Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Pemo » sobota, 4 lut 2012, 16:31

żółtodziób napisał(a):nie wspominając już, że silnik MINI i Citroena jest taki sam tylko bazowo.


To są całkowicie różne silniki, nie mają ze sobą nic wspólnego... pisałem już to wcześniej...
http://pemok.fotosik.pl/albumy/278144.html Citroën ZX 2.0 16V

Obrazek
Avatar użytkownika
Pemo
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lis 2011, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów


Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 4 lut 2012, 16:41

No i mamy Motorsport Italia... :(
Nie wiem czy firma, która tyle co obchodziła rok istnienia nadaje się do prowadzenia fabrycznego zespołu w MŚ. :?

Jest jednak w zdaniu cos takiego, że nie wiadomo czy to tymczasowe czy ostateczne. Może np będą się tym zajmować przez ten rok a od przyszłego będzie to w gestii BMW?
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez kmederski » sobota, 4 lut 2012, 20:27

Pemo - zgodnie z regulaminem FIA obydwa samochody ( Mini i Citroen) bazuja na samochodach seryjnych. Seria to jest wg definicji minimum 2500 sztuk.

Baza zatem jest auto produkowane dla zwyklego smiertelnika. W seryjnych Mini i Citroenach jest ten sam silnik Otto 1.6 turbo z bezposrednim wtryskiem produkowany dla BMW w Grazu.

Na potrzeby sportu kazdy z producententow rozwijal silnik bazowy( seryjny) - Citroen sobie, Mini sobie. Mini zostawilo blok i glowice, co zrobil z glowica Citroen tego nie wiem. I na tej bazie obydwie firmy rozwijaly jednostki napedowe na potrzeby sportu juz niezaleznie. Silnik rajdowy Mini jest, tak jak pisales, prawie identyczny ze stosowanym przez BMW w Tourenwagen. Rozni sie elektronika, ktora jest rowniez w przypadku rajdowki dopasowywana do poszczegolnych rajdow.

Tak ze jak widzisz sa to te same silniki(baza), ale nie takie same :wink:

Jaka droga kazdy z producentow doszedl do zwiekszenia mocy( ograniczonej 33mm zwezka) do ponad 300KM, to jest odrebna sprawa, z pojemnoscia nie mogli kombinowac, bo mieli 2 cm szescienne w zapasie do granicy 1600.
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 4 lut 2012, 21:13

Pemo napisał(a):
żółtodziób napisał(a):nie wspominając już, że silnik MINI i Citroena jest taki sam tylko bazowo.


To są całkowicie różne silniki, nie mają ze sobą nic wspólnego... pisałem już to wcześniej...


To nie ja wymyśliłem, ze to są te same silniki tylko kmederski. Ja mu to wyciągnąłem w tej chwili. Dla mnie jest jasne, że te silniki mają tylko tę samą bazę.

kmederski napisał(a):Akurat z Toba nie da sie polemizowac, bo wszystko wiesz lepiej.Jezeli chcesz podwazyc moje argumenty, to podaj dowody a nie Twoje przypuszczenia.


To z Tobą trudno polemizować, bo dla Ciebie wszystko jest proste i oczywiste. Nie wiem o co poszło i nie usiłuję tworzyć tutaj żadnych projekcji. Widzę tylko, że argumenty że to Richards sam chciał zapis w umowie,że zdobędzie kasę to jest jakiś ciężki absurd.

Co jest okreslane jako silnik ? Baza, a wlasciwie blok, reszta to peryferia. Na rajdzie mozesz wymienic wszystko z wyjatkiem bloku. Wymiana shortblocku jest traktowana jako wymiana silnika.


Dobrze ze siedzę, bo bym się mógł przewrócić z wrażenia. Naprawdę nie rozumiesz,że to właśnie to co nazywasz peryferiami stanowi o tym jak silnik będzie działał? Równie dobrze można powiedzieć, że silnik rajdowy to jest to samo co silnik cywilny, bo przecież blok jest ten sam a tylko "peryferia" są inne.

kmederski napisał(a):W radzie nadzorczej BMW jest na 20 czlonkow 10 przedstawicieli zalogi. I rada musi zaakceptowac strategiczne posuniecia zarzadu. Jezeli chcesz mi udowodnic nieprawde podaj mi odpowiednie cytaty ze statutu BMW.


Sam podaj. To ty stwierdziłeś,że takie rzeczy jak zagospodarowanie budżetu na promocję musi zaakceptować rada nadzorcza i to Ty powinieneś udowodnic że tak jest a nie ja że tak nie jest. Taka decyzja jak dofinansowanie Prodrive'u to nie jest żadna decyzja strateiczna dla tak dużego przesdiębiorstwa. Poza tym fakty mówią same za siebie, nagle się okazuje że BMW ma kasę na prowadzenie programu MINI, więc jakich jeszcze chcesz dowodów? Nawet jesli masz rację,że to wszystko musi "przyklepać" rada nadzorcza to jak się okazuje nie stanowi to przeszkody jak to sugerowałeś.

kmederski napisał(a):Z gory zakladasz, ze wszystkie informacje w prasie sa klamliwe, malo tego zdajesz sie wiedziec z cala pewnoscia, na jakich zrodlach ja opieram swoja wiedze. Jedno z nich, mianowicie "Sprawozdanie finansowe BMW za rok 2010" zostalo przeze mnie wskazane. Czytac sie nie chcialo, czy znajomosci jezyka obcego zabraklo?


A co ma sprawozdanie finansowe za 2010 rok do ich planów na 2011 i 2012 rok? A co do znajomości jezyka obcego to i tak jest ona u mnie lepsza niż u ciebie umiejętność analitycznego myślenia więc lepiej się nie licytuj na to kto co umie a kto czego nie.

kmederski napisał(a):Piszesz :"Jeśli coś w Subaru stanowi problem to silnik. Boxer może i ładnie brzmi, ale ponoć nie pozwala wykręcić tyle mocy co rzędówka na tej samej zwężce". Jakos umknelo Twojej uwadze, ze FIA dopuszcz silniki 1.6 turbo RZEDOWE. Chyba powinienes jednak wiecej czytac, a nie upajac sie swoja osoba


Trzeba więcej myśleć przy czytaniu a nie chłonąć wszystko bezkrytycznie jak leci to byś później nie pisał głupot, że blok silnika to właściwie silnik, a reszta to peryferia. Co do 1,6T to fakt, mogło mi umknąć, ale jakoś dotąd nie znalazłem nigdzie informacji,że nowe silniki muszą być koniecznie rzędowe. Muszą mieć bezpośredni wtrysk. Za to sporo czytając trafiłem na coś takiego:
http://rally-daddy.com/2011/12/02/subar ... re-in-wrc/
http://wvsubarus.forumotion.com/t662-su ... -16l-turbo
więc będę wdzięczny jak mnie oświecisz skąd wziąłeś to, że silnik wurca musi być rzędówką. Nie przeczę - mogło to mi faktycznie gdzieś umknąć, proponowałbym się jednak tego nie czepiać po tym jak Tobie umknął cały silnik oprócz bloku.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez kmederski » sobota, 4 lut 2012, 23:51

żółtodziób - ile razy mam powtarzac, ze akurat z Toba nie zamierzam sie wdawac w zadna polemike.

Wiesz, podoba mi sie Twoj nick
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 5 lut 2012, 03:11

kmederski - buahahaaa... Po pierwsze jakie powtarzać? Napisałeś tylko że "nie da się ze mną polemizować" a nie że nie zamierzasz tego robić, po czym wyjechałeś z całą serią mniej lub bardziej śmiesznych argumentów. Teraz nagle twierdzisz, że powtarzasz, że nie chcesz ze mną polemizować. Wiem, że masz poważne problemy z logiką, ale to już jakiś kompletny odlot, najpierw płaczesz, że ze mną sie nie da gadać, potem sam prowokujesz polemikę, a teraz nagle twierdzisz że nie zamierzasz tego robić. Nie wiem z czym masz problem, czy z rozumieniem swojego własnego języka (jeśli tak to nie śmiej się z tego,że nie znam wszystkich mozliwych jezyków obcych, bo to akurat nie świadczy o kompletnym niedouctwie) czy to są objawy po jakichś mocnych używkach. A może po prostu wymiękasz, bo jak przychodzi do szczegółów to się sypiesz? Raz już jak się zagalopowałeś z tym identycznym silnikiem w MINI i w Citroenie to też zwyczajnie raczyłeś nie odpowiedzieć na moje (i nie tylko zresztą) pytanie, odpowiedział wtedy kto inny pokazując, że chlapnąłeś co ci ślina na język przyniosła. Teraz z tą rzędówką chyba wykonałeś podobny numer. Mnie ten post zaintrygował i nawet zacząłem przeglądać załącznizk J. Może coś przeoczyłem, to w sumie gruby dokument, ale nic takiego o czym piszesz tam nie znalazłem. Póki co wyglada to tak, że przyłapany na fantazjowaniu odwracasz kota ogonem, że to niby ze mną nie da i nie zamierzasz ze mną polemizować. no i git jeśli o mnie chodzi, tylko bądź w tym postanowieniu konsekwentny.

Na koniec uwaga: licz się z tym,że ja też mogę zacząć robić sobie jaja z twojego nicka. To, że nie sprowadzam dyskusji do takiego poziomu to jeszcze nie oznacza, że nie potrafię się przejechać po kimś w ten sposób. Nie robię tego, bo już dawno przestało mnie to bawić i niczemu nie służy poza typowo polskim i bezinteresownym dowaleniem adwersarzowi, w mało skueczny sposób zresztą. Zamiast wkurzenia mnie pokazałeś sam swoją złość i frustrację - setnie się przy tym ubawiłem. Na dłuższą metę jednak nie będę nadstawiał drugiego policzka, za którymś razem jak wyjedziesz z czymś takim to ja też wyjadę i przestanie być przyjemnie. Póki co grzecznie sugeruję - nie rób tak więcej.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Pemo » niedziela, 5 lut 2012, 13:39

kmederski napisał(a):Pemo - zgodnie z regulaminem FIA obydwa samochody ( Mini i Citroen) bazuja na samochodach seryjnych. Seria to jest wg definicji minimum 2500 sztuk.

Baza zatem jest auto produkowane dla zwyklego smiertelnika. W seryjnych Mini i Citroenach jest ten sam silnik Otto 1.6 turbo z bezposrednim wtryskiem produkowany dla BMW w Grazu.

Na potrzeby sportu kazdy z producententow rozwijal silnik bazowy( seryjny) - Citroen sobie, Mini sobie. Mini zostawilo blok i glowice, co zrobil z glowica Citroen tego nie wiem. I na tej bazie obydwie firmy rozwijaly jednostki napedowe na potrzeby sportu juz niezaleznie. Silnik rajdowy Mini jest, tak jak pisales, prawie identyczny ze stosowanym przez BMW w Tourenwagen. Rozni sie elektronika, ktora jest rowniez w przypadku rajdowki dopasowywana do poszczegolnych rajdow.

Tak ze jak widzisz sa to te same silniki(baza), ale nie takie same :wink:


Zgodnie z regulaminem FIA silniki mogą być zbudowane w oparciu o seryjne jednostki, bądź zbudowane od zera. Tak jak pisałem wiele stron wcześniej, Citroën zbudował rajdowy silnik całkowicie od podstaw, a Ford i Mini korzystały z seryjnych jednostek. Wystarczy spojrzeć na średnicę i skok tłoka.

Także, silniki bazowo są całkowicie różne.

żółtodziób napisał(a):
Pemo napisał(a):
żółtodziób napisał(a):nie wspominając już, że silnik MINI i Citroena jest taki sam tylko bazowo.


To są całkowicie różne silniki, nie mają ze sobą nic wspólnego... pisałem już to wcześniej...


To nie ja wymyśliłem, ze to są te same silniki tylko kmederski. Ja mu to wyciągnąłem w tej chwili. Dla mnie jest jasne, że te silniki mają tylko tę samą bazę.


Baza jest inna.
http://pemok.fotosik.pl/albumy/278144.html Citroën ZX 2.0 16V

Obrazek
Avatar użytkownika
Pemo
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lis 2011, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 5 lut 2012, 14:23

Pemo - sprawdziłem własnie i masz rację. Róznica jest kolosalna, to nie są jakieś ułamki milimetra tylko silnik Cytryny jest podkwadratowy a Mini nadkwadratowy, całkowicie inna koncepcja. Przyznaję się, nie sprawdzałem tego wcześniej. Kiedy kmederski pisał o ty że to są takie same silniki to wyjaśniłeś sprawę i napisałeś coś takiego:
Silnik w Mini WRC i BMW WTCC jest bazowo ten sam
. Nie wiem czemu, ale coś mi się pomerdało i zakodowałem, że wszystkie 3 silniki są bazowo takie same. Być moze dlatego, że taka sytuacja miała już miejsce, silniki Xsary WRC i Puga 307 miały ten sam blok, ale w sensie parametrów to były dwie zupełnie inne jednostki. W tej chwili sprawdziłem sam i przyznaję rację - one nie mają ze soba nic wspólnego i biję się w klatę - sam nawołuję, żeby wszystko dzielić przez 2, sprawdzać w conjamniej kilku źródłach, sprawdzać kto to potwierdza a kto zaprzecza a tym razem "kupiłem" pojedynczą informację, która tylko wydała mi się wiarygodna.

kmederski - tak przy okazji sprzypominania sobie co pisał Pemo sprawdziłem też co ty dokładnie napisałeś

Szczegoly umowy byly bardzo proste- Mini dostarcza silniki po preferencyjnej cenie( notabene w 99procentach identyczne z sinikami Citroena, jednostka opracowana wspolnie z PSA) a rozwojem samochodu i pozyskaniem sponsorow i finansowania calego przedsiewziecia zajmuje sie Prodrive.


No i jest to zgoła odmienne od tego co twierdziłeś jeszcze przed chwilą, że taki sam jest blok, a wymianę bolu traktuje się jako wymianę silnika. Nawet zakładajac, że oba silniki są te same bazowo (a własnie przekonałem się, ze absolutnie nie są) to nie wiem skąd wziąłeś tekst, że silniki są w 99% indentyczne. Sam widzisz jakie niestworzone rzeczy rozpowszechniasz, a potem strzelasz fochy jak ktoś tego nie przyjmuje do wiadomości. Fakty kompletnie przeczą temu co napisałeś o silniku, fakty przeczą temu co napisałeś o RN w BMW, że nie chce dać kasy na MINI WRC i dlatego ich postawa względem Prodrive jest w pełni uzasadniona, fakty przeczą większości informacji jakie są publikowane na temat transferów, umówmiedzy koncernami a tunerami, a także między ośrodkami prowadzącymi rajdowe programy a kierowcami. To są rzeczy, które trzyma się w tajemnicy, czasem jakiemuś dziennikarzowi uda się wykorzystać jakiś przeciek, ale większość informacji to są tylko spekulacje. Szczególnie jak coś pisze podrzędny niemiecki portal i podaje, że Richards sam nalegał na to, żeby w umowie znalazł się niekorzystny dla niego zapis. W takie coś absolutnie nie można wierzyć dopóki nikt tego oficjalnie nie potwierdzi.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez kremer » niedziela, 5 lut 2012, 14:58

Czy jest mozliwosc zebyscie personalne uwagi i debaty robili na PW. W zasadzie wiekszosc postow nie dotyczy ŚWIATA WRC.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » poniedziałek, 6 lut 2012, 10:22

No i BMW chodziło o kase. Nie będą dokładać do Mini bo to oddzielna marka i niech sami się utrzymują w WRC. To co im to da że przeniosą się do Motorsport Italia? Aż tak źle było w prodrive?
A tak nawiasem Sainz w Azorach w Fabi S2000.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » poniedziałek, 6 lut 2012, 10:28

Jarek55511 napisał(a):No i BMW chodziło o kase. Nie będą dokładać do Mini bo to oddzielna marka i niech sami się utrzymują w WRC. To co im to da że przeniosą się do Motorsport Italia? Aż tak źle było w prodrive?

Włosi jadą za kasę kierowców ;) tylko dla marki to słaba promocja będzie
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 6 lut 2012, 11:44

Nie wiem co BMW chce na tym wygrać, możliwe,że teraz chcą po prostu najmniej przegrać. Najświeższa plota jest taka, że BMW nie podoba się bałagan w Prodrive, więc uregulował zobowiązania i zabrał zabawki. To jest jakiś kolejny odlot, bo wychodzi na to,że taniej nie będzie, za to będzie gorzej, a więc totalny strzał we własne kolano i uwierzę dopiero jak ktoś to oficjalnie potwierdzi. Co do Motorsport Italia to wygląda na to, że faktycznie chcą tam przenieść program, za dużo się o tym mówi i nie ma stanowczego dementi, ale jeśli chodzi o motywację to praynajmniej dla mnie pozostaje niejasna i niezrozumiała.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » poniedziałek, 6 lut 2012, 12:46

żółtodziób napisał(a):Nie wiem co BMW chce na tym wygrać, możliwe,że teraz chcą po prostu najmniej przegrać.

Pewnie to będzie ostatni sezon Mini w MŚ. Później BMW zamknie projekt.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » poniedziałek, 6 lut 2012, 13:42

Rajd zaczyna się w czwartek, a oni dalej nie wiedzą kto transmisje zrobi z rajdu.

Popelina jak hooy.
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 6 lut 2012, 14:48

No na razie wymyślili, że przyjeżdżajcie z kamerami i kręćcie co chcecie. FIA paskudnie to rozegrała, dużych firm które by się tym chętnie zajęły to pewnie nie brak, ale żadna nie wejdzie na poważnie na jedną czy dwie relacje, trzeba zapewnić kontrakt na kilka lat.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron