Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez gregortest » wtorek, 18 gru 2012, 20:52

Poszedł jednak do VW, przekiblował cały zeszły sezon w Fabii (od tego na pewno lepsze by było obstawianie pleców Loebowi za kierownicą fabrycznego WRC) a teraz miałby pozycję lidera w topowym zespole. Teraz ma pozycję równorzędną z Latvalą (choc jestem przekonany,że docelowo to Ogi jednak będzie liderem) w zespole który jest wielką niewiadomą, przy czym o ile wypowiedzi samych kierowców nie są podpuchą to wygląda na to, że Polówce jednak brakuje tempa.
A ja uważam że odejscie Ogiera było idealnym momentem.
To nie było żadne kibblowanie, tylko wejście z niższego pułapu, bezstresowego, nikt go nie cisnął - w MŚ.
Trenował do woli, objechał prawie wszystkie elimnacje, ukończył także, był na pudle, wbijał się S2000 między wurce o co najważniejsze dojrzał.

I wspomnicie moje słowa..., że to co mówią o osiągach VW to ściema.
Kiedy reszta się obudzi, oni będą o dwa kroki z przodu.
Powiem tak w silniku podobno mają rezerwy do 10 %. Przy testach z GPS w Hiszpanii, byli szybsi od Citroena na 300 m o 1.5 sek.
Na długim podjeździe na Lachamp 150 m , 0.6 sek od Forda i 0.4 Citroena. Skąd się to bierze?
Z trakcji ? gdyby nawet...
Ale nawet gdyby MC było nagle nie wypałem i skończyło się awarią obu aut, to porównujcie czasy na kążdym OS.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10


Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » wtorek, 18 gru 2012, 21:30

3 i 1/3 sekundy szybciej na kilometrze? (0,5s/150m)
No dane z 150 i 300 metrów są trochu nie miarodajne
Ostatnio edytowano wtorek, 18 gru 2012, 22:22 przez speedyzxz, łącznie edytowano 1 raz
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » wtorek, 18 gru 2012, 22:16

Gąsior napisał(a):Może tak, ale wg mnie każdy widział jak VW rozsmarowało towarzystwo w Dakarze. Z niemiecką finezją (to jest komplement) rozwijali się, wycieli Mitsubishi i innych, wygrali i powiedzieli "dziękuję". Projekt marketingowy - zakończony sukcesem.

No ja widziałem coś w stylu: debiut VW w Dakarze w 2003 roku i zwycięstwo dopiero w 2009, gdy Mitsubishi wycofało się z rywalizacji. Dodatkowo było to nie w Afryce ale w Ameryce Południowej, wiem, że zmiana lokalizacji nie ma tu nic do rzeczy, ale trzeba o tym pamiętać, że nie było tak, że VW weszło w Dakar i z marszu wygrało. Dłuuuugo uczyli się tej "gry", oby z WRC szybciej im poszło :)

gregortest napisał(a):I wspomnicie moje słowa..., że to co mówią o osiągach VW to ściema.
Kiedy reszta się obudzi, oni będą o dwa kroki z przodu.
Powiem tak w silniku podobno mają rezerwy do 10 %. Przy testach z GPS w Hiszpanii, byli szybsi od Citroena na 300 m o 1.5 sek.
Na długim podjeździe na Lachamp 150 m , 0.6 sek od Forda i 0.4 Citroena. Skąd się to bierze?
Z trakcji ? gdyby nawet...
Ale nawet gdyby MC było nagle nie wypałem i skończyło się awarią obu aut, to porównujcie czasy na kążdym OS.

Nie wiem skąd masz tak dokładne dane, no ale ufam, że z wiarygodnego źródła. Czyli jeżeli dobrze liczę to wg pierwszego pomiaru VW jest szybszy o 5sek/km a w drugim o 2,6sek/km, czyli średnio 3,8sek/km i weźmy teraz odcinek który ma 40km, czyli przewaga wynosi 152sek, czyli 2min 32sek. No bez jaj :) Powtórzę jeszcze raz, VW Polo WRC nie zaliczyło jeszcze ani jednego rajdu, bo Rallylegend nie liczę jako start. Testy to jest całkiem coś innego niż prawdziwy rajd, gdzie trzeba wykazać się odpowiednim tempem przez 3 dni. A patrząc na przykład z F1, to jest tam coś takiego jak testy dla debiutantów/młodych. I jak dobrze pamiętam to jedne z tych testów odbywały się w poniedziałek zaraz po GP i w cudowny sposób osiągane były tam czasy lepsze od pole position i od najszybszego okrążenia w wyścigu. I czy oznacza to, że ci kierowcy są lepsi od Vettela? Przecież na czasy wpływa wiele zmiennych i do póki Polo WRC nie przejedzie przynajmniej jednego pełnego rajdu to nikt nie będzie wiedział jakie mają tempo w przekroju całego rajdu. Nawet Ogier czy Capito nie wiedzą tego na 100%. Mam nadzieję, że ani nie będą szybsi ani wolniejsi o 1sek/km, niech będa na równi z Citroenem i Fordem, sorry M-Sportem, i niech będzie piękna walka na każdym rajdzie. Czego wam i sobie życzę :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » środa, 19 gru 2012, 00:13

gregortest napisał(a):Powiem tak w silniku podobno mają rezerwy do 10 %. Przy testach z GPS w Hiszpanii, byli szybsi od Citroena na 300 m o 1.5 sek.
Na długim podjeździe na Lachamp 150 m , 0.6 sek od Forda i 0.4 Citroena. Skąd się to bierze?
Z trakcji ? gdyby nawet...
Ale nawet gdyby MC było nagle nie wypałem i skończyło się awarią obu aut, to porównujcie czasy na kążdym OS.

Dziwne bo Jari w wywiadzie mowil zupelnie co innego na temat silnika. Stwierdzil, ze jest on do poprawy a jasne jest, ze porownywal do auta z tego sezonu. Oczywiscie nie stwierdzil doslownie, ze "ma mniej mocy" ale gdyby mial ja na podobbym poziomie, prawdopodobnie by o tym nie wspominal. Nie jestem zdania, ze VW ze swoimi finansami i podejsciem nie moze juz w tym sezonie doscignac chociazby Forda, ale przypomnijmy, ze te auta byly rozwijane przez niemal dekade. Pomimo, ze nowa generacja wurcow rozni sie od poprzednil, bazowano na tych samych podzespolach no i oczywiscie wczesniej zdobytym doswiadczeniu. Ladnie keidys to powiedzial Dani Sordo: "w DS3 praktycznie wszystkie czesci pochodza od C4".

Mysle, ze na MC nie ma co porownywac. Zgadzam sie ze zdaniem Kankunena: Na Monte moze zdarzyc sie wszystko, Szwecja jest na nietypowej nawierzchni, Meksyk na nietypowej wysokosci (tutaj naprawde okaze sie kto jaki ma silnik). Wlasciwie pierwszym miarodajnym rajde bedzie Portugalia. Chyba, ze na MC nie bedzie sniegu.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 19 gru 2012, 00:31

woocasch - niech bedzie piekna walka... o wlasnie. Oby tak bylo :-)
gregortest - Twoje "plotki ploteczki" juz nieraz sie sprawdzaly, ale jakos w ta szybkosc VW nie wierze. Mam nadzieje, ze Polo szybko nawiaze kontakt z czolowka ale watpie zeby byla taka roznica. Po prostu jest to niemozliwe. Na razie -mimo ogromnej sympatii do tego zespolu - jestem dosyc sceptycznie nastawiony do konkurencyjnosci Volkswagena. Nie zmienia to faktu, ze nadzieje mam ogromne. Kolejny zespol w czolowce to kolejne emocje...
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 19 gru 2012, 03:31

woocasch & Matthias - będę trochę przewrotny, Greguś może mieć rację. VW rzeczywiście może być szybki, nie zakładam z góry, że taki nie będzie i nie mogę powiedzieć, że nie wierzę w szybkość VW. Zdziwiony nie będę jeśli się okaże, że będzie lał konkurencję. Niemniej jednak obecny stan ogólnodostępnej wiedzy na ten temat tym bardziej nie uprawnia do takiego hurraoptymizmu jaki prezentuje Greguś. Pomijajac jednak jego wszechwiedząco-irytujący ton rzeczywiście może tak być, że ma rację. Jak z ruletką, polega na zgadywaniu, ale zdarza się, ze zgadują dobrze.

gregortest - zdaje się że akurat z Tobą mam ten temat zawieszony do czasu, aż VW wystartue w kilku rundach WRC. Sorry, ale to co piszesz o 5 sekundach przewagi na kilometrze to jest niewiarygodne samo w sobie i trudno to traktować poważnie. Nawet jeśli taki fakt rzeczywiście miał miejsce to wcale to nie oznacza, że tyle wyniesie realna przewaga VW nad resztą. Skąd wiadomo, czy nie zdjęli zwężki? Po co tak testowali? Bo na przykład zakładali, że uda im się zbudować mocniejszy silnik i chcieli do niego dopasować całą resztę rzeczy, ale koniec końców się nie udało. Przecież testować to może każdy to co chce i w jaki sposób chce i nikt nie wie co tak naprawdę jest testowane i na co kładziony jest nacisk. Twoich słów oczywiście nie omieszkam wspomnieć, jeśli w praktyce wszystko okaże się o kant dupy potłuc.

To co mówią kierowcy VW o jego tempie to ściema? A niby dlaczego mieliby kłamać, podaj jeden racjonalny powód? Żeby zmylić konkurencję? W takim razie skoro Ty się dowiedziałeś tych rewelacji które tu opisujesz to Citroen też od dawna o tym wie. Z marketingowego punktu widzenia też lepsza jest propaganda sukcesu, przeciez po to się wystawia zespół rajdowy, żeby przełożyć to na promocję marki i jeśli się ściemnia to raczej w drugą stronę. Ewidentną porażkę usiłuje się pokazać jako "moralne zwycięstwo". VW ma tak dobry marketing, że przed chwilą padły tutaj słowa o rozsmarowywaniu konkurencji w Dakarze, podczas gdy tak naprawdę bardzo długo nie moli sobie dać rady z Mitsubishi, które umówmy się, od strony finansowej to jest śmiech w porównaniu do VW. IKMO wcale VW dobrze sobie w Dakarze nie radził, ale w sensie wizerunkowym to był majstersztyk, zrobili z tego takie "halo", że nawet osoby interesujące się spotem na bieżąco jakoś zapomniały, ze cały sukces sprowadfzał się do klepania prywaciarków. Zatem jeśli Ogi i JML mówią,że jest tak sobie z samochodem to o wiele bardziej prawdopodobne jest, ze sprawy mają się wręcz paskudnie niż to, że wóz jest taki świetny.

Takie rzeczy w motorsporcie w ostatnich latach się po prostu nie zdarzają. Co do trafności decyzji Ogiera - no własnie to co sam napisałeś - nikt go nie cisnął w MŚ - to ja nazywam kiblowaniem. Sportowcy kolesi którzy nie umieją radzić sobie z presją nazywają "mistrzami treningu". Umiejętność radzenia sobie z ciśnieniem jest bardzo ważna i trzeba ją tak samo rozwijać jak wszystkie inne.

Booogi - w co mogę ewentualnie uwierzyć, to że Ogi mógł wiedzieć o planach zawinięcia się Citroena z WRC, ewentualnie o zagrożeniu zwinięciem się. Niewykluczone,że taka groźba była realna. Red Bull wsparł VW, i być może gdyby nie Abu Dhabi to Citroen zwinąłby się razem z Loebem. Faktycznie mógł się tego chłopak przestraszyć i wolał iść do zespołu, który może stawia pierwsze kroki, ale wiadomo, ze chce się zaangażowć na parę latek.

Gdyby wiedział o odejściu Loeba to tym bardziej by został w Cytrynie. Sezon przekiblowany w Fabii i na testach to jednak nie jest normalny sezon. Nie wiem czy w 2012 byłby gotowy walczyć o tytuł i Ty też tego nie wiesz, można w to wierzyć lub nie, ale to nie jest forum religijne, zatem sama wiara to trochę za mało żeby robić z tego argument. Faktem jest tylko to, że samochód mu to uniemożliwił, zatem nie był w stanie walczyć o tytuł, możemy tylko gdybać czy wyłącznie z przyczyn leżących w samym aucie czy również w jego umiejętnościach, tgego nie wiemy i nie mamy podstaw żeby to obiektywnie ocenić. Na pewno jednak jego pretensje do Citroena moim zdaniem nie były zasadne, w momencie kiedy z wielką niechęcia podkładał się Loebowi było jasne, że Loeb ma znacznie większe szanse na tytuł, trzeba było spokojnie czekać na swoją kolej, jak życie pokazało nie musiałby czekać długo. Poza tym jakoś w wynikach niespecjalnie widać dyskryminację Ogiego przez Citroena, ładnych kilka rajdów skończył przed Loebem, cały numer niemiecki miał miejsce w sytuacji kiedy było już dawno po półmetyku sezonu a Loeb mial więcej punktów, nie dziwi ani nie bulwersuje mnie,że postawili na kierowce z większymi szansami na tytuł. To wszystko własnie każe mi patrzeć krytycznym okiem na wszelkie żale Ogiego.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 19 gru 2012, 08:55

Wiem, że gregortest może mieć rację, ale równie dobrze może się mylić. A różnica 1,5sek na 300m, czyli 5sek na kilometrze jest jak dla mnie nierealna. Chyba nawet w czasach, gdy Audi weszło z quattro, a inni jeździli jeszcze z RWD, to nie było aż takich różnic. Jak już pisałem, z podanych dwóch danych wychodzi średnia przewaga 3,8sek/km, zmniejszmy to do 3,5sek/km i przy założeniu, że rajd ma 400km oesowych wychodzi, że zdobyliby przewagę 1400sekund czyli 23min 20sek. No zobaczcie jak to nierealnie i surrealistycznie wygląda. Jaki cudowny wynalazek pozwoliłby im na taką przewagę?
A że VW ma genialny marketing i do tego ludzie przypisują im cudowne zasługi, jak rozniesienie konkurencji w Dakarze - haha śmiech na sali, czy genialne rozwiązania w silnikach Diesla, gdzie ich patetnt z pompowtryskiwaczami pocichutku wymienili na włoskie rozwiązanie pod nazwą Common-Rail. No ale mamy tutaj inny temat na tapecie :)

A tak ogólnie to jak, prawie zawsze, zgadzam się z tym co napisałeś, jakoś w wynikach 2011 nie widać dyskriminacji Ogiera, gdyby taka była to nie wygrałby w tamtym roku aż 5 rajdów. Citroen znał jego wartość i do póki szanse na tytuł bły równe dla niego i Loeba to mieli zielone światło na "walkę", ale gdy przewagę zdobył Loeb to tylko idiota pozwoliłby im na bratobójczy pojedynek, który mógł się zakończyć brakiem punktów dla kierowców i zespołu. Zresztą zobaczcie, że w 2011 Hirvonen był naprawdę blisko zdobycia tytułu.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez gregortest » środa, 19 gru 2012, 09:15

Pomijajac jednak jego wszechwiedząco-irytujący ton
Przepraszam, jeżeli tak to odebrałeś, ale wcale nie miałem takiego zamiaru. Bardzo lubię czytać twoje wypowiedzi , bo są jak najbardziej studzące i wyważone.
Mam pewne żródła informacji, to że dzielę się z nimi na forum...cóż po prostu uważam, że ogół powinien to także wiedzieć.
Pomiar dotyczył odcinka od wyjazdu z zakrętu - prędkość prawie 0, po serii kolejnych, aż do uzyskania odmierzonej odległości, tak aby auto w danym miejscu prawie się zatrzymało, aby pokonać kolejny ciasny zakręt z prędkości prawie 0.
Dlatego było to 150 m i 300m. Dlaczego tak to mierzyli, nie wiem. Goście ogarniają temat telemetrii w profi sposób i zajmują się tym pare ładnych lat tylko w MŚ , oraz na testach.
Co nie oznacza - gdyż sam byłem tym zdziwiony - że odniesie się do całego km. Też na początku tak myśłałem, ale wyprowadzono mnie z błędu.
Nie były to testy na suchym przyczepnym podłożu.. Tylko na szutrze i mokrym , lekko przylodzonym asfalcie.
Wczoraj żeśmy sobie troszkę poklikali i dowiedziałem, się że gdyby to był płaski odcinek drogi o dł 1 km, to róznica wyniosła by tylko 0.5-0.8 sek na km. na korzyść VW. W symulacji pogladowej tak wyszło.
Czy będzie faktycznie szybszy ?? Może, ale mają spory potencjał silnikowy w zapasie. Czy jechali bez zwężki - wątpię. Na hamowni dociagneli silnik do 480 KM i była to wartość bezpieczna, ale graniczna. Niutków nie ma nigdzie oficjalnie podanych.
Nie znam konstrukcji silnika VW, ale skoro mówi się o tym dosyć głośno o nowych patentach, które przez inne zespoły są dopiero sprawdzane - Mini miało podobny patent - tylko przestali to rozwijać.
Nie wiem co to za patent.. może w końcu wtrynili ceramikę do stopów, o czym sie od dawna mówi?
Poczekamy i zobaczymy, to już nie długo. Niektóre info które do mnie dociera, też wkładam, pomiędzy nie sprawdzone informacje.
Sam osobiście uważam, że nie silnik, a trakcją i balansem VW, bedzie przed całą resztą.
I tutaj zyska najwiecej.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 19 gru 2012, 09:31

gregortest napisał(a):Pomijajac jednak jego wszechwiedząco-irytujący ton
Mam pewne żródła informacji, to że dzielę się z nimi na forum...cóż po prostu uważam, że ogół powinien to także wiedzieć.


:wink: każdy taki news mile widziany !

Ford i Citroen może i siedzą od lat w temacie, używają sprawdzonych elementów i technologii, ale czasem świeże spojrzenie zupełnych nowicjuszy wnosi coś co może okazać się zupełną rewelacją i dać przewagę. Pytanie tylko na ile w tym całym koromyśle jest jeszcze miejsca na coś co może dać te pół sekundy przewagi na km. Jedno jest pewne, od dawna nie mieliśmy takiego debiutu na który wszyscy czekali zacierając ręce. Zaskakujące było to że mini, też z marszu stał się autem mogącym wygrywać nie tylko odcinki ale i rajdy! więc wcale nie musi być niespodziani jeżeli VW faktycznie będzie w stanie wygrać już w debiucie. Jest tylko jedno ale.... Super Seb 8)
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 19 gru 2012, 10:41

Gregor - nie chodzi o to co wiesz i skąd wiesz, nie chodzi o to,że się tym dzielisz, bo to akurat uważam za bardzo fajne i czytam to z niekłamaną ciekawością. Chodzi mi wyłącznie o pewność siebie z jaką to wyrażasz - to własnie nazwałem irytująco - wszechwiedzącym tonem. Zakładam, że informacje które posiadasz są prawdziwe, niemniej jednak tak jak pisał woocasch - nigdy nie wiadomo czy nie jest to wynik lepszych warunków w danym momencie, albo tak prozaicznej sprawy, że auto będące punktem odniesienia nie koniecznie jechało na 100% swoich możliwości, taktyka na rajd mogła być różna. Oprócz tego sam piszesz że testy nie były przeprowadzane na przyczepnym podłożu - nie wiadomo w takim razie jaką rolę odegrały opony, a pzecież zupełnie inaczej można do tego podejść w warunkach testu, a zupełnie inne obchodzenie się z oponami wymusza rajd. Załóżmy,że na lekko oblodzoną trasę wybrali krótki kolec - będzie ogromna różnica jeśli test pojedzie się na nówkach, a ten sam odcinek w warunkach rajdu pojedzie się oponami, które straciły już na czystym asfalcie część kolców. To samo z wysokością bieżnika w przypadku opon szutrowych. Dopiero w warunkach rajdu ich zużycie będzie podobne dla wszystkich.

Jeśli chodzi o trakcję - w sensie trakcji obawiam się, ze niewiele można wyprzedzić resztę. Dyfry są standardowe, wiec tutaj nie da się osiągnąć żadnej przewagi. Mozna zrobić lepiej klejące zawieszenie, ale już dyskutowaliśmy na ten temat - moim zdaniem to raczej Citroen będzie miał przewagę w tej materii. Sam fakt odwrócenia amortyzatorów daje oczywiscie pewne korzysci, ale najważniejsze jest to w których momentach otwieraja i zamykają się zawory, od tego zależy jak dobrze zawieszenie będzie się "adaptowało" do nierówności. Aktywne patenty są zabronione, więc wszystko opiera się na geometrii elementów nośnmych (co akurat trudno jest ukryć i trudno jest w tej materii wymyśleć coś nowego) blaszkach, sprężynkach, objętosciach i ciśnieniach gazu w zbiornikach wyrównawczych, co z jednej strony ułatwia skonstruowanie czegos takiego, ale z drugiej strony premiuje doświadczenie. Dlatego włąśnie Citroen i M-Sport wcale nie muszą być z tyłu, koszty eksperymentowania z zawieszeniem specjalnie wysokie nie są, można się w to bawić nawet nie mając wielkiej kasy, za to jak się nie ma doświadczenia to mogą nie pomóc godzinami zbierane dane telemetryczne. Dlatego właśnie nie wydaje mi się, żeby VW mógł tak bezkarnie skonstuować zawiechę pozwalającą na uzyskanie aż takiej przewagi, choć oczywiście do końca tego nie wykluczam. Za najważniejszy jednak i tak uważam silnik, to zawsze była podstawa i to nawet nie chodzi o moc samą w sobie, ale o zachowanie w poszczególnych zakresach obrotów. Pamiętam ostatnią relację z rajdu WRC w Eurosporcie, była tam przygotowana wizualizacja przejazdu Fiesty i Citroena. Generalnie wyglądało to podobnie z jednym wyjątkiem - Cytryna zyskiwała zawsze zaraz po wyjściu z zakrętu. Silnik był albo tak zestrojony, ze wcześniej pozwalał wdepnąć mocno gaz, albo miał większego kopa z dołu. Na papierze moc może być podobna, albo i nawet większa w przypadku samochodu, który był wolniejszy (zwiększenie elastyczności silnika zwykle odbywa się kosztem jego mocy). Moc to jest funkcja momentu obrotowego i prędkosci obrotowej silnika, to że jej maksimum jest większe lub mniejsze jeszcze o niczym nie przesądza. Dlatego właśnie jeśli kierowcy narzekają na jednostkę napędową, a ja nie jestem w stanie znaleźć żadnego racjonalnego argumentu za tym,że jest to ściema to cały czas będę miał poważne wątpliwości co do Polo.

Zwężka - nie wiem czy jechali bez zwężki lub z większą zwężką - nie napisałem,że tam było, rzuciłem to tylko jako możliwy przykład. Generalnie chodzi o to,że na potrzeby testów i w oparciu o założenie, że uda się silnik docelowo poprawić mogli uzyskać dodatkową moc w sposób nieregulaminowy i jak przyjdzie jechać tym rajd to trzeba będzie silnik wykastrować z dodatkowej mocy. Wiaryogodne i miarodajne będzie porównanie silnika w warunkach rajdowych, na razie po prostu mamy z jednej strony informacje o tym jak dobrze Polo podjeżdża na krótkim odcinku, a z drugiej wypowiedzi kierowców, ze brakuje mocy i wcale nie uważam, żeby mieli jakiś interes w tym, żeby tak mówić. Tym bardziej, że zwłaszcza jeśli Latvala mówi o silniku bez entuzjazmu to może oznaczać, że z silnikiem jest nieciekawie. JML przecież nie porównuje silnika do Citroena tylko do Forda.

Reasumując - to o czym tutaj piszę to nie są argumenty za tym, że Polo to syf i że jak wyjedzie na oesy to szybciej będzie jechać do tyłu niż do przodu. Wyjaśniam tylko skąd się biorą wszystkie moje wątpliwości i że fakt, iż mam te wątpliwości nie oznacza, że uważam to co piszesz za wyssane z palca bzdury. To jest po prostu pewien wycinek informacji jakie trzeba mieć żeby ocenić auto, w dodatku w zestawieniu z innymi powszechnie dostępnymi informacjami wcale nie tworzą spójnego optymistycznego obrazu. Jest cała masa niewiadomych. Niektóre z nich wyjaśnią się w MC i w Szwecji, ale tak naprawdę to dopiero Meksyk i Portugalia pokażą gdzie jest VW. Ja bym oczywiscie wolał, żeby to było auto szybkie, bo to będzie naprawdę kpina, jak po odejściu Loeba Hirvonen zacznie wszystkich bezkarnie kosić, ale niestety nie zdziwię się jeśli tak własnie będzie.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez moto_angel » środa, 19 gru 2012, 11:51

Na pewno POLO WRC będzie lepsze (skuteczniejsze) od Polo Proto ;)
Paweł to bardzo sympatyczny gość ale oby z 208 poszło mu lepiej!
Wymienię się kartkami polskich zawodników oraz ogólnie rajdowymi z autografami lub bez :)
Avatar użytkownika
moto_angel
N3
 
Posty: 301
Dołączył(a): piątek, 23 lis 2012, 21:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » środa, 19 gru 2012, 12:06

Ja mam małe pytanie do gregora, czy wiesz na ile się wspierali Dakarowym doświadczeniem przy budowie Polo?
Zdaję sobie sprawę że Dakar to inny świat, ale ten rajd przyspieszył, zawieszenie wybiera wielkie dziury przy dużych szybkosciach, no i bezawaryjność choć co oes touregi odbudowywali to słabe te auta nie mogły być.
Dlatego wnoszę że w sprawach zawieszenia nie koniecznie muszą być krok za Cytryna i Wilsonami.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 19 gru 2012, 12:29

Testy-testami,ale miarodajną odpowiedź dadzą nam tylko rajdy. Na testach nawet jakby wszystkie zespoły jechały ten oes w tym samym czasie to trzeba pamiętać że każdy będzie miał wszystko nowe na tym fragmencie trasy,a na rajdzie trzeba przejechać całą pętlę,a potem serwis i tu jak ktoś pójdzie szybko na pierwszym oesie to przegra kolejne oesy. Ja myślę że na Monte to Citroen-Loeb będzie walczył z VW-Ogierem. A fordy będą za duetami Citroena i VW.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 19 gru 2012, 15:38

Co do całego rajdu, to trzeba też pamiętać o limitach w ilości opon. Ale tutaj akurat nie boję się o VW bo na 100% przestestowali to w tym roku w swoich startach Fabią.
Jedno dla całego WRC jest pozytywne, jak VW się za coś bierze, to robi to z mega rozmachem. Więc będą wymagać dobrej oprawy medialnej i sądzę, że w połączeniu z RBMH ją osiągną. Do tego Hyundai, który podąża drogą VW. Jest szansa na mały renesans WRC. Oby jeszcze tylko Ford za rok lub dwa zmienił strategię i wrócił ze wsparciem dla M-Sportu.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 19 gru 2012, 19:18

Szansa na renesans jest, choc poki co widac raczej "handel wymienny". Weszlo Mini, potem odeszlo razem z Fordem, ale wszedl VW. Potem w 2014 wejdzie Hyundai i moze Toyota, ale mozliwe, ze odejdzie Citroen. I tak dalej. Wierze, ze Red Bull wykona swoja robote swietnie, ale na razie jest cisza w interesie.

Tak czy tak, nowosci beda, a to juz jest cos dobrego. Poza tym, promotor taki czy sraki, ale zawsze lepszy niz jego brak. No i mimo wszystko wie sie o zainteresowaniu jakichs producentow.

Masz racje co do rozmachu Volkswagena - na powtorke z zenady pt. Mini nie ma co liczyc. Hyundai tez bierze to na powaznie, a Toyota gdzies tam sie czai od dluzszego czasu.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron