RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 6 sty 2015, 12:48

żółtodziób napisał(a):Nie rozumiem też skąd się biorą częstsze awarie silnika, praktycznie w każdym aucie jest on mniej lub bardziej pochylony i nie mówię to nawet o Evo tylko o zwykłych taczkach na zakupy. Jedyne co moze być, to ze w takim Proto silnik jest mocniej podkręcony i jeśli zrobione jest to nieumiejętnie to taki silnik się psuje. Ale to samo będzie w Lancerze, nie zrobi się mniej awaryjny tylko dlatego,ze szpeje będą upakowane w inną budę. Zresztą... silnik Lancera to doskonały przykład na to,że jemu buda nie robi. Która to już buda w samym Evo? A silnik ciągle ten sam...

Skoro to żaden problem przełożyć silnik do nowej budy to czemu Wilson miał takie problemy ze zmianą grila w Fieście WRC? Przy Proto mamy nie tylko inny przód auta (czyli ulokowanie chłodnicy) ale także inne, zazwyczaj dużo mniejsze wymiary przedziału silnika. Trzeba tyle samo gratów upchnąć w mniejszą przestrzeń, zaczyna się kombinowanie a stąd kłopoty.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź


Re: RSMP 2015

Postprzez slivex » wtorek, 6 sty 2015, 12:59

w fieście to wilson razem z grillem wprowadzał jakis zmiany techniczne i to chyba z nimi były jakies problemy
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 6 sty 2015, 13:13

slivex napisał(a):w fieście to wilson razem z grillem wprowadzał jakis zmiany techniczne i to chyba z nimi były jakies problemy

Z tego wynika, że to sam zderzak:
http://rajdy.autoklub.pl/news/facelifting-odlozony,53815
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: RSMP 2015

Postprzez slivex » wtorek, 6 sty 2015, 13:17

juz nie pamietam gdzie o tym czytałem (mogło to być nierzetelne źródło) ale podobno wprowadzali tez jakies poprawki, ale nie upieram sie przy tym
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » wtorek, 6 sty 2015, 13:42

Nie tylko sam zderzak bo tam były większe zmiany. Na pewno mieli problem z chłodzeniem.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 6 sty 2015, 14:01

slivex napisał(a):juz nie pamietam gdzie o tym czytałem (mogło to być nierzetelne źródło) ale podobno wprowadzali tez jakies poprawki, ale nie upieram sie przy tym

Zgadza się. Po zmianie zderzaka wyskoczyło im kilka problemów które musieli rozwiązać chcąc wprowadzić facelifting, więc wymusiło to na nich jakieś nieplanowane wcześniej poprawki. Może faktycznie chodziło tam o chłodzenie. Zmienili zderzak to powietrze inaczej opływa już chłodnicę i nie schładza jej tak jak powinno. Przy starym przodzie tych problemów nie było. Pokazuje to jak trudno jest cokolwiek zmieniać przy tak rozwiniętych konstrukcjach rajdowych. Jedna nawet niepozorna zmiana wymusza zaraz następną.
Zapewne podobnie jest w przypadku Imprezy/Evo. Chcąc wsadzić te graty w inną budę jest wiele problemów. Skoro Wilson który budował Fiestę WRC miał problemy ze zmianą zderzaka to co ma powiedzieć taki polski tuner który nie budował ani Polo ani Evo a ma teraz poskładać to razem do kupy. Rozwiązaniem jest albo jeździć i modlić się, że się nie zepsuje albo wydać taczkę pieniędzy na długie testy i poprawki. Trochę to się mija z celem.
Chcieliśmy swoje Maxi Rally to mamy. Z wszystkimi tego plusami i minusami, jestem teraz ciekaw co z tego wyniknie.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: RSMP 2015

Postprzez żółtodziób » wtorek, 6 sty 2015, 14:42

Dobrze, ale:

1. Silnikowi Evo bliżej do cywilnego silnika niż do silnika samochodu WRC. W żadnym wypadku nie jest to rozwinięta konstrukcja rajdowa, to jest zwykły silnik turbo wsadzany do samochodów na które udziela się gwarancji na kilka lat.
2. Samochodom WRC stawiane są wyższe oczekiwania niż N-kom, te wozy są robione tak, żeby nie trzeba było zwalniać w trakcie oesu i czegoś oszczędzać, podczas gdy w n-kach trzeba uważać na wiele rzeczy. Poza tym takie Proto nie będzie startowało w rajdach WRC. Proto jednak porównujemy do Lancera a nie do WRC.
3. Wloty Lancera Evo nie są jakieś mega wielkie. Tak to tylko wygląda, bo cały środkowy element pomalowany jest na czarny mat.
4. Open to Open, jak masz słabą wentylację możesz sobie wyciąć kilka dziur więcej w zderzaku i w masce jak potrzeba bez oglądania się na homologację.
5. Zderzak 208 Proto Dytki jest mniej powycinany niż 208 R5, co potwierdza tezę którą wysunąłem w pkt. 1.

Moim zdaniem oczywiście, że można się sparzyć na budowie proto i oczywiście że można popełnić jakieś totalne badziewie, ale to nie jest budowa promu kosmicznego. Ale jak się czegoś nie umie to można rozpieprzyć w drobny mak silnik Subaru WRX próbując go podkręcić na 320-330 KM. Znam również taki przypadek, a jakże. Poza tym gadamy jakby Lancery Evo nigdy się nie psuły... Ale Proto moim zdaniem są bardzo fajne, za cenę porównywalną ze zwykłym lanckiem dostaje się auto, które o wiele lepiej skręca, lepiej przyspiesza i o wiele lepiej wygląda. I nie mam wcale na myśli tego, że przypomina WRC, tylko o widowiskowość na oesie. Lancer przy Proto to jest kolubryna jakaś. A że trzeba umieć to zrobić dobrze - no jak wszystko. Źle zrobiony Lancer Evo tak samo będzie się psuł co chwila. Owszem, jest mniej szans na to, żeby coś spieprzyć, ponieważ wszystko montuje się do nawozia tak jak to zaprojektowała fabryka, ale tak jak pisałem - przeprojektowanie tego w prawidłowy sposób to nie jest misja na marsa. W Polsce się robi z igły widły, a w USA w prawie każdej mieścinie jest jakś nora, w której robi się hot rody. Oni jakoś nie boją się mieszać wszystkiego ze wszystkim, ciąć blachy itp itd, nie boją się też tym jeździć. Dla nich to rutyna, nie rozumiem dlaczego u nas zaraz śmierć w oczach.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: RSMP 2015

Postprzez wanderer » wtorek, 6 sty 2015, 14:59

Źółtodziób, co tu jest do rozumienia? U nas zawsze musi być na nie, a jeśli ktoś w Polsce może na tym Proto zarobić, to już w ogóle. :)
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: RSMP 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 6 sty 2015, 15:10

Nie chodziło mi o porównanie silnika WRC do N. Chciałem jedynie pokazać jak z pozoru drobna i nieistotna rzecz może przyprawić kłopotu. Pewnie, że można to wszystko zbudować ale albo kosztem pieniędzy albo jakości. Są też oczywiście plusy tej klasy które wymieniłeś. Dla kibica czy sponsora dużo lepsza jest różnorodność. Jednak ciężko będzie w takim aucie wygrywać generalkę, więc pewnie w dalszym ciągu będziemy mieć puchar Fiesty.
Trzeba teraz zaczekać i zobaczyć co z tego nowego regulaminu wyniknie.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: RSMP 2015

Postprzez slivex » wtorek, 6 sty 2015, 15:26

w grupie N moga byc klasyfikowane Proto czy tylko generalka i Open?
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez piotrg » wtorek, 6 sty 2015, 15:59

Panowie nie porównujmy budowy naszych proto do budowy wrc przez msport, tam są zapewne inne standardy i inne aspekty brane pod uwagę, np. pewnie auto jest badane w tunelu aero a w przypadku proto pewnie nikt o tym nie myśli.
Ja jestem na tak za proto, idzie coś nowego i trzeba każdemu dać szanse zarówno autom jak i budowniczym. To że w Polsce buduje to kilka firm jest dla mnie dodatkowym plusem, niech nasi też zarabiają na samochodach, skoro nie mamy własnej polskiej marki samochodu to chociaż produkujmy składaki, Teraz Polska :D
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » wtorek, 6 sty 2015, 16:15

Wloch a ty? napisał(a):
viper napisał(a):
Wloch a ty? napisał(a):To kim jest Viper i jego teorie to nie muszę przypominać. Ale takie drobne przykłady zderzak do EVO X 3 tyś Maska 5tyś zderzak w podróbce z tworzywa 300zł maska 400 no niestety cięższa o 5kg. Wszystkim chodzi o to żeby mieć za cenę lance
Niestety w Lancerze jadąc w grupie N nie możesz sobie założyć laminatów tylko oryginały. Więc po raz kolejny pokazałem twój brak wiedzy i wprowadzanie zamętu w śród innych czytających.

To własnie klasa grupa proto lub trzymając się nazwy OPEN daje możliwość albo pojechania Lancerem Fiestą czy Jugo z zamiennikami.
Co dociążania to najłatwiej było by do auta zabrać twoje teorie wymieszane z gruzem.

Nic nie pokazałeś pomyliłeś dwie klasy, bo proto moze byc tylko w Open,ma lancer moze byc w N i w open. Jeżeli chcesz porównać dwa auto to porównuje w tej samej klasie. N gr lancer ma przed sobo 2 lata i dzisiaj juz nikt w Polsce nie bedzie budowal N gr lancera. Lancer w Open może mieć wszystko od laminatów po nie homologowany duży hamulec ap racing 362 mm. Nie mów o N bo N gr. Lancer ma koniec i to nie przyszłość . Mówisz o czymś co skończyło swoja oficjalna historie w N gr. w rsmp. Dzisiaj budować w pełni homologowanego lancera jest bezsensem jak to samo możesz mieć nie homologowane jak np. laminaty, wiec co mi pokazałeś. Przekonaj mnie ze lancer w Open jest tańszy od proto w Open bo tak to należy porównywać.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez octan » wtorek, 6 sty 2015, 16:38

Witam na forum. Ale tutaj bełkotem .....ie. Witam również, i proszę na przyszłość darować sobie takie "ozdobniki". jest jak jest, ale od tego typu stwierdzeń lepiej nie będzie, za to może być kolejna wojna.żółtodziób
Proto ma być szybsze od lancera OPEN N i ja takie buduję :).
Jeżeli ktoś nie rozumie dlaczego Proto MOŻE być szybsze od lancera OPEN N to niech buduje lancera N4 lub lancera open N.
Widzę dla niektórych tutaj Wilson jest niczym bóg, nie wiem dlaczego ktoś w PL nie może być od niego mądrzejszy i zbudować szybszy wóz, skoro we Francji oraz Niemczech się tacy znaleźli.
Czas pokaże kto jakie doświadczenie zebrał w garażu, a jakie niektórzy tutaj w teoretyzowaniu jak to Łukasz napisał nt gruzu w taczce.
octan
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek, 6 sty 2015, 11:07

Re: RSMP 2015

Postprzez żółtodziób » wtorek, 6 sty 2015, 17:02

viper napisał(a):Nic nie pokazałeś pomyliłeś dwie klasy, bo proto moze byc tylko w Open,ma lancer moze byc w N i w open.


Tak, ale nie może to być jeden i ten sam Lancer. Jak już obłożysz go laminatem, wywalisz z niego co się da, podkręcisz silnik to co, będziesz to potem z powrotem przebudowywał na N-kę dospawując seryjne błotniki na przykład? No nie. Jeśli masz N-kę i cheswz przeskoczyć wyżej no to OK, buduj na tym co masz, no bo masz i możesz sobie koszty też jakoś stopniowo rozłożyć. ale jeśli chcesz od razu jeździć w Open no to nie uważam, żeby trzymanie się budy Evo miało głęboki sens.

Widzę dla niektórych tutaj Wilson jest niczym bóg, nie wiem dlaczego ktoś w PL nie może być od niego mądrzejszy i zbudować szybszy wóz, skoro we Francji oraz Niemczech się tacy znaleźli.
Czas pokaże kto jakie doświadczenie zebrał w garażu, a jakie niektórzy tutaj w teoretyzowaniu jak to Łukasz napisał nt gruzu w taczce.


Nie popadajmy z jednej skrajności w drugą. M-Sport to jednak trochę inny kaliber niż Dytko czy Stec. Ktoś mądrzejszy to może się i znajdzie, w PL, ale nie znjadzie się kasa na taki ośrodek badawczy jaki m dysponuje Wilson i to kończy cały wywód. Ale też przecież nikt nie oczekuje, że takie Proto ma być lepiej dopracowanym sprzętem niż fiesta R5 czy nawet WRC. To przede wszystkim tani, mocny i widowiskowy czterołap i w swoim gatunku na tyle cool, ze nie ma sensu do tego dorabiać żadnych dalszych teorii. Za 200-300 koła nie da się kupić niczego zbliżonego i to jest wystarczający powód, żeby takie rzeczy budować i pozwolić im się ścigać.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: RSMP 2015

Postprzez piotrg » wtorek, 6 sty 2015, 18:08

Auto proto dobrze zbudowane na pewno może być szybsze o lancera/subaru. Będzie przecież mogło być lepiej wyważone, jest krótsze będzie i zwrotniejsze. Poza tym nadwozia są tak jakby od podstaw budowane do sportu zapewne będą trochę sztywniejsze od enkowych tapczanów i bardziej mi to auto przypomina a grupe niż enke.
Gdyby te auta miały być wolniejsze to po co np. Wiesław Stec budował by takie auta Mariuszowi ?, przecież wydali by tą kasę na opony i paliwo do lancera i nie bawił się w takie ciężkie i kosztowne przeróbki.
Enki jak dla mnie są ok i gdyby to ode mnie zależało to zakazał bym w rsmp startów niczym wyżej niż enka i proto, fajnie będzie zobaczyć nowe autka na trasie w niespotykanych nadwoziach typu polo czy mirage i ich konkurencyjność wobec lancera/imprezy co tez pokaże potencjał naszych budowniczych :D .
Swoja droga ciekawe kiedy powstanie jakieś proto na imprezie, może boją się że jak otworzą maskę i będą chcieli "go" zabrać to bokser ugryzie :D .
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości