Neste Rally Finland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Neste Rally Finland

Postprzez deiman » piątek, 29 lip 2016, 22:04

Hmm, nie wiem ile daje jego obecna pozycja startowa - o ile w takiej Finalandii lepiej jest jechac jako 12, niz jako 6 kierowca. W przeszlosci wielu wygrywalo ten rajd jadac jako 3,2 a nawet 1 zaloga. W 2015 Meeke czesto jezdzil szybko, ale nigdy na tyle, zeby pokonac wszystkie VW. Pomimo moich zachwytow, nie sadze tez, aby DS3 bylo lepszym samochodem od Polo. Wciaz bardzo dobrym, ale nie lepszym. To auto jezdzi wlasciwie w zeszlorocznej specyfikacji, a Polo bylo usprawniane.
ZbyszekChaosu napisał(a): Wracając jeszcze do Meeke to w tym roku na 3 rajdy tyko jeden przejechał czysto.

I w pierwszym, i w drugim rajdzie powodem zakonczenia nie bylo wypadniecie:
"Niewiarygodne!!! Było identycznie jak na Monte Carlo. Trzymałem linię w wolnym zakręcie i uderzyłem w kamień.."
Kamien na srodku drogi.

ZbyszekChaosu napisał(a): Nie dziwcie się więc że nie będę się zachwycać jego tempem przed osiągnięciem mety.

To jak najbardziej rozumiem. Zobaczymy jak zakonczy sie sezon i wtedy wroce do tego watku. Jesli obecna tendencja sie nie utrzyma, to zwyczajnie przyznam Tobie racje.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw


Re: Neste Rally Finland

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 29 lip 2016, 22:32

Witcher1990 napisał(a):Nie podoba mi się to, że jako osoba z takim doświadczeniem tutaj na forum tak spłyciłeś fakty. No jednak trochę więcej oczekuje się od kogoś kto się interesuje tym sportem. No i jak nie przepadam za Magazynem WRC (nawet przestałem prenumerować) tak w artykule http://wrc.net.pl/niemoc-ogiera utrafili w sedno problemów.

Dzięki za artykuł, nie czytam ostatnio WRC. @Honiclbr zwrócił uwagę na pozycję startową zawodników Rally 2. Niestety to również nie ma znaczenia, Seb powinien przynajmniej na drugiej pętli wygrywać odcinki gdyby był tak samo szybki jak rok temu. Porównam kilka startów Ogiera a konkretnie jego miejsca na poszczególnych OS-ach pierwszego etapu (czyli bez zawodników rally 2)
Sardynia
-2015, I pętla 7, 2, 8, 3, 1 II pętla 2, 3, 2, 1, 2
-2016, I pętla 1, 4, 1, 6, 9 II pętla 4, 3, 3, 3
Polska
-2015 I pętla 1, 5, 5, 2, 3 II pętla 1, 1, 3, 4
-2016 I pętla 4, 4, 2, 4, 3 II pętla 4, 3, 7, 3, 1
Finlandia
-2015 I pętla 1, 4, 1, 1, 1 II pętla 2, 3, 2, 2, 1
-2016 I pętla 3, 5, 4, 9, 4, 3 II pętla 4, 7, 6, 71, 3, 5
Pozycja startowa do pierwszego etapu była dokładnie taka sama jak w tym roku a widać wyraźne różnice w dyspozycyjności. Co więcej na Polskim i na Sardynii gdzie tego odkurzania jest rzeczywiście dużo, Ogier wyraźnie poprawiał się w drugim przejeździe jeśli chodzi o pozycję. W tym roku tego nie widać.
Na argument Loeba który wygrywał po narodzeniu córki mam kontrargument w postaci Nikiego Laudy. Zainteresowanych odsyłam choćby do filmu "Wyścig" który pewnie i tak większość z was zna. Na forum też była na ten temat dyskusja, że po założeniu rodziny u faceta zmienia się spojrzenie na świat. Ja bym nazwał to dojrzałością ;) Nie widzę w tym żadnej ujmy dla Ogiera że teraz częściej myśli o swoich bliskich. Mam nadzieję że ułoży sobie system wartości tak, żeby był z niego zadowolony.
Owszem konkurencja rośnie w siłę ale żadnego nowego supertalentu rajdowego nie ma a tak jak Hyundai rozwija swoje auto tak to samo robi VW. Twierdzenie, że Ogier nie wygrywa bo konkurencja się rozwinęła to takie tłumaczenie na siłę. W tym sporcie, tak jak w życiu każdy musi się rozwijać bo kto tego nie robi zostaje w tyle. Seb i jego zespół mają świetne warunki do rozwoju i jeśli nie potrafią tego wykorzystać to jest to przede wszystkim ich wina, a nie konkurencji. Może coś nie gra w zespole jak już wiadomo, że Capito odejdzie (wspominałem o tym wcześniej).
Przepraszam za lakoniczny pierwszy komentarz, chciałem po prostu napisać to co uważam za najistotniejsze a nie spłycać temat. Nie lubię się rozpisywać bo boje się, że nie będzie chciało się wam potem to czytać ;)

Jeszcze w kwestii Meeke. Fakt, w tym roku częściej wygrywa OS-y ale to chyba zasługa dobrej pozycji i mniejszej presji- nie musi już pilnować punktów dla producenta czy pokazywać, że umie osiągnąć metę- ma już podpisany dobry kontrakt. Co do kamieni to nie chcę się rozpisywać bo szczególnie mnie to nie interesowało ale to trochę dziwna sprawa, biorąc pod uwagę jak pancerne są cytryny. Chciałbym się mylić odnośnie jego formy i możliwości i życzę mu zdobycia tytułu Mistrza Świata (będzie to promyk nadziei dla moich, dużo skromniejszych marzeń rajdowych), ale póki co nie widzę wielu twardych argumentów przemawiających za Krisem.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Neste Rally Finland

Postprzez maciotacio » piątek, 29 lip 2016, 23:28

Ja bym tak nie roztrząsał formy Ogiera. Na pewno jest to pochodna wszystkich czynników które zostały tutaj wymienione. Lepszy tegoroczny Hultaj, zmieniona kolejność rally 2 i konieczność czyszczenia trasy przez dwa dni (zazwyczaj po WRC jadą jakieś historyki/mistrzostwa krajowe często obierające zupełnie inne linie i nanoszą dodatkowo syf, który trzeba od nowa przecierać). Skupienie się VW na 2017 też jest już mocno widoczne - trzeba obrać pewien kompromis jeśli chodzi o dni testowe. Teraz zamiast dwóch dni przed rajdem dla kierowcy na ustawienie auta jest jeden (często nie pełny) albo w ogóle jak przed Polskim (Ogier).

Warto spojrzeć na klasyfikację do tego rajdu, a tam Seb deklasuje wszystkich. Może nawet odpuścić dwa rajdy i w najgorszym wypadku będzie na 2gim miejscu... Widocznie nie czuję się na sile/nie ma potrzeby cisnąć na 110% przez cały rajd, skoro konkurencja sama się wykrusza. Dodatkowo brak regularnych startów Cytryny też mu pomaga w tym roku.
Avatar użytkownika
maciotacio
N2
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 19 wrz 2012, 11:58

Re: Neste Rally Finland

Postprzez speedyzxz » piątek, 29 lip 2016, 23:39

Zmiana pozycji startowych załóg korzystających z Rally2 jest ważna, bo to wtedy najczęściej Seb miał okazję przegonić tudzież odskoczyć rywalom. Ale fakt że drugie pętle są w tym roku słabsze w jego wykonaniu, choć jak pokazują PS'y to i na drugiej pętli potrafi on odpalić "bombę". Gdzie właściwie tylko jeden raz ktoś inny, a dokładniej Paddon pojechał jak profesor w Argentynie i zgarnął pełną pulę.
To czy u Ogiera jest jakiś słabszy moment w karierze pokażą nam asfalty. Choć w sumie mimo braku zwycięstw Francuza od dłuższego czasu, to jednak jego przewaga nad drugim Mikkelsenem to 51 pkt. ósmy Tanak ma do fotela vicelidera 40 pkt straty. Więc to trochę takie "bawcie się chłopcy na polu bitwy, na koniec wygram i tak ja".

Inna rzecz która mnie martwi, to tyle lat jazdy w gorszych warunkach od pozostałych, to w przypadku gdy przepisy w jakiś sposób usprawiedliwią pozycję startowe, może wtedy się okazać że Sebastien Ogier będzie jeszcze trudniejszy do pokonania.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Neste Rally Finland

Postprzez matiz » sobota, 30 lip 2016, 10:17

Tymczasem dzisiaj Mikkelsen pełnił rolę odkurzacza i przez dwa oesy stracił 30s czyli tyle ile wczoraj Ogier przez cały dzień, dodatkowo na 14 oesie był wolniejszy od Suninena w r5.Naprawdę mam nadzieję, że da to do myślenia tym "tęgim głowom" w fia i zmienią wreszcie ten durny przepis.Meeke natomiast się cieszy bo jemu jest to wszystko na ręke dodatkowo nie wiem jak ja mam oceniać jego jazdę.Loebowi zarzucano że odniósł tyle zwycięstw bo miał słabą, małą konkurencję.A tu Meeke sobie przyjeżdża na dwa rajdy startuje z dogodnych pozycji i wygrywa.I jak ja mam tu doceniać te jego sukcesy kiedy wiem że wystarczyłoby żeby wystartował jak drugi (już nie mówiąc o pierwszym) na trasie i jestem prawie pewien, że podobnie jak Mikkelsen tracił by mnóstwo czasu
matiz
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota, 9 sie 2014, 13:42

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Witcher1990 » sobota, 30 lip 2016, 10:39

asfalty nie pokażą nic. JML moim zdaniem miał większe szanse wygrywać właśnie na czarnym. AM jest równie szybki, Sordo i TN w nowym hultaju będą jechać to co w cytrynie. Meeke to już w ogóle. Na czarnym SO będzie miał przewagę jazdy jako 1wszy ale zapewniam, że wrócimy do sytuacji z bodaj 2012?? gdzie po czarnym szły najlepsze rajdy i pierwsza piątka w 10sek
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Neste Rally Finland

Postprzez piotrg » sobota, 30 lip 2016, 10:58

matiz napisał(a):Tymczasem dzisiaj Mikkelsen pełnił rolę odkurzacza i przez dwa oesy stracił 30s czyli tyle ile wczoraj Ogier przez cały dzień, dodatkowo na 14 oesie był wolniejszy od Suninena w r5.Naprawdę mam nadzieję, że da to do myślenia tym "tęgim głowom" w fia i zmienią wreszcie ten durny przepis.Meeke natomiast się cieszy bo jemu jest to wszystko na ręke dodatkowo nie wiem jak ja mam oceniać jego jazdę.Loebowi zarzucano że odniósł tyle zwycięstw bo miał słabą, małą konkurencję.A tu Meeke sobie przyjeżdża na dwa rajdy startuje z dogodnych pozycji i wygrywa.I jak ja mam tu doceniać te jego sukcesy kiedy wiem że wystarczyłoby żeby wystartował jak drugi (już nie mówiąc o pierwszym) na trasie i jestem prawie pewien, że podobnie jak Mikkelsen tracił by mnóstwo czasu


A co wolałbyś na każdym rajdzie pierwsza trójkę vw widzieć na podium ???. Przepis jak dla mnie jest bardzo dobry, powinni każdego dnia rajdu jechać według generalki, nie ma kombinowania że na koniec dnia sobie odpuszczę bo będę miał lepsze warunki na drugi dzień. Nie rozumiem tego gadania o tym że najlepsi są poszkodowani - kto ma mieć trudniej ci którzy mają ciut mniejsze umiejętności i doświadczenie jak również brak konkurencyjnego auta i odpowiedniego budżetu - oni maja cisnąc, eksperymentować i ryzykować dzwona czy taki vw który ma najlepszych kierowców którzy mają wszystko podane na tacy ???.
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Neste Rally Finland

Postprzez deyott » sobota, 30 lip 2016, 11:14

https://www.youtube.com/watch?v=f8V-oBIcppk
Nie mogę przestać się śmiać! Dzwon sezonu :D :D :D :D
deyott
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 12:14
Lokalizacja: Lublin

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Witcher1990 » sobota, 30 lip 2016, 11:59

Piotrg- istotą sportu jest to, że wygrywa najlepszy a każdy ma równe szanse. Sporty takie jak skoki narciarskie czy rajdy nigdy w pełni tego warunku nie będą spełniać. Ale to nie jest powód by najlepszemu utrudniać życie bo to się kłóci z duchem sportu. To tak jakby na olimpiadzie mistrz świata miał dołożone 10kg do sztangi- przecież jest najlepszy niech ma 10kg więcej. To zupełnie ta sama sytuacja. UWAŻASZ ŻE TO BYŁOBY SPRAWIEDLIWE??????

Jak mają taki problem z SO to niech robią kwalifikacyjny jak to już miało miejsce i wtedy po kilku samochodach wszyscy mają mniej więcej podobne warunki. A jak nie to LOSOWANIE POZYCJI. Wszystko lepsze niż jawna dyskryminacja.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Neste Rally Finland

Postprzez matiz » sobota, 30 lip 2016, 12:05

piotrg napisał(a):
A co wolałbyś na każdym rajdzie pierwsza trójkę vw widzieć na podium ???. Przepis jak dla mnie jest bardzo dobry, powinni każdego dnia rajdu jechać według generalki, nie ma kombinowania że na koniec dnia sobie odpuszczę bo będę miał lepsze warunki na drugi dzień. Nie rozumiem tego gadania o tym że najlepsi są poszkodowani - kto ma mieć trudniej ci którzy mają ciut mniejsze umiejętności i doświadczenie jak również brak konkurencyjnego auta i odpowiedniego budżetu - oni maja cisnąc, eksperymentować i ryzykować dzwona czy taki vw który ma najlepszych kierowców którzy mają wszystko podane na tacy ???.


Nie wolałbym aby najlepsi nie byli aż tak karani za to, że są najlepsi.Niby fajnie, że to poprawia rywalizację ale jest to strasznie sztuczny przepis, tak jak w f1 ludzie narzekali na nudnę wyścigi i mało wyprzedzań to wprowadzono DRS i pojawiło się więcej manewrów, ale wymijania czy to dlatego, że nagle kierowcy mają większe umiejętności nie tylko dlatego,że nacisną przycisk i przelecą koło rywala.Może jest ciekawiej, ale jest to strasznie sztuczne podobnie jak w WRC.Obecne przepisy przy tym formacie rajdów gdzie piątek i sobota to zwykle 80% rajdu a niedziela to w porywach 20%.Jak ktoś ma w ten sposób odrabiać.I nie przemawia do mnie argument o tym, że na rajdach asfaltowych lider ma przewagę, rozumiem, że lider mistrzostw tak jak w zesłym sezonie czyści drogę przez 11 rajdów i w ramach zadośćuczynienia dostaje dobrą pozycję na drodze w dwóch w pełni asfaltowych rajdach.Dodatkowo podałeś przykład mniej doświadczonych zawodników czy Meeke do nich należy? Czy on powinien mieć taką przewagę? Równie dobrze Hirvonen,Loeb lub P.Solberg mogą wybrać się na jeden rajd szyfrowy będą ustawieni gdzieś na 15 miejscu i mogą równie żdobrze wybrać taki rajd.Goście którzy nie jechali rundy WRC od dwóch lat mogą wsiąśćpojechać i wygrać, czy to dobrze by świadczyło o stanie mistrzostw?
matiz
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota, 9 sie 2014, 13:42

Re: Neste Rally Finland

Postprzez speedyzxz » sobota, 30 lip 2016, 14:36

Dlatego najdziwniejsze było przesunięcie kierowców z Rally2, drugi dzień dzięki temu już był sprawiedliwszy, a kwalifikacje są dobrym pomysłem, ale przydało by się to lepiej sprzedać
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Honiclbr » sobota, 30 lip 2016, 15:11

speedyzxz napisał(a):Dlatego najdziwniejsze było przesunięcie kierowców z Rally2, drugi dzień dzięki temu już był sprawiedliwszy, a kwalifikacje są dobrym pomysłem, ale przydało by się to lepiej sprzedać


W F1 walka o ułamki sekund sprzedaje się to i w rajdach dałoby się.

PS. A gdyby tak w F1 startowali odwrotnie niż klasyfikacja sezonu. Wtedy to byłoby ciekawie :D
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Nox2 » sobota, 30 lip 2016, 15:42

Ja nie kumam jaki oni maja problem aby zrobić to tak jak jest w ERC. Kwalifikacje i wybór pozycji startowej. W ERC się to idealnie chyba sprawdza.
Nox2
N1
 
Posty: 90
Dołączył(a): czwartek, 2 gru 2010, 22:09

Re: Neste Rally Finland

Postprzez speedyzxz » sobota, 30 lip 2016, 16:36

Honiclbr napisał(a):
speedyzxz napisał(a):Dlatego najdziwniejsze było przesunięcie kierowców z Rally2, drugi dzień dzięki temu już był sprawiedliwszy, a kwalifikacje są dobrym pomysłem, ale przydało by się to lepiej sprzedać


W F1 walka o ułamki sekund sprzedaje się to i w rajdach dałoby się.
Jestem tego świadomy, ale parę lat wstecz jak był taki system, to nie można było tego nigdzie zobaczyć, a szkoda.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Witcher1990 » sobota, 30 lip 2016, 16:59

Nox2 napisał(a):Ja nie kumam jaki oni maja problem aby zrobić to tak jak jest w ERC. Kwalifikacje i wybór pozycji startowej. W ERC się to idealnie chyba sprawdza.

Było tak przecież jeśli dobrze pamiętam do 2013. W 2014 już odkurzał jeden dzień. Jak był kwalifikacyjny do wszystko zgarniał SO i dlatego wprowadzono zmiany
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron