RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez slivex » poniedziałek, 5 sty 2015, 00:54

może mi ktoś wyjaśnić dlaczego proto ma być tańsze w utrzymaniu niż Subaru lub Lancer grupy N? skoro to ten sam silnik i wiekszość kluczowych podzespołów? gdzie są te oszczędności?
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa


Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 5 sty 2015, 01:19

slivex napisał(a):może mi ktoś wyjaśnić dlaczego proto ma być tańsze w utrzymaniu niż Subaru lub Lancer grupy N? skoro to ten sam silnik i wiekszość kluczowych podzespołów? gdzie są te oszczędności?

Nie ma oszczędności tylko ci co je budują na tym zarabiają :). Kupno proto to koszt ok. 200 tys. Za te pieniądze jest dzisiaj topowy lancer na klowce . Rowniez nie rozumiem co jest celem w kupowaniu proto. no moze w jednym przypadku ma to sens i to rozumiem bo np. Mam dealera ktory chce wejść w rajdy a salon ma hyundaya, ale kupować wynalazek za cenę praktycznie identyczna co sprawdzony egzemplarz to duża zagadka. Kiedyś moze pare złotych można było zaoszczędzić jak trzeba było jezdzic tylko homologowanym lancerem RS. Dzisiaj kazdy lancer moze jezdzic w rsmp, a jakoś po 2017 evo 9 kończy sie oficjalna homologacja. Ciekawe pytanie chętnie bym sie rowniez dowiedział :D
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez slivex » poniedziałek, 5 sty 2015, 01:26

częściowo mi sie podoba pomysł na proto bo to jednak miła odmiania od pucharu fiesty (o ile ktoś bedzie tym jeździł), ale własnie... dlaczego ktoś miałby chcieć tym jeździć?
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez Mic_123 » poniedziałek, 5 sty 2015, 15:05

viper napisał(a):
slivex napisał(a):może mi ktoś wyjaśnić dlaczego proto ma być tańsze w utrzymaniu niż Subaru lub Lancer grupy N? skoro to ten sam silnik i wiekszość kluczowych podzespołów? gdzie są te oszczędności?

Nie ma oszczędności tylko ci co je budują na tym zarabiają :). Kupno proto to koszt ok. 200 tys. Za te pieniądze jest dzisiaj topowy lancer na klowce . Rowniez nie rozumiem co jest celem w kupowaniu proto. no moze w jednym przypadku ma to sens i to rozumiem bo np. Mam dealera ktory chce wejść w rajdy a salon ma hyundaya, ale kupować wynalazek za cenę praktycznie identyczna co sprawdzony egzemplarz to duża zagadka. Kiedyś moze pare złotych można było zaoszczędzić jak trzeba było jezdzic tylko homologowanym lancerem RS. Dzisiaj kazdy lancer moze jezdzic w rsmp, a jakoś po 2017 evo 9 kończy sie oficjalna homologacja. Ciekawe pytanie chętnie bym sie rowniez dowiedział :D


Panowie odsylam do artykulu z WRC (pod koniec 2013r) gdy omawiali budowe Skody Fabii Wieslawa Steca. Byla mowa wowczas ze glowna oszczednoscia jest nadwozie np. fiesta czy fabia w cywilnej budzie to okolo 10 000PLN max, natomiast sama gola buda najnowszego Lancera to minimum 10x tyle (jesli kupujemy nowego calego Lancera to oczywiscie jeszcze wiecej).
Kupujac uzywana bude fabia czy fiesta juz jest wybebeszona (zwykle) wiec odchodza koszty rozbiorki.
Czesci na podzespolach Lancera nie moga byc modyfikowane - np zawieszenie z kitu R4 - ze wzgledu ze sie zuzywaja i wowczas aby zastapic to co zostalo zmodyfikowane i sie wlasnie zuzylo w aucie nalezaloby miec kilka zapasowych zmodyfikowanych zestawow (procz tego bezpieczenstwo, bo zestaw R4 juz byl fabrycznie przetestowany).
Plus jest rowniez ze proto gwarantuje jakas "innosc" bo zamiast 10-15 identycznych Lancerow jada skody, fordy czy inne hyundaie.
Mic_123
N3
 
Posty: 241
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 5 sty 2015, 15:49

Mic_123 napisał(a):Panowie odsylam do artykulu z WRC (pod koniec 2013r) gdy omawiali budowe Skody Fabii Wieslawa Steca. Byla mowa wowczas ze glowna oszczednoscia jest nadwozie np. fiesta czy fabia w cywilnej budzie to okolo 10 000PLN max, natomiast sama gola buda najnowszego Lancera to minimum 10x tyle (jesli kupujemy nowego calego Lancera to oczywiscie jeszcze wiecej).
Kupujac uzywana bude fabia czy fiesta juz jest wybebeszona (zwykle) wiec odchodza koszty rozbiorki.
Czesci na podzespolach Lancera nie moga byc modyfikowane - np zawieszenie z kitu R4 - ze wzgledu ze sie zuzywaja i wowczas aby zastapic to co zostalo zmodyfikowane i sie wlasnie zuzylo w aucie nalezaloby miec kilka zapasowych zmodyfikowanych zestawow (procz tego bezpieczenstwo, bo zestaw R4 juz byl fabrycznie przetestowany).
Plus jest rowniez ze proto gwarantuje jakas "innosc" bo zamiast 10-15 identycznych Lancerow jada skody, fordy czy inne hyundaie.

Buda tania ale dochodzą godz. Robocze za przeróbki. W grupie Open możesz zrobic wszystko nawet w lancerze. Za inność sie płaci a to sie odbija na awaryjności. Nie przekonałeś mnie. Co z tego ze buda kosztuje 10 000 jak stec auto sprzedaje i tak za 200 tys, a w tej kwocie za duzo minusów tego proto w stosunku do plusów za ta sama kwotę. Lepiej sprawdzonego lancera czy subaru.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez Wloch a ty? » poniedziałek, 5 sty 2015, 16:12

To kim jest Viper i jakie są jego teorie to nie muszę przypominać.



Ale takie drobne przykłady zderzak do EVO X 3 tyś Maska 5tyś zderzak w podróbce z tworzywa 300zł maska 400 no niestety cięższa o 5kg. Wszystkim chodzi o to żeby mieć za cenę lancera cos co wygląda jak WRC. Samochód którym ściga się np KUBICA.
Ostatnio edytowano wtorek, 6 sty 2015, 10:30 przez Wloch a ty?, łącznie edytowano 1 raz
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 5 sty 2015, 17:05

Wloch a ty? napisał(a):To kim jest Viper i jego teorie to nie muszę przypominać. Ale takie drobne przykłady zderzak do EVO X 3 tyś Maska 5tyś zderzak w podróbce z tworzywa 300zł maska 400 no niestety cięższa o 5kg. Wszystkim chodzi o to żeby mieć za cenę lancera cos co wygląda jak WRC. Samochód którym ściga się np KUBICA.

w gr open masz limit 1300 kg ( nawet jak proto bedzie lżejsze i tak je trzeba dociążyc). Natomiast elementy z laminatu rowniez występują do lancera i sa nawet tańsze, wiec twój argument legł w gruzach. Dokładnie to samo można mieć w lancerze. Po ulicy czasami jeżdżą lepsze co wyglądają jak wrc i maja taaaaakie skrzydło z tylu :). Można mieć kaprys jak jest w portfelu full gotówki i ok. Jeden kupi sobie motór a drugi proto, ale do racjonalnego ścigania mija sie to z celem zamieniać lancera na proto, chyba ze ktos lubi kłopoty bo to konstrukcje malomsprawdzone.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez martin.h » poniedziałek, 5 sty 2015, 17:30

Z tego co mi wiadomo to w grupie N/R4 nie możesz zastosować laminatów. A budując rajdówkę w OPEN na bazie jakiegokolwiek innego samochodu możesz kupić rozbitka z UK i na pewno budowa wyjdzie mniej niż Lancera/Imprezę, konstrukcja rurowa też pozwala na więcej ;)
Beskidy na rowerze -> https://plus.google.com/u/0/photos/118155666108479221380/albums
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Re: RSMP 2015

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 5 sty 2015, 17:33

Viper, ale bierz pod uwagę, że takie proto ma jednak kilka zalet względem seryjnego miśka. Zwykle Evo to taksówka tak naprawdę, kawał grzmota. Jakieś pół metra dłuższy niż wszystko to na czym buduje się proto, przez to mniej zwrotny i cięższy. Nawet jak odchudzisz Lancka do tych 1300 kg to takie Proto może być albo tańsze, albo będzie mogło być doważone balastem, co oznacza i lepsze wyważenie wozu i niższy środek cieżkości. Awaryjność - nie wiem w czym problem. Nikt nie wymyśla żadnych szpejów na nowo specjalnie dla proto, pakują te same części w inną budę no i to by było na tyle. Możnaby ewentualnie mieć wątpliwości co do chłodzenia, ale przecież jak cały przód jest z R5 czy nawet wurca to raczej się nie zagotuje, ma którędy powietrze wlecieć. No i pomijając jakiekolwiek koszty choćby z takiego względu opłaca się budować proto moim zdaniem, to nie tylko wygląd jak sugerujesz, ale zdecydowanie szczęśliwsze wymiary.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 5 sty 2015, 18:59

martin.h napisał(a):Z tego co mi wiadomo to w grupie N/R4 nie możesz zastosować laminatów. A budując rajdówkę w OPEN na bazie jakiegokolwiek innego samochodu możesz kupić rozbitka z UK i na pewno budowa wyjdzie mniej niż Lancera/Imprezę, konstrukcja rurowa też pozwala na więcej ;)


Tak ale w Open nie moze byc konstrukcji rurowej :D
No pytanie jak to sie bedzie sprawować bo proto do dzisiaj z prowadzeniem ma problemy, a o awaryjności nie wspomnę. No,ale jak komu pasuje :D
żółtodziób napisał(a):Viper, ale bierz pod uwagę, że takie proto ma jednak kilka zalet względem seryjnego miśka. Zwykle Evo to taksówka tak naprawdę, kawał grzmota. Jakieś pół metra dłuższy niż wszystko to na czym buduje się proto, przez to mniej zwrotny i cięższy. Nawet jak odchudzisz Lancka do tych 1300 kg to takie Proto może być albo tańsze, albo będzie mogło być doważone balastem, co oznacza i lepsze wyważenie wozu i niższy środek cieżkości. Awaryjność - nie wiem w czym problem. Nikt nie wymyśla żadnych szpejów na nowo specjalnie dla proto, pakują te same części w inną budę no i to by było na tyle. Możnaby ewentualnie mieć wątpliwości co do chłodzenia, ale przecież jak cały przód jest z R5 czy nawet wurca to raczej się nie zagotuje, ma którędy powietrze wlecieć. No i pomijając jakiekolwiek koszty choćby z takiego względu opłaca się budować proto moim zdaniem, to nie tylko wygląd jak sugerujesz, ale zdecydowanie szczęśliwsze wymiary.

To tak sie w teorii wydaje kazdy punkt mocowania zawieszenia silnika itd. jest w innym miejscu. Z tego co ja wiem największy problem jest z awaryjnością i ustawieniem zawiasu. Po za tym widzisz ja mowie o kupowaniu u np steca czy dytki a ty o budowaniu we własnym zakresie, a to roznica. Z pewnoscia samemu zbudować proto to nie prosta sprawa i byle kto tegomsobie sam nie zrobi, bo co tanie to drogie, a kupować za 200 tys proto to sie nie kalkuluje eksperymentować, bo taniej z pewnoscia nie wyjdzie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez slivex » poniedziałek, 5 sty 2015, 19:14

ktoś już zapowiedział chęć startu proto w rsmp? czy tylko dytko i stec w ramach reklamy?
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 5 sty 2015, 22:10

To tak sie w teorii wydaje kazdy punkt mocowania zawieszenia silnika itd. jest w innym miejscu. Z tego co ja wiem największy problem jest z awaryjnością i ustawieniem zawiasu. Po za tym widzisz ja mowie o kupowaniu u np steca czy dytki a ty o budowaniu we własnym zakresie, a to roznica. Z pewnoscia samemu zbudować proto to nie prosta sprawa i byle kto tegomsobie sam nie zrobi, bo co tanie to drogie, a kupować za 200 tys proto to sie nie kalkuluje eksperymentować, bo taniej z pewnoscia nie wyjdzie.[/quote]

Ja bym nie demonizował. To nie jest aż tak duży problem, żeby zmienić punkty mocowania. Jeśli ktoś chce sobie budować zwykłe Evo to i tak musi go obspawać i tego też jak się nie umie samemu zrobić tak, żeby nie przekosić całej budy to też trzeba komuś to zlecić.

Jedyne z czym mogę się zgodzić to że zmieniona geometria zawieszenia może mieć jakiś wpływ na jego setup no i niewłaściwymi ustawieniami mogą ludzie doprowadzać do jego awarii. Ale awarie zawieszenia? No przecież punkty mocowania nie różnia się aż tak, żeby nagle zaczęły na to działać jakieś ogromne siły. Nie mówię, że to każdy głupek prawidłowo jest w stanie wykonać, ale jakoś trudno mi uwierzyć, że zmiana punktów mocowania aż tak rzutuje na żywotność elementów zawieszenia. Jeśli cokolwiek może na to rzutować to to,że takie proto jest zwykle znacznie niżej posadzone, co oznacza, że musi być twardsze no i może przeznaczone do Lancka części nie bardzo sobie radzą z przenoszeniem takich sił, ale to jest raczej kwestia wyboru, zawsze można to postawić wyżej, tyle że wóz będzie wolniejszy w zakrętach. Coś za coś, jest to jednak bardziej kwestia wyboru, którego w zwykłym evo po prostu nie ma.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 5 sty 2015, 23:00

żółtodziób napisał(a):
Jedyne z czym mogę się zgodzić to że zmieniona geometria zawieszenia może mieć jakiś wpływ na jego setup no i niewłaściwymi ustawieniami mogą ludzie doprowadzać do jego awarii. Ale awarie zawieszenia?

Zle mnie zrozumiałeś nie chodzi o samo uszkodzenie zawieszenia tylko raczej o to ze przez inne punkty mocowania moze byc inny kąt mocowania elementów napędu itd. i na pewno wielu narzekało na bardzo trudne ustawienie setupu, bo auto prowadziło sie przy większych prędkościach jak śmieciarka. Reszta kosztów przy zakupie silnika napędów itd jest oczywiscie podobna, ale z pewnoscia częstsze awarie moga doprowadzić zwiększenia kosztów eksploatacji, a to z kolei jest złudne ze normalny lancer jest droższy.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez Wloch a ty? » wtorek, 6 sty 2015, 11:06

viper napisał(a):
Wloch a ty? napisał(a):To kim jest Viper i jego teorie to nie muszę przypominać. Ale takie drobne przykłady zderzak do EVO X 3 tyś Maska 5tyś zderzak w podróbce z tworzywa 300zł maska 400 no niestety cięższa o 5kg. Wszystkim chodzi o to żeby mieć za cenę lancera cos co wygląda jak WRC. Samochód którym ściga się np KUBICA.


w gr open masz limit 1300 kg ( nawet jak proto bedzie lżejsze i tak je trzeba dociążyc). Natomiast elementy z laminatu rowniez występują do lancera i sa nawet tańsze, wiec twój argument legł w gruzach. Dokładnie to samo można mieć w lancerze. Po ulicy czasami jeżdżą lepsze co wyglądają jak wrc i maja taaaaakie skrzydło z tylu :). Można mieć kaprys jak jest w portfelu full gotówki i ok. Jeden kupi sobie motór a drugi proto, ale do racjonalnego ścigania mija sie to z celem zamieniać lancera na proto, chyba ze ktos lubi kłopoty bo to konstrukcje malomsprawdzone.


Niestety w Lancerze jadąc w grupie N nie możesz sobie założyć laminatów tylko oryginały. Więc po raz kolejny pokazałem twój brak wiedzy i wprowadzanie zamętu w śród innych czytających.

To własnie klasa grupa proto lub trzymając się nazwy OPEN daje możliwość albo pojechania Lancerem Fiestą czy Jugo z zamiennikami.
Co dociążania to najłatwiej było by do auta zabrać twoje teorie wymieszane z gruzem.
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: RSMP 2015

Postprzez żółtodziób » wtorek, 6 sty 2015, 12:34

viper napisał(a):
żółtodziób napisał(a):
Jedyne z czym mogę się zgodzić to że zmieniona geometria zawieszenia może mieć jakiś wpływ na jego setup no i niewłaściwymi ustawieniami mogą ludzie doprowadzać do jego awarii. Ale awarie zawieszenia?

Zle mnie zrozumiałeś nie chodzi o samo uszkodzenie zawieszenia tylko raczej o to ze przez inne punkty mocowania moze byc inny kąt mocowania elementów napędu itd. i na pewno wielu narzekało na bardzo trudne ustawienie setupu, bo auto prowadziło sie przy większych prędkościach jak śmieciarka. Reszta kosztów przy zakupie silnika napędów itd jest oczywiscie podobna, ale z pewnoscia częstsze awarie moga doprowadzić zwiększenia kosztów eksploatacji, a to z kolei jest złudne ze normalny lancer jest droższy.


No właśnie o ile jeszcze rozumiem,że zmiana kątów mocowania elementów zawieszenia przy jednoczesnym braku zmiany ich charakerystyki może wywołać jakieś dziwne zachowanie, ale co ma do tego napęd? Przecież koniec końców i tak masz przeguby na półosiach i wszystko i tak się kręci dookoła, więc kompetnie nie mogę sie zgodzić, że kąt mocowania wpływa na cokolwiek. tym bardziej, ze to są różnice rzędu kilku stopni, nie jest tak że jeden stoi pionowo, a drugi jest pochylony powiedzmy o 20-30 stopni.

Nie rozumiem też skąd się biorą częstsze awarie silnika, praktycznie w każdym aucie jest on mniej lub bardziej pochylony i nie mówię to nawet o Evo tylko o zwykłych taczkach na zakupy. Jedyne co moze być, to ze w takim Proto silnik jest mocniej podkręcony i jeśli zrobione jest to nieumiejętnie to taki silnik się psuje. Ale to samo będzie w Lancerze, nie zrobi się mniej awaryjny tylko dlatego,ze szpeje będą upakowane w inną budę. Zresztą... silnik Lancera to doskonały przykład na to,że jemu buda nie robi. Która to już buda w samym Evo? A silnik ciągle ten sam...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron