RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez krzysiek_swrt » czwartek, 27 lis 2014, 17:17

Ta bo lancery i imprezy to się nie paliły nigdy.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna


Re: RSMP 2015

Postprzez Mad Max » czwartek, 27 lis 2014, 17:20

krzysiek_swrt napisał(a):Ta bo lancery i imprezy to się nie paliły nigdy.
Zapytaj W.Steca czy im tak się Lancery sypały jak Fabia Proto
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez Witcher1990 » czwartek, 27 lis 2014, 17:23

Jak open wróci do generalki to Grzyb ściągnie Focusa WRC ze Słowacji i tyle z walki o tytuł MP w samochodzie s2000/r5. Albo wróci Sołek na cały sezon w Fieście WRC prosto od Wilsona i to też wypaczy rywalizację.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: RSMP 2015

Postprzez alex555 » czwartek, 27 lis 2014, 17:39

W przyszłym roku zobaczymy Opla Adama w RSMP :))
alex555
N2
 
Posty: 180
Dołączył(a): wtorek, 30 wrz 2014, 14:59

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » czwartek, 27 lis 2014, 17:45

wanderer napisał(a):
viper napisał(a):No właśnie i tego nie jestes wstanie zrobic, bo co. W regulaminie napiszesz monopol na proto, a jest wiele firm mniejszych i większych ktore podje by sie takiej budowy. Mamy demokracje :).

A jak było z pucharem Kadeta? Da się? Da się, tylko w przypadku proto byłaby dowolność w doborze nadwozia i dzięki temu łatwiej by było o wsparcie jakiegoś dealera.

No właśnie i jak sie rozwinął puchar kadeta :). Po za tym puchar kadeta to był projekt indywidualny jak np. Puchar clio boruty, a to działa na zupełnie innych zasadach. O kwotach nie wspomnę bo koszty clio to 30 tys a proto 200 tys, a wiec im wiecej samemu zrobisz tym wiecej zaoszczędzisz bo jest z czego i na czym.
Mad Max napisał(a):
viper napisał(a):No właśnie i tego nie jestes wstanie zrobic, bo co. W regulaminie napiszesz monopol na proto, a jest wiele firm mniejszych i większych ktore podje by sie takiej budowy. Mamy demokracje :).
Może się zdecyduj na jedną wersję bo najpierw walisz tekst o kowalach a teraz piszesz że jest wiele mniejszych i większych firm które się mogą tego podjąć...

Zoe napisał(a):Nie wiem, szukam jakiegokolwiek racjonalnego powodu i jedyny (ok, średnio racjonalny) który przyszedł mi do głowy to strach, że jak się takie auta będą liczyć w generalce to będzie większa presja, większa szansa na dzwona i tak dalej.
Ja osobiście nie widzę przeciwwskazań, żeby OPEN latało w generali.
No właśnie ja sobie też próbowałem to jakoś wytłumaczyć i jedyne co przychodzi mi do głowy to raczej strach że te auta staną się strasznie mocne a to pociągnie za sobą wyścig zbrojeń

Na co mam sie zdecydować. Jeżeli mamy wolny rynek to proto moze zbudować Kowalski, race rent, dytko, stec itd. Pzm nie moze sobie wymyślić ze ot tak jedna z tych firm bedzie nagle sobie proto budować, bo niby na jakiej podstawie. Buntować sie beda inni, bo to kasa do zarobienia.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » czwartek, 27 lis 2014, 17:50

Witcher1990 napisał(a):Jak open wróci do generalki to Grzyb ściągnie Focusa WRC ze Słowacji i tyle z walki o tytuł MP w samochodzie s2000/r5. Albo wróci Sołek na cały sezon w Fieście WRC prosto od Wilsona i to też wypaczy rywalizację.

Zapomnij. Jestem pewien ze jeżeli Open dopuszcza oficjalnie do gen. To bedzie to tak zrobione, ze samochody wrc itp. Nie mogły startować w klasyfikacji oficjalnej. Regulamin moim zdaniem bedzie tak zrobiony zeby każde 4x4 było dopuszczone, ale jednoczesnie poziom tego dozbrajania był taki zeby samochód z Open nie był szybszy od r 5 i nie miał szans nawiązania z nimi walki.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » czwartek, 27 lis 2014, 18:02

viper napisał(a):
Witcher1990 napisał(a):Jak open wróci do generalki to Grzyb ściągnie Focusa WRC ze Słowacji i tyle z walki o tytuł MP w samochodzie s2000/r5. Albo wróci Sołek na cały sezon w Fieście WRC prosto od Wilsona i to też wypaczy rywalizację.

Zapomnij. Jestem pewien ze jeżeli Open dopuszcza oficjalnie do gen. To bedzie to tak zrobione, ze samochody wrc itp. Nie mogły startować w klasyfikacji oficjalnej. Regulamin moim zdaniem bedzie tak zrobiony zeby każde 4x4 było dopuszczone, ale jednoczesnie poziom tego dozbrajania był taki zeby samochód z Open nie był szybszy od r 5 i nie miał szans nawiązania z nimi walki.

Czyli tak żeby uje.... to mimo to. To już lepiej nich zakażą startów. I będzie po ich myśli ze jak chcesz jeździć to bez minimum top TypeR się nie zgłaszaj. Drogie i ujowe R5 będą jeździć.
Już teraz Open były tak uregulowane żeby nie dało się tym walczyć o generalkę.
Dla mnie to bez sensu działanie. Chcą obniżać koszty ale nie można tańszym autem pojechać bo? bo trzeba się trzymać FIA (jak dziecko matczynej spódnicy). Gdzie zal J jest tez wynalazkiem FIA a określa już niemal wszystko w temacie budowy auta.
Nie wiem czy czytałeś co pisałem o paszportach samochodów terenowych.

Naprawdę wierzysz ( nie tylko Ty ) w to ze będzie wysyp takich Proto zbudowanych przez Kowalskiego pod blokiem?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » czwartek, 27 lis 2014, 18:17

MSG Racing napisał(a):
viper napisał(a):
Witcher1990 napisał(a):Jak open wróci do generalki to Grzyb ściągnie Focusa WRC ze Słowacji i tyle z walki o tytuł MP w samochodzie s2000/r5. Albo wróci Sołek na cały sezon w Fieście WRC prosto od Wilsona i to też wypaczy rywalizację.

Zapomnij. Jestem pewien ze jeżeli Open dopuszcza oficjalnie do gen. To bedzie to tak zrobione, ze samochody wrc itp. Nie mogły startować w klasyfikacji oficjalnej. Regulamin moim zdaniem bedzie tak zrobiony zeby każde 4x4 było dopuszczone, ale jednoczesnie poziom tego dozbrajania był taki zeby samochód z Open nie był szybszy od r 5 i nie miał szans nawiązania z nimi walki.

Czyli tak żeby uje.... to mimo to. To już lepiej nich zakażą startów. I będzie po ich myśli ze jak chcesz jeździć to bez minimum top TypeR się nie zgłaszaj. Drogie i ujowe R5 będą jeździć.
Już teraz Open były tak uregulowane żeby nie dało się tym walczyć o generalkę.
Dla mnie to bez sensu działanie. Chcą obniżać koszty ale nie można tańszym autem pojechać bo? bo trzeba się trzymać FIA (jak dziecko matczynej spódnicy). Gdzie zal J jest tez wynalazkiem FIA a określa już niemal wszystko w temacie budowy auta.
Nie wiem czy czytałeś co pisałem o paszportach samochodów terenowych.
Naprawdę wierzysz ( nie tylko Ty ) w to ze będzie wysyp takich Proto zbudowanych przez Kowalskiego pod blokiem?

No tu akurat zgadzam sie z nimi w 100%, ze myślą o tym wcześniej, zeby zakazać aut starszych ale drogich i szybkich. Przykładem moze byc rpp. Nikt nie pomyślał o tym wcześnie i w pewnym momencie kasa była taka ze nikt nie potrafił nad tym zapanować i wszyscy zaczęli narzekać co za debil nie wpadł na pomysł zeby to zablokować wcześniej.mwlasnie tego chcą uniknąć i maja moje pełne poparcie. Niech sie scigają auta normalne stare N trochę moze dlubniete, ale bez jaj. Jestem pewien ze stary ptaszek albo oleksowicz zaraz by wyskoczyli z wrc itp.

MSG Racing
Nie wiem czy bedzie wysyp ale jak juz bedzie i cos sie stanie to bedzie za późno, a tak wszyscy wiedza o co chodzi. Po za tym ja nie rozumiem. Proto to kupa kasy i za te pieniądze super lancer moze byc, wiec ja nie widzę problemu, ze brak proto komuś cos utrudni.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » czwartek, 27 lis 2014, 19:16

Nie wiem ale twórcy Proto twierdza ze są tańsze od eNek. Tez widzę różnice tylko w nadwoziu a reszta to koszty takiego Evo. Czyli generalnie takie jak eNki.
Ale nie liczyłem i jakoś nie mam ostatnio na to ochoty, ale skoro tak twierdza to coś w tym może być, po za bełkotem żeby sprzedać.
Oleksowicz stary miał jeździć ta Impreza i co i wsiadł do R5. Ptaszek stary jeździł Fabia WRC dla kibiców i co poddał się bo z tego co wiem to za bardzo bokami latał i mu PZM pogroził palcem, wtf pogięło ich?
Taki paradoks. WRC czy Proto to urozmaicenie na OSie a w przypadku WRC koszty większe, czego chce się uniknąć, a w przypadku Proto to tylko wygląd. Choć gdzieś tam wygrywają ale myślę ze na to skalda się kilka czynników.
Do rajdów trzeba mieć jaja także po stronie organizacyjnej.
Wypadku nie uda się przewidzieć. Żadne regulaminy w tym nie pomogą. A tak jak mowie ktoś kto będzie budował Proto nie będzie robił tego pod blokiem nie oszukujmy się i raczej skorzysta z firmy. Zresztą nawet w Argentynie te Maxi Rally auta budują tunerzy określeni i nikt nie placze.
DO tego dodam po raz kolejny możliwość zrobienia tak jak z terenowymi.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez wanderer » czwartek, 27 lis 2014, 19:16

viper napisał(a):Nie wiem czy bedzie wysyp ale jak juz bedzie i cos sie stanie to bedzie za późno, a tak wszyscy wiedza o co chodzi. Po za tym ja nie rozumiem. Proto to kupa kasy i za te pieniądze super lancer moze byc, wiec ja nie widzę problemu, ze brak proto komuś cos utrudni.

Sorry ale takie argumenty, to mi przypominają dość znany skecz KMN o ławce. W sensie, że jak postawią ławkę, to COŚ złego się stanie. Mniej więcej ten sam poziom absurdu. A przykłady chociażby z Ameryki Południowej pokazały, że nic się nie stało, oprócz tego, że ich mistrzostwa krajowe się rozkręciły, bo koszta budowy i użytkowania tych aut mają na poziomie aut grupy N, a użytkowanie wychodzi ponoć taniej niż gr. N. A dowolność w doborze nadwozia ułatwia zdobycie sponsorów, np wsparcia dealerów danej marki, na co nie można liczyć w przypadku startów Imprezą, czy Lancerem. No ale najlepiej powiedzieć, że się nie da, bo coś.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » czwartek, 27 lis 2014, 19:33

wanderer napisał(a):
viper napisał(a):Nie wiem czy bedzie wysyp ale jak juz bedzie i cos sie stanie to bedzie za późno, a tak wszyscy wiedza o co chodzi. Po za tym ja nie rozumiem. Proto to kupa kasy i za te pieniądze super lancer moze byc, wiec ja nie widzę problemu, ze brak proto komuś cos utrudni.

Sorry ale takie argumenty, to mi przypominają dość znany skecz KMN o ławce. W sensie, że jak postawią ławkę, to COŚ złego się stanie. Mniej więcej ten sam poziom absurdu. A przykłady chociażby z Ameryki Południowej pokazały, że nic się nie stało, oprócz tego, że ich mistrzostwa krajowe się rozkręciły, bo koszta budowy i użytkowania tych aut mają na poziomie aut grupy N, a użytkowanie wychodzi ponoć taniej niż gr. N. A dowolność w doborze nadwozia ułatwia zdobycie sponsorów, np wsparcia dealerów danej marki, na co nie można liczyć w przypadku startów Imprezą, czy Lancerem. No ale najlepiej powiedzieć, że się nie da, bo coś.

... A mnie to przypomina sytuacja , ktora wielokrotnie zdarzyła sie w rajdach tzn. Lepiej zapobiegać niz leczyć. Polska to skomlikowany naród. Juz widzę jak regionalny diler wykłada 200 tys na proto. Nie wierze w bajki i jeżeli to ma byc argument to słaby. Jeżeli lancer kosztuje 150 tys a proto 200 tys. To ja nie rozumiem. Sam piszesz koszty utrzymania sa takie same. Nie można iść prosta droga tylko trzeba kombinować. Ja rozumiem zeby było taniej, ale tu nie ma argumentów zeby sie nawet sprzeczać na korzyść proto.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez Wloch a ty? » czwartek, 27 lis 2014, 21:32

Mad Max napisał(a):
krzysiek_swrt napisał(a):Ta bo lancery i imprezy to się nie paliły nigdy.
Zapytaj W.Steca czy im tak się Lancery sypały jak Fabia Proto



To ten Wiesław musi być wyjątkowy optymistą skoro wybudował już dwie Fiesty plus jedno demo car i na placu stoi 10 nadwozi do zbudowania
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: RSMP 2015

Postprzez Witcher1990 » piątek, 28 lis 2014, 09:34

wg mnie w open to teraz może startować wszystko co ma ważną homologację. Był taki pan jak M. Stohol który jeździł u nas w open octavią wrc. obecnie w open jest chyba jeden samochód biała impreza w hatch'u i na zasadzie wyjątku dopuszczono tzw proto
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: RSMP 2015

Postprzez Jarek55511 » piątek, 28 lis 2014, 09:57

Ja nie pamietam żadnej Octavi WRC w open. Prócz tej której startował raz Giełata w 2002 w Krakowie. W open latał jeden WuRC i była to Skoda,ale Fabia WRC pana Ptaszka. Może jak dopuszczą open do gen.to pojawi się ww.pan w Corolli WRC,jeszcze takie auto ma chyba Królikowski z wyścigów górskich?
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: RSMP 2015

Postprzez Mad Max » piątek, 28 lis 2014, 12:02

Witcher1990 napisał(a):Był taki pan jak M. Stohol który jeździł u nas w open octavią wrc.
Poza jednorazowym startem Gielaty to ja kojarzę tylko Khalego który jeździł Octavią ale tylko na Karkonoszach.

Wloch a ty? napisał(a):
Mad Max napisał(a):
krzysiek_swrt napisał(a):Ta bo lancery i imprezy to się nie paliły nigdy.
Zapytaj W.Steca czy im tak się Lancery sypały jak Fabia Proto
To ten Wiesław musi być wyjątkowy optymistą skoro wybudował już dwie Fiesty plus jedno demo car i na placu stoi 10 nadwozi do zbudowania
Z tego co mi jest wiadomo na początku z Fabią mieli spore problemy i pamiętam kilka mniejszych i większych awarii, sam byłem świadkiem jak przyjechali nią na Słomczyna na jedne zawody RCapu i tam Mariusz nie ukończył tym samochodem żadnego biegu z powodu awarii. Widocznie Fiesta jest bardziej dopracowana skoro mają chęci budowania kolejnych, tylko według tego co piszą na stronie to już tak tanio nie jest bo chcą za taki samochód 65000EUR - moc 300-450 czyli "prawie" tyle ile seryjny lancer... i myślę że właśnie w tym tkwi problem dopuszczenia tych wynalazków do generalki. Proto miało być pomysłem na tanie 4x4 i z tego co pamiętam w przypadku budowy Fabii Wiesław podkreślał że największą różnicę robi koszt kupna budy z klatką.
Tak jak wcześniej pisałem przy odpowiednim regulaminie powinny te wynalazki być dopuszczone do generalki, zawsze to ciekawe, szybkie auta i no itrochę by nam się liga zróżnicowała sprzętowo/wyglądowo.
Ostatnio edytowano piątek, 28 lis 2014, 15:19 przez Mad Max, łącznie edytowano 1 raz
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości