Rallye de France-Alsace

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 6 paź 2013, 14:23

Ach tak, zapomnialem! :lol:
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez Domson » niedziela, 6 paź 2013, 14:23

Tymczasem Robert ponownie klepnął Hirvonena :mrgreen: i prawie Mikkelsena

Niezle, w tempie Wurcow pojechal ten odcinek :D


edit: Robert 0.88 s/km straty na tym odcinku , pieknie :mrgreen:
Ostatnio edytowano niedziela, 6 paź 2013, 14:35 przez Domson, łącznie edytowano 1 raz
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez speedyzxz » niedziela, 6 paź 2013, 14:29

viper napisał(a):
wanderer napisał(a):A tam od razu podjął złą decyzję. To są rajdy i przy tak małych różnicach czasowych się nie odpuszcza. Raz się uda, innym razem nie, bo zdarzy się jakaś sytuacja losowa, jak w przypadku Neuville'a, gdzie jeden zakręt pojechało mu się o drobne centymetry za szeroko,

Fajne stwierdzenie sytuacja losowa :D . Ja to nazywam błędem, a kto ich mniej popełnia ten jest na mecie :wink:.


Błąd błędem, ale od losu też zależy czy się coś traci i ile. Miejsce obrotu Loeba nie wyglądało groźnie ale tyłek wciągneło i rolka. Dla mnie pięknie że Loeb nie odpuszczał!
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 6 paź 2013, 14:40

[ Powiedziałem ze loeb nie ma szans po takiej przerwie nawiazać walkę z czołówka i tak się stało, a dojzalosc wbrew pozorom pokazał ogier, bo widać ze warunki trudne i jego miejsca na pojedynczych oesach było czysta kalkujacją

To my chyba oglądamy inny rajd bo wg mnie Loeb wygrał wszystkie osy pierwszej pętli i był po IIIcim dniu 4ty ze stratą 5sek do lidera... No ale faktycznie strata 5sek na 200km to bez szans na nawiązanie walki :D:D:D:D:D

Poza tym Citroen dzięki niemu osiągnął wszytko co było do osiągnięcia więc przypuszczam, że Seb miał tam absolutną dowolność w tym co chciał zrobić w tym rajdzie. Więc pewnie gdyby każdy zakręt szedł bokiem dla kibiców to nie mieliby nic do gadania. Ale to jest gość z ambicjami i nie startuje po to żeby się wozić. A wypadek jak dla mnie wygląda po prostu na dzieło przypadku. Inni kierowcy pewnie jechali z taką samą prędkością ale było bardziej przyczepnie a Loeb miał więcej pecha i go wyrzuciło. Poczekajmy na jego wypowiedź.

Natomiast jakakolwiek krytyka gościa który w tym sezonie zrobił więcej niż Mikko i Dani, zrobił dla cytryny kilka tytułów jest dla mnie śmieszna. Po punkty to może w tym rajdzie jechać Hirvonen.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez posejdon » niedziela, 6 paź 2013, 14:43

Domson napisał(a):Tymczasem Robert ponownie klepnął Hirvonena :mrgreen: i prawie Mikkelsena

Niezle, w tempie Wurcow pojechal ten odcinek :D


edit: Robert 0.88 s/km straty na tym odcinku , pieknie :mrgreen:

No fajnie ale jednak jak przypomnę sobie co wyczyniał Ogier w zeszłym roku to dochodzę do wniosku, że już nie robi to takiego wrażenia.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez Domson » niedziela, 6 paź 2013, 14:48

a co wyczynial bo z tego co widze to na rajdzie francji Ogier mial podobne tempo do Roberta :)
Szczegolnie, ze Ogier juz mial za soba starty WRC i doswiadczenie wieksze o jakies kilkanascie lat w porownaniu do debiutanta rajdowego 8)


no, ale zobaczymy jak wystartuje w WRC : ) jezeli wystartuje




Robert wygrywa :!: :!: :mrgreen:
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez posejdon » niedziela, 6 paź 2013, 14:57

Popatrz na mój podpis 8) . Nie chcę się wdawać w żadne dysputy. Na Francji może nie ale utkwiło mi w pamięci Monte (do dzwonu). Stwierdziłem tylko fakt, że tak jak w zeszłym roku wybałuszałem gały patrząc na jazdę Ogiera to teraz widząc jak podróżuje RK nie ma we mnie już takich emocji bo wiem, że jak ktoś jest dobrym driverem to tak właśnie powinno to wyglądać.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez viper » niedziela, 6 paź 2013, 15:06

Witcher1990 napisał(a):
[ Powiedziałem ze loeb nie ma szans po takiej przerwie nawiazać walkę z czołówka i tak się stało, a dojzalosc wbrew pozorom pokazał ogier, bo widać ze warunki trudne i jego miejsca na pojedynczych oesach było czysta kalkujacją

To my chyba oglądamy inny rajd bo wg mnie Loeb wygrał wszystkie osy pierwszej pętli i był po IIIcim dniu 4ty ze stratą 5sek do lidera... No ale faktycznie strata 5sek na 200km to bez szans na nawiązanie walki :D:D:D:D:D

Poza tym Citroen dzięki niemu osiągnął wszytko co było do osiągnięcia więc przypuszczam, że Seb miał tam absolutną dowolność w tym co chciał zrobić w tym rajdzie. Więc pewnie gdyby każdy zakręt szedł bokiem dla kibiców to nie mieliby nic do gadania. Ale to jest gość z ambicjami i nie startuje po to żeby się wozić. A wypadek jak dla mnie wygląda po prostu na dzieło przypadku. Inni kierowcy pewnie jechali z taką samą prędkością ale było bardziej przyczepnie a Loeb miał więcej pecha i go wyrzuciło. Poczekajmy na jego wypowiedź.

Natomiast jakakolwiek krytyka gościa który w tym sezonie zrobił więcej niż Mikko i Dani, zrobił dla cytryny kilka tytułów jest dla mnie śmieszna. Po punkty to może w tym rajdzie jechać Hirvonen.

Nie rozsmieszaj mnie tekstami ze loeb był czwarty i ze wygrywał oesy bo teraz to nie ma żadnego znaczenia. ogier jest 1 a loeba już nie ma i sordo jest 2 itd. Takie są rajdy i ryzyko nie zawsze się opłaca. Z reszta było wiele rajdów gdzie loeb wcale nie wygrywał oesow na potęgę a wygrywał rajd, bo konkurencja wypadala. dzisiaj stało się odwrotnie, bo taki jest sport. Szkoda ze go nie ma na mecie bo zasłużył na pożegnanie będąc na mecie. Po za tym gdzie ty tu widzisz krytykę każdy ma szacunek do loeba a błąd się każdemu może przytrafić i w rajdach nie ma nic w tym dziwnego. Wybielanie sytuacji jest bez sensu. Los czy pech to jeden grzyb. Dla mnie pech to wypadek z powodu awarii albo defekt na który nikt nie ma wpływu.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez deiman » niedziela, 6 paź 2013, 15:14

Czyli Loeb nie nawiazal walki z czolowka?
Idac Twoim tropem mozna powiedziec, ze Neuville rowniez nie nawiazal walki.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 6 paź 2013, 21:13

Ogier dopial swego, zostal mistrzem swiata i wygral domowy rajd. Szkoda, ze Sordo nie udalo sie wygrac, ale wlasnie o tym pisalem - nie dalby rady Ogierowi czy Loebowi, a szkoda. Licze na to, ze powalczy o wygrana u siebie, choc moze byc klopot podczas ostatniego etapu. Latvala dojechal na podium, choc przyznam szczerze, ze w tym roku naprawde mnie nieraz rozczarowuje. W zeszlym roku wiecej dzwonil, ale i bardziej blyszczal. A w tym - jesli nie dzwoni to stanowi raczej tlo. Niby byl w scislej czolowce, a jednak jakby go brakowalo. Ale moze to tylko moje wrazenie, zwlaszcza, ze srednio mialem czas by sledzic rajd oes po oesie. Szkoda Neuville'a, mam nadzieje, ze nie stanie sie mistrzem drugich miejsc i wkrotce zacznie wygrywac, a w przyszlym roku utrudni zycie Ogierowi!! Novikov zaliczyl solidny wystep, w przeciwienstwie do Ostberga, ktory ponownie zaliczyl przygode i jechal bardzo slabo. Zreszta Hirvo tez jechal bardzo przecietnie, ale w sumie ciezko bylo sie spodziewac czegos innego po nim na asfalcie.
Temat Loeba juz poruszalem, wiec nie bede komentowal jego wystepu, natomiast i tak wielkie dzieki i chapeau bas za te lata, w ktorych wygrywal i byl punktem odniesienia dla wszystkich, a podgryzali go nieliczni. Wprawdzie niejednokrotnie narzekalem na nude i brak emocji w WRC, a dominacja Seba byla juz po prostu nudna. Jednak to tez jest jakis pozytyw, ze mielismy szanse ogladac jego dominacje i to jak stawal sie legenda rajdow. Pamietam jak 10 lat temu, gdy Tommi Makinen odchodzil z WRC po zdobyciu podium w Wales Rally GB, mowilo sie, ze jego rekordy predko nie zostana pobite. Wystarczylo poczekac 5 lat na pobicie w kwestii tytulow. Tym razem mysle, ze Sloeb moze spac spokojnie, bo watpie by ktokolwiek mogl bardzo zblizyc sie do jego osiagniec. Mial w sumie krotka kariere, ale za to usiana niezwyklymi sukcesami i bardzo wplynal na wyglad obecnych rajdow. Jedno jest pewne - tego pana bedzie nam brakowac.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez viper » niedziela, 6 paź 2013, 21:17

deiman napisał(a):Czyli Loeb nie nawiazal walki z czolowka?
Idac Twoim tropem mozna powiedziec, ze Neuville rowniez nie nawiazal walki.

Tempo tempem, a meta metą. Ja się nie podniecam poszczególnymi oesami po to są kierowcy fabryczni, a wiec teoretycznie sprzetem zawsze krok do przodu przed reszta, a przy dzisiejszej ilości fabryk 4 miejsce to takie min. Natomiast wytrzymać tempo do mety to inna sprawa. Jak widać dIsiaj ani loebowi ani nevillovi to się nie udało.
Ja nie jestem zaskoczony tym ze loeb był czwarty czy trzeci bo to można było bez problemu założyć przy dwóch fabrykach. Lód owi zabrakło drobiazgu, ale być może ten drobiazg zgubił w tej przerwie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez adamlen » niedziela, 6 paź 2013, 21:40

viper napisał(a):
deiman napisał(a):Czyli Loeb nie nawiazal walki z czolowka?
Idac Twoim tropem mozna powiedziec, ze Neuville rowniez nie nawiazal walki.

Tempo tempem, a meta metą. Ja się nie podniecam poszczególnymi oesami po to są kierowcy fabryczni, a wiec teoretycznie sprzetem zawsze krok do przodu przed reszta, a przy dzisiejszej ilości fabryk 4 miejsce to takie min. Natomiast wytrzymać tempo do mety to inna sprawa. Jak widać dIsiaj ani loebowi ani nevillovi to się nie udało.
Ja nie jestem zaskoczony tym ze loeb był czwarty czy trzeci bo to można było bez problemu założyć przy dwóch fabrykach. Lód owi zabrakło drobiazgu, ale być może ten drobiazg zgubił w tej przerwie.


2 fabryki, 4 fabryczne auta? Chyba oglądamy inne WRC. :?
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1233
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 6 paź 2013, 21:56

No wlasnie viper, tu cos chyba przesadziles... jak na moje oko to obecnie jest 8 aut fabrycznych plus Loeb, Al Quassimi i Al Attiyah niepelny program. A to, ze jedno nazywa sie Citroen Abu Dhabi, a inne Abu Dhabi Citroen, albo Qatar M-Sport i Qatar albo VW Motorsport i Vwm II to wina durnego systemu. Bo moim zdaniem powinno byc tak, ze Ostberg, Novikov i Neuville reprezentuja jeden zespol, a punktuje dwoch najlepszych. Bo przeciez barwy maja te same, ich auta obslugiwane sa pod jednym namiotem etc. To jest durnota jak dla mnie.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez viper » niedziela, 6 paź 2013, 22:24

Matthias Schmidt napisał(a):No wlasnie viper, tu cos chyba przesadziles... jak na moje oko to obecnie jest 8 aut fabrycznych plus Loeb, Al Quassimi i Al Attiyah niepelny program. A to, ze jedno nazywa sie Citroen Abu Dhabi, a inne Abu Dhabi Citroen, albo Qatar M-Sport i Qatar albo VW Motorsport i Vwm II to wina durnego systemu. Bo moim zdaniem powinno byc tak, ze Ostberg, Novikov i Neuville reprezentuja jeden zespol, a punktuje dwoch najlepszych. Bo przeciez barwy maja te same, ich auta obslugiwane sa pod jednym namiotem etc. To jest durnota jak dla mnie.

Nie no jasne wiem o co chodzi. To może precyzyjniej. 4 Może 6 alebirac pod uwagę skuteczność novikowow itp.to i tak zostaje 4 ktora decyduje o wszystkim. reszta to statysci albo al araby z workiem pieniędzy. Loeb po 10 latach przerwy by ich objechal. Dostają auta fabryczne bo wnoszą budżety itd.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rallye de France-Alsace 2013

Postprzez Kajto18 » niedziela, 6 paź 2013, 23:44

viper napisał(a):
Matthias Schmidt napisał(a):No wlasnie viper, tu cos chyba przesadziles... jak na moje oko to obecnie jest 8 aut fabrycznych plus Loeb, Al Quassimi i Al Attiyah niepelny program. A to, ze jedno nazywa sie Citroen Abu Dhabi, a inne Abu Dhabi Citroen, albo Qatar M-Sport i Qatar albo VW Motorsport i Vwm II to wina durnego systemu. Bo moim zdaniem powinno byc tak, ze Ostberg, Novikov i Neuville reprezentuja jeden zespol, a punktuje dwoch najlepszych. Bo przeciez barwy maja te same, ich auta obslugiwane sa pod jednym namiotem etc. To jest durnota jak dla mnie.

Nie no jasne wiem o co chodzi. To może precyzyjniej. 4 Może 6 alebirac pod uwagę skuteczność novikowow itp.to i tak zostaje 4 ktora decyduje o wszystkim. reszta to statysci albo al araby z workiem pieniędzy. Loeb po 10 latach przerwy by ich objechal. Dostają auta fabryczne bo wnoszą budżety itd.


Ale czemu się dziwić? ten temat gdzieś był poruszany, na łamach chyba wrc ale mogę się mylić, wpłat dla kierowców fabrycznych, ilości Teamów itd..

Czy przez te 9 lat była apsolutna nuuuda nie powiedziałbym, ( choć niekiedy była przyznaje ), ale walka z królem szutrów czyli Solbergiem nie była zła.. To samo z Gronholem.. najmniejsza różnica na rajdzie +0.3 s czy też sezon 2009 z miko.. nie był zły, Rajd Polski wydaje mnie się był kamieniem milowym..

Odnośnie rajdu fajna walka tylko zakonczenie głupie... liczyłem na walke młodego belga z mr. perfecto...
Kajto18
N2
 
Posty: 109
Dołączył(a): sobota, 23 lut 2013, 14:13
Lokalizacja: Stolica

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron