ADAC Rallye Deutschland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez gregortest » niedziela, 24 sie 2014, 20:25

Evans jakby nie bylo tez bardzo szybko przeskoczyl do MS i samochodow WRC. Przeciez on 2 czy 3 lata temu jeszcze smigal oska w BRC. Evans idealnie balansuje predkosc z regularnoscia.

Już nie raz pisałem, można sprawdzić.
Jakie szybko???
No niby 8 lat, szybko zleciało.
Ale on śmiga od 12 roku życia. Za kierownicą RAJDOWEGO auta.
On ma takie podstawy i prawidłowy rozwój, że połowa kierowców z czuba może mu zazdrościć.

http://www.wrc.com/en/wrc/drivers/drive ... rivers/547
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10


Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Sylwek_GSi » niedziela, 24 sie 2014, 20:32

Dokładnie, do tego nie zapominajmy kto jest jego ojcem.
Nawiasem mówiąc ostatnio mamy chyba wysyp młodych kierowców, których ojcowie jeszcze do niedawna z powodzeniem ścigali się w rajdach czy wyścigach (Evans, Vatanen, de Mevius, młody Sainz czy Verstappen parę lat temu Alen).
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 24 sie 2014, 21:23

Ok, w takim razie sie pomylilem. Mialem po prostu wrazenie, ze jeszcze 2-3 lata temu smigal w BRC. Natomiast fakt jest faktem, ojciec byl kierowca rajdowym, wiec od malego Elfyn byl sfocusowany na rajdowanie. Oby tylko to mu kiedys wyszlo na dobre (w sensie, zeby osiagnal jakies powazne sukcesy), bo jednak czesto syn 'kogos' nie radzi sobie. Wystarczy wspomniec chocby wymienionego przez Ciebie Sylwek Alena. Pojawil sie, nie nawojowal i... zniknal.

Sylwek_GSi napisał(a):Nawiasem mówiąc ostatnio mamy chyba wysyp młodych kierowców, których ojcowie jeszcze do niedawna z powodzeniem ścigali się w rajdach czy wyścigach (Evans, Vatanen, de Mevius, młody Sainz czy Verstappen parę lat temu Alen).


Moze to efekt tego, ze generalnie ostatnio coraz mniej jest naturalnych talentow, za to duzo paydriverow. W tej erze latwiej jest wiec przebic sie tym, co maja nazwisko. Bo - podobnie jak paydriverzy - kasy zapewne im nie brak, mozliwe ze latwiej o sponsorow, no i na pewno jest to nazwisko. To takie luzne spostrzezenie ktore nalezy traktowac z przymruzniem oka, ale moze cos w tym byc :wink:
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez ZbyszekChaosu » niedziela, 24 sie 2014, 21:31

Mimo wszystko Kubica ma chyba więcej nawiniętych kilometrów w czterołapie niż Evans. Nie da się nigdy porównać rozwoju 2 kierowców jak 1 do 1 ale akurat Robertowi najbliżej z całej stawki do młodego Brytyjczyka, niestety różnice widać dużą. Patrząc na wyniki z PS mam wrażenie, że Elfyn jechał rajd na rezerwie, podczas gdy widząc błędy RK wydaje mi się że był on blisko limitu. Czas pokaże jak się rozwiną obie kariery ale póki co Evans lepiej rokuje.
Nie zgodzę się co do złej oceny Ostberga. Jak mu nie wyszły jakoś szczególnie ostatnie rajdy to nagle kilku forumowiczów wysyła go na zieloną trawkę a gdy w pierwszej połowie sezonu zajmował mj na pudle i ciął się na OS-ach z VW to nikt tego nie widział? Mads ma potencjał i należy do czołówki światowej. Chyba nikt nie napisze, że jego 4 mj w klasyfikacji generalnej to przypadek?
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Hlor » niedziela, 24 sie 2014, 22:38

Hlor
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): poniedziałek, 27 maja 2013, 08:30
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez gregortest » poniedziałek, 25 sie 2014, 07:46


Ewidentny błąd w opisie, albo spóźniona informacja.
Przy tak szerokim i zasyfionym zakręcie, nie opisać tego dokładnie ???
W szczególności po takim spadaniu.
Ciekawe , czy ktoś jeszcze tam miał przygodę ?
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez viniwrc » poniedziałek, 25 sie 2014, 08:04

zabrakło komendy "podbija-dobija". Na onbordzie widać a raczej słychać że zaraz Robert kazał dopisać..
viniwrc
N1
 
Posty: 79
Dołączył(a): czwartek, 12 lis 2009, 17:42

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Thomas » poniedziałek, 25 sie 2014, 08:14

Podobniez Thierry tam cofal
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez DonCorrado » poniedziałek, 25 sie 2014, 09:44

Thomas napisał(a):Podobniez Thierry tam cofal


Chyba z tym Ci sie pomyliło?

https://www.youtube.com/watch?v=v7SG8-o ... ilpage#t=7
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez karluum » poniedziałek, 25 sie 2014, 10:20

Trochę negatywnie zaskoczył mnie BB. Nie spodziewałem się tempa na poziomie Neuvilla ale dwa dzwony w jego wykonaniu nie wystawiają mu dobrego świadectwa. Szkoda, być może wynikało to z tego, że w Niemczech startował pierwszy raz, a trasy MC są znacznie lepiej mu znane, albo... Jest dobrym kierowcą do ERC a WRC to już za wysokie dla niego progi.
Nie chcę rozpętać wojenki, ale pytanie dla tych co lepiej się znają na mechanice aut rajdowych. Czy ta awaria u Kubka nie mogła być spowodowana wcześniejszą przygodą w winnicach i próbą wyjazdu?
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez ryjas » poniedziałek, 25 sie 2014, 10:32

Na pewno przygoda w winnicach mogła być spowodowana problemami z układem odpowiadającym za ręczny i zmianę biegów. Generalnie Kubica parę razy nie dał rady zbić biegu przed zakrętem i ratował się ręcznym, który w dodatku raz działał raz nie działał. I trzymając jedną rękę na wajsze od ręcznego wybiło mu kierę z drugiej ręki.

Później jechał cały dzień, więc to mało prawdopodobne, żeby przygoda z pierwszego dnia była tutaj winowajcą, szczególnie, że przez jakiś czas RK na tą skrzynię już nie psioczył (nie psioczył aż tak bardzo jak na początku;))
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez TomMaz » poniedziałek, 25 sie 2014, 10:40

Moim zdaniem gdyby zakatował skrzynie na OS3 to powinni to byli już zdiagnozować przy wymianie sprzęgła i ją też wymienić np. na następnym serwisie... Poza tym przejeździł z nią cały 2 dzień i się nie rozpadła - choć wydawała dźwięki jakby miała to zrobić :D Więc znowu gdyby skrzynia nie domagała to powinna być jej wymiana po dniu drugim. Myślę że tak naprawdę tylko mechanik który ją rozbierze i zobaczy co dokładnie padło może odpowiedzieć na takie pytanie i to nie z 100% pewnością. Na mają logikę po to jest sprzęgło żeby przy takich przygodach ono padało a nie elementy skrzyni, tym bardziej że przy tym wyjeżdżaniu Kubica katował na wbitym już biegu czasem tylko zmieniał 1 na wsteczny. Za to uważam że notoryczne problemy z wchodzeniem biegów przy przyspieszaniu mogą zakatować skrzynię. Do tego mówił że na drugim przejeździe Panzerplatte z jazdy był bardzo zadowolony, ale czas był kiepski bo były jakieś problemy z samochodem... może skrzynia już się zaczynała rozpadać tylko pytanie czemu wtedy by jej nie zmienili na serwisie.

Z drugiej strony to wyczynowa skrzynia cały czas pod dużym obciążeniem, tak naprawdę to nic nadzwyczajnego że się czasem coś w rajdówce popsuje. Za czasów jazdy w F1 w BMW w sezonie 2007 skrzynie padały jak muchy... a wiadomo jakie pieniądze były włożone w jej konstrukcję, dodatkowo to były jeszcze czasy kiedy chyba nie było limitów zmian tego podzespołu, więc co wyścig była nowa. Akurat co do limitu mogę się mylić, ale na pewno nie było to tak obostrzone jak obecnie. Swoją drogą w WRC są jakieś limity na podzespoły ? Czy wszystko zależy od środków zespołu i np. taki VW może co rajd pakować w zasadzie wszystko nowe do każdego samochodu ?
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Jarek55511 » poniedziałek, 25 sie 2014, 10:52

Najciekawszy rajd od jakiegoś czasu. Tyle zmian liderów w ostatnim dniu i to bez ich głupiego pomysłu typu schoutoff czy jak to tam ma się zwać. . . A co do Roberta to może te wypadniecia poza drogę są spowodowane tym, że niemoże zbić biegu? Nie wiem,bo nie oglądałem onboardów z wszystkich oesów.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Carloz » poniedziałek, 25 sie 2014, 11:10

Dziwny rajd w wykonaniu KUBka i ogólnie ciekawie. Lepiej się to oglądało zza monitora, bo w tym roku przegięli pałę podobno z taśmami. Mimo, że co roku się wydawało, że już dalej się ich nie da ustawić. Byłem na wszystkich dotychczasowych MŚ w Niemczech i jakoś nie żałuję, że nie pojechałem teraz.

Co do skrzyni - cóż, zepsuła się po prostu. Czasem padnie. Patent ze zmianą biegów dla KUBa po prostu na tym rajdzie nie funkcjonował dobrze. Zrobili system najtańszy i najprostszy możliwy na początku sezonu i czasem działa lepiej, a czasem gorzej. Teraz nie można tego specjalnie zmieniać, bo to przecież homologowana rzecz.

Ciekawie zapowiada się przyszły rok. Ja myślę, że znowu będzie musiał dołożyć swojej kasy, żeby móc robić rzeczy po swojemu i sobie zorganizuje DS3 a'la Solberg 2011. Hultaja i VW raczej nie widzę, oni tam mają nadmiar kierowców z większym doświadczeniem. Ale to takie sobie dywagacje tylko, się okaże pod koniec sezonu ;) Z Malcolmem się chętnie rozstaną myślę, bo go za dużo RK kosztował w tym roku i nie przyniósł wyników jak Thierry w 2013. A zapłacone było z góry, więc teraz raczej wszyscy czekają na koniec tego układu.
Karol Moździerz

http://www.PowrotRoberta.pl - Wyniki Rajdowe i Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1 - Wszystko związane z RK i jego aktywnością sportową
Carloz
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:50
Lokalizacja: z internetów

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez ryjas » poniedziałek, 25 sie 2014, 11:36

Jarek55511 napisał(a): A co do Roberta to może te wypadniecia poza drogę są spowodowane tym, że niemoże zbić biegu? Nie wiem,bo nie oglądałem onboardów z wszystkich oesów.


Dokładnie o to chodzi. Hamując póżno i w głównej mierze silnikiem, jak biegi nie schodza jak trzeba nietrudno przestrzelić;)
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron