żółtodziób napisał(a):nie wspominając już, że silnik MINI i Citroena jest taki sam tylko bazowo.
To są całkowicie różne silniki, nie mają ze sobą nic wspólnego... pisałem już to wcześniej...
Moderator: SebaSTI
żółtodziób napisał(a):nie wspominając już, że silnik MINI i Citroena jest taki sam tylko bazowo.
Pemo napisał(a):żółtodziób napisał(a):nie wspominając już, że silnik MINI i Citroena jest taki sam tylko bazowo.
To są całkowicie różne silniki, nie mają ze sobą nic wspólnego... pisałem już to wcześniej...
kmederski napisał(a):Akurat z Toba nie da sie polemizowac, bo wszystko wiesz lepiej.Jezeli chcesz podwazyc moje argumenty, to podaj dowody a nie Twoje przypuszczenia.
Co jest okreslane jako silnik ? Baza, a wlasciwie blok, reszta to peryferia. Na rajdzie mozesz wymienic wszystko z wyjatkiem bloku. Wymiana shortblocku jest traktowana jako wymiana silnika.
kmederski napisał(a):W radzie nadzorczej BMW jest na 20 czlonkow 10 przedstawicieli zalogi. I rada musi zaakceptowac strategiczne posuniecia zarzadu. Jezeli chcesz mi udowodnic nieprawde podaj mi odpowiednie cytaty ze statutu BMW.
kmederski napisał(a):Z gory zakladasz, ze wszystkie informacje w prasie sa klamliwe, malo tego zdajesz sie wiedziec z cala pewnoscia, na jakich zrodlach ja opieram swoja wiedze. Jedno z nich, mianowicie "Sprawozdanie finansowe BMW za rok 2010" zostalo przeze mnie wskazane. Czytac sie nie chcialo, czy znajomosci jezyka obcego zabraklo?
kmederski napisał(a):Piszesz :"Jeśli coś w Subaru stanowi problem to silnik. Boxer może i ładnie brzmi, ale ponoć nie pozwala wykręcić tyle mocy co rzędówka na tej samej zwężce". Jakos umknelo Twojej uwadze, ze FIA dopuszcz silniki 1.6 turbo RZEDOWE. Chyba powinienes jednak wiecej czytac, a nie upajac sie swoja osoba
kmederski napisał(a):Pemo - zgodnie z regulaminem FIA obydwa samochody ( Mini i Citroen) bazuja na samochodach seryjnych. Seria to jest wg definicji minimum 2500 sztuk.
Baza zatem jest auto produkowane dla zwyklego smiertelnika. W seryjnych Mini i Citroenach jest ten sam silnik Otto 1.6 turbo z bezposrednim wtryskiem produkowany dla BMW w Grazu.
Na potrzeby sportu kazdy z producententow rozwijal silnik bazowy( seryjny) - Citroen sobie, Mini sobie. Mini zostawilo blok i glowice, co zrobil z glowica Citroen tego nie wiem. I na tej bazie obydwie firmy rozwijaly jednostki napedowe na potrzeby sportu juz niezaleznie. Silnik rajdowy Mini jest, tak jak pisales, prawie identyczny ze stosowanym przez BMW w Tourenwagen. Rozni sie elektronika, ktora jest rowniez w przypadku rajdowki dopasowywana do poszczegolnych rajdow.
Tak ze jak widzisz sa to te same silniki(baza), ale nie takie same
żółtodziób napisał(a):Pemo napisał(a):żółtodziób napisał(a):nie wspominając już, że silnik MINI i Citroena jest taki sam tylko bazowo.
To są całkowicie różne silniki, nie mają ze sobą nic wspólnego... pisałem już to wcześniej...
To nie ja wymyśliłem, ze to są te same silniki tylko kmederski. Ja mu to wyciągnąłem w tej chwili. Dla mnie jest jasne, że te silniki mają tylko tę samą bazę.
. Nie wiem czemu, ale coś mi się pomerdało i zakodowałem, że wszystkie 3 silniki są bazowo takie same. Być moze dlatego, że taka sytuacja miała już miejsce, silniki Xsary WRC i Puga 307 miały ten sam blok, ale w sensie parametrów to były dwie zupełnie inne jednostki. W tej chwili sprawdziłem sam i przyznaję rację - one nie mają ze soba nic wspólnego i biję się w klatę - sam nawołuję, żeby wszystko dzielić przez 2, sprawdzać w conjamniej kilku źródłach, sprawdzać kto to potwierdza a kto zaprzecza a tym razem "kupiłem" pojedynczą informację, która tylko wydała mi się wiarygodna.Silnik w Mini WRC i BMW WTCC jest bazowo ten sam
Szczegoly umowy byly bardzo proste- Mini dostarcza silniki po preferencyjnej cenie( notabene w 99procentach identyczne z sinikami Citroena, jednostka opracowana wspolnie z PSA) a rozwojem samochodu i pozyskaniem sponsorow i finansowania calego przedsiewziecia zajmuje sie Prodrive.
Jarek55511 napisał(a):No i BMW chodziło o kase. Nie będą dokładać do Mini bo to oddzielna marka i niech sami się utrzymują w WRC. To co im to da że przeniosą się do Motorsport Italia? Aż tak źle było w prodrive?
żółtodziób napisał(a):Nie wiem co BMW chce na tym wygrać, możliwe,że teraz chcą po prostu najmniej przegrać.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość