Rally de Portugal

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rally de Portugal

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 30 mar 2012, 18:19

No wybacz, ale szybkość za żadne skarby nie będzie tym samym co skuteczność!! Owszem, można zdobyć tytuł jak sie jest bardziej skuteczny, a za to wolniejszy. Zgadzam sie. Ale w jaki sposób możesz uważać że szybkość to to samo co skuteczność? Bez sensu. Lepiej pomyśl bardziej nim napiszesz ;)

Warunki są okropnie trudne, a JML ucierpiał najbardziej na tym, że nie pozwolili kibicom wyciągnąć jego auta tak naprawdę. A poza tym - czy jego winą jest to, że akurat na drodze znalazł się kamień? Możemy linczować Latvalę za jego niekonsekwentność, ale akurat tutaj nie wygląda na głupi błąd w stylu Meksyk 2012, czy Polska 2009. Tutaj w zasadzie wypadniecie z trasy nie oznacza jeszcze wiele, bo wypadł Loeb, wypadł Solberg i wielu innych. U Latvali boli to najbardziej, bo jeśli nie zdoła wrócić w Rally2, będzie to jego 3/4 nieukończony rajd.

Wilson może mieć tego dość, a nawet przypuszczam, że już ma, ale tutaj akurat Latvala nie zawinił tak bardzo, jak w MEX.

Mikko po odejściu Loeba może wygrywać tytuły właśnie swoją rozważną jazdą, wolny nie jest, więc gdyby nie Loeb, to... kto wie?
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: Rally de Portugal

Postprzez viper » piątek, 30 mar 2012, 19:04

Matthias Schmidt napisał(a):No wybacz, ale szybkość za żadne skarby nie będzie tym samym co skuteczność!! Owszem, można zdobyć tytuł jak sie jest bardziej skuteczny, a za to wolniejszy. Zgadzam sie. Ale w jaki sposób możesz uważać że szybkość to to samo co skuteczność? Bez sensu. Lepiej pomyśl bardziej nim napiszesz ;)

Warunki są okropnie trudne, a JML ucierpiał najbardziej na tym, że nie pozwolili kibicom wyciągnąć jego auta tak naprawdę. A poza tym - czy jego winą jest to, że akurat na drodze znalazł się kamień? Możemy linczować Latvalę za jego niekonsekwentność, ale akurat tutaj nie wygląda na głupi błąd w stylu Meksyk 2012, czy Polska 2009. Tutaj w zasadzie wypadniecie z trasy nie oznacza jeszcze wiele, bo wypadł Loeb, wypadł Solberg i wielu innych. U Latvali boli to najbardziej, bo jeśli nie zdoła wrócić w Rally2, będzie to jego 3/4 nieukończony rajd.

Wilson może mieć tego dość, a nawet przypuszczam, że już ma, ale tutaj akurat Latvala nie zawinił tak bardzo, jak w MEX.

Mikko po odejściu Loeba może wygrywać tytuły właśnie swoją rozważną jazdą, wolny nie jest, więc gdyby nie Loeb, to... kto wie?

W sensie szybkości chodziło mi o to, ze szybkość to pojęcie względne , bo rajd to tak na prawdę 300 km os, jeżeli nie dojechales do mety i wypadles to znaczy ze byłeś za "szybki", a granicą szybkości jest to, ze jesteś na drodze pierwszy w skali rajdu, a nie jednego odcinaka specjalnego. Natomiast to, ze w połowie rajdu jesteś przed kimś nie oznacza wcale jeszcze sukcesu, dlatego słowo szybkość napisałem w ten sposób choć może dziwnie brzmi, ale może być odwrotnie jak Ci pasuje :D.
Twardy z Ciebie orzech na tego Latvale, bo dobrym był byś adwokatem :D , dla mnie błąd to błąd. Oczywiście jest wiele elementów na które nie masz wpływu, ale jak ktoś nie kończy tylu imprez to dzisiaj meksyk i glupopota, jutro kamień, a na na safari krowa, wiec badzmy obiektywni, dlaczego innym sie to nie zdarza. Niech sie cieszy, ze ma rally 2 i widzisz ja uważam, ze w tym momencie wychodzi luka rally 2, bo zobacz Loeb nie może dalej jechać, a Latvala może, a wypadli obaj pomijając Solberga i resztę. Zobacz Hirvonen w tym momencie mógł by uciec jeszcze bardziej.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rally de Portugal

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 30 mar 2012, 20:09

Może mam coś z adwokata :)
Nie, tak na serio to nie zamierzam bronić Latvali w sytuacjach oczywistych. Błąd to błąd, płakać sie chce widząc jego dyspozycję w tym sezonie. Jest moim zdaniem najszybszym kierowcą w stawce, ale to jeszcze nie oznacza wszystkiego. Z jego wypowiedzi wynika jednak, że tym razem nie popełnił rażącego błędu. Przy takiej widoczności, takich okropnych warunkach najechanie na kamień, który leży na drodze a nie w rowie, to jednak nie jest powód do takiego najazdu na JML-a. W takich warunkach nawet (prawie)bezbłędny Mr. Perfect wyleciał.

Sprawa Rally2 jest jaka jest, przy okazji Monte Carlo większość głosów opowiadała się chyba jednak za tym. Zawsze będzie to miało plusy i minusy. A fakt, że Loeb nie wróci już, a Latvala owszem, jest spowodowana zniszczeniami w samochodach.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rally de Portugal

Postprzez wrc1600 » piątek, 30 mar 2012, 20:13

Chcialbym zobaczyc miny i uslyszec argmenty tych którzy sa przeciwko Rally 2 i za dluzszymi i trudniejszymi rajdami. Po 6 odcinkach mamy 12 samochodów w rajdzie :) WRC to nie terenówki na Dakarze i trzeba to zrozumiec. Osobiscie wolabym powrót do Focusów i C4 a formule rajdów zostawil jaka jest ale z trzema petlami dziennie. Samochody które jezdza teraz nie nadaja sie na takie rajdy jak Todd i s-ka chce.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Rally de Portugal

Postprzez viper » piątek, 30 mar 2012, 20:17

Matthias Schmidt napisał(a):Może mam coś z adwokata :)
Nie, tak na serio to nie zamierzam bronić Latvali w sytuacjach oczywistych. Błąd to błąd, płakać sie chce widząc jego dyspozycję w tym sezonie. Jest moim zdaniem najszybszym kierowcą w stawce, ale to jeszcze nie oznacza wszystkiego. Z jego wypowiedzi wynika jednak, że tym razem nie popełnił rażącego błędu. Przy takiej widoczności, takich okropnych warunkach najechanie na kamień, który leży na drodze a nie w rowie, to jednak nie jest powód do takiego najazdu na JML-a. W takich warunkach nawet (prawie)bezbłędny Mr. Perfect wyleciał.

Sprawa Rally2 jest jaka jest, przy okazji Monte Carlo większość głosów opowiadała się chyba jednak za tym. Zawsze będzie to miało plusy i minusy. A fakt, że Loeb nie wróci już, a Latvala owszem, jest spowodowana zniszczeniami w samochodach.

Jasne przepisy są jakie są i trzeba to brać to pod uwagę. Jednym słowem kto akurat wypadł jak może być superraly to jego szczęście :) .
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rally de Portugal

Postprzez viper » piątek, 30 mar 2012, 20:25

wrc1600 napisał(a):Chcialbym zobaczyc miny i uslyszec argmenty tych którzy sa przeciwko Rally 2 i za dluzszymi i trudniejszymi rajdami. Po 6 odcinkach mamy 12 samochodów w rajdzie :) WRC to nie terenówki na Dakarze i trzeba to zrozumiec. Osobiscie wolabym powrót do Focusów i C4 a formule rajdów zostawil jaka jest ale z trzema petlami dziennie. Samochody które jezdza teraz nie nadaja sie na takie rajdy jak Todd i s-ka chce.

To zmienią samochody. Nie pierwszy i nie ostatni to chyba najmniejszy problem. Rajdy zrobiły sie sprinterskie to i takie samochody zrobili. Jak rajdy bedą długo dystansowe to zmienia i auta. Najważniejsze żeby były atrakcyjne medialnie i realnie. To, ze jest 12 samochodów to nie kwestia superraly tylko kosztów. Najlepszy przykład to RSMP , a tutaj te koszty w porównaniu do MS to pikus, wiec im wyżej tym trudniej z kasa.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rally de Portugal

Postprzez wanderer » piątek, 30 mar 2012, 20:57

Wilson w tej Portugalii to się jeszcze zapije :D, wszyscy w Fordzie mają pecha i jakby tego było mało, to syn mu się jeszcze po serwisie pałęta.
Obrazek
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Rally de Portugal

Postprzez Banan » piątek, 30 mar 2012, 20:59

12 samochodow przejechalo trzeci odcinek. Reszta zostala zablokowana i nie maja nadanego czasu do tej pory. Mysle, ze jutro powinno wystartowac ponad 40 zalog.
http://www.bielawadrift.pl Bielawa Drift TEAM "...jedna pasja, jeden team"
Avatar użytkownika
Banan
A8
 
Posty: 5632
Dołączył(a): wtorek, 9 gru 2003, 23:15
Lokalizacja: Bielawa

Re: Rally de Portugal

Postprzez makki » piątek, 30 mar 2012, 21:05

wrc1600 napisał(a):Chcialbym zobaczyc miny i uslyszec argmenty tych którzy sa przeciwko Rally 2 i za dluzszymi i trudniejszymi rajdami. Po 6 odcinkach mamy 12 samochodów w rajdzie :) WRC to nie terenówki na Dakarze i trzeba to zrozumiec. Osobiscie wolabym powrót do Focusów i C4 a formule rajdów zostawil jaka jest ale z trzema petlami dziennie. Samochody które jezdza teraz nie nadaja sie na takie rajdy jak Todd i s-ka chce.

A dlaczego zmieniać samochody ? Przecież obecne samochody są bezawaryjne. 15 lat temu każdy rajd miał 500 km oesowych
i jakoś dawali radę. Ten rajd jest ekstremalny - nieomal taki jak w 2001 r. Gdyby nie warunki to prawdopodobnie nie byłoby tylko
Loeba - wypadł na suchym
makki
N2
 
Posty: 161
Dołączył(a): czwartek, 8 mar 2012, 15:20

Re: Rally de Portugal

Postprzez wanderer » piątek, 30 mar 2012, 21:24

makki napisał(a):Ten rajd jest ekstremalny - nieomal taki jak w 2001 r.

Dziś samochody i opony są inne, a i kierowcy nie ci sami. Trudno porównywać warunki z 2001 i 2012 roku, ale czołówka z tamtych lat miała inne doświadczenie. Jeździła dłuższe, bardziej wyczerpujące rajdy jak Safari i raczej nie było takich ograniczeń co do testów. A dzisiaj np Loeb otwarcie mówi, że marzy mu się aby rajdy kończyły się w sobotę, bo w niedzielę chciałby już siedzieć w kapciach w domu.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Rally de Portugal

Postprzez makki » piątek, 30 mar 2012, 22:37

W tym roku warunki - sądząc z opisu są jeszcze gorsze niż w 2001 r. Wtedy anulowano drugie przejazdy, w błocie grzęzły samochody terenowe organizatorów. Przypomnę, że wygrał Makinen przed Sainzem-o ile dobrze pamiętam różnica wynosiła 8 sekund.
makki
N2
 
Posty: 161
Dołączył(a): czwartek, 8 mar 2012, 15:20

Re: Rally de Portugal

Postprzez wrc1600 » piątek, 30 mar 2012, 22:52

viper napisał(a):
wrc1600 napisał(a):Chcialbym zobaczyc miny i uslyszec argmenty tych którzy sa przeciwko Rally 2 i za dluzszymi i trudniejszymi rajdami. Po 6 odcinkach mamy 12 samochodów w rajdzie :) WRC to nie terenówki na Dakarze i trzeba to zrozumiec. Osobiscie wolabym powrót do Focusów i C4 a formule rajdów zostawil jaka jest ale z trzema petlami dziennie. Samochody które jezdza teraz nie nadaja sie na takie rajdy jak Todd i s-ka chce.

To zmienią samochody. Nie pierwszy i nie ostatni to chyba najmniejszy problem. Rajdy zrobiły sie sprinterskie to i takie samochody zrobili. Jak rajdy bedą długo dystansowe to zmienia i auta. Najważniejsze żeby były atrakcyjne medialnie i realnie. To, ze jest 12 samochodów to nie kwestia superraly tylko kosztów. Najlepszy przykład to RSMP , a tutaj te koszty w porównaniu do MS to pikus, wiec im wyżej tym trudniej z kasa.

Przypomne ci tylko ze cale zamieszanie ze zmiana samchodów spowodowane bylo wysokimi kosztami, sposobem na przyciagniecie producentów i marudzeniem prywaciarzy ze drogo, jesli powróca do wiekszych samochodów to wróca do punktu wyjsca, podobnie bedzie z dlugodystansowymi rajdami. Zaczelo to funkcjonowac, przybly 2 fabryki, nowi kierowcy a ktos juz próbuje "naprawiac" dobre dzialajaca maszyne. Po Meksyku Ostberg wyliczyl ze wydluzenie rajdu kosztowalo go 20000 euro.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Rally de Portugal

Postprzez wrc1600 » piątek, 30 mar 2012, 22:54

makki napisał(a):wrc1600 napisał(a):Chcialbym zobaczyc miny i uslyszec argmenty tych którzy sa przeciwko Rally 2 i za dluzszymi i trudniejszymi rajdami. Po 6 odcinkach mamy 12 samochodów w rajdzie :) WRC to nie terenówki na Dakarze i trzeba to zrozumiec. Osobiscie wolabym powrót do Focusów i C4 a formule rajdów zostawil jaka jest ale z trzema petlami dziennie. Samochody które jezdza teraz nie nadaja sie na takie rajdy jak Todd i s-ka chce.

A dlaczego zmieniać samochody ? Przecież obecne samochody są bezawaryjne. 15 lat temu każdy rajd miał 500 km oesowych
i jakoś dawali radę. Ten rajd jest ekstremalny - nieomal taki jak w 2001 r. Gdyby nie warunki to prawdopodobnie nie byłoby tylko
Loeba - wypadł na suchym

15 lat temu jezdzily duze potwory a nie samochodziki klasy compact, które projektowane sa na przeechane rajdu z kilkoma serwisami.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Rally de Portugal

Postprzez luks » piątek, 30 mar 2012, 23:15

no a jeszcze kiedyś to serwis był gdziebądź a opony wozili tirami :)

warunki ostre, oraz Tanak z podejściem 'jestem hardkorem'
http://www.youtube.com/watch?v=vutlFOSDz3o
gość ma jeszcze jakieś filmiki na kanale z tego rajdu
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Re: Rally de Portugal

Postprzez Glaniu » sobota, 31 mar 2012, 01:15

wrc1600 napisał(a):Przypomne ci tylko ze cale zamieszanie ze zmiana samchodów spowodowane bylo wysokimi kosztami.


to 1.6 to zadne redukcje. Jest i bedzie drogo i tyle.
Glaniu
N3
 
Posty: 211
Dołączył(a): niedziela, 10 sty 2010, 18:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

cron