przez żółtodziób » czwartek, 9 lut 2012, 01:27
No dokładnie jak napisał Karol. To jest zwykły deal, czysto formalny wybieg, gdyby przepisy nie wymagały utrzymywania fabrycznego zespołu do homologowania auta WRC to by żadnego zespołu nie było. Przepisy nie precyzują jak ma działać zespół fabryczny, precyzują za to,że trzeba jeździć cały rok we wszystkich rajdach. Być może od przyszłego roku będzie normalny zespół, ale ja w sumie nie jestem taki pewien. Po pierwsze dużo moze się wysypać w ciągu sezonu. Cały misterny plan jest oparty o mały zespół z prawie zbankrutowanego małego państwa i jego sponsorów. Nie zakładam, że skrewią, ale istnieje taka możliwość, takie rzeczy się zdarzały, zespolik czegoś tam dokładnie nie policzył lub miał nieplanowane wydatki no i okazało się, że siana nie styka na cały sezon. Drugie małe "ale" jest takie, że w sumie to nie wiemy ile w związku z tym siana będzie miał Prodrive na rozwój bryki. Wyglada na to,ze powinien mieć dość, w zawiązku z tym, że zdjęta została z nich konieczność wystawienia zespołu we wszystkich rajdach, ale tak naprawdę to kto to moze wiedzieć. Możliwe, że auto za rok nie będzie już tak dobre jak teraz i wtedy BMW będzie miało naprawdę spoko wymówkę, żeby skasować program. Co więcej, żeby wykazać się wynikami to Prodrive bedzie musiał tak czy owak wystawić Sordo, trudno będzie ocenić potencjał wozu po występach całej reszty użytkowników tego wynalazku. Jest lepiej niż było, pachniało przecież skasowaniem programu już w tym roku, ale czy to oznacza, że od 2013 będzie jeździł normalny zespół Mini to się jeszcze okaże. Chlapnęli coś o 2018 roku, ale nie powiedzieli że do tego czasu będzie działał fabryczny zespół tylko że conajmniej do tego czasu MINI będą mogły być używane w rajdach i to wielki powód do radości nie jest. Losy tego programu będą się ważyć cały bieżący sezon, a może i kilka następnych. BMW zagrało na zwłokę, widać,ze traktują ten program nieco poważniej niż wcześniej, ale wciąż nie padła żadna konretna deklaracja z ich strony.