pomimo, że będą mieli takie same auta, walki z nim nie nawiąże (może poza Polskim). Wróże mu miejsca poza pierwszą 5 a jeśli będzie zespół VW to poza 6.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez rubens » wtorek, 13 gru 2016, 12:33

pewnie Malcolm musi znaleźć kolejne dwie bańki eur na zerwanie kontraktu z Camilim ;-)
rubens
N2
 
Posty: 156
Dołączył(a): czwartek, 13 maja 2004, 00:11

Re: Świat WRC

Postprzez woytek » wtorek, 13 gru 2016, 12:35

Nie sądzę żeby FIA się zgodziła na trzeci samochód na innych oponach.

Znalazł ktoś czy będzie jakaś transmisja z prezentacji Toyoty?
Avatar użytkownika
woytek
N3
 
Posty: 484
Dołączył(a): sobota, 23 sty 2010, 14:04

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » wtorek, 13 gru 2016, 12:52

miszczu140000 napisał(a):e tam jak by mieli Mikkelsena zatrudniać to dali by go do głównego zaspołu razem z Ogim w takiej kobninacji i razem z Tanakiem mięli by najmocniejszy zespół :D

Może nie było na to czasu, bo ściągnięcie Ogiera było priorytetem.

ZbyszekChaosu napisał(a):Będę zaskoczony jeśli w 2017 Ott będzie kimś więcej niż cieniem Ogiera, bo na pewno, pomimo, że będą mieli takie same auta, walki z nim nie nawiąże (może poza Polskim). Wróże mu miejsca poza pierwszą 5 a jeśli będzie zespół VW to poza 6.

W WRC mało kto ma szansę na to by nie stać się cieniem Ogiera. A co do Tanaka, to na jego formę może negatywnie wpłynąć kolejna zmiana pilota.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez piotrg » wtorek, 13 gru 2016, 12:59

posejdon napisał(a):
piotrg napisał(a): myślę że Ogier spokojnie jest w stanie "z kebabem w ręku" zdobyć fiestą 100 punktów miej niż polo a i tak da mu to tytuł, pamiętajmy też że tylko I dnia będzie otwierał, przecież nie musi od razu deklasować jak dotychczas wystarczy mu 168 do 160 :).

Gwoli ścisłości - zwróć uwagę, że jeśli Ogier nie zdobędzie tych stu punktów to znajdą się one na koncie innych zawodników. Wynik Twoich oblivzeń należy jednak delikatnie skorygować :wink:
Nie zmienia to jednak faktu, że Wilson złapał Pana Boga za nogi i stoi przed nim historyczna szansa.


Spoko :), chodziło mi o to że w walce o tytuł w 2017 różnica w poziomie auta między Fiestą vs Citroenem i Hyundaiem będzie o wiele mniejsza niż różnica w umiejętnościach między Ogierem vs Nevilem, Meekiem, Paddonem.
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » wtorek, 13 gru 2016, 13:03

Przecież Camili już ma "etat" w M-sporcie więc nie wiem co znowu za wymysły są.
Ostberg na Kanarach nikogo nie lał a miał ciśnienie nadawane przez prywaciarzy aż zadzwonił. Jeździ X-lat i tylko dzięki temu ma ileś tam podium, ileś tam pkt i regularna jazdę ale tak poza tym to nic nadzwyczajnego nie robi. Miał słaby sezon i tyle. I to ma wpływ na kolejne umowy.
Co do Toyoty to Ogierowi nie skręcała, było mokro i jeszcze nie finalna wersja. A z jazd wcześniejszych to nie wiem kto oczekiwał okrutnego ognia skoro jeździł tym Haninen, który niestety będzie słaby. Przerwa w regularnym jeżdżeniu i to jeszcze WRCem robi swoje, a też Haninen nigdy nie błyszczał w takim aucie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez woytek » wtorek, 13 gru 2016, 13:09

YLE Ralliradio na fb transmituje prezentację Toyoty... po fińsku :)
Avatar użytkownika
woytek
N3
 
Posty: 484
Dołączył(a): sobota, 23 sty 2010, 14:04

Re: Świat WRC

Postprzez Yrtat » wtorek, 13 gru 2016, 13:17

Avatar użytkownika
Yrtat
A5
 
Posty: 712
Dołączył(a): wtorek, 30 kwi 2013, 17:31
Lokalizacja: Żywiec

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » wtorek, 13 gru 2016, 13:29

http://rajdy.autoklub.pl/news/latvala-k ... yoty,72759 co jak co ale spojler to oni majo :wink:
o i mobil1 został sponsorem
Ostatnio edytowano wtorek, 13 gru 2016, 13:36 przez miszczu140000, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron