RSMP 2014

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » środa, 1 paź 2014, 14:05

Na szybko odniose sie do kosztow 3 ligi:

1. Wpisowe 600
2. Hotel i wyzywienie 400 (na biedaka)
3. Serwis 1.5 dnia x 1250 pln = 1875 (tutaj nie ma transportu rajdowki)
4. Wlasny dojazd, zapoznanie i powrot ok 500

Razem na szybko bez opon wychodzi: 3.375

Jak doliczysz jeszcze transport rajdowki 1.5 pln za kilometr to Cie wyjdzie lekko 4.000 pln :)

Nie wliczylem tutaj zadnych opon i napraw bo powyzzsze to koszty stale nie zalezne od samochodu jakim mamy zamiar startowac (i blagam nie piszmy ze serwis drogi czy mozna jechac na kolach)
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21


Re: RSMP 2014

Postprzez viper » środa, 1 paź 2014, 16:29

Bad-i napisał(a):Na szybko odniose sie do kosztow 3 ligi:

1. Wpisowe 600
2. Hotel i wyzywienie 400 (na biedaka)
3. Serwis 1.5 dnia x 1250 pln = 1875 (tutaj nie ma transportu rajdowki)
4. Wlasny dojazd, zapoznanie i powrot ok 500

Razem na szybko bez opon wychodzi: 3.375

Jak doliczysz jeszcze transport rajdowki 1.5 pln za kilometr to Cie wyjdzie lekko 4.000 pln :)

Nie wliczylem tutaj zadnych opon i napraw bo powyzzsze to koszty stale nie zalezne od samochodu jakim mamy zamiar startowac (i blagam nie piszmy ze serwis drogi czy mozna jechac na kolach)

jeżeli tak liczysz to nie ma takiej możliwości zeby za podobne pieniądze pojechać rpp.bo jak za 1.5 dnia płacisz 1250 to za 3 dni rpp ma 2500 plus wpisowe za 1300 i już masz w/w kwotę. A gdzie zapoznanie, które jest o wiele dłuższe km oesowe gdzie opony w rpp zużywają sie 3 razy szybcie bo sa oesy dłuższe co oznacza ze w 3 lidze 5- 6 rajdow jestes w stanie przejechać na kaplecie opon w rpp nie ma takiej opcji. O mechanice nie wspomnę. Licząc twoim to załóżmy .
1. Wpisowe 1300
2. Serwis 2 dni 200
3. Nocleg wyżywienie 700
4. Dojazd 1.5 zł za kilometr.
5. Dzien wolnego urlop
6. zapoznanie i masz 3 razy drozsze + dojazd
7. Każdy łączenie podsumowanie kilometrów oesowych w rajdzie masz w 3lidze nie ważne jaka opcje przyjmiesz 3 razy tańsze niz w rpp.
Jak liczysz ze cię 4000 kosztuje 3 liga to w rpp ma 8000 nie wyjęte. To gdzie tu jest podobna kwota :), a najwieksza roznica robi sie na km oesowych paliwie do rajdówki ,oponach , paliwie na zapoznanie. Jak nie widzisz wielkiej różnicy kosztow miedzy 3 liga a rpp to jestes bogaty :)
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » środa, 1 paź 2014, 16:50

Chyba sie nie zrozumielismy. W chwili obecnej rpp i 3 liga czasowo zabiera tyle samo. Oznacza to ze za serwis, nocleg, wyzywienie i dojazd place tyle samo.

Roznica jest faktycznie w oponach (najwieksza), paliwie i wpisowym.
Mimo tych roznic przeliczajac kwote wydana na kilometr oesowy najbardziej korzystnie wyjdzie RPP, potem RSMP a na koncu 3 liga. Dlatego nie rozumiem skad to przeswiadczenie ze 3liga jest najtansza. Ok wydamy najmniej, ale nie w przeliczniku na km oes.
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » środa, 1 paź 2014, 17:09

Bad-i napisał(a):Chyba sie nie zrozumielismy. W chwili obecnej rpp i 3 liga czasowo zabiera tyle samo. Oznacza to ze za serwis, nocleg, wyzywienie i dojazd place tyle samo.

Roznica jest faktycznie w oponach (najwieksza), paliwie i wpisowym.
Mimo tych roznic przeliczajac kwote wydana na kilometr oesowy najbardziej korzystnie wyjdzie RPP, potem RSMP a na koncu 3 liga. Dlatego nie rozumiem skad to przeswiadczenie ze 3liga jest najtansza. Ok wydamy najmniej, ale nie w przeliczniku na km oes.

Idąc tymtokiem myślenia jak masz z 4 tys to bedziesz miał 7 a jak to 12 do rsmp tez znajdziesz. Kolego 4 a 7 to jest 80% różnicy. Jestem pewien ze większość zawodnik bedzie wolała dołożyć 20 % i rozbić ta kwotę na 2 rajdy spokojnie niz szarpać sie i wyprować sobie żyły. Nie wiem jak jest w 3 lidze ale chyba rpp masz od jeden dzien dłużej.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » środa, 1 paź 2014, 17:30

No wlasnie ale po co sie szarpac jak moglo by zostac RPP, caly czas do tego zmierzam
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » środa, 1 paź 2014, 18:03

Bad-i napisał(a):No wlasnie ale po co sie szarpac jak moglo by zostac RPP, caly czas do tego zmierzam

No właśnie nie moze bo na tym cierpi frekwencja w rsmp, a rpp już nie spełnia roli nauczyciela jak było dotychczas, bo to przejęła 3 liga.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » środa, 1 paź 2014, 18:14

Nie zgodze sie z tym ale ok, nie musimy miec takich samych opini.

Ale dopytam, czy RPP mialo pelnic funkcje nauczyciela czy raczej tanszej alternatywy?
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez rundi » środa, 1 paź 2014, 18:27

Jakaś masakryczna ta dyskusja.
W RPP da się pojechać tanio - tylko proszę nie chciejcie samochodem za 10 tys. wygrywać generalki - do tego są klasy. Da się pojechać Astrą w swojej klasie i tam walczyć czy jakimś samochodem do 1600 ccm w odpowiedniej klasie. A do generalki też nie trzeba samochodu R2 czy TypeR za mega pieniądze. Kacper Wróblewski był w stanie walczyć o generalkę Clio za 40 tys. Nie da się porównać RO do RPP bo to są cykle kierowane do zupełnie innych zawodników. RO to "debiut" a RPP to przyzwoity rajd za rozsądne pieniądze. Porażką jest natomiast RSMP i tu jest największe pole do cięcia kosztów choć i tak najważniejsza kwestia w tym cyklu to brak odpowiedniej promocji i marketingu.
Tak więc jeśli RPP zostanie zlikwidowane to dużo zawodników całkowicie zrezygnuje a nie przeniesie się do RSMP czy RO :(
rundi
N2
 
Posty: 122
Dołączył(a): czwartek, 16 maja 2013, 17:10

Re: RSMP 2014

Postprzez rrwrc » środa, 1 paź 2014, 19:05

To może i ja dorzucę swoje 3 grosze, tak z perspektywy niebogatego zawodnika, który startował kiedyś w Pucharze i RSMP.
Puchar PZM ewoluował i jak kiedyś był fajny to teraz nie jest ponieważ:
- kiedyś były to oddzielne rajdy nie powiązane z RSMP (m.in. Krakowski, Lotos, Wisła, Cieszynka). Były to eliminacje przeznaczone dla zawodników startujących w Pucharze PZM i ci zawodnicy byli najważniejsi w tych rajdach. Była tez klasa Gość i to był początek końca Pucharu PZM. Zawodnikom z klasy GOŚĆ nagle zachciało się być najważniejszymi, no bo jak startowali Lancerem to dlaczego mają jechać za Astrą czy Cinquacentem. PZM zgodził sie z ich postulatami i uzyskaliśmy efekt, że w mediach zawodnik startujący w klasie Gość był ogłaszany zwycięzcą tej imprezy, a pierwszy w Pucharze był wymieniany, że w klasyfikacji pucharu wygrał ... ten i ten. Dziwnym trafem w klasie Gość startowali najczęściej zawodnicy, którzy w skali sezonu RSMP nic nie osiągali (najczęściej, były wyjątki).
- obecnie RPP to rajdy dla mniej doświadczonych zawodników, którzy.... jadą po takiej samej trasie co RSMP tyle, że zasyfionej przez 4-łapy. Będąc przy okazji RSMP są zepchnięte w niepamięć i nikt się nimi nie interesuje - nawet kibice mając do wyboru RSMP czy RPP bardziej podniecają się RSMP bo tam 4x4 i walka.
- kiedyś w pucharze były proste i tanie samochody, Astry, Cinquecento itd. Teraz mamy samochody klas R2, R3 a nawet 4x4 turbo z zawodnikami narzekającymi, że N31 czy tam N30 nie jedzie - i dobrze, że nie jedzie bo to nie ten typ samochodu do tej rywalizacji.
Prawda jest też taka, że na obecną sytuację skutecznie zapracowali zawodnicy, którzy nie wiedzieć czemu wolą startować 2 dni w RPP niż 2 dni w jednym dłuższym rajdzie RSMP. Od kilku lat istnieje klasa historyczna w RSMP i jakoś nie ma tam natłoku. W sumie nie ma się co dziwić PZM-owi, że nie wie co z tą klasą zrobić. Ja bym chciał, aby została, ale chciałbym też by startowało w niej więcej zawodników, bo koszty startu w 2 eliminacjach PZM są takie same jak koszty startu w RSMP w klasie HR - sam to sprawdziłem, zresztą nie tylko ja. W takim przypadku jak najbardziej sensownym jest dla mnie likwidacja RPP, które realnie stało się zapleczem dla "ambitnych" mających drogie fury i brak umiejętności na RSMP. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich zawodników, ale dużej ilości.
W takim rozwiązaniu nic nie stoi na przeszkodzie by klasę HR włączyć do głównych rozgrywek, jest wiele krajów gdzie to funkcjonuje i FIA raczej nie robi z tego powodu problemu. Znając realia problemem będą raczej zawodnicy dysponujący nowymi samochodami - "no bo dlaczego oni wydaja 165 tys EURO netto a inni tylko 80 i maja startować na takich samych zasadach?". Tak samo będzie dlaczego ja wydałem 50 kilka tysi EUR na R2 a ktoś w Astrze za 20-25 tys EUR ma takie same osiągi, albo zbliżone (prawda jest taka, że obecne konstrukcje są szybsze od starszych już na starcie, R2 jest w wielu przypadkach szybsze niż stare A7), ale ja ich rozumiem - wydają kupe kasy by iść z duchem czasu i chcą coś za to mieć.
Rozwiązaniem takiej sytuacji jest wg mnie zorganizowanie równoległego cyklu dla samochodów historycznych wg zasad:
- samochody HR startują razem z samochodami RSMP, w kolejności wg zajmowanego miejsca - przy obecnej polityce ustalania kolejności startowej przez czołówkę, nie będzie problemem, że R5 pojedzie po EVO II czy Celice GT-Four,
- osobna klasyfikacja rajdu i roczna dla samochodów HR i z RSMP
- zawodnicy dysponujący samochodami z ważnymi homologacjami mogą startowac tylko w RSMP, nie będzie to problemem, bo po przejściu z RPP pojawi się więcej załóg a przez to klas, można nawet w ramach RSMP zorganizować podział na stare klasy N3 (był taki fajny projekt) , tak samo N2 - nie pamiętam jakie samochody mają jeszcze ważną homologację;
- samochody w klasie HR to samochody z wygasłą homologacją, która została wprowadzona min 15 lat od roku rozgrywek, czyli w przyszłym roku mogą startować samochody homologowane w 2000 roku
- samochody startujące w HR muszą być zgodne ze swoimi homologacjami, z zastrzeżeniem że można stosować technikę zbliżoną do okresu homologacji samochodu, więc np w Audi Quattro nie można zastosować amortyzatorów z oddzielnymi zbiorniczkami, niech będzie 1 czy 2 regulacje i Upside-Down ale bez zbiorniczków. Jak samochód był np. na gaźniku to musi pozostać na tym gaźniku bez możliwości zastosowania wtrysku - podstawą może tu być Załącznik K FIA dla samochodów historycznych;
- samochody HR mogą być w specyfikacji niezgodnej z ich homologacją ale pod warunkiem, że wykaże się, że takie oficjalnie startowały w rajdach pod patronatem FIA - jest to jeden z zapisów załącznika K FIA;
- w zakresie bezpieczeństwa samochody HR muszą być wyposażone zgodnie z obecnym załącznikiem J.
- aby promować nasza ludową motoryzację zaleciłbym umieszczenie na stronie PZM wszystkich homologacji krajowych tak by zawodnicy nie musieli kupować wszystkich homologacji by wybrać dla siebie np. najodpowiedniejszą wersję homologacyjna F125p czy Poloneza;
- opony dowolne - jeden pojedzie na seryjnych, inny kupi używki sportowego Michelina czy Pirelli jeszcze inny pojedzie na nowym Kumho Motorsport czy DMAC;
- w klasie historycznej możliwość stosowania tylko paliwa ogólnie dostępnego na stacji benzynowej, max 102 oktan;
- można stosować nad , podwymiary naprawcze nawet jeśli spowoduje to zwiększenie pojemności poza klasę, np samochody 2000 wyjdzie nam pojemność po naprawie 2004 - co to za tragedia i aby sprawdzić trzeba rozebrać silnik co niezbyt często się zdarza;
A i najważniejsza sprawa - ustalenie stałości przepisów na np. najbliższe 5 lat, tak by ktoś kto przygotuje sobie samochód w HR (a nie jest to łatwe) miał pewność, że po sezonie nie zmienią się przepisy i będzie miał eksponat zamiast rajdówki. Aha i w klasie HR mogły by startować samochody o nominalnej pojemności silnika nie większej ni z to co podaje obecnie zał J.
Jeśli chodzi o samochody PROTO w grupie OPEN to zrobiłbym dla nich takie same zasady startu jak w HR z osobną klasyfikacją. Technicznie Open zwężka 33 mm masą np. 1300 kg, ale układy przeniesienia napędu i zawieszenia z dowolnej N-ki. Realnie samochody wcale nie są tanie, trzeba mieć autko N4 + inne + mega dużo roboty. W dodatku pojawiają się wynalazki z silnikiem Lancera i zawiasem S200 co już w ogóle jest mega drogie. W Open mogły by też być ośki które nie jeździły nigdy w rajdach oraz poprzerabiane, poszerzane itd.
Biorąc pod uwagę, że będziemy mieli to co teraz w RSMP + RPP to na starcie na pewno stanie ok 100 załóg. Organizator też sobie z tym poradzi bo jak teraz obsługuje RSMP+RPP+Rajdowy Debiut to z jednym rajdem będzie mu tylko łatwiej, mniej samochodów funkcyjnych itd. Sędziowie do tej pory obsługujący tylko RPP będą mogli obsługiwać cale nowe RSMP więc dla nich też będzie zajęcie i będą mogli lepiej kontrolować sytuację.
Punktację i Rally2 zostawiłbym na obecnym poziomie, bez żadnych Power Stagów itd.
Na pewno nie jestem za skróceniem km OS do 120. RSMP to rozgrywka na najwyższym krajowym poziomie i ilość km powinna być tego odzwierciedleniem, a jak kogoś nie stać na wypożyczenie samochodu na więcej km OS - to niech wystartuje słabszym samochodem. Rajdy to zawsze był sport w którym liczył się balans pomiędzy wytrzymałością samochodu i zawodnika a czasem na OS. Wg mnie runda RSMP powinna mieć 180 km i można to zrobić kompaktowo, proponuję zobaczyć jak robia to Niemcy na Lausitz Rally - da się - trzeba tylko chcieć.
A i miło by było gdyby RSMP 2015 to 3-4 rajdy na asfalcie i 3 na szutrze.
rrwrc
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 8 paź 2010, 23:46

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » środa, 1 paź 2014, 19:20

rundi napisał(a):Jakaś masakryczna ta dyskusja.
W RPP da się pojechać tanio - tylko proszę nie chciejcie samochodem za 10 tys. wygrywać generalki - do tego są klasy. Da się pojechać Astrą w swojej klasie i tam walczyć czy jakimś samochodem do 1600 ccm w odpowiedniej klasie. A do generalki też nie trzeba samochodu R2 czy TypeR za mega pieniądze. Kacper Wróblewski był w stanie walczyć o generalkę Clio za 40 tys. Nie da się porównać RO do RPP bo to są cykle kierowane do zupełnie innych zawodników. RO to "debiut" a RPP to przyzwoity rajd za rozsądne pieniądze. Porażką jest natomiast RSMP i tu jest największe pole do cięcia kosztów choć i tak najważniejsza kwestia w tym cyklu to brak odpowiedniej promocji i marketingu.
Tak więc jeśli RPP zostanie zlikwidowane to dużo zawodników całkowicie zrezygnuje a nie przeniesie się do RSMP czy RO :(

Nie rób jaj :D . 40 000 to w tym clio kłowa skrzynia biegów była warta. Nie da sie wygrywać tanim autem w rpp.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez rundi » środa, 1 paź 2014, 20:56

viper napisał(a):
rundi napisał(a):Jakaś masakryczna ta dyskusja.
W RPP da się pojechać tanio - tylko proszę nie chciejcie samochodem za 10 tys. wygrywać generalki - do tego są klasy. Da się pojechać Astrą w swojej klasie i tam walczyć czy jakimś samochodem do 1600 ccm w odpowiedniej klasie. A do generalki też nie trzeba samochodu R2 czy TypeR za mega pieniądze. Kacper Wróblewski był w stanie walczyć o generalkę Clio za 40 tys. Nie da się porównać RO do RPP bo to są cykle kierowane do zupełnie innych zawodników. RO to "debiut" a RPP to przyzwoity rajd za rozsądne pieniądze. Porażką jest natomiast RSMP i tu jest największe pole do cięcia kosztów choć i tak najważniejsza kwestia w tym cyklu to brak odpowiedniej promocji i marketingu.
Tak więc jeśli RPP zostanie zlikwidowane to dużo zawodników całkowicie zrezygnuje a nie przeniesie się do RSMP czy RO :(

Nie rób jaj :D . 40 000 to w tym clio kłowa skrzynia biegów była warta. Nie da sie wygrywać tanim autem w rpp.


Nie robię jaj. Akurat jest aktualnie do sprzedania taka skrzynia w sąsiednim kraju i na nasze ZŁ kosztuje 12500 zł :) - żeby nie było jest po rewizji i nadaje się do jazdy. Tanie auto to dla mnie takie koło 10 tys i takie auto oczywiście może wygrywać w swojej klasie (N2, Astra itp. ). Natomiast autem w okolicach 40 tys da się wygrywać w generalce RPP i naprawdę nie ma w tym przesady - Honda dostępna w okolicach 40-50 tys bez problemu z szybkim kierowcą na pokładzie jest w stanie tego dokonać (np. Mateusz Kubat czy aktualnie Janusz Knopt)
rundi
N2
 
Posty: 122
Dołączył(a): czwartek, 16 maja 2013, 17:10

Re: RSMP 2014

Postprzez Cairo » środa, 1 paź 2014, 21:01

Wtącę swoje 3 grosze...

Więc moim zdaniem RPP powinno jednak pozostać. Boję się, że likwidacja RPP pozbawi mnie możliwości startów bo na RSMP nie będzie mnie stać. RO są OK, ale jednak frajda z jazdy po odcinkach RPP jest dużo większa. Większe prędkości, dłuższe odcinki. Mały błąd można nadrobić, w RO praktycznie nie ma na to szans.
Bardziej byłbym za usunięciem samochodów klasy R2, widać, że pomału Typery zaczynają coraz bardziej od nich odstawać na krętych trasach, bardziej ambitni zawodnicy będą celowali w R2 i puchar stanie się coraz droższy. Obniżeniem kosztów mogłoby być ustanowienie przez PZMot tańszych dostawców opon. Jeździmy np tylko na Kumho, Hankookach, Dmackach i Toyo. Micheliny, Pirelli zakazane.
Więcej rund osobnych, też poprawiło by medialność RPP. W tym momencie RPP jest bardzo w cieniu RSMP, nawet portale rajdowe ledwo wspomną o zwycięzcy rundy o klasach prawie nigdy.

Uważam że w tym momencie koszty startów w RPP są przyzwoite. Nie ma co na siłę kombinować z ich przesadnym obiżaniem. Ważniejsze jest podniesienie medialności.
Noclegi z załogą to ok 800-1000pln, paliwo 1000pln, wpisowe 1300pln, wyżywienie 500-700pln. Reszta to zużycie samochodu. Jeżdząc na oponach Hankook sporo obniżyłem koszty, a wcale nie czuję że bardzo na nich odstaję.
www.cairo.com.pl - części do samochodów marki Honda - Kraków
Avatar użytkownika
Cairo
N2
 
Posty: 141
Dołączył(a): niedziela, 9 gru 2007, 13:05

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » środa, 1 paź 2014, 21:57

rundi napisał(a):
viper napisał(a):
rundi napisał(a):Jakaś masakryczna ta dyskusja.
W RPP da się pojechać tanio - tylko proszę nie chciejcie samochodem za 10 tys. wygrywać generalki - do tego są klasy. Da się pojechać Astrą w swojej klasie i tam walczyć czy jakimś samochodem do 1600 ccm w odpowiedniej klasie. A do generalki też nie trzeba samochodu R2 czy TypeR za mega pieniądze. Kacper Wróblewski był w stanie walczyć o generalkę Clio za 40 tys. Nie da się porównać RO do RPP bo to są cykle kierowane do zupełnie innych zawodników. RO to "debiut" a RPP to przyzwoity rajd za rozsądne pieniądze. Porażką jest natomiast RSMP i tu jest największe pole do cięcia kosztów choć i tak najważniejsza kwestia w tym cyklu to brak odpowiedniej promocji i marketingu.
Tak więc jeśli RPP zostanie zlikwidowane to dużo zawodników całkowicie zrezygnuje a nie przeniesie się do RSMP czy RO :(

Nie rób jaj :D . 40 000 to w tym clio kłowa skrzynia biegów była warta. Nie da sie wygrywać tanim autem w rpp.


Nie robię jaj. Akurat jest aktualnie do sprzedania taka skrzynia w sąsiednim kraju i na nasze ZŁ kosztuje 12500 zł :) - żeby nie było jest po rewizji i nadaje się do jazdy. Tanie auto to dla mnie takie koło 10 tys i takie auto oczywiście może wygrywać w swojej klasie (N2, Astra itp. ). Natomiast autem w okolicach 40 tys da się wygrywać w generalce RPP i naprawdę nie ma w tym przesady - Honda dostępna w okolicach 40-50 tys bez problemu z szybkim kierowcą na pokładzie jest w stanie tego dokonać (np. Mateusz Kubat czy aktualnie Janusz Knopt)

Rzeczywiście kolego sa przypadki ze można sie wturlac na pudło autem za 50 tys., ale chcą wygrać cykl rpp nie ma takiej opcji. Auto kubata czy Knopta pewnie sa na profleksie krótkim przełożeniu , które serwisowanie kosztuje worek pieniędzy bo jest awaryjne itd. Koszty takiego type sa duże a wartość na pewno nie 50 000, bo sam zawias używany to 15 000 a gdzie szpery hondata itd. Szkoda gadać , ale tanio nie jest na pewno.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez rundi » środa, 1 paź 2014, 22:07

Nie robię jaj. Akurat jest aktualnie do sprzedania taka skrzynia w sąsiednim kraju i na nasze ZŁ kosztuje 12500 zł :) - żeby nie było jest po rewizji i nadaje się do jazdy. Tanie auto to dla mnie takie koło 10 tys i takie auto oczywiście może wygrywać w swojej klasie (N2, Astra itp. ). Natomiast autem w okolicach 40 tys da się wygrywać w generalce RPP i naprawdę nie ma w tym przesady - Honda dostępna w okolicach 40-50 tys bez problemu z szybkim kierowcą na pokładzie jest w stanie tego dokonać (np. Mateusz Kubat czy aktualnie Janusz Knopt)[/quote]
Rzeczywiście kolego sa przypadki ze można sie wturlac na pudło autem za 50 tys., ale chcą wygrać cykl rpp nie ma takiej opcji. Auto kubata czy Knopta pewnie sa na profleksie krótkim przełożeniu , które serwisowanie kosztuje worek pieniędzy bo jest awaryjne itd. Koszty takiego type sa duże a wartość na pewno nie 50 000, bo sam zawias używany to 15 000 a gdzie szpery hondata itd. Szkoda gadać , ale tanio nie jest na pewno.[/quote]

Ale ty się upierasz, żeby wygrywać generalkę. Auto Mateusza serwisował Bartek Grzybek i nie był to taki top jak się ludziom wydawało tylko Mateusz to szybki driver :)
Civic VTI też jest w stanie być w czołówce więc tak naprawdę te argumenty do mnie nie trafiają.
Ostatnio edytowano czwartek, 5 lut 2015, 22:42 przez rundi, łącznie edytowano 1 raz
rundi
N2
 
Posty: 122
Dołączył(a): czwartek, 16 maja 2013, 17:10

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » środa, 1 paź 2014, 22:37

rundi napisał(a):Ale ty się upierasz, żeby wygrywać generalkę. Auto Mateusza serwisował Bartek Grzybek i nie był to taki top jak się ludziom wydawało tylko Mateusz to szybki driver :)
Civic VTI też jest w stanie być w czołówce więc tak naprawdę te argumenty do mnie nie trafiają. Naprawdę czy od razu trzeba wygrać cały cykl ? Nie można myśleć o zwycięstwie w klasie ? Rajdy nigdy nie były i nie będą dla biednych :( Tu nie wystarczy para trampek. Więc z kilkunastoletniego doświadczenia w startach wiem , że koszty RPP są najbardziej optymalne tak jak Cairo napisał.

Kolego albo sie bawimy i nie mówimy o kosztach, a co za tym idzie nie ważne gdzie jeździmy albo sie ścigamy i tam nie ma wybacz. Jeżeli sie bawimy to co mi wisi czy jadę w rsmp czy w 3 lidze. Przeciez rywalizować w klasie można tez w rsmp, bo bedzie tam klasa do tego. Dla mnie po prostu rpp miało racje bytu powiedzmy do 2005 r. Potem zaczął sie wyścig zbrojeń, a pierwszym ktory zaczął to nakręcać był malaszczycki. Dzisiaj fakt trochę koszty siadły ale to nie dlatego ze ceny spadły z dobrobytu tylko to dlatego ze nie ma nic pomiędzy Honda , ktora jest już stara 13 lat a r2, ktora wprowadza nowa technologie i ten przeskok jest za duży. Pzm dobrze od lat zaczyna kombinować, ale jeżeli nic sie nie zmieni to zawodnicy nadal bedą marudzić i kisić sie we własnym sosie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości