ADAC Rallye Deutschland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez maciotacio » niedziela, 23 sie 2015, 13:31

Wyjątkowo spokojny rajd jak na Niemcy.
Po tym co zobaczyliśmy przez 3 dni już chyba nikt nie ma wątpliwości, że VW to jest inna liga w WRC, a Skoda w WRC2
Avatar użytkownika
maciotacio
N2
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 19 wrz 2012, 11:58


Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez JoostSchouten » niedziela, 23 sie 2015, 13:41

This was the fastest Rallye Deutschland of the 14 editions I have visited. What a speed!
Click here for the video: https://www.youtube.com/watch?v=-jfDe12UgoI

Obrazek
Joost - Rallymedia.nl
Avatar użytkownika
JoostSchouten
N3
 
Posty: 280
Dołączył(a): piątek, 20 maja 2005, 15:25
Lokalizacja: The Netherlands

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 23 sie 2015, 13:46

Francja 2012 JML pomimo 2-3 błędów ostro gonil Loeba swoją FIestą.
Solberg prywatnym samochodem i teamem regularnie wygrywał osy, był w stanie walczyć o wygraną w rajdzie, meldował się na pudłach w tym na koniec sezonu.

I teraz pewnie 3/4 forum odbierze to co napiszę poniżej jako hejt- trudno jeśli ktoś nie dostrzega faktów

Kubica po Sardynii, był wrzucany link do rozmowy na blogu: "Nic nie zmienili w Fieście, takie samo auto, inaczej brzmi i to wszystko. Chwyt marketingowy żeby więcej sztuk się sprzedało. Ma mniej o XX koni mech niż cytryna" (chyba o 30KM mniej)

Kubica przed ADAC 2015: "Trudno powiedzieć to mój pierwszy start na asfalcie Fiestą w spec 2015"

Kubica przed większością rajdów w sezonie: "tak jechałem rok temu, dwa lata temu ale w tym roku odcinki są nowe, zobaczymy".

Ja to już zauważyłem jakiś czas temu i wtedy wszyscy chcieliście mnie zjeść. Ale obecnie jego gadka nie różni się zupełnie niczym od takiego co to już w barwach lotosu był "vice mistrzem świata"

Wielu z was tłumaczy brak wyników niefabrycznym samochodem. KUBICA ODRZUCIŁ OFERTĘ CITROENA NA STARTY W FABRYCE. W tym roku jedyny dobry w jego wykonaniu to Polska. Oddaję wygrane osy np w Monte. W innych imprezach też wygrywał odcinki ale to były najczęsciej pojeżdżawki kręciołki jak Szwecja. Przypomnę tylko, że przy dobrych wiatrach to i Protosov, Prokop (szwecja, drugi nie pamiętam to by SSS), Tannak w R5 w Meksyku, Ogier w s2000 Italia 2012 potrafili wygrywać odcinki.
Mówicie sobie co chcecie, 3ci rok się kończy a wyników jak nie było tak nie ma i zapewne nie będzie. A na fabrykę obecnie większe szanse ma Prokop bo przywozi punkty. Tak więc niedługo pewnie koniec rajdowania.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez kremer » niedziela, 23 sie 2015, 15:05

Francja 2012. Brak VW w MŚ. M Sport jako fabryka z Fordem walczy z Citroenem. To nie przeszkadza używać jako argumentu, że Fiestą się da ok :)))
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez wanderer » niedziela, 23 sie 2015, 15:09

Widzę, że niektórzy wciąż muszą wylewać jakieś frustracje w związku z zawyżonymi oczekiwaniami.

Nie wiem jak można w ogóle porównywać Solberga, który niemal dekadę po zdobyciu Mistrza Świata przesiada się do prywatnego zespołu, wygrywa regularnie oesy i oczekiwać tego samego od Kubicy? :shock: Ja tylko mam wątpliwości, czy nie lepiej było w tym roku przesiąść się z powrotem do jakiegoś RRC/R5, przejechać CAŁY SEZON a organizację powierzyć jakiemuś doswiadczonemu zespołowi?
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez DonCorrado » niedziela, 23 sie 2015, 16:08

Twoje zdanie jest Twoje, troche racji masz, ale chocby wypowiedz ze Fiesta jest taka sama i jest tylko chwytem marketingowym ostatnia poprawka to sa slowa nieoficjalne, ktory uslyszal jakis fan i napisal. Inna sprawa ze Solberg to inny kierowca jak Kubica i inny okres. Do Solberga moglbys porównac Schumachera juz predzej, wrocil i nic nie zdzialal, a byl ile razy mistrzem swiata? RAz i tyle czy 7 razy? Albo Vuilneva, raz byl mistrzem a potem odszedl obrazony bo wsadzili za niego kubice akurat.
Niektóre rzeczy sa i dla mnie frustrujace ale coz poradzisz. Robert zawsze chce sie sciagac z najlepszymi w najlepszym samochodzie, moglby isc do F1 i jezdzic w jakims byle jakim zespole pol sezonu ale po co? Ta Fiesta to taki mus ... chyba bardziej nas frustruje jak jego. Osobiscie to mi sie wydaje ze przecudowali z ustawieniami. Byc moze to nie jego wina, bo nie ma takiego doswiadczenia, a moze ma kompletnie w nosie wyniki bo ma inny plan dlugoterminowy dla siebie i wie ze teraz sie bedzie bawil w roznorakie ustawienia.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez b182 » niedziela, 23 sie 2015, 20:37

Kubica jeździ jedną ręką, jest w tym sporcie niestety "kaleką" Nie jestem hejterem, długo go broniłem :) ale on się kończy i ten sezon zapewne będzie ostatnim w WRC. Nie jest w 100% sprawny i to wystarczy aby nie być konkurencyjnym w tak wyśrubowany poziomie.
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 23 sie 2015, 21:07

Jestem troche zawiedziony, bo spodziewalem sie wiekszego rollercoasteru w tym rajdzie :wink:

Volkswagen jest troche w innej lidze, musze to przyznac. Ogier zrobil swoje i zrownal sie juz z Gronholmem, co oznacza, ze na drodze zostal mu juz tylko Loeb w kwestii ilosci zwyciestw. Chyba nie skusze sie przewidywac kto ostatecznie bedzie na czele. Troche liczylem na to, ze JML bardziej powalczy z Ogierem, ale jednak Seb byl odrobine nieosiagalny. Inna sprawa, ze Capito, nauczony w ostatnich latach, chyba nieco temperowal zamiary Latvali i moze slusznie, widzac jego 'popis' na ostatnim odcinku. Mikkelsen niezle, ale jakos mi do podium na asfalcie nie pasuje i odnosze wrazenie, ze gdyby Hyundai mial mocniejszy samochod, a Meeke potrafilby jezdzic rowno, to Andreas moglby skonczyc nawet i szosty.

Hyundai pozytywnie. Sordo troche blysku potrafi jeszcze znalezc na asfalcie, choc w tym roku i tym samochodem bardzo blyszczec rzecz jasna nie mogl. Neuville mam wrazenie troche przebudzil sie z letargu. Troche pozytywniej niz w poprzednich rajdach. Slyszac jednak jego wypowiedzi mam wrazenie, ze on po prostu nie ma wielkiej motywacji, bo nie robi dla niego wiekszej roznicy czy bedzie piaty, czy szosty, a dodatkowo - by tym samochodem powalczyc o cos wiecej - trzeba podejmowac bardzo duzo ryzyka, a skutki i tak nie bylyby spektakularne. Moze o to chodzi. Paddon niczym nie blysnal, ale asfalt to dla niego totalnie nowa nawierzchnia.

Wystep Citroena uratowal blyskotliwy Lefabvre. Moze 10 miejsce to nie jest nie wiadomo jakie osiagniecie, ale jak na pierwszy start, naprawde zaimponowal. Gdzies jakas nadzieja sie we mnie pojawila, ze moze i cos z niego w przyszlosci bedzie. Ostberg na asfaltach jest jeszcze gorszy niz swego czasu Hirvonen, zas Meeke kopie pod soba dolek i prawde mowiac bede zdziwiony jesli zostanie w Citroenie. Zawsze bylem za nim, ale jednak to nie jest gosc, ktory moze byc liderem fabrycznego zespolu. Jest bardzo szybki, ale o ile pamietam w tym sezonie mial dwa czyste rajdy. Troche za malo.

Evans pozytywnie mnie zaskoczyl, zas Tanak jechal troche bez polotu, ale dosc solidnie.
Sytuacja RK jest chyba dosc kiepska, skoro juz tu na forum jest tyle pesymistycznych opinii. Nigdy nie bylem hejterem Roberta (wiem, ze spora czesc tak mnie odbiera, ale to raczej kwestia tego, ze staram sie oceniac go obiektywnie, co po prostu niektorym sie nie podoba - nie rozpaczam z tego powodu), ale jednak osobiscie uwazam, ze najlepiej nie jest. Konczy sie 'magiczny' trzeci rok i nie ma przelomu. W tym roku nawet rzadziej widac jego blyskotliwe tempo, co akurat zrzucam na fatalnie przygotowany samochod i chyba troche opony, choc czasem one mu pomagaja. Tak czy inaczej, Kubica popelnia za duzo bledow, dodatkowo musi zajmowac sobie glowe kwestia zespolu, co nigdy dla sportowca dobrze nie dziala, bo kierowca rajdowy powinien wsiadac w auto i robic swoje. Jego samochod to solidna padaka. Osobiscie troche trace nadzieje i dochodze do wniosku, ze kierowca wyscigowy nigdy nie zwojuje swiata w rajdach. Ludzie chyba zbyt wiele oczekiwali od jego wystepow w rajdach i mysleli, ze szybciutko osiagnie sukces. Facet ma pieronski talent, wiec imponuje tempem, ale to jednak za malo, by zostac gwiazda rajdow. Uwazam, ze ostatnim ratunkiem dla rajdowej kariery Roberta jest miejsce w fabryce, chociaz to trzecie. Jesli tego sie nie uda zrobic (a niestety chyba wiary w taki scenariusz mi brak), to uwazam, ze RK powinien wracac na tory. Zreszta, od zawsze uwazam, ze tam jest jego prawdziwe miejsce, nawet jesli kariera w F1 jest dla niego skonczona.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Śmiechol » niedziela, 23 sie 2015, 22:24

Matthias Schmidt napisał(a):Sytuacja RK jest chyba dosc kiepska, skoro juz tu na forum jest tyle pesymistycznych opinii. Nigdy nie bylem hejterem Roberta (wiem, ze spora czesc tak mnie odbiera, ale to raczej kwestia tego, ze staram sie oceniac go obiektywnie, co po prostu niektorym sie nie podoba - nie rozpaczam z tego powodu), ale jednak osobiscie uwazam, ze najlepiej nie jest. Konczy sie 'magiczny' trzeci rok i nie ma przelomu. W tym roku nawet rzadziej widac jego blyskotliwe tempo, co akurat zrzucam na fatalnie przygotowany samochod i chyba troche opony, choc czasem one mu pomagaja. Tak czy inaczej, Kubica popelnia za duzo bledow, dodatkowo musi zajmowac sobie glowe kwestia zespolu, co nigdy dla sportowca dobrze nie dziala, bo kierowca rajdowy powinien wsiadac w auto i robic swoje. Jego samochod to solidna padaka. Osobiscie troche trace nadzieje i dochodze do wniosku, ze kierowca wyscigowy nigdy nie zwojuje swiata w rajdach. Ludzie chyba zbyt wiele oczekiwali od jego wystepow w rajdach i mysleli, ze szybciutko osiagnie sukces. Facet ma pieronski talent, wiec imponuje tempem, ale to jednak za malo, by zostac gwiazda rajdow. Uwazam, ze ostatnim ratunkiem dla rajdowej kariery Roberta jest miejsce w fabryce, chociaz to trzecie.

Amen, chociaż sam jestem wielkim fanem RK i płakałbym baaardzo długo jesli odszedłby z WRC.
Avatar użytkownika
Śmiechol
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): sobota, 8 mar 2014, 11:09
Lokalizacja: Ruciane-Nida, Mazury

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez gregortest » poniedziałek, 24 sie 2015, 08:20

KUBICA ODRZUCIŁ OFERTĘ CITROENA NA STARTY W FABRYCE

No właśnie..
Z kolei ja nie jestem wcale zdziwiony ,wynikami RK u niemca.
Od samej wymiany silnika, która powinna być przed rajdem, a nie w trakcie, po wszystkie awarie i przygody, jest to konsekwencją złej pracy w zespole, brakiem czasu na testy, oraz padlinowatym autem.
Nie oponami - co zobaczymy na korsyce ...
Pamiętajcie tylko o jednym.
Od przyszłego roku, wchodzi Toyota i to ma bardzo duży wpływ na niektóre decyzje zespołów w sprawie kierowców. Meek i inni.
Mam tylko cichą nadzieję, że jeżeli znowu pojawi się oferta dla RK o d jakiejkolwiek fabryki, on zanim coś odpowie - mocno się zastanowi...i przeanalizuje + i -
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez woocasch » poniedziałek, 24 sie 2015, 08:37

Śmiechol napisał(a):
Matthias Schmidt napisał(a):Sytuacja RK jest chyba dosc kiepska, skoro juz tu na forum jest tyle pesymistycznych opinii. Nigdy nie bylem hejterem Roberta (wiem, ze spora czesc tak mnie odbiera, ale to raczej kwestia tego, ze staram sie oceniac go obiektywnie, co po prostu niektorym sie nie podoba - nie rozpaczam z tego powodu), ale jednak osobiscie uwazam, ze najlepiej nie jest. Konczy sie 'magiczny' trzeci rok i nie ma przelomu. W tym roku nawet rzadziej widac jego blyskotliwe tempo, co akurat zrzucam na fatalnie przygotowany samochod i chyba troche opony, choc czasem one mu pomagaja. Tak czy inaczej, Kubica popelnia za duzo bledow, dodatkowo musi zajmowac sobie glowe kwestia zespolu, co nigdy dla sportowca dobrze nie dziala, bo kierowca rajdowy powinien wsiadac w auto i robic swoje. Jego samochod to solidna padaka. Osobiscie troche trace nadzieje i dochodze do wniosku, ze kierowca wyscigowy nigdy nie zwojuje swiata w rajdach. Ludzie chyba zbyt wiele oczekiwali od jego wystepow w rajdach i mysleli, ze szybciutko osiagnie sukces. Facet ma pieronski talent, wiec imponuje tempem, ale to jednak za malo, by zostac gwiazda rajdow. Uwazam, ze ostatnim ratunkiem dla rajdowej kariery Roberta jest miejsce w fabryce, chociaz to trzecie.

Amen, chociaż sam jestem wielkim fanem RK i płakałbym baaardzo długo jesli odszedłby z WRC.

Chłopaki macie rację, ciągle brak jakiegoś "przełomu" i wiecznie są jakieś problemy, przeciwności losu. To, że Robert ma gigantyczny talent jest bezdyskusyjnym faktem, ale faktem jest też to, że coś w tej całej układance pod tytułem WRC nie zagrało. Patrząc z boku wydaje mi się, że decyzja o zakończeniu jazdy w Citroenie po 2013 była błędna. Może DS3 bardziej mu pasował pod względem charakterystyki, może to tylko przypadek, ale w WRC2 widać było progres z rajdu na rajd, a teraz jest bardziej walka o przetrwanie nie tylko jako kierowca, ale jako szef zespołu. I nie ma co porównywać Roberta do Solberga, bo gdy Petter tworzył swój własny zespół to był już mistrzem świata i znał wszystkie niuanse związane z udziałem w WRC.
Wg. mnie jeżeli pojawi się szansa na angaż do fabryki, nawet jako trzeci kierowca, w niepełnym sezonie, to jest to lepsza opcja niż obecna.
Zobaczcie Paddon zaczął od sporadycznych startów, potem trzecie auto w niemal pełnym sezonie, a w Australii pojedzie już w głównym zespole. Ciekawe też czy np. Neuville czasem sobie nie pomyśli, co by było gdyby nie odszedł z Citroena. Bo Ogier odchodząc do VW trafił w dziesiątkę, a Neuville 2013 miał udany, ale w Hyundaiu to już jest ciągła walka. Może przyszły rok i nowe i20 odmienią los i będzie się liczyć w walce o tytuł.

I chyba po Rajdzie Niemiec wiadomo kto wygra Barum, bo jeżeli nie będzie to Kopecky to będę bardzo zdziwiony :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 24 sie 2015, 09:08

gregortest napisał(a):Z kolei ja nie jestem wcale zdziwiony ,wynikami RK u niemca.
Od samej wymiany silnika, która powinna być przed rajdem, a nie w trakcie, po wszystkie awarie i przygody, jest to konsekwencją złej pracy w zespole, brakiem czasu na testy, oraz padlinowatym autem.
Nie oponami - co zobaczymy na korsyce ...

Prokop nie jest znany z agresywnej jazdy a mimo to swoje Pirelki mocno pozdzierał. Jakoś wątpię aby na Korsyce te opony sprawdziły się lepiej.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Booogi » poniedziałek, 24 sie 2015, 10:01

Bilans Roberta w Rajdzie Niemiec:
2013 - 1 miejsce w WRC2, 5 w generalce (porównywalnie z Kopeckym w tym roku, nikt z czołówki nie wypadł), obsługa PH-Sport
2014 - przygody, dwa wygrane odcinki - obsługa M-Sport
2015 - seria złych decyzji, pecha, błędów, itp. - obsługa RK WRT

Myślę, że kluczem do tego bardzo nieudanego sezonu jest to co działo się przed nim. Pytanie co poszło nie tak, że Robert musiał (nie chcę mi się wierzyć, że to była wymarzona opcja) zbierać ludzi i sprzęt. Zapewne dowiemy się tego za parę lat.
Sezon 2013 był świetny, mimo, że doświadczenie było małe. Ale byli tam ludzie z PH-Sport, samochód był ustawiony, bezawaryjny, Robert wsiadał i jechał.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez viper » poniedziałek, 24 sie 2015, 10:02

gregortest napisał(a):
KUBICA ODRZUCIŁ OFERTĘ CITROENA NA STARTY W FABRYCE

No właśnie..
Z kolei ja nie jestem wcale zdziwiony ,wynikami RK u niemca.
Od samej wymiany silnika, która powinna być przed rajdem, a nie w trakcie, po wszystkie awarie i przygody, jest to konsekwencją złej pracy w zespole, brakiem czasu na testy, oraz padlinowatym autem.
Nie oponami - co zobaczymy na korsyce ...
Pamiętajcie tylko o jednym.
Od przyszłego roku, wchodzi Toyota i to ma bardzo duży wpływ na niektóre decyzje zespołów w sprawie kierowców. Meek i inni.
Mam tylko cichą nadzieję, że jeżeli znowu pojawi się oferta dla RK o d jakiejkolwiek fabryki, on zanim coś odpowie - mocno się zastanowi...i przeanalizuje + i -

To nic nie zmieni w kwestii sytuacji kubicy on ewentualnie moglby byc na 2 ale, dzisiaj sa już szykowani mlodzi na ewentualne zalatanie i oni pojda na drugiego kierowce np. Lefebre.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez karluum » poniedziałek, 24 sie 2015, 10:37

Nie mając kontraktu przed oczyma czy to z Citroenem czy z Lotosem nie poznamy nigdy przyczyn dlaczego współpraca nie została kontynuowana. Nie biorę gadek piarowych za coś warte, co ma powiedzieć taki Matton - że to Total był przyczyną zerwania rozmów? Podobnie było z Hyundaiem - Kubica ponoć odrzucił ofertę, a kilka tygodni temu pojawiło się info, że tak naprawdę to były luźne rozmowy bez żadnych konkretów.
Kubica to nie facet w ciemię bity, pochodzi z takiego świata, że kontrakty mają tyle stron co "Pan Wołodyjowski" i jeździł za kasę w zespołach wydających na sezon tyle ile VW przez 5 lat. Więc gdyby pojawiła się okazja jazdy w aucie fabrycznym to by to zrobił, ale widocznie były jakieś poważne ale, że tego się nie dało zrobić.
Błędem przede wszystkim było postawienie na A-Style. Bo to co się teraz dzieje, jest konsekwencją tej decyzji i próbą ratowania tego sezonu. Nie znamy szczegółów, ale w moim odczuciu panowie z C-Rally daliby znacznie lepiej sobie radę niż Makarony. I chyba to Robert co nie co zrozumiał, bo trafił do zespołu Rafał Cebula i powoli to zaczęło wyglądać. Niestety brakuje jeszcze drugiego auta testowego i jakiegoś kumatego inżyniera, który mechanicznie ogarnąłby tematy.
Czekamy na przełom, ale tego przełomu w tym pakiecie nie będzie. Szumnie zapowiadana przez Malcolma Fiesta - czy Tannak albo Evans walczą o zwycięstwa? Było jedno pudło Otta w Polsce ale to przy tak zwanych dobrych wiatrach, a ten samochód pozostał na mniej więcej tym samym poziomie. Dobry do nauki jazdy po szutrze jak to określił Robert.
Jeżeli natomiast chodzi o samą jazdę to Kubek jest na zupełnie innym poziomie - spójrzcie na Szwecję, Polskę, Portugalię czy Finlandię. Bez błędów (wypadek na Fince to konsekwencja aquaplanningu a nie błędu). Dobrze przejechane rajdy ze stratą około 0,6 sek na km. Zeszłym rokiem oznaczało to pewny dzwon, a w tym to zupełnie inna jazda.
Wracając do Niemiec, nie będę się podniecał jazdą Lefebra, zdecydowanie większym bohaterem jest Paddon, który jechał swoje 6 zawody na asfalcie. Gdyby nie problemy z autem byłby znacznie wyżej w klasyfikacji.
I niestety rajd Niemiec przebiegał w podobny sposób jak większość rajdów w tym sezonie - walka Latvalii z Ogierem....
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości