W dniu wczorajszym we wrocławskim salonie Amicaru odbyło sie spotkanie z Maćkiem Szczepaniakiem, na którym przedstawione zostały plany załogi Kulig-Szczepaniak na bieżący sezon...Priorytetem załogi będą starty w Rajdowych Mistrzostwach Polski, a celem jest zwycięstwo w klasyfikacji Super 1600. Zawodnicy otrzymają do dyspozycji Fiata Punto S1600 w specyfikacji 2004. Pierwszy egzemplarz nowej rajdówki Fiata zbudowany zostanie przez słynną włoską firmę N-technology i będzie gotowy do odbioru na początku marca. Za jego kierownića zasiądzie oczywiście kierowca fabryczny włoskiego koncernu i urzędujący mistrz Włoch Paolo Andreucci. Egzemplarz załogi Kulig-Szczepaniak będzie gotowy zaledwie kilka dni później. Silnik nowego Fiata ma sie kręcić, zgodnie z regulaminem kategorii Super 1600 do 9000 obr/min, a predkość maksymalna samochodu ma wynieść około 190 km/h. Miejmy nadzieję, że ten ostatni parametr pozwoli nowemu Punto na skuteczniejszą rywalizację z Lancerami na trasach bardzo szybkich polskich odcinków. Koszt tego "urządzenia do sportowej jazdy, bo trudno to już nazwać samochodem", jak się wyraził Maciej Szczepaniak, to niebagatelne 160 000 Euro. Ciekawe jak to się ma do polityki FIA, która promuje klasę Super 1600 jako dostępną dla młodych kierowców na progu rajdowej kariery?
Oprócz startów w Polsce załoga Janusz i Maciek planuje start w programie Rajdowych Mistrzostw Europy. Obecnie trwają negocjacje z partnerami współfinansującymi ten projekt. Chrzest bojowy w nowym samochodzie nastąpi najprawdopodobniej 1. kwietnia na Rajdzie Mille Miglia, który jest pierwszą rundą mistrzostw Europy.
Całe spotkanie upłynęło w bardzo miłej atmosferze i urozmaicone zostało pokazem filmów z rajdowym Fiatem Punto w roli głównej.
Info z
www.RallyOnline.pl