ADAC Rallye Deutschland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez viper » sobota, 29 sie 2015, 16:15

żółtodziób napisał(a):A kto mówi o najnowszej specyfikacji? Była mowa tylko o DS3, więc uwaga o tym czy jest to generacja wstecz czy aktualna nie ma żadnego znaczenia. Kolejna rzecz to pytanie skąd wiedza, że fabryki poza M-Sportem nie chcą sprzedawać swoich wozów? Może VW ma na to wywalone, bo oni mają tyle forsy, że milion w prawo czy milion w lewo to im nie zrobi, ale jak sobie wyobrażasz sytuację, że przychodzi kierowca do PH Sport, kładzie im na stole 2 miliony Euro, a oni odpowiadają "przykro nam, nic z tego"? Przecież to jest jakiś absurd. Gdyby rzeczywiście nie chcieli samochodów wynajmować to by zamknęli PH. Zwyczajnie nie jest łatwo znaleźć chętnego który położy tyle forsy ile potrzeba na takie auto.Fiesta jest proporcjonalnie tyle tańsza ile jest w niej drutu zamiast normalnych części. A jeszcze tańsze było Mini, które było w stanie przejechać czasem jedną pętle bez awarii a czasem nie. Prosta zasada biznesowa, jak ktoś ma coś dobrego to nie sprzeda tego tanio, chyba że jest polskim rządem.

Ze stwierdzeniem że nic nie ustabilizował nie zamierzam polemizować, bo znowu bym napisał całą litanię powodów dlaczego nie masz racji. Powiem tylko ze w tym momencie zaprzeczasz sam sobie. Zawsze głosiłeś tezę, że ważny jest wynik no i wynik był najlepszy z możliwych w swojej klasie. Niezależnie więc jakie kryteria oceny przyjąć nie można zaprzeczyć ,że postępy były.

Stad ze sa zawodnicy ktorych stac na to ze jak by vw chcial sprzedac swoj samochod to jestem na 100% pewien ze byli by tacy ktorych stac by bylo na kupno. Moze byl nawet taki co citroenowi dawal i 4 miliony, ale chcial umiescic logo ELF, a total nie po to wspiera citroena zeby na citroenie byla konkurencujna firma i kolo sie zamyka. Czysta kalkulacja. Co z tego ze dostali by od kogos te 2 jak mogli by stracic pewne np. 6 i w tym momencie te 2 banki nie maja racji bytu. Po za tym co to jest 2 mln. Euro W wrc. W polsce sezon r5 kosztuje 1/4 tego. Z reszta nie istotnie. Jedno czy dwa auta sprzedane dla fabryki w wrc nie zrobi im wielkiej rożnicy. Zeby zarobic konkretne pieniadze musiala by byc masówa ja w m sport.
Nie zaprzeczam sam sobie bo na " gorze " w fabrykach nie siedza idioci, ktorzy nie rozrozniaja konkurencji w wrc2 a wrc itd. Mozesz dojechac na 1 miejscu w wrc2 a wezma tego co dojechal na 4 miejscu w wrc i teraz polemizujmy co jest wiecej warte, bo moim zdaniem 4 . Mowie oczywiscie o warosci dla zespolu fabrycznego a nie przejsciu do historii jako mistrz swiata.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42


Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez żółtodziób » sobota, 29 sie 2015, 23:54

Pudło z tym Elfem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Total
Po przejęciu belgijskiego koncernu Petrofina, spółka przybiera nazwę TotalFina, a po włączeniu do grupy spółki Elf Aquitaine w 2000 r., nazwę TotalFinaElf. Spółka powraca do prostej nazwy Total w 2003 r.


Więc akurat w tym przypadku żaden konflikt interesów by nie wystąpił.

Co to konfliktu interesów z Lotosem - niewątpliwie jakis tam problem był, ale nie wydaje mi się, że była to bariera nie do przeskoczenia. Total to partner a nie producent z tej samej grupy kapitałowej co PSA. Mają umowy podpisane na zespoły fabryczne, ale satelickich takich jak PH to nie dotyczy. Auta z PH zwykle miały przyklejone logo Totala, ale nie zawsze. Zresztą o czym my tu mówimy, Kubica cały sezon 2013 jechał wozem z PH z wielkim logiem Lotosu na drzwiach. Samo auto to nie było R5 tylko RRC, zatem normalne WRC tyle ze wykastrowane przy pomocy kilku prostych rzeczy i dające się bardzo łatwo przerobić z powrotem na wurca. Zresztą DS3 WRC z PH było upalane w zeszłym roku:

http://www.ds3wrc.fr/2014/04/t-dubois-1 ... port.html#

Przez raczej mało znanego drivera i bez loga Totala, więc cała teoria o niedostępność DS3 WRC leży i kwiczy.

Sprawa z Lotosem mogła zaciążyć na angażu Kubicy do stricte fabrycznego zespołu, ale w roli pay drivera. Lotos dawał kasę, ale chciał mieć swoje logo, na co nie pozwalała umowa między CR a Totalem. Ale nie dotyczy to ani niczego co formalnie wystawiało PH, nie dotyczyłoby też przypadku kiedy Lotos by wynajął brykę bezpośrednio od CR i wystawił formalnie się jako odrębny zespół, tak jak to miało zresztą miejsce w przypadku M-Sportu. N ie wiem co nie pykło, ze do tego nie doszło, ale z całą pewnością nie była to żadna polityka wyłączności DS3 dla kierowców fabrycznych.

Jeśli chodzi o zaprzeczanie samemu sobie to oczywiście że zaprzeczyłeś. Różnica między WRC a WRC2 nie ma nic do rzeczy, kryteria oceny się nie zmieniają. Skoro dla Ciebie sukcesem są przywiezione punkty bez względu na styl to dlaczego deprecjonujesz tytuł mistrzowski w WRC2, ze niby miał lepsze auto niż pozostali i takie tam... Podobno na to się nie zwraca uwagi, tylko liczy się wynik. Przynajmniej tak zawsze twierdzisz, jeśli ktoś napisze,ze w WRC Kubica nie może osiągnąć dobrego wyniku bo ma kiepskie auto. Wtedy zawsze piszesz, że w takim razie trzeba jechać takim tempem na jakie auto pozwala i wtedy się okazuje,ze Kubica nie jest wcale szybki. No dobra, masz prawo mieć takie zdanie, ale bądź konsekwentny. Skoro w 2013 roku miał najlepsze auto w swojej klasie i zdobył tytuł mistrzowski to chyba znaczy że je optymalnie wykorzystał prawda? Skoro zaczął sezon od dzwonów, a skończył z umiejętnością optymalnego wykorzystania dobrego wozu to jest postęp czy nie jest? Wreszcie pytanie zasadnicze - zdobył ten tytuł czy nam się przyśniło? Sorry, ale to co piszesz jest niesprawiedliwe nawet jeśli przyjąć Twoje kryteria oceny.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez viper » niedziela, 30 sie 2015, 10:27

żółtodziób napisał(a):Pudło z tym Elfem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Total

Skoro dla Ciebie sukcesem są przywiezione punkty bez względu na styl to dlaczego deprecjonujesz tytuł mistrzowski w WRC2, ze niby miał lepsze auto niż pozostali i takie tam... Podobno na to się nie zwraca uwagi, tylko liczy się wynik. Przynajmniej tak zawsze twierdzisz.

Żółtodziób to był tylko przykład marki oleju :). To może być castrol albo każdy inny olej na świecie. Koncerny olejowe to sa oleje na świat.
Coś ci sie pomieszało z moim twierdzeniem. Ja nic nie deprecjonuje. Oceniam fakty. Z twojej wypowiedzi wynika ze ja twierdze ze tytuł np. Vice mistrz świata w generalce jest mniej wart niż mistrza swiata w klasie ,bo tutaj jest pewnie 2 a tu 1 :) No żółtodzió z całym szacunkiem do ciebie ale palnoles teraz jak łysy grzywą o parapet :). Przeciez w Polsce wielokrornie sie zdarzalo ze tytul w jedej klasie bylo duzo trudniej zdobyć niż w drugiej klasie. Kubica zdobył tytuł w klasie a my caly czas porownuje generalke z racji awansu do fabryki ten tytul nie ma znaczenia, bo dla fabryki wieksze znaczenie mialo to na ktorych miejscach od dojezdzał w generace , a tam bylo ladnie i tym sie wszyscy podniecali.
Styl przywiezienia punktów w pewnych sutuacja ma znaczenia a w penych nie np. Jezeli bedzie to pojedyńczy rajd to wynik oczywiscie jest na mecie i nikt zawodnikowi go nie odbierze. Natomiast po 15 rajdach jego styl mozna ocenic czy taki zawodniki to dojezdzacz prokop i zdobywa punkty czy bezmyslnie pałuje jak novikov. Kierowca do fabryki musi byc po srodku tzn. Na tyle szybki zeby mial szanse walczyc o powiedzmy pierwsza 4 i na tyle skuteczny zeby byl na mecie, ale jedno jest pewne. Zeby ocenic jego styl musi systematycznie konczyc rajdy, albo ich nie konczyc i wtedy pies z kulawa noga sie nim nie zaiteresuje. Dla fabryki nie ma to znaczenia jakim stylem zdobedziesz punkty. Jezeli styl ciulacza okaże skuteczny w kwestii punktow to ty nawet rajdu nigdy nie musisz wygrac jak bedzie cale zycie na 3 miejscu w kazdym rajdzie. To oczywiscie nie mozliwe zeby tak jezdzic ale daje dobry przyklad ile punktow bys zebral na koniec sezonu jako drugi kierowca i wcale nie musisz wygrac rajdu a kazda fabryka bierze cie w ciemno i jeszcze solidnie zaplaci.

Co do tego citroena w erc. No wlaśnie w erc a nie wrc. Pomyliles cykle. Znajdz mi takiego kierowce ktory ostatnimi czasy jezdzil bez logo totala samochodem wrc w rajdach wrc i wtedy teoria wynajmowania citroena prywaciażom legnie w gruzach. Samochody wrc2 czy erc to inna polityka i inny program, ktorego nie znamy. Ja tylko twierdze o autach wrc w mistrzostwach swiata, ze nie ma wynajmowania w vw , citroenie , hyundayu i w toyocie bedzie to samo.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 30 sie 2015, 12:55

van merkenstein (belg), Niemcy 2013
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Mad Max » niedziela, 30 sie 2015, 13:27

Z tego co ja kojarzę to konflikt interesów Lotos - Total był w przypadku angażu Kubicy do zespołu fabrycznego i o ile kojarzę o PH Sport nie było mowy

viper napisał(a):Ja tylko twierdze o autach wrc w mistrzostwach swiata, ze nie ma wynajmowania w vw , citroenie , hyundayu i w toyocie bedzie to samo.
Citroen - jak się dobrze przyjrzysz to na siatce w przednim zderzaku widać skąd jest samochód - a odnośnie Hyundaja to przypominam że jednym egzemplarzem jeździ Fontana w mistrzostwach Włoch
Obrazek

viper napisał(a):Co do tego citroena w erc. No wlaśnie w erc a nie wrc. Pomyliles cykle. Znajdz mi takiego kierowce ktory ostatnimi czasy jezdzil bez logo totala samochodem wrc w rajdach wrc i wtedy teoria wynajmowania citroena prywaciażom legnie w gruzach.
Mam nadzieje że wystarczy przykładów na ukazanie że po raz kolejny gadasz "ciekawe rzeczy" - oczywiście pewnie za chwile wyskoczysz z tysiącem innych warunków które w tych przykładach nie zostały spełnione

Solberg
Obrazek

Raikonen
Obrazek

Novikov
Obrazek

Merkstein
Obrazek

Chardonet
Obrazek

Bouffier
Obrazek

Guerra
Obrazek

Kostka
Obrazek

Hans Weijs jr.
Obrazek
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez żółtodziób » niedziela, 30 sie 2015, 13:42

O PH była mowa w 2014, ale też nic z tego nie wyszło. Bardziej jednak chodziło mi o dostępność Citroenów dla niefabrycznych kierowców w ogole. Czy PH, czy Citroen Racing - jak ktoś ma hajs to wypożyczą i nie ma żadnego warunku, że na wozie musi się pojawić logo Totala. Ten wymóg może dotyczyć jegynie fabrycznego teamu do którego ktoś chce się wkupić - musi mieć albo "kompatybilnego" sponsora albo z niego zrezygnować. Była taka sytuacja z Burnsem,że reklamował Nicorette, i musiał zerwać kontrakt, ponieważ Puga sponsorował Philip Morris. Pozostaje tylko kwestia, czy korzyści dla kierowcy przewyższają straty wynikające z rozwiązania kontraktu z obecnym sponsorem czy nie. I tutaj trzeba niestety przyznać,ze jest taka opcja,że kontrakt zaoferowany przez Citroena jako zespół fabryczny był gorszy niż układ z Lotosem.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez mr00wa » niedziela, 30 sie 2015, 14:04

Mad Max napisał(a):a odnośnie Hyundaja to przypominam że jednym egzemplarzem jeździ Fontana w mistrzostwach Włoch
Obrazek


Tak się składa, że we Włoszech jeżdżą dwa Hyundaie i20 WRC i oba należą do rodziny Fontana.
mr00wa
N1
 
Posty: 73
Dołączył(a): piątek, 10 sie 2012, 10:23

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez viper » niedziela, 30 sie 2015, 16:38

Ok, ale i tak mnie nie przekonales, bo zaden z nich nie startuje systematycznie i w zaden sposób nie jest zagrozeniem w ciagu sezonu. Rownie dobrze citroen moze dawac im szanse na zasadzie. Jak sie wykaze to go zgarniemy, ale ok. Przyjmuje do wiadomosci.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez żółtodziób » niedziela, 30 sie 2015, 17:23

Tym więcej powodów, żeby nie sprzedawać/udostępniać mu takiego wozu. Rozumując w taki sposób, że sprzedaż czy wynajem samochodu WRC to dla zespołu fabrycznego żaden interes, to sprzedaż/wynajem komuś kto będzie się tłukł po jakichś lokalnych mistrzostwach to tym bardziej żaden interes. Jeśli chodzi o obciążenie dla zespołu fabrycznego w sensie serwisu takiego wozu - po to właśnie ma takie satelickie firmy jak PH. Sam sprzedaje tylko części i ze względu na to, że zwykle są to części po jakichś starszych specyfikacjach to jest znakomita okazja na podreperowanie budżetu. Wszystko rozbija się o zbyt, nie ma kolejki chętnych z kilkoma milionami euro do wydania.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez luxxx » poniedziałek, 4 lip 2016, 19:44

Czy ktoś wybiera się można na Deutschland i ma wolne miejsce ?? Szukam wolnego miejsca, oraz chciałem się dowiedzieć o koszta takiego rajdu, jak to wychodzi. Bardzo proszę o PRIV
To je RALLY !
Avatar użytkownika
luxxx
N3
 
Posty: 419
Dołączył(a): poniedziałek, 29 mar 2010, 12:29
Lokalizacja: Polska

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez wallygator » niedziela, 7 sie 2016, 13:19

Jak wygląda sprawa z namiotami na tym rajdzie ? Jest opcja rozbijania się gdzieś przy odcinku dzień wcześniej ?
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez andrew88 » niedziela, 7 sie 2016, 20:40

Lorenzo Bertelli nie wystartuje w Niemczech.
https://twitter.com/fuckmatie37/status/ ... 33?lang=en
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez klafindo » poniedziałek, 8 sie 2016, 13:02

Jest opcja rozbijania się przy odcinkach. Poza panzerplatte bo to teren wojskowy. Spanie kosztuje grosze, często nic. Pozdrawiam i do zobaczenia może przy oesach!
klafindo
 
Posty: 20
Dołączył(a): niedziela, 24 sty 2010, 13:48

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Motulski » poniedziałek, 8 sie 2016, 14:30

Organizator kasuje ? :) A jest opcja wbicia się dzień wcześniej w winnice czy jest zakaz ?
http://oesrecords.pl/rajdy/
Avatar użytkownika
Motulski
A5
 
Posty: 989
Dołączył(a): sobota, 29 mar 2008, 17:17
Lokalizacja: Głuszyca/Walim

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez seal » poniedziałek, 8 sie 2016, 21:54

Motulski napisał(a):Organizator kasuje ? :) A jest opcja wbicia się dzień wcześniej w winnice czy jest zakaz ?

Wbijesz się spokojnie. Ludność jest bardzo pozytywnie nastawiona do obcych.
Jak nie będziecie robić rozpierduchy to nikt od was nic nie będzie chciał.
Niektóre miejscówki są sprawdzane i musisz okazać miejscówkę a jak nie masz to kupić.
Raz mi się zdarzyło, że mieszkaniec chciał zobaczyć mój bilet, taka straż obywatelska :-)
Ogólnie nad wyraz tolerancyjne społeczeństwo i przykładna organizacja zawodów.
Avatar użytkownika
seal
A5
 
Posty: 794
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Czasław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron