Michał Kościuszko

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Michał Kościuszko

Postprzez krzysiek_swrt » niedziela, 14 kwi 2013, 20:08

mi się wydaje że to nie wina auta że ciągle się psuje tylko wina może być w stylu jazdy Michała,bo za często coś te auta mu się sypią i zawsze jak nie dyfer to skrzynia albo motor.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna


Re: Michał Kościuszko

Postprzez wanderer » niedziela, 14 kwi 2013, 20:17

W Piątek nawet trochę zaskoczył, ale z tym tunerem raczej niczego nie osiągnie - równie dobrze mogliby siąść przy ognisku i wrzucać do niego banknoty. Jeśli kolejne trzy (wymagane regulaminowo) rajdy będą wyglądać podobnie, to zabawa w rajdowanie się skończy.

krzysiek_swrt napisał(a):mi się wydaje że to nie wina auta że ciągle się psuje tylko wina może być w stylu jazdy Michała,bo za często coś te auta mu się sypią i zawsze jak nie dyfer to skrzynia albo motor.

Może z tym stylem też coś jest. Prokop jechał na DMACKACH, ale jakoś nie miał zbyt dużych powodów do narzekań na te opony.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Michał Kościuszko

Postprzez szirer205xs » niedziela, 14 kwi 2013, 20:23

krzysiek_swrt napisał(a):mi się wydaje że to nie wina auta że ciągle się psuje tylko wina może być w stylu jazdy Michała,bo za często coś te auta mu się sypią i zawsze jak nie dyfer to skrzynia albo motor.



Chyba nie do końca :) Mam wrażenie że teraz kiedy Junior pierwszy raz jechał mocniej to auto psuło się dużo mniej niż wczesniej kiedy jechał tempem bardziej turystycznym. Tym razem generalnie problemy zaczeły się po bliskim spotkaniu z murkiem (ciężko powiedzieć czy późniejsza awaria elektryki która spowodowała tą 11 minutową stratę mogła mieć cos z tym wspólnego). Tak że wygląda że te nowe graty w Mini spisują się nieco lepiej choć portugalia raczej nie jest jakims mega niszczącym auta rajdem. Generalnie jest widoczny progres i chyba zmiana opon mogła by sporo pomóc (pierwszy raz widziałem żeby z szutrówki zrobił się slick) a też myslę że wkład Dmacka w budżet nie jest wielki skoro chyba nawet nie ma jego reklamy na ssamochodzie
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Re: Michał Kościuszko

Postprzez mwieczor » niedziela, 14 kwi 2013, 21:01

wanderer napisał(a): Prokop jechał na DMACKACH, ale jakoś nie miał zbyt dużych powodów do narzekań na te opony.


Nie zgodzę się z Tobą. Spójrz na komentarze po odcinkach:
OS4 - Kościuszko i Prokop narzekają na opony, OS 8 tak samo, OS 13 - podobnie.
Dodaj to tego ile powierzchni reklamowej na aucie i kombinezonie Prokopa ma DMACK, a ile u Kościuszki i czy w związku z tym Prokop nie ma mniejszej swobody wypowiedzi na temat Dmack'ów.
mwieczor
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 16 sty 2013, 19:50

Re: Michał Kościuszko

Postprzez wanderer » niedziela, 14 kwi 2013, 21:40

mwieczor napisał(a):Nie zgodzę się z Tobą. Spójrz na komentarze po odcinkach:
OS4 - Kościuszko i Prokop narzekają na opony, OS 8 tak samo, OS 13 - podobnie.
Dodaj to tego ile powierzchni reklamowej na aucie i kombinezonie Prokopa ma DMACK, a ile u Kościuszki i czy w związku z tym Prokop nie ma mniejszej swobody wypowiedzi na temat Dmack'ów.

Chyba czytaliśmy inne wypowiedzi, bo z tego co zauważyłem to tylko raz narzekał, że opony mu się skończyły. I to było widać po dużo słabszym tempie na na oseach nr 10 i 11. Na pozostałych odcinkach nic nie wskazywałoby na to, że ma jakiś problem z oponami.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Michał Kościuszko

Postprzez wrc1600 » niedziela, 14 kwi 2013, 22:58

wanderer napisał(a):
mwieczor napisał(a):Nie zgodzę się z Tobą. Spójrz na komentarze po odcinkach:
OS4 - Kościuszko i Prokop narzekają na opony, OS 8 tak samo, OS 13 - podobnie.
Dodaj to tego ile powierzchni reklamowej na aucie i kombinezonie Prokopa ma DMACK, a ile u Kościuszki i czy w związku z tym Prokop nie ma mniejszej swobody wypowiedzi na temat Dmack'ów.

Chyba czytaliśmy inne wypowiedzi, bo z tego co zauważyłem to tylko raz narzekał, że opony mu się skończyły. I to było widać po dużo słabszym tempie na na oseach nr 10 i 11. Na pozostałych odcinkach nic nie wskazywałoby na to, że ma jakiś problem z oponami.

Skad wiesz jaki jest deal Prokopa z DMack? Moze mu nie wypada albo nie moze narzekac oficjalnie na opony bo kazdy srednio zorientowany wie czym jest DMack i gdyby nie kasa to nikt by na tym nie jezdzil.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Michał Kościuszko

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 15 kwi 2013, 00:23

No tak... 3 dni spokoju no i w końcu znalazł się hak - MK jest cienki bo zarżnął przeniesienie napędu. W takim razie strasznie cienki i nie wie jak się obchodzić ze sprzętem jest Latvala , nie wspominając nawet o Kubicy. I niech mi ktoś powie, że to nie jest czepialstwo. Ewidentnie wina samochodu, a poza tym być może charakter tego rajdu jest taki, że takie elementy padają. Co innego gdyby padł tylko jemu. Sam nie wierzyłem i byłem wśród tych, którzy uważali, że nawet najgorsza padlina nie uzasadniała strat jakie ponosił MK na oesach, nawet broniłem Motorsport Italia, że oni tylko składają to co dostaną z Prodrive'u, ale myliłem się - zawsze doceniałem włoskie bałaganiarstwo i improwizację, stosowaną nawet tam, gdzie jest wysoce niewskazana, ale nie spodziewałem się, że można złożyć coś aż tak kiepskiego. A może dali mu nowy silnik, ale nie było mowy o skrzyni biegów. Może pamiętała jeszcze Króla Ćwieczka i wymiękła. Doszukiwanie się w tym winy Młodego to jest najmniej prawdopodobne wyjaśnienie.

Pytanie dlaczego nie wywalą chińskich opon i nie zmienią samochodu - pewnie gdyby była taka możliwość to juz by to dawno zrobili, chęć taka wyrażana była już przed Portugalią , ale skończyło się na paru nowych szpejach do Mini. Nie sądzę, żeby ktoś przyszedł, poklepał młodego po ramieniu, powiedział "przepraszamy, następnym razem autko będzie cacy" i po czymś takim chłopak wyluzował. Sądzę, że Fiesta po prostu wymagała dorzucenia większej ilości kasy, której Lotos być może nie ma, bo się wypstrykał na Kubicę. Pewnie trochę dali, ale właśnie tyle co stykło na lepszy silnik i parę innych szpejów, ale o oponach to już zapomnij. Tak czy owak na pewno nie zostali przy Mini dlatego że chcieli, tylko dlatego że musieli, niezależnie od tego co było tego powodem. Oczywiscie mozna teraz być mądrym, że moze trzeba było zostać w WRC2, ale po pierwsze teraz juz za późno na zmianę decyzji a po drugie weszły RRC, które tańsze od wurców nie są, bo de facto są wurcami tylko z paroma spowalniającymi je popierdółkami. Problem polega na tym, że te auta są szybsze od starych S2000, tak naprawdę wiec trzeba wyskoczyć z bardzo podobnej kasy jak na normalne WRC żeby liczyć się w WRC2. Cytryna Kubicy prawdopodobnie jest sporo droższa od Mini Kościucha.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Michał Kościuszko

Postprzez wanderer » poniedziałek, 15 kwi 2013, 00:40

wrc1600 napisał(a):Skad wiesz jaki jest deal Prokopa z DMack? Moze mu nie wypada albo nie moze narzekac oficjalnie na opony bo kazdy srednio zorientowany wie czym jest DMack i gdyby nie kasa to nikt by na tym nie jezdzil.

Nie muszę tego wiedzieć, bo jak już wyżej napisałem czasy jakie Prokop osiągał przez większą część rajdu wskazują, że nie miał problemów z gumami.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Michał Kościuszko

Postprzez Karol » poniedziałek, 15 kwi 2013, 00:45

Racja, wysuwając tezę, że Kościuch zarzyna sprzęt to co dopiero musiał Kubica wyczyniać z Citroenem w Portugalii :) Bez głębszego wchodzenia w niuanse techniczne ciężko jest umyślnie zepsuć sekwencję, tak mi się przynajmniej wydaje. Na pewno za ten rajd nie ma się czego Junior wstydzić, podejmował walkę na oesach z rywalami, gdzie we wcześniejszych rajdach nie miał żadnego podejścia ale cóż, wyniku znowu nie ma. W sprawie opon zastanawia mnie na ile chodzi o wytrzymałość DMACKów, a na ile o styl jazdy Kościuszki. Na wymagających odcinkach i długich przede wszystkim umiejętność ich zaoszczędzenia z pewnością jest przydatna, może oprócz gorszych opon też i właśnie tej umiejętności zabrakło.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Michał Kościuszko

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 15 kwi 2013, 03:01

@Karol - Co do zużycia opon to taka sytuacja nigdy nie miała miejsca jak jeździł na cywilizowanych oponach. Fakt,że nie były to auta WRC, ale wcale nie jest powiedziane, że zużywające opony w wolniejszym tempie. S2000 to może i tak, ale ważący ponad 150 kg więcej Lancer czy ośka której ponad 200 KM trafia na jedną tylko oś, w dodatku silnie dociążoną to pewnie potrafi nawet szybciej "zjeść" opony. Gdyby już wcześniej miał tego typu problemy to by można było się czepiać, ze nie umie oszczędzać, ale taka sytuacja o ile dobrze pamiętam ma miejsce pierwszy raz. Gdyby to nie był znienawidzony Kościuszko to pewnie by nikomu przez myśl nie przeszło,ze to może być wina kierowcy. Prokop to nie wiem, moze jeździ bardziej na okrągło, może miał inaczej spięte dyfry, może kwestia lepszego samochodu (lepsze wyważenie, czy lepsze "doklejanie" kół do nawierzchni, szybsze tempo plus mniej poślizgów, a więc także oszczędzanie opon) a może dostał lepsze gumy. I wcale nie myślę tutaj o celowym działaniu dostawcy, raczej o tym,że z racji swojego pochodzenia może nie być powtarzalności. Lutnęło się do jednej opony czegoś trochę więcej, inną się moze krócej grzało i nie wyszła dosć twarda, wystarczyło, że MK dostał kilka gorszych sztuk i już miał problem. Prokop przecież też narzekał na gumy, tyle,że jakoś mu wystarczyło, co nie znaczy, że ich trwałosc można uznać za wystarczającą. Możliwe, że Prokop też dojechał na strzępach i gdyby rajd miał jeszcze jeden oes czy dwa to by miał ten sam problem. Pewnie, że decyzja wyboru Dmacków była dziwna, ale tak jak pisałem wcześniej - nie wiemy jak dokładnie wyglądał budżet, ale przypuszczać można, że gdyby była taka opcja to wybór byłby inny. Mini to najtańszy turbo-czterołap, a DMACK wszedł w rolę sponsora. Pewnie wiele się nie dorzucił ale nawet jeśli tylko opony dał za darmo to i tak w przeciagu całego sezonu to oznacza conajmniej sześciocyfrową kwotę.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Michał Kościuszko

Postprzez gregortest » poniedziałek, 15 kwi 2013, 07:58

Tym razem będę bronił MK.
Jechał super, widać było że ciśnie.
Punkty hamowań, linia- naprawdę w punkt.
W tym rajdzie, poza kilkoma wpadkami - wszyscy je mieli - Michałowi nie można nic zarzucić.
Murek nie był przełomowy , jeżeli chodzi o ostudzenie prędkości, choć nie spadła za wiele, tylko potem zaczęło się wszystko sypać. A uderzenie nie było jakieś mocne.
Prawdopodobnie, skrzynia, była tylko po resursie, a powinna być nowa.
Makaroniarze, spieprzyli temat i kolejny rajd jest w plecy.
Mini to po prostu gnój i do tego źle przygotowany.
Jak najszybciej zerwać umowę i latać fiestą na michałach.
SZKODA.
Nie ma tutaj napewno jego winy.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Michał Kościuszko

Postprzez wrc1600 » poniedziałek, 15 kwi 2013, 10:41

wanderer napisał(a):
wrc1600 napisał(a):Skad wiesz jaki jest deal Prokopa z DMack? Moze mu nie wypada albo nie moze narzekac oficjalnie na opony bo kazdy srednio zorientowany wie czym jest DMack i gdyby nie kasa to nikt by na tym nie jezdzil.

Nie muszę tego wiedzieć, bo jak już wyżej napisałem czasy jakie Prokop osiągał przez większą część rajdu wskazują, że nie miał problemów z gumami.

To chyba ma niewiele wspólnego z brakiem oficjalnego narzekania i nie zmienia faktu ze gdyby DMack dobrze nie placil to wybór bylby oczywisty.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Michał Kościuszko

Postprzez adolfik9501 » poniedziałek, 15 kwi 2013, 12:03

Nie wiem czy było, ale na zagramanicznym forum w wątku o Rajdzie Portugalii pojawiło się zdjęcie w kontekście Prokopa i DMacków:

Obrazek
V8 Supercars, Rajdy, IndyCar, F1
Avatar użytkownika
adolfik9501
N2
 
Posty: 170
Dołączył(a): piątek, 11 kwi 2008, 21:56
Lokalizacja: Księstwo Bielsko-Biała

Re: Michał Kościuszko

Postprzez wanderer » poniedziałek, 15 kwi 2013, 13:43

adolfik9501 napisał(a):Nie wiem czy było, ale na zagramanicznym forum w wątku o Rajdzie Portugalii pojawiło się zdjęcie w kontekście Prokopa i DMacków:

Lepiej wyglądały opony Kościuszki.
Obrazek
A to czy wina leży bardziej w oponach czy w umiejętnościach kierowcy w ustawieniu auta i oszczędzaniu opon to już nie będę dalej rozstrzygał, bo coś mi się zdaje, że zaraz ugrzęźniemy w kolejnej bezsensownej dyskusji.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Michał Kościuszko

Postprzez adolfik9501 » poniedziałek, 15 kwi 2013, 14:20

wanderer napisał(a):Lepiej wyglądały opony Kościuszki.
(...)


Wow, jakby się stopiły...
V8 Supercars, Rajdy, IndyCar, F1
Avatar użytkownika
adolfik9501
N2
 
Posty: 170
Dołączył(a): piątek, 11 kwi 2008, 21:56
Lokalizacja: Księstwo Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron