Rajd Polski 2013

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez Jarek55511 » czwartek, 5 wrz 2013, 12:31

A moje typy to:
1. Kubica
2. Kopecky
3. Hołek
4. Breen
5. Kajto
6. Sołek
7. Bouffier
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica


Re: Rajd Polski 2013

Postprzez starzyna » czwartek, 5 wrz 2013, 12:38

@Gregortest

To w ogóle jest świetny pomysł na oglądanie każdego rajdu, tylko czasem trudno jest ze sobą zabrać enduro jeśli podróżujesz przez pół kraju :)

Niezaprzeczalną zaletą Polskiego są parkingi. W większości dość blisko odcinków, mniej więcej równe i pojemne. Niestety za użyczenie takiej łąki organizatorzy pewnie też muszą komuś zapłacić. Stąd konieczność wprowadzenia biletów, wjazdówek, karnetów i innych pomysłów. Przy tak dużej liczbie kibiców parkowanie wzdłuż dróg dojazdowych jest niemożliwe. Niestety wymusza to oglądanie rajdu w tłumie kibiców, gdzie siłą rzeczy każdy każdemu zasłania.

Ja byłem na Polskim w 2011 roku i jakoś to całe podporządkowanie i spęd ludzi średnio mi się spodobał. Rozpatrywałem go wtedy mając w pamięci Rzeszowski 2011. Nie chcę generalizować, ale na ten pierwszy nazjeżdżało się wieśniaków i każdy "nie przesunę się, bo jestem u siebie" - dla mnie to wystarczająca reklama. Nie wiem czy takie komercyjne imprezy to jest to, co chcę oglądać. Oczywiście za rok jeśli przyjedzie WRC to będę musiał to przeboleć, niemniej jednak na Podkarpaciu nawet rok później było idealnie, a na Mazury już nie wróciłem.
UPALAJ.PL - blog o rajdach samochodowych, sportowych autach i katowaniu do odcinki.
Avatar użytkownika
starzyna
N2
 
Posty: 139
Dołączył(a): wtorek, 12 mar 2013, 16:13
Lokalizacja: Włocławek

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez fotorobart_pl » czwartek, 5 wrz 2013, 13:31

przeoczyłem czy jeszcze nikt wrzucił on-board-ów?
Powyższy post jest opinią autora tylko w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyn.
http://www.fotorobart.pl/ Obrazek
fotografia rajdowa i nie tylko...
Avatar użytkownika
fotorobart_pl
A5
 
Posty: 538
Dołączył(a): niedziela, 12 sie 2007, 19:54

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez kostek45 » czwartek, 5 wrz 2013, 13:42

Nie przeoczyłeś.
Avatar użytkownika
kostek45
A5
 
Posty: 823
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 08:23
Lokalizacja: Świdnica

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez gregortest » czwartek, 5 wrz 2013, 13:52

To w ogóle jest świetny pomysł na oglądanie każdego rajdu, tylko czasem trudno jest ze sobą zabrać enduro jeśli podróżujesz przez pół kraju

Są wypożyczalnie quadów, prawie w każdym mieście, lub okolicy.
Można wziac lawetę i kilka sprzętów na raz.
kwestia organizacji.
A sposób spawdzony z MŚ.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez zaszybki » czwartek, 5 wrz 2013, 14:08

gregortest napisał(a):Są sposoby, aby nic nie płacić, a obejrzeć większość za free.
Potrzebny jest - quad, motor enduro , lub auto terenowe - choć z tym jest gorzej.
Tak sobie oglądałem Rajd Polski 2009.
Wjeżdżałem wieczorkiem na obrany odcinek.
Namiot, oglądara, i następny odcinek.
Kto i czym mnie namierzy bez karnetu na odcinku, gdzie nie ma dobrej drogi dojazdowej?
A praktycznie każdy os ma takich dziesiątki.


Zapomniałeś o jednym- dobre buty:) dobre buty poniosą mnie przez pola i łąki.. :) tak oglądałem RP 2009 i nie widzę powodu, żeby teraz sie nie dało..od spacerku 2 km ( 15-20 min) jeszcze nikt nie umarł..
Ostatnio edytowano czwartek, 5 wrz 2013, 14:11 przez zaszybki, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
zaszybki
N2
 
Posty: 182
Dołączył(a): niedziela, 14 cze 2009, 22:34
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez marcos » czwartek, 5 wrz 2013, 14:09

rallyfun napisał(a):Ale w tym zachwycie malo kto chce zauwazyc ze z przyjezdza tylko 3 zagranicznych zawodników którzy o cos jeszcze walcza w ERC plus oczywiscie nasz mistrz wiec porównujac to do 2009 delikatnie mówiac szalu nie ma.

A ilu to zawodników o coś walczy w ERC? Ja naliczyłem tylko 4, z czego pierwsza 3 klasyfikacji przyjeżdża na Polski, powinniśmy się z tego cieszyć, szczególnie że do klasyfikacji generalnej wliczanych jest tylko 8 z 13 rajdów, a cała czołówka ERC preferuje raczej rajdy asfaltowe. Nie ma sensu porównywać rajdów ERC do WRC bo to inna bajka, ale jak ktoś już to wcześniej przypomniał, w tym roku na Polskim będzie więcej aut czteronapędowych niż w 2009r, a to już jest coś.
rallyfun napisał(a):Jestem troche zaskoczony bo myslalem ze Polski ma lepsze notowania zwlaszcza w kontekscie prawdopobnej rundy WRC w przyszlym roku, spodziewalem sie zgloszen bywalców WRC którzy nie pojada do Australii, oficjalnego zawodnika M-Sport (moze rokujacy Evans) czy innych kandydatów do fabryki Hyundaia.

Są przecież dwaj bywalcy WRC: Kubica i Kościuszko. Taki Prokop nawet na Barum się nie wybrał. Z kandydatów do Hyundaia jest Bouffier, a pozostali wolą zbierać budżet na rundę WRC niż się ścigać w ERC. Jedynie w przypadku M-Sportu muszę przyznać rację, bo były zapowiedzi, że się zjawią z fabryczną R5.
rallyfun napisał(a):Tym którzy twierdza ze to najlepiej obsadzona runda ERC polecam przegladniecie list startowych z innych rajdów.
[/quote][/quote]
Wszystkich rund nie oglądałem, ale na tle Rajdu Barum obsada na Polskim jest bardzo dobra. A przed sezonem wszyscy się martwili, że czołówka ERC wybierze Barum, a Polski odpuści. Tymczasem stało się na odwrót.

Reasumując w tym roku obsada na Polskim jest bodajże najlepsza odkąd odbywa się on na Mazurach (oczywiście nie liczę tu 2009r) i jest jedną z najlepszych w cyklu ERC więc jednak mamy się czym podniecać
marcos
N1
 
Posty: 77
Dołączył(a): poniedziałek, 7 maja 2012, 12:23

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez jacko » czwartek, 5 wrz 2013, 14:23

wrc1600 napisał(a):(...) Albo odcinek Biskupiec, jedna strefa dla kibiców i 5 dla Vipów z mozliwoscia dojazdu 6 róznymi drogami. Ktokolwiek to wymyslil albo ma nierówno pod sufitem albo nie ma pojecia o rajdach.


panowie, pytanie bo nie do konca to rozumiem, zobaczcie rysunek ponizej z OSu Biskupiec, jesli pojade sobie dalej na poludnie (czarna kreska) zaparkuje przed VIP media albo gdzies obok i przejde sie piechota przez to pole/las cokolwiek to bede mogl zobaczyc rajd w tej miejscowce zaznaczonej strzałką mając zwykły 3-dniowy rally pass za 99 ?
z tymi VIP chodzi tylko o parking dla aut, czy nawet zakaz przejscia piechota taką uliczką ?
Obrazek
jacko
A5
 
Posty: 546
Dołączył(a): czwartek, 11 kwi 2013, 11:51

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez Mad Max » czwartek, 5 wrz 2013, 14:38

Czytaj to tak że do zakazu może dojechać każdy, a dalej tylko VIP/Media w zależności od opisu - ale z buta może iść każdy, no chyba że będą sprawdzać to wtedy trzeba iść "polem lasem hopsasasem" i ich ominąć, odcinek to nie jest teren zamkniety nikt nikogo na siłę nie ma prawa wyrzucić za nie posiadanie karnetu, dlatego na Polski zazwyczaj wybieramy opcje namiot przy oes.
Z rallypasem możesz wjeżdżać w strefy dla kibiców (na podanym rysunku masz taką strefę) i tam na bank będą sprawdzać karnety,
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez skrendi » czwartek, 5 wrz 2013, 14:41

młody_FFRT napisał(a):
Rally Pass - 3 dni 99 PLN

Umożliwia:
- Wejście do wszystkich oficjalnie wyznaczonych punktów widokowych na odcinkach specjalnych Lotos 70 Rajdu Polski
- Oglądanie Wolnych Przejazdów, Odcinka Kwalifikacyjnego oraz Super OS Mikołajki (miejsce stojące przy Torze)
- Wejście na teren parku serwisowego
- Miejsce parkingowe przy każdym punkcie widokowym oraz przy Torze Mikołajki
- Oficjalny Informator z mapą Rajdu


Nie płacisz za wejście na odcinek, tylko na oficjalne strefy kibica które są największą zakałą tego raju - do stref odradzam sie udawać, warto odejść trochę od stref jest zdecydowanie lepiej...
http://www.youtube.com/watch?v=CdWYfL4vSmo - zeszły rok, bez karnetu, bez stref, bez problemów


Patrząc na te ujęcia z filmiku, który jest powyżej to powiem, że w połowie tych miejsc nigdy bym nie stanął!!!!
Jak dla mnie mega niebezpieczne miejsca!!
Myślę, że stanie na zewnętrznej zakrętu (łuku) jest jedną z najmniej rozsądnych pomysłów jaki można sobie wymyślić!!! :x
I nie ma znaczenia czy to szczyt zakrętu czy jego koniec - szczególnie jeśli chodzi o rajdy szutrowe.
Odsyłam do linka z dzwonem Kangura (jest kilka stron wcześniej)

Ja też nie jestem za staniem w strefach kibica - jest wiele ciekawszych miejscówek..... bezpiecznych miejscówek!!!!!!!!!
Ale zdrowy rozsądek trzeba zachować.

Co do blokowania dróg dojazdowych......
Też uważam, że w tym roku jest gruuuubo, jednak według mnie nie jest to kwestia bezpieczeństwa dotycząca kibiców!!!
Tutaj bardziej chyba chodzi o drożne drogi ewakuacyjne w razie jakiegoś wypadku!!
Piszecie, że musi być dojazd do startu odcinka i wyjazd z mety.
Zastanówcie się co w sytuacji kiedy mamy megadzwona (oby nie) np. na 15 kilometrze odcinka, który ma 25 km!!
Dojazd służb ratowniczych ze startu lub mety to 10-15 km!!!
Idąc moim tokiem rozumowania, w każdej z tych dróg będzie stała karetka, bądź inne służby ratownicze w celu usprawnienia akcji ratunkowej!!
Avatar użytkownika
skrendi
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): poniedziałek, 4 gru 2006, 23:47

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez Mad Max » czwartek, 5 wrz 2013, 14:52

skrendi napisał(a):Zastanówcie się co w sytuacji kiedy mamy megadzwona (oby nie) np. na 15 kilometrze odcinka, który ma 25 km!!
Dojazd służb ratowniczych ze startu lub mety to 10-15 km!!!
Idąc moim tokiem rozumowania, w każdej z tych dróg będzie stała karetka, bądź inne służby ratownicze w celu usprawnienia akcji ratunkowej!!

Też próbowałem sobie to w ten sposób tłumaczyć, tylko że w takim przypadku droga jest drożna od odcinka do zakazu a dalej ?? a dalej może być różnie, powiem więcej spodziewał bym się jeszcze większej wolnej amerykanki w kwestii parkowania tylko właściciela auta jest trochę trudniej odnaleźć... Dodatkowo przejrzyj sobie mapki w GR1 tam jest bardzo ładnie wszystko pokazane które to są drogi ewakuacyjne... właśnie sam sobie odpowiedziałem dlaczego jedna droga jest zamknięta na Matuszku
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez michalrally » czwartek, 5 wrz 2013, 14:58

Bedzie ciezko, obstawa na całego.

Linia Maginota

Obrazek
Ostatnio edytowano piątek, 6 wrz 2013, 08:41 przez michalrally, łącznie edytowano 1 raz
http://www.michalbak.pl - http://michalbak.blogspot.com/2011/11/srt-silesia-rally-team.html
Avatar użytkownika
michalrally
 
Posty: 24
Dołączył(a): wtorek, 13 mar 2012, 18:48

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez Domson » czwartek, 5 wrz 2013, 15:16

Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez Gracko » czwartek, 5 wrz 2013, 15:21

Wie ktoś gdzie jest miejsce 0:35 z tego filmiku?

http://www.youtube.com/watch?v=CdWYfL4vSmo
Gracko
A5
 
Posty: 639
Dołączył(a): poniedziałek, 24 sty 2005, 18:31
Lokalizacja: Gorlice - Kraków

Re: Rajd Polski 2013

Postprzez młody_FFRT » czwartek, 5 wrz 2013, 15:37

skrendi napisał(a):
młody_FFRT napisał(a):
Rally Pass - 3 dni 99 PLN

Umożliwia:
- Wejście do wszystkich oficjalnie wyznaczonych punktów widokowych na odcinkach specjalnych Lotos 70 Rajdu Polski
- Oglądanie Wolnych Przejazdów, Odcinka Kwalifikacyjnego oraz Super OS Mikołajki (miejsce stojące przy Torze)
- Wejście na teren parku serwisowego
- Miejsce parkingowe przy każdym punkcie widokowym oraz przy Torze Mikołajki
- Oficjalny Informator z mapą Rajdu


Nie płacisz za wejście na odcinek, tylko na oficjalne strefy kibica które są największą zakałą tego raju - do stref odradzam sie udawać, warto odejść trochę od stref jest zdecydowanie lepiej...
http://www.youtube.com/watch?v=CdWYfL4vSmo - zeszły rok, bez karnetu, bez stref, bez problemów


Patrząc na te ujęcia z filmiku, który jest powyżej to powiem, że w połowie tych miejsc nigdy bym nie stanął!!!!
Jak dla mnie mega niebezpieczne miejsca!!
Myślę, że stanie na zewnętrznej zakrętu (łuku) jest jedną z najmniej rozsądnych pomysłów jaki można sobie wymyślić!!! :x
I nie ma znaczenia czy to szczyt zakrętu czy jego koniec - szczególnie jeśli chodzi o rajdy szutrowe.
Odsyłam do linka z dzwonem Kangura (jest kilka stron wcześniej)


Jasne zgodzę się z Tobą, na rajdy jeżdżę (jak prawie wszyscy na tym forum) nie od dziś ( szutrowe również - w tym roku na Polskim będe 6 raz a i o Veszprem zachaczyłem w zeszłym roku) i wydaje mi się że co nie co wiem jak się może zachować auto, choć nigdy nie wiadomo do końca co się stanie... Jeśli chodzi o ten łuk na zewnętrzej - racja na filmie wygląda to nie ciekawie ale w rzeczywistości było bezpieczniej (zresztą w tym roku chyba tez leci ta partia i pewnie się tam wybiorę) co do reszty miejscówek nie wiem w czym problem, raczej względnie bezpieczne. Jasne można oglądać rajdy w strefach kibica 50 -100 m od drogi ale czy to ma jakikolwiek sens ??
www.sport-klatka.pl
http://www.youtube.com/user/JimmyWRC
Avatar użytkownika
młody_FFRT
N2
 
Posty: 177
Dołączył(a): piątek, 11 lip 2008, 17:56
Lokalizacja: os 4,8,12 -52 Rajdu Wisły 2005

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości