Moderator: SebaSTI
darekH napisał(a):No dobra, silnik wyczynowiec, moment 700Nm ale wazne jest tak najbardziej jaka jest charakterystyka momentu, jaki jest on osiagany w waskim czy w szerokim zakresie obrotow to nie daje to duzo informacji,
skrzynia biegow zawsze przy takich samochodach jest dobierana po to zeby zapewnic wspolprace Moment - Moc, jezeli przelozenia beda za dlugie to obroty spadac beda ponizej optymalnych wartosci ( a o tym mowimy , bo raczej w przypadku takich samochodow nie bedziemy patrzyli na oszczednosc paliwa itp ), po prostu moze spece od tej firmy te dodatkowe pieniazki przeznaczyli na wlasnie optymalizacje przelozen, co dalo takie efekty, w polaczeniu z wyczynowa charakterystyka silnika dalo to takie efekty,
co do przyspieszenia do 100 to nawet odpowiednia modyfikacja samej pracy skrzyni , poprzez skrocenie skoku dzwigni moglo dac zadziwiajace oszczednosc, mozna modyfikowac wszystko, sprzeglo, ktore efektywniej przeniesie naped, mozna wymieniac i wymieniac!!
darekH napisał(a): bo tak naprawde watek jest malo precyzyjny, i tak poza suchyumi danymi o mocy nic nie wiemy, czyli mowiac oglednie "rzezbimy w gownie"
W takim układzie może właśnie szybko biorące sprzęgło pozwala zaoszczędzić te ułamki sekund?? Ba, na pewno sprzęgło, do tego jeszcze skrócenie przełożeń...
Wiesz ja nie wiem czy to są jakieś tam ułamki sekund; 9,3 s. do 200 kmh to przy 550 kM i 1500 kg wagi fantastyczny rezultat. Lepszy od fabryczej carrery GT i "tylko" o 2 sekundy gorszy od dauera 962.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość