RSMP 2013

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2013

Postprzez viper » piątek, 30 lis 2012, 13:44

bimber napisał(a):
viper napisał(a):Tylko u nas rpp zabija MP, bo zawodnicy zbroją sie na rpp, po czym kończą kariery, bo tak sie wypruli na rpp, ze nie maja za co startować, a zostają tylko bogaci.


w tym miejscu się troche nie zgodze, popatrz w RPP w tym roku startowały cały czas bodajże 3 C2R2, i nie dziwie się skoro w RSMP musieli by walczyc w Citroen Racing z chyba trzema DS 3 R3T...a w RPP to jest fura w której można walczyc o czub i gdzieś Cię tam pokażą i sponsorów bo pudło było.

startowały, ale zobacz ,ze to rpp tzn koszty o polowe niższe, albo jeszcze wiecej, bo w rpp masz 80 km oesowym, a w MP niejednokrotnie 190. W RSMP wcale nie musza walczyć Citroen racing, bo jest od tego klasa 6 tak jak w rpp tylko tam już ta przewaga sprzetowa nie ma znaczenia, wiec Citroen nie ma tu nic do tego. W rpp po prostu łatwiej walczyć tym co maja kasę, bo są sprzetowo do przodu. Zobacz cała trójka jedzie za swoją kasę. Przecież wszyscy narzekają na medialnosc rpp i jestem pewien, ze starty w rpp topowym sprzętem nie maja nic wspólnego z medialnoscia, bo jej nie ma. Założe sie ze gdyby rpp było zlikwidowane w MP grupa n czy grupa r1 ewentualnie historyk na pewno te klasy by sie ruszyły, a tak w MP frekwencji nie ma, a w rpp wygrywa kasa nawet klasach. Czyli rpp to taki trochę szkodnik niby pozwala sie ścigać, ale uniemożliwia rozwój dyscypliny.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42


Re: RSMP 2013

Postprzez piotr stryjek » piątek, 30 lis 2012, 15:33

viper napisał(a):Ja sie z tym nie zgadzam, bo przy wsparciu fabryki jestem pewien, ze cena tego auta wachala by sie w granicach 60-70 tys. Czyli tyle co puchar 206 na początku.
......Dodatkowo ta klasa ma przyszłość, bo za 10 lat wszystkie auta grupy n umrą śmiercią naturalna ( brak homologacji) i zostanie tylko R1 r2 i r3....
Ja bym sie nie zgodził z teoria masz 100 to znajdziesz 200, bo jak by to było takie prostebto w rpp by jeździły same type r, bo można stwierdzić..


A ja się nie zgodzę z kolegą, ze kolega nie zgadza się ze mną :D !

Co do pierwszego akapitu, napisałeś to samo – jak będzie fabryka. Ale FABRYKA, a nie pojedynczy dealer, firma. I bardzo ważne – z programem na kilka lat!

Co drugiego, mówimy w zasadzie to samo, tyle, że inaczej. Klasa R jest przyszłością, bo FIA wyrżnie inne klasy typu N, nie dlatego bo nie ma chętnych, tylko bo takie jest widzimisie.

Co do trzeciego nie będę negocjował, bo każdy ma swoje argumenty i OK. Ja patrzę okiem zawodnika, który sam przygotowuje auto i sobie jeździ, bo kocha ten sport. Nie mam na kłową skrzynie, jadę na serii, nie mam na Reigera, jadę na HP Sporting. Ale jadę! Ewentualnie na przestrzeni 2 sezonów dozbrajam się.

Klasa R1 zakłada wydanie z góry 100 000zł na wolne auto, drogie w eksploatacji. Ja wiem, równe szanse, klatka pospawana jak w WRC, super nastawy, nauka, kariera rajdowca…. ale na taką „baśniową” karierę mogą sobie pozwolić nieliczni.
piotr stryjek
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 6 sty 2012, 14:13

Re: RSMP 2013

Postprzez piotr stryjek » piątek, 30 lis 2012, 16:22

viper napisał(a):
To puchar 350 tylko za 100 tego nie zrobisz, a tym bardziej za 70. Ma być tanio to trzymajmy sie ceny.


A tutaj nie doczytałem i nie zgodzę się!

Auto do sportu 40 000 zł, szpera jakieś 4 000, zawieszenie typu HP Sporting 10 000, klatka 3000, fotele/wyposażenie (hydrauliczny hamulec) 6000 zł (nie czepiać się złotówek!).
Razem 62-65 000 zł. Ok, moze trzeba będzie zmienic hamulce itp, ale za 100 000zł masz albo kilka takich potworków jak w 40-stej sekundzie w filmie nr 2 poniżej wjeżdzajacych na strefę, albo deawoo lanos N2, przepraszam fieste R1 1.6 "rally golas".

Robisz regulamin, dopuszczasz zderzaki z laminatu (parę stów za nowy zderzak), auto topi kapcia w serii (jest szansa, że na dojazdówce kibice nie będą cie wyprzedali :P ), opony masz 18" nawet i używane od zawodników S2000/R4 za kilka stów (spróbuj znaleźć używanego slicka 15" do astry/clio :) ).

I jeżdżą zawodnicy którzy nie walczą o dziesiętne sekundy ale robią dobry fun dla publiczności !!!

PS lepsze kino

http://www.youtube.com/watch?v=DYUQIIS_l5w&list=UL

http://www.youtube.com/watch?v=jUxgiPiPCDM

http://www.youtube.com/watch?v=QGic4T9cyEs
piotr stryjek
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 6 sty 2012, 14:13

Re: RSMP 2013

Postprzez MSG Racing » piątek, 30 lis 2012, 21:28

Że PZM ma dopuścić 350Z :?: A niby jak? Jak to nie ma homologacji a to jest wtedy bee auto i panowie techniczni się nie znają na czymś takim.
Co do R1 to klasa i pomysł jest ok ale nie w naszych realiach. FIA robi przepisy na poziomie EU a nie PL. Jak tam jeździły już Saxa np to u nas jeszcze Samary czy Felicje. Tak było, jest i będzie jak nic się nie będzie zmieniać.
R1 tam kosztuje tylko 25000 a u nas aż 100000 więc z czym do ludzi.
A że jest wolne to co innego. Seje grN też były wolne. Nie czytałem regulaminu technicznego R1 ale jakoś nie wydaje się mi, że nie ma szpery.
A co do napraw to ja się pytam. Jakim cudem auto które jest seryjne nie dam rady sobie sam obsłużyć, kupić części u pana Tadzia w sklepie??
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2013

Postprzez viper » piątek, 30 lis 2012, 23:20

Cena r1 jest dzisiaj droga, bo rynek tego wymaga tzn. Czego nie ma jest drogie to tak jak z c2 pare lat temu nie kupileś tego auta za mniej niż 200 , bo go nie było, a dzisiaj za 130 są. Tak samo jest i tu. Jeżeli byłby producent na puchar, bo tylko takie założenie ma sens to za pare lat te auta jako swiezynki kilkuletnie bedą po 50 000 bo jak ich bedZie kilkanaście to rynek to zweryfikuje. R1 przypomina mi koszty 206. Po za tym jak pisałem wcześniej to auto bedZie powiedzmy w cenie type r, ale jego obsługa bedZie o polowe tańsza , bo nie bedZie zbrojenia z bardzo prostej przyczyny taka bedZie homologacja. Wielu powie to za wolne auto. No i wracamy to punktu wyjścia. Z kichaj sie, a zastaw sie, bo nie mam na astre, ale muszę mieć type r. No sory, ale wole jeździć prawie nowym r1 powiedzmy 2 letnim za 50 niż 20 letnia astra topowa tez za 50 dych, która nadaje sie do historyka i ciagle sie psuje, bo jest tak naryte. R1 ma jedna przewagę nad wszystkimi. Jest bez obsługowe, a co za tym idzie z każdym kilometrem jego koszt eksploatacji maleje, bo każdy kilometr jest tańszy. Po za tym prezentacja rozmowy ze sponsorami to wszystko inaczej bedZie funkcjonować. To jest tak jak z nowszym autem. To, ze jest nowe nie znaczy, ze po roku eksploatacji bedZie droższe, bo wcale nie musi tak być z tego względu , ze sie nie bedZie psuło, a stare jest tańsze ale koszty eksploatacji są droższe bo ciegle wizyta u mechanika.

Kolego jakie laminaty jakie dopuszczanie i kto w tym bedZie jeździł. Znowu bedZie 15 chętnych a skończy sie na 3 którzy maja swoje warsztaty. W Polsce takie akcje już były i sie nie przyjęły. Lancery n30, rwd , klasa Opla w MP to wszystko pada z bardzo prostej przyczyny. To wszystko stare i nie młodnieje. To na chwile, a nikt nie pomyśli, ze takim r1 można jeździć 5 lat potem go sprzedać i nadal bedZie świeże. Sam sobie od powiedziales na pytanie dlaczego dzisiaj nie ma 15 itd. Bo jest tego coraz mniej ze starości. Ja bym zrobił krótko.
Zlikwidował rpp zostawił 3 ligę w celu zrobienia licencji i zabawy, kto chce sie pobawić na większa skale i show dopuścił historyka do MP, a jak by ilośc aut wzrosła podzieli bym na klasy i temat skończony. Reszta biedniejszych ze średnim budżetem ma sie ścigać swierzymi autami. Dzisiaj mamy sto klas 100 lig i 100 zawodników jak to sie rozdrabnia to nie ma nic oprócz kilkunastu bogaczy w MP. Narzekamy na sponsorów itd. Jaki dilerów regionalny wyłoży na stara astre itp. Temat rzeka dlatego nie będę dalej ciągnął, bo i tak już napisałem litanie :)
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2013

Postprzez SOKÓŁ » sobota, 1 gru 2012, 12:15

Wracając do kalendarza to rozpoczęły się poszukiwania tras na przyszłoroczny Elmot. Więc 3 pewniaki już są :wink:
:arrow: Elmot
:arrow: Wisła
:arrow: Polski
a co dalej :?:
SOKÓŁ
A6
 
Posty: 1061
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17

Re: RSMP 2013

Postprzez Jarek55511 » sobota, 1 gru 2012, 12:35

SOKÓŁ napisał(a):Wracając do kalendarza to rozpoczęły się poszukiwania tras na przyszłoroczny Elmot. Więc 3 pewniaki już są :wink:
:arrow: Elmot
:arrow: Wisła
:arrow: Polski
a co dalej :?:

rajd na Litwie też raczej pewniak. Ma być w terminie sierpień-wrzesień i rajd jest jedno dniowy,ale Nasi mają im pomóc w ogranizacji rajdu dwu dniowego,a może Rajd Polski będzie rozegrany np. I etap w Polsce a II etap na Litwie? Jak to mają być przymiarki do wspólnej rundy WRC?
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: RSMP 2013

Postprzez wallygator » sobota, 1 gru 2012, 15:39

jeśli kalendarz Lausitz Cup jest potwierdzony to Karkonoski w lipcu (o ile jedzie w MP ;) )
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Re: RSMP 2013

Postprzez Marcin Szopa » sobota, 1 gru 2012, 20:56

Jedynym wyjściem by zainteresować dealerów to formuła na kształt MAX RALLY. Jeden dostawca silników i skrzyni biegów a cała reszta do budy aż po zawieszenie w gestii tunera. Jedyny minus że nie dało by się tym startować za granicą no ale nasi tam za często się nie wybierają ^^
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 343
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty

Re: RSMP 2013

Postprzez Mateox » sobota, 1 gru 2012, 21:52

Oglądając relację z Karowej, padło zdanie, że w przyszłym roku planoowany jest start pucharu Golfa.
i tak sie zastanawiam czy ja żle usłyszałem czy było to przejęzyczenie komentatora, czy faktycznie prawdziwe info?

Boo Golfów coś nie widać na odcinkach :P
Mateox
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): środa, 14 wrz 2011, 16:32
Lokalizacja: Cieszyn

Re: RSMP 2013

Postprzez Piotr » sobota, 1 gru 2012, 22:12

Mateox napisał(a):Oglądając relację z Karowej, padło zdanie, że w przyszłym roku planoowany jest start pucharu Golfa.
i tak sie zastanawiam czy ja żle usłyszałem czy było to przejęzyczenie komentatora, czy faktycznie prawdziwe info?

Boo Golfów coś nie widać na odcinkach :P


Chodzi o puchar golfa ale w wsmp
Kucharz
Avatar użytkownika
Piotr
N3
 
Posty: 271
Dołączył(a): środa, 25 gru 2002, 12:19
Lokalizacja: Nowa Ruda

Re: RSMP 2013

Postprzez Jarek55511 » niedziela, 2 gru 2012, 11:20

Zawodnicy na spotkaniu z pzmotem określili że chcą rajdu zimowego,a nie chcą rundy zagranicznej. I PZMot olał to co oni chcą. Niema rajdu zimowego za to jest runda zagraniczna.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: RSMP 2013

Postprzez TGR » niedziela, 2 gru 2012, 12:13

Wie ktoś kiedy będzie ogłoszony kalendarz na 2013 r. Co do rajdu na Litwie, to bałbym sobie z tym spokój. Po jaką cholerę się tam pchać. Jak ma być jeszcze jedna eliminacja szutrowa, to mamy przecież Lotos lub po jakimś dofinansowaniu Warmiński lub Kormoran. Moim zdaniem nie ma potrzeby szukać eliminacji za granicą.
Avatar użytkownika
TGR
A5
 
Posty: 601
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 14:17
Lokalizacja: Trzebnica

Re: RSMP 2013

Postprzez SOKÓŁ » niedziela, 2 gru 2012, 14:18

wallygator napisał(a):jeśli kalendarz Lausitz Cup jest potwierdzony to Karkonoski w lipcu (o ile jedzie w MP ;) )


Na Facebooku Rajdu Karkonoskiego została dodana fota
Obrazek

tak już raczej pewne że dołączy do przyszłorocznego kalendarza.Więc Karkonoski,Elmot,Wisła,Polski :D
SOKÓŁ
A6
 
Posty: 1061
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17

Re: RSMP 2013

Postprzez Honiclbr » niedziela, 2 gru 2012, 17:33

Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron