Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez gregortest » środa, 5 wrz 2012, 08:06

Toyota na 100 % wraca do WRC.
Na razie zaczyna od R1 i R2, silnik 1600 T ma być bazą do WRC, natomiast bez T ma być bazą do R2.
Co do Hyundaya, to zauważcie, że jest to jeden z najlepeij i najmocniej rozwijających się koncernów na świecie.
Mają wielką kasę do włożenia w sport. Tylko droga do tego jest odwrotna niż u Toyoty.
Zaczynają od WRC, a potem ma być R2 i R1.
Ja myślę że szczyt decyzji i wejść oficjalnych będzie w 2013-2014 r.
Co do MINI. to chodzą ploty , że Prodrive ( siedziba w EU - zobaczycie, że niedługo to się potwierdzi.), ma zająć sie budową HyundaYa, bo Mini finansowowo leży totalnie i raczej pozostanie w regional Car niż w WRC.
Citroen też z kasą nie stoi za bogato - sprzedaż Peugeota i Citroena leży i kasa się kończy. A red Bul się przeniesie do VW :)
Renault, natomiast ma się bardzo dobrze, wystarczy zobaczyć wyniki finansowe za rok 2011.
Taka mocna dyskusja była na ten temat na Finlandii i raczej fakty przemawiają za tym, że to nie tylko plotki.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10


Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 5 wrz 2012, 10:27

Citroen narazie będzie miał sponsora Qatar. A też słyszałem że Red Bull zostanie z Loebem i będą dwa teamy Red Bulla-Citroen,VW. A z Renault to ciekawie mówisz. Szkoda że niechcą wejść do WRC. A co do Hyundaia to też myśle że PRODRIVE go przejmie,a Mini upadnie,bo kto się nim zajmie? Jak właściciel(BMW)niechce dołożyć kasy.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 5 wrz 2012, 14:33

Prodrive nie zajmie sie Hyundaiem, bo nimi zajac ma sie ponoc niemiecka centrala marki z Offenbach. Chyba, ze czegos nie wiem to mi uswiadomcie :).
Lepiej zeby Mini nie wypadlo, no ale kiepsko to wyglada. Znacznie lepiej maja sie takie firmy jak Hyundai, czy Toyota. Nawet Citroen ma sytuacje w porzadku zeby pozostac w WRC. A Mini... coz. BMW osiaga sukcesy w DTM, wiec WRC do szczescia im niepotrzebne. tym bardziej ze Mini to malutka firma i jakby dobrze pomyslec, to udzial takiego zespolu jest abstrakcja.

Tak czy tak - sklad producentow Citroen, Ford, Volkswagen, Toyota i Hyundai bardzo by mi odpowiadal. Dziesiatka fabrycznych, piec samochodow i byloby naprawde dobrze. A skoro z Mini maja byc takie cyrki to lepiej zeby BMW kompletnie zwinelo manatki i sie juz nie wyglupialo. Bo to bez sensu.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez gregortest » środa, 5 wrz 2012, 14:38

Red Bull definitywnie rozstaje się z Citroenem.
Z Loebem może nie , ale jeżeli chodzi o tema wyścigowy.
Red Bull wchodzi pełną parę w VW.
Renault jest w F1, F2 i F3.
Budują teraz nowe Clio R3 i przymierzają się do Pucharu Twingo R1 i R2, co do Megane, to jeszcze nie wiadomo..
Co do Hyundaya, to na 99% - zaraz będzie komunikat prasowy - PRodrive.
Generalnie jeżeli odejdzie Loeb, to do Citroena ma wejść Nowikow z budżetem.
Loeb się już wypowiedział , że raczej nie odejdzie w 100 %, także myslę, że Hirvo -nr 1, a Loeb - asfalty i Nowikow - szutry w 2013 r.
Z ostatnich nowości jakie dotarły, to koncern KIA, też się szykuje do klasy R1 i R2, no i ŁAda S2000 - ma jechać pełen cykl ME, lub IRC.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » środa, 5 wrz 2012, 16:06

Z czego citroen zgarnie wszystko, Ford będzie drugi lub trzeci zależnie od formy WV, a reszta nie będzie w stanie nawiązać walki- Hyundai zawsze leżał, a w powrót Toyoty sprzed lat jakoś nie wierzę. Mini jeśli zostanie to pewnie znowu na pół sezonu i to niedoinwestowanym samochodem. Ale przynajmniej miło będzie popatrzeć na nowe samochody
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Siadły » środa, 5 wrz 2012, 17:13

Łada to już jechała wszystko i wszędzie.
Avatar użytkownika
Siadły
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 24 wrz 2006, 21:31

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » środa, 5 wrz 2012, 18:06

Historia z Mini i Prodrive pokazuje, że niczego nie można być pewnym. :) Chyba, że macie Panowie jakieś dobre szklane kule.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 5 wrz 2012, 18:16

Ano wlasnie. Swoja droga jestem ciekaw skad info o Prodrive i Hyundaiu? Nigdzie na to nie trafilem ;)
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » środa, 5 wrz 2012, 18:56

Gdyby WRC mial promotora z prawdziwego zdarzenia (swoja droga jak mozna tak zaniedbac tak widowiskowy i medialny sport) to i sponsorzy i fabryki pchalyby sie drzwiami i oknami. Nawet Rajd Polski mialby stale miejsce w kalendarzu a tak to plotka goni plotke i jesli ktos w cos wchodzi to albo w wyscigi albo ewentualnie w rajdy z jakims "potworem"typu Clio czy inna Kia. Swoja droga zastawialo mnie zawsze inwestowanie w team F1 który z zalozenia bedzie przy najlepszych wiatrach przed ostatni i nazwa nikomu nic nie mówi ani nie kojarzy sie z marka samochodu. Tymczasem w rajdy moga byc rozgrywane praktycznie wszedzie i kazdy zobaczy konkretna marke samochodu w akcji sa bardziej tak nosne medialnie czy marketingowo niz dobra reklama w tv.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 5 wrz 2012, 21:42

Generalnie zgoda, ale.
Wejscie Red Bulla jako promotora pozwala nam wierzyc, ze WRC stanie sie bardziej rozreklamowane. Tym bardziej, ze Red Bull jest w tego typu sprawach dobry. Ruch jesli chodzi o producentow moze sie stworzyc wlasnie ze wzgledu na promotora. W takiej sytuacji WRC moze stac sie bardziej perspektywicznym sportem i co tu duzo mowic - bardziej medialnym. Wiadomo, ze nie bedzie tak ze przyjdzie sobie Red Bull, pstryknie palcami i jest gotowe. Trzeba poczekac. Trzeba czasu. Ale na pewno cos moze sie ruszyc - chocby relacje w telewizji. Jestem pewien, ze Red Bull Media House zrobi wszystko na maxa zeby wyciagnac WRC z dolka, jak chodzi o sprawy promocyjne.

Inna sprawa jest taka, ze powodem dla ktorego producenci moga angazowac sie w WRC jest (tak tak!!) odejscie Loeba. Oczywiscie na pewno jego odejscie nie jest najwazniejszym kryterium, a w dodatku nie ma pewnosci kiedy odejdzie. Ale firmom ciezej jest wejsc w sport w ktorym wygrywa gosc od osmiu lat i jezdzi w Ciroenie. Wydaje mi sie, ze odejscie Sloeba jest coraz bardziej prawdopodobne, ale to powiedzmy inny temat.

Wracajac jeszcze do Red Bulla - nie bylo oczywiscie oficjalnej informacji, dlatego nie zdziwie sie jezeli okaze sie ze wszystko upadlo, ale miejmy nadzieje, ze jednak RBMH zaangazuje sie w ten sport jako promotor.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » czwartek, 6 wrz 2012, 20:56

Delikatnie rzecz ujmujac robienie personalnych wycieczek pod adresem Loeba czy Citroena za rzekoma nude w WRC jest dla mnie co najmniej nielogiczne zeby nie uzywac mocniejszych slów. To jakby zrzucac wine za marny poziom polskiej pilki noznej na Hiszpanów. Nonsens. Jesli jest nudno to dlatego ze cala reszta stawki odstaje i nie sa w stanie zagrozic czy czesto nawet nawiazac walki, Ford i Mini to pólfabryki wiec jakby inna liga i tu jest zródlo "problemu". Brak zainteresowania sponsorów czy innych fabrk WRC to wina polityki FIA nie Loeba. To FIA odpowiada za cala "otoczke" nie kierowcy, jesli potencjalny sponsor czy fabryka chcialaby wejsc w ten interes to zapewne chcialaby miec Loeba u siebie i nie zalowaly grosza zeby go pozyskac. Najlepszy przyklad to VW który juz ma nr 2 na swiecie u siebie i w przypadku niepelnej rundy Loeba w 2013 roku Ogier ma spore szanse na tytul.

Obserwuje WRC z bliska od 2005 i moim zdaniem na dzien dzisiejszy najlepszym rozwiazaniem byloby rozkrecenie tego cyrku przy pomocy Eurosportu i Redbulla, mysle ze taki zestaw (byc moze z pomoca jeszcze innych) w przeciagu 2-3 sezonów jest w stanie wypromowac WRC na "pozycje" miedzy IRC a F1.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » czwartek, 6 wrz 2012, 21:26

wrc1600 napisał(a):...jest w stanie wypromowac WRC na "pozycje" miedzy IRC a F1.


sugerujesz że teraz WRC jest niżej od IRC?
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » czwartek, 6 wrz 2012, 21:51

Racja, Loeb wniósł mnóstwo dobrych rzeczy to tak jakby powiedzieć, że BB u nas też był nudny a dobrze wiemy jak podniósł poprzeczkę dla zawodników. Podobnie Loeb- dawniej pomimo tego że samochody miały mniej elektronicznych dupereli często się psuły, zawodnicy z czołówki regularnie dzwonili i często pierwsze miejsca były dziełem wypadku lidera. Od momentu w którym jeździ Seb widzimy mniej wykluczeń z rajdów, mniej awarii, większą regularność choć tu może przesadzam bo wiemy co robią panowie z Forda. Odejście Seba będzie wielką stratą dla tego sportu, on ma na prawdę wielu fanów i nawet ja, pomimo, że za nim nie przepadam przyłączyłbym się do zbiorowego wniosku o jego pozostanie w WRC:) Poza tym jeśli on odejdzie to pewnie Hirvo zgarnie tytuł i nikt nie powie o nim, że to pełnoprawny mistrz świata bo to "era po Loebie" i zawsze będzie mu się wytykać, że nie pobił go w równej walce. Nikomu nie będzie się chciało pamiętać walki choćby w 2009r.
Jeśli chodzi o medialność rajdów to jest ona słaba. Można pokazać ujęcie z helikoptera, z kilku kamer ale to dalej tylko fragmenty przejazdów kilku zawodników. W F1 mamy relację chyba w większości krajów, która jest bardzo profesjonalnie przygotowana i widać w niej wszystkich zawodników choćby tylko na starcie, a w przypadku wrc tylko czołówka łapie się na 30min skrót. Jeśli jakaś firma miałaby dużo forsy to na prawdę można zrobić fajny materiał- kamery schowane pod hopą, porównania zawodników (Monte w Eurosport), pokazanie pracy mechaników, do tego jakiś przejazd przez watersplash jednak to i tak będzie za F1, które zdecydowanie łatwiej nakręcić i przekazać.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez kamil_ols » czwartek, 6 wrz 2012, 22:56

RWD Rajdy.wóda,dupy
Avatar użytkownika
kamil_ols
N1
 
Posty: 62
Dołączył(a): piątek, 28 lis 2008, 00:49
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » czwartek, 6 wrz 2012, 22:58

speedyzxz napisał(a):
wrc1600 napisał(a):...jest w stanie wypromowac WRC na "pozycje" miedzy IRC a F1.


sugerujesz że teraz WRC jest niżej od IRC?

Nie sugeruje tylko stwierdzam, jesli policzysz ilosc godzin transmisji z F1 i IRC, i dostepnosc tych transmisji w tv to sie okaze ze WRC w wielu krajach po prostu nie istnieje medialnie. Sugeruje ze w Polsce jest nizej od RSMP.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość