ADAC Rallye Deutschland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Altarir » czwartek, 27 sie 2015, 08:55

MSG Racing napisał(a): Loeb przywolany tutaj tez za nim siadl do Citroena to zaliczyl kilka wystepow w innych WRCach a wczesniej z 10lat w rajdach w ogole.


Nie wiem skąd wziałeś 10 lat. Nawet wliczając amatorskie zawody, w których brał udział na początku, tyle nie wyjdzie. Loeb zaczął się ścigać w porządnych rajdach w 1998 roku, w pucharze Saxo, który wygrał w 1999. W 2001 jeździł w JWRC i w tym samym roku miał swój trzeci w życiu start w aucie WRC (Xsara), w Sanremo i dojechał drugi. Wcześniej zaś miał doświadczenie jako elektryk i gimnastyk. Najwidoczniej bardziej to pomaga w rajdach, niż doświadczenie z F1 i jeszcze kilku serii wyścigowych ;).
Altarir
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 15:47


Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez żółtodziób » czwartek, 27 sie 2015, 09:54

Pierwsza sprawa jest taka, że akurat uprawianie gimnastyki może mieć wpływ na łatwość wyczucia samochodu. tu i tu podstawą jest prawidłowe balansowanie. Oczywiście jedno nie równa się drugiemu, ale może pomóc. Druga sprawa jest o wiele ważniejsza. Loeb był znacznie młodszy kiedy zaczynał karierę w rajdach. Komu stuknęła trzecia dycha ten doskonale wie ile trudniej się jest nauczyć nowych rzeczy niż 10 lat wcześniej. Owszem, człowiek robi się bardziej doświadczony, zaczyna wyciągać znacznie mniej pochopne wnioski, zwiększają się umiejętności analityczne, ale wiedza i trenowane odruchy przychodzą znacznie trudniej. Potwierdzeniem tego zresztą jest sam Loeb. W rajdach rządził i pewnie gdyby chciał do nich wrócić nadal by po krótkim okresie re-adaptacji był w czołówce. Ale jak to się przekłada na wyścigi? No właśnie nijak. Wszystko co jedzie w WTCC to jedzie Citroen a nie Loeb. Od czasu do czasu oczywiście zdarza mu się wygrać, ale to wynika ze specyfiki WTCC, systemu handicapów itd itp. Przypominam,że zdarzało się wygrywać nawet Alexowi Zanardiemu. Z całym szacunkiem dla jego umiejętności i hartu ducha, ale nie istnieje żadna inna seria, w której wyścig miałby szansę wygrać ktoś z tego rodzaju niepełnosprawnością. Loeb wcale nie błyszczy w WTCC moim zdaniem i co więcej kolejne lata nie przynoszą żadnego progresu. Dlaczego umiał w ciągu kilku lat dojść na sam szczyt WRC a w WTCC ta sztuka mu się nie powiodła? To jest proste, dlatego, że ma juz ponad czterdzieści laty a nie dwadzieścia-kilka. Ten sam problem ma Kubica. W mniejszym stopniu, ponieważ jest od Loeba 10 lat młodszy, dlatego właśnie uważam,że sprawa nie jest jeszcze pozamiatana. Ma szanse się jeszcze sporo nauczyć, ale czasu potrzebuje znacznie więcej niż się jego najbardziej fanatycznym wielbicielom wydawało i trzeba sobie powiedzieć wprost - nie ma żadnej gwarancji sukcesu. Faktem jest, ze swoje najbardziej produktywne dla edukacji lata spędził na torach. Próba przejścia do rajdów w takim wieku to niestety krew, pot , łzy i zero gwarancji na cokolwiek. Co nie znaczy jednak ze nie ma prawa się udać. Będę nadal trzymał kciuki, ale... kim ja jestem żeby mieć jakieś oczekiwania...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Qbek » czwartek, 27 sie 2015, 10:49

10 lat w rajdach przed WRC... :lol: :lol: :lol: Następnym razem warto sprawdzić http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=3 długo szukać nie trzeba... :roll:
W jego biograficznej książce przeczytałem (o ile dobrze pamiętam, bo było to ponad rok temu), że w wieku około 18 lat chyba jeszcze o rajdach nie myślał...może nawet trochę później...
Qbek
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 09:39
Lokalizacja: Waw/P-śl

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez MSG Racing » czwartek, 27 sie 2015, 15:28

Tak oczywiscie przesadzilem z ta 10 ale po czesci specjalnie. Specjalnie dlatego ze piszac 2-3-4 wielu by nie doczytala a 10 bardziej rzuca sie w oczy co zreszta widac w odpowiedziach. Generalanie chodzi o pokazanie ze z nikad sie wzial. A RK tak po czesci jest z nikad bo wyscigi a rajdy laczy tyle co kierownica i cztery kola.
Gimnastyka napewno bardzo duzo daje co Loeb mowil w wielu wywiadach. Zreszta kazdy kto uprawia oprocz rajdow sporty wymagajace sprawnosci fizycznej, dobrego balansu, wywarzenia i wyczucia ma latwiej w rajdach.
Do tego mlody organizm latwiej przyswaja i oswaja sie z pewnymi rzeczami, fizyka i odczuciem i dlatego teraz wielu mlodych i bardzo mlodych robi niesamowite wyniki.
Kiedys nie do pomyslenia ale tez kiedys rodziece mieli inne podejscie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez viper » czwartek, 27 sie 2015, 16:34

MSG Racing napisał(a):Tak oczywiscie przesadzilem z ta 10 ale po czesci specjalnie. Specjalnie dlatego ze piszac 2-3-4 wielu by nie doczytala a 10 bardziej rzuca sie w oczy co zreszta widac w odpowiedziach. Generalanie chodzi o pokazanie ze z nikad sie wzial. A RK tak po czesci jest z nikad bo wyscigi a rajdy laczy tyle co kierownica i cztery kola.
Gimnastyka napewno bardzo duzo daje co Loeb mowil w wielu wywiadach. Zreszta kazdy kto uprawia oprocz rajdow sporty wymagajace sprawnosci fizycznej, dobrego balansu, wywarzenia i wyczucia ma latwiej w rajdach.
Do tego mlody organizm latwiej przyswaja i oswaja sie z pewnymi rzeczami, fizyka i odczuciem i dlatego teraz wielu mlodych i bardzo mlodych robi niesamowite wyniki.
Kiedys nie do pomyslenia ale tez kiedys rodziece mieli inne podejscie.

Po czesci z nikad jaja sobie robisz. Facet od przedszkole siedzi za kolkiekie w wieku kilkunastu lat w profesjonalnych zespolach w domu zabawka wrc, a ty mowisz ze z nikad. Dostep do najnowiekszych specjalistow rajdowych po trzech sezonach na koncie tyle km oesowych co w polsce po 10 latach zdycydowana ilosc kierowcow nie ma itd. Dalej nie bede drozyl bo sie nie bede powtarzal.

Bardzo mlodych dzisiaj robi dlatego wyniki ze w 99% rodzice maja wory pieniedzy i te dzieciaki zamiast myslec o robocie wsiadaja w auta i jezdza od dziecka, a jak stary nawiedzony na punkcie motorsportu to po za tym wszelkiego rodzaju szkolenia u wielu nauczycieli passonenow itd. Kiedys nie bylo takich mozliwosci. Dzisiaj wszystko zalezy od kasy to tylko kwestia ile jej masz. Mozesz zaczac jak solowow, a mozesz zaczac jak zawada od dzieciaka w kartingach. Efekt ten sam. Tylko jeden sciga sie za pieniadze taty a drugi za swoje po tym jak sie dorobil. To chyba najlepszy przyklad jaka dzisiaj przedstawia sie " filozofia ". Ilosc szybkich kierowcow maleje nie dlatego ze ich brakuje tylko dlatego ze nie maja mozliwosci zaczac jak np. Mlody sainz czy rovanpera. Zbigniew gabrys przerwal kariere po tym jak doszedl do wniosku ze w firme trzeba inwestowac a nie w rajdy z ktorych nic nie ma. Dokladnie na tej samej zasadzie zrobil solowow.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez speedyzxz » czwartek, 27 sie 2015, 20:23

MSG Racing napisał(a):A RK tak po czesci jest z nikad bo wyscigi a rajdy laczy tyle co kierownica i cztery kola.
Gimnastyka napewno bardzo duzo daje co Loeb mowil w wielu wywiadach
Brzmi to trochę tak jakby ex gimnastyk był lepszy w rajdach od ex kierowcy F1. :D
Ok gimnastyka dała Sebowi na pewno to, że wiedział że wyniki się z drzewa nie biorą i trzeba pracować nad tym żeby ciągle być lepszym, no możliwe że lepiej radził sobie z presją. Może i nawet więcej.
No ale już od dawna zaznaczałem że F1 i wgl cała kariera w motorsporcie działa na plus startów Roberta w rajdach. Nie jest do przełożenia w 100% no ale lepiej tak niż być kierowcą rajdowym co zaliczył dopiero 4 sezony krajowego czempionatu.
To co Robertowi przeszkadza to wiek, nie jest dziadkiem, no ale to co zostało mu do nauczenia to nie wejdzie tak samo do głowy jak 20 latkowi. Ale jak pisał żółtodziób pozamiatane nie jest. Głównie niesprawna ręka działa na niekorzyść, bo o ile wszystko gra w czasie jazdy to pewnie prowadząc i 1 ręką nie traci się zbyt wiele, ale jeśli dzieje się coś niespodziewanego to mogłaby się przydać ta druga ręka, niestety w rajdach niespodzianki to coś częstego.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Iwan Drago » czwartek, 27 sie 2015, 23:19

Rajdy WRC to nie tylko Sebastien Loeb i Ogier.To także Sordo, Østberg, Prokop i innych. Wielu z tych kierowców ma ponawijane dziesiądki tysięcy km oesowech a mimo to na poszczególnych odcinkach dostają po kilka sek. od RK.
Taki Østberg ma już pewnie z 10 sezonów w WRC z czego kilka w fabryce a w większości rajdów stać go tylko na dojechanie do mety pod koniec pierwszej dziesiątki. Jak do WRC wejdzie Toyota z trzema autami, to z jego taktyką
trudno może mu być zdobywać punkty
Iwan Drago
 
Posty: 46
Dołączył(a): piątek, 20 cze 2014, 09:14

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Agrest » czwartek, 27 sie 2015, 23:48

BO KIBICE DOCENIĄ GDY DRIVER STARA SIĘ,
KIEDY IDZIESZ PEŁNA DZIDĄ TO POKOCHAJĄ CIĘ !!! :)
Agrest
A5
 
Posty: 516
Dołączył(a): środa, 1 lip 2009, 12:05
Lokalizacja: gdzieś tam przy oesie

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez TomMaz » piątek, 28 sie 2015, 09:02

Kubica udzielił wywiadu dla Omnicorse jak zwykle dużo ciekawszego niż to co pojawia się w naszych mediach.

M-Sport wsadził mu w miejsce uszkodzonego silnika jakiś używany, ponoć silnik miał sporo mniej mocy niż ten uszkodzony (to już nie info od RK tylko z "otoczenia"). Poza tym sam mówi że źle ustawił samochód i udało się z nim dojść do ładu dopiero w niedziele , błędy według Kubicy były po cześć skutkiem słabego setupu który powodował dużą podsterowność.

Pozostaje mieć nadzieje że więcej testów przed Korsyką pozwoli dobrze ustawić samochód, nie będzie problemów technicznych... w takim układzie dla ewentualnych błędów nie będzie wymówek :)
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez żółtodziób » piątek, 28 sie 2015, 09:45

Tak mi się niestety wydawało, że przesiadka z niedorobionej i ściemnionej fabrycznej Fiesty na prywatną nie rozwiąże podstawowego problemu. Padlina jak była tak będzie montowana do tego wozu, tyle że samo w sobie auto będzie wolniejsze. Wyjściem tak naprawdę jest załatwienie sobie innego samochodu, każda inna opcja to krok w bok. Takim czymś mozna jeźdzć jakieś lokalne rajdy, używane części na tyle stykną a i jakiś A-Style ogarnie serwis takich rzeczy, w przypadku WRC trzeba meć profesjonalnie przygotowane auto, jakakolwiek druciarnia wylezie w przeciągu jednego rajdu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez gregortest » piątek, 28 sie 2015, 10:01

że przesiadka z niedorobionej i ściemnionej fabrycznej Fiesty na prywatną nie rozwiąże podstawowego problemu

Wyjściem tak naprawdę jest załatwienie sobie innego samochodu, każda inna opcja to krok w bok

Cały czas o tym piszę...
Mam tylko nadzieję, że Oni o tym wiedzą, i poczynią odpowiednie kroki.
Układ z Ph-Sport- byłby idealny.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez tomy halik » piątek, 28 sie 2015, 10:27

Dokładnie, po prostu wróciliśmy do sytuacji z tamtego roku czyli awarii i "podzespołów drugiego sortu" . Jedyna szansa dla Roberta to wejście do fabryki, nawet z niepełnym sezonem. W każdej będzie miał już ustawienia bazowe na wszystkie rajdy które wystarczy pozmieniać delikatnie pod siebie czyli odpadnie sytuacja taka jak w obecnym rajdzie Niemiec. Dodatkowo profesjonalne traktowanie. Ciągnięcie dalej tego co jest plus jazda jedną ręką połączona z nieodpuszczaniem Roberta i nadrabianie niedostatków auta zwiększonym ryzykiem do niczego dobrego nie doprowadzi. Z tego może wyjść jazda gdzieś na 7/8 miejsce plus czasami przy pechu innych trochę lepszy wynik i może pojedyncze wygrane odcinki. My jak my ( dla mnie t0 i tak super) ale Robert chyba mierzy wyżej.
tomy halik
N3
 
Posty: 270
Dołączył(a): środa, 15 lut 2006, 13:03
Lokalizacja: zabrze

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 28 sie 2015, 11:21

gregortest napisał(a):
że przesiadka z niedorobionej i ściemnionej fabrycznej Fiesty na prywatną nie rozwiąże podstawowego problemu

Wyjściem tak naprawdę jest załatwienie sobie innego samochodu, każda inna opcja to krok w bok

Cały czas o tym piszę...
Mam tylko nadzieję, że Oni o tym wiedzą, i poczynią odpowiednie kroki.
Układ z Ph-Sport- byłby idealny.

W takim razie czemu Protasov po Monte zmienił PH-Sport na M-Sport?
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez gregortest » piątek, 28 sie 2015, 11:49

To akurat jest bardzo proste.
Bo było taniej.
A poza tym, to Oni przyszli do Kubicy ,a nie on do nich.
I de facto wyszło i tak drożej w przypadku M-sportu.
To był duży błąd, że odpuścili cytrynę.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 28 sie 2015, 12:01

gregortest napisał(a):To akurat jest bardzo proste.
Bo było taniej.
A poza tym, to Oni przyszli do Kubicy ,a nie on do nich.
I de facto wyszło i tak drożej w przypadku M-sportu.
To był duży błąd, że odpuścili cytrynę.

Popraw mnie bo chyba Cię źle zrozumiałem. Protasow ma wynajem auta tańszy w M-Sport niż w PH-Sport a Kubica odwrotnie?
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron