Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » piątek, 3 lut 2012, 12:58

Zmieniając temat.
Jak dobrze pójdzie to jeszcze w tym roku będą rywalizowały ze sobą 4 Teamy fabryczne. Kiedy to ostatni raz sie zdarzyło zeby było "aż" 4 producentów chyba w 2008 roku. Oby tylko Mini nie zwiało w przyszłym roku a zrobi sie całkiem ciekawie.
Co do samego Mini - lepiej czekać na oficjalne informacje bo jak zycie pokazało sprawy wyglądają zupełnie inczaej jak większość z nas myślała.
Wogóle z mistrzostwach świata jest ostatnio za dużo znaków zapytania, czyżby obecny wódz FIA nie do końca dbał o interesy WRC? jakoś za czasów Mosleya nie było takich jaj. Pozatym na długo przed wprowadzeniem "promotora WRC" czyli np w latach 90 startowało o wiele więcej ekip niż teraz i jakoś nikt nie narzekał na to że WRC nie mają promotora :!: Pamiętacie lata np 97-98? z Mistrzostw świata były relacje w Eurosporcie, dodatkowo każda telewizja mogła robić własne relacje, z Polski jechał pan Kwiatkowski z ekipą Motowiadomości i robili swoje relacje, jechał Zientarski i robili relacje do 4x4. A potem zadbano o "promocję" i skończyły się relacje. Były tylko jedne jedyne oficjalne wcale nie lepsze. Nikomu wczesniej jakos nie przeszkadzał brak promotora. Skoda, Hyundai, Peugoet czy Seat nawet poszły krok do przodu rezygnując z F2, zbudowali WRC. Po kilkunastu latach okazuje się że:
:arrow: bez "promotora" BMW nie chce się ścigać :!: :twisted:
:arrow: nie ma kto robić relacji telewizyjnych z WRC :!: w XXI wieku, w dobie internetu, wszechobecnych technologii jest problem z relacjami!

Nie dziwiłbym sie jeżeli takie rzeczy działy by się w IRC ale w WRC w serialu jednym z bodajże 5 na świecie gdzie zdobywa siętytułu Mistrza Świata takich rzeczy nie powinno wogóle być. FIA powinna sie mocno wziąśćza robote i nie utrudniać ciągle życia rajdom.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno


Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » piątek, 3 lut 2012, 13:49

Nie no, brak promotora to był tylko pretekst ze strony BMW. Prawdziwy powód to tarcia z Prodrivem,ale przecież nie podadzą oficjalnie,że się poprztykali jak dzieci i dlatego zamierzają skasować obiecujący projekt, tym bardziej nie powiedzą o co konkretnie poszło, czy Richards za dużo chciał, czy BMW nie chciało podrzutka. Moim zdaniem to drugie, bo jak się teraz nagle okazuje nawet samodzielne poprowadzenie programu WRC dla BMW to nie jest problem, znaczy się kasa jest, tylko chyba nie bardzo im pasi,że to nie oni zbudowali to Mini.

Co do FIA to za Mosleya też miodu nie było. Pewne rzeczy pozostały nieuregulowane, bo się nie skapowali,że moga się na tym nachapać, ale z F1 były przecież poważne jajca, kilka zespołów groziło rozłamem. dopóki FIA będzie przechowalnią średnio rozgarniętych motorsportowych emerytów to nie bedzie lepiej. To jest taki PZM tylko większy i jednak inteligentniejszy, ale absurdalne decyzje będa miały miejsce tak długo aż coś nie pęnie w tej oganizacji albo nie pęknie ona sama.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 3 lut 2012, 16:06

Jak dla mnie mimo wszystko Todt jest lepszym prezydentem FIA w kwestii WRC. Jakoś jego działanie bardziej widać niż u Mosleya. Ma całkiem ambitne plany, a nikt nie powiedział, że jest to utopia. FIA to jednak FIA, a polityka zawsze będzie polityką. Może być ktoś dobry, ale nigdy nad postawą polityków piać nie będziemy i taka sama jest sytuacja przy FIA.

Też sądzę, że brak promotora był tylko pretekstem, żeby jakoś wyszarpac się z współpracy z Prodrivem. Jakoś panom sie wspólnie źle pracuje, więc chyba nawet lepiej jeśli mają się rozejść, a BMW samo będzie prowadzić projekt. Jak zauważyłeś żółtodziób, dla BMW nie ma problemu w prowadzeniu projektu Mini, nie są tak głupi, że nie widzą jak dobre jest tak "młode" auto w WRC. Tylko Prodrive coś zawalił. Albo nie dogadali się z kasą, albo właśnie nie chcieli, żeby ktoś inny święcił sukcesy z Mini zamiast nich.

Co do większej ilości producentów to jest racja. Już dawno nie było ośmiu kierowców fabrycznych. W 2008 było Suzuki, ale i tak łapało tyły, a Ford, Citroen i Mini są konkurencyjne, o Volkswagena też specjalnie sie nie boje. W 2014 ma ponoć wejść Abarth(?) choć jakoś nie chce mi się wierzyć. Wycofali się z IRC, ERC, nawet Rossetti nie będzie już reprezentował Abartha. Ciężko mi uwierzyć, żeby teraz nagle mieli powrócić do WRC, choć byłoby nieźle. Chodziły też słuchy o Toyocie, ale niestety chyba obrali inny kierunek, bo poszli do Le Mans. Super byłoby znów zobaczyć Toyote w WRC. No i jak już tak sie rozmarzyłem, to świetny byłby też powrót Subaru ;)
No ale poczekamy do 2013 i zrobi się bardzo interesująco. Ford ma silny skład, zakładam, że z Pettera nie powinni zrezygnować. Citroen też, do Mini jak powróci Kris Meeke, to będą mieli eksperta od asfaltów (Sordo) i od szutrów (Meeke) i będą mogli robić dobre wyniki na obu nawierzchniach. No a Volkswagen ma Ogiera. Będzie sie działo.

Promotorem ma być obecnie FIA, szukają tylko kogoś, kto robiłby relacje. Taka była mowa jeszcze przed Monte Carlo. Chociaż teraz niby szukają nowego promotora, więc sam już nie wiem. Zawiłe sprawy rządzą obecnie światem WRC. Najlepiej żeby promocją zajęła się FIA lub Eurosport, który robiłby też relacje na wysokim poziomie, oprócz tego różne lokalne stacje także mogłyby jeździć na rajdy i robić relacje. To byłoby dobre rozwiązanie. Ale znowu ta sama gadka - poczekajmy na to co będzie.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » piątek, 3 lut 2012, 17:36

Matthias - Zakładam,że to nie Prodrive zawalił, tylko BMW nie było w smak,ze ktoś inny zajmuje się tym projektem. A nawet jeśli faktycznie Prodrive coś zawalił to znów nie był to powód lecz wymówka. BMW wszystko robi po swojemu. Nawet do GT wpakowali bez żenady zespół fabryczny i nie sprzedają swoich wozów klientom. W Sauberze tak samo wprowadzili swoje porządki od A do Z, a jak ich koncepcja nie wypaliła no to spoko, baw się Peter dalej sam. nikt tak przecież nie robi, jak Renault przejął Benettona a później Lotus przejmował Renault to nie stawiał wszystkiego na głowie, zostawiał ludzi którzy już byli wdrożeni w projekt, włącznie z kierownictwem. Stwarzano im tylko lepsze warunki pracy, co owocowało lepszymi efektami. Czasem oczywiście zdarza się, że sprowadza się do ekipy jakiegoś utalentowanego konstruktora i robi się go szefem, tak jak w Red Bullu, ale BMW w Sauberze zmieniło wszystko. Widać, że oni mają z tym jakiś cholerny problem, dlatego podejrzewam,że niezależność Prodrive'u może być im solą w oku. Z kasą to mogło być np. tak, że Richards zgłosił jakieś zapotrzebowanie, które dla BMW nie stanowiłoby problemu, ale xhciało to wykorzystać np do skrócenia Prodrive'owi smyczy. Jakieś udziały w Prodrive, jakieś coś, cholera wie. Nie przystał na to więc wojna. To są oczywiscie tylko moje insynuacje, nie twierdzę,ze tak było, chcę tylko pokazać, że sprawa mogła się rozwinąć w tak pokręconym kierunku,że nawet się nie domyślamy. Zwykła kłótnia o kasę,że ktoś miał coś załatwić ale się nie udało a ktoś inny podczuł się zrobiony w konia to moim zdaniem nie jest powód do aż takiej kosy. Tym bardziej że swoim nieobliczalnym zachowaniem BMW samo utrudniło Richardsowi, a wręcz uniemożliwiło zdobycie dużego sponsora. Pewnie się nie dowiemy o co tak detalicznie poszło. Dla mnie jednak niekonsekwencja, ciągłe zmiany stanowiska przez BMW świadczy o tym, że ani konieczność sypnięcia kasą, ani niejasna sytuacja promotora WRC to nie był prawdziwy powód tej całej afery.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » piątek, 3 lut 2012, 17:55

Pod rządami Toda szczura jest jeszcze gorzej
1. Długie no i nudne rajdy (przynajmniej MC narazie)
2. Brak SR/R2 (przynajmniej MC narazie)
3. Do ostatniej chwili nie wiadomo kto będzie robił transmisje, czy brak Splitów (znów przynajmniej MC narazie)
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » piątek, 3 lut 2012, 18:01

A to jest wina Todta, że tyle OSów ACM zrobiło w 5 dni :?: Jak robili IRCa wiele lepiej nie było.
Brak SR/R2 mogę się zgodzić, ale to też nie jest jego wymysł.
Plajta NOS też nie wiem ile ma wspólnego z nim. Pewnie tyle samo co mrozy u Nas z wyżem Afrykańskim.
W miesiąc czy nawet to ciężko zorganizować coś na poważną skalę i z długim terminem ważności. Szczególnie w takich czasach.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 3 lut 2012, 18:54

marrcus - ale co to wszystko ma wspólnego z Todtem? Powiedz mi.

Monte Carlo było długie, rozkład oesów był bez sensu, ale czy to Todt kazał im tak zrobić? To, że było nudno to tym bardziej nie jego wina :lol:
Brak Rally2? OK, ale to jest wybór organizatorów, więc nikt im nie każe usuwać R2. Mają jedynie taką możliwość, z której akurat ACM skorzystał.
Tak samo i promotor nie zależy od Todta. Wiec nie trafiłeś.

żółtodziób - masz rację, sprawa Prodrivu i BMW jest straasznie zawiła i nawet nie możemy liczyć na to, że dowiemy się o co poszło :shock:
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » piątek, 3 lut 2012, 20:14

1. Ale długi format on lobbuje, wcześniej był odgórnie ustalony format (a przynajmniej; zdaje mi sie).
2. SR/R2 pozwala decydować organizatora a jego marzeniem jest osunąć.
3. NOS już może lepiej jakby został bo nic nie lepiej jest. Wszystko na ostatnią chwilę, tera nawet Eurosportem nie mogą się dogadać.


Może mu dopisuje przez to że mnie drażni :twisted:
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » piątek, 3 lut 2012, 20:19

Sylwek_GSi napisał(a):Zmieniając temat.
Jak dobrze pójdzie to jeszcze w tym roku będą rywalizowały ze sobą 4 Teamy fabryczne. Kiedy to ostatni raz sie zdarzyło zeby było "aż" 4 producentów chyba w 2008 roku. Oby tylko Mini nie zwiało w przyszłym roku a zrobi sie całkiem ciekawie.
Co do samego Mini - lepiej czekać na oficjalne informacje bo jak zycie pokazało sprawy wyglądają zupełnie inczaej jak większość z nas myślała.
Wogóle z mistrzostwach świata jest ostatnio za dużo znaków zapytania, czyżby obecny wódz FIA nie do końca dbał o interesy WRC? jakoś za czasów Mosleya nie było takich jaj. Pozatym na długo przed wprowadzeniem "promotora WRC" czyli np w latach 90 startowało o wiele więcej ekip niż teraz i jakoś nikt nie narzekał na to że WRC nie mają promotora :!: Pamiętacie lata np 97-98? z Mistrzostw świata były relacje w Eurosporcie, dodatkowo każda telewizja mogła robić własne relacje, z Polski jechał pan Kwiatkowski z ekipą Motowiadomości i robili swoje relacje, jechał Zientarski i robili relacje do 4x4. A potem zadbano o "promocję" i skończyły się relacje. Były tylko jedne jedyne oficjalne wcale nie lepsze. Nikomu wczesniej jakos nie przeszkadzał brak promotora. Skoda, Hyundai, Peugoet czy Seat nawet poszły krok do przodu rezygnując z F2, zbudowali WRC. Po kilkunastu latach okazuje się że:
:arrow: bez "promotora" BMW nie chce się ścigać :!: :twisted:
:arrow: nie ma kto robić relacji telewizyjnych z WRC :!: w XXI wieku, w dobie internetu, wszechobecnych technologii jest problem z relacjami!

Nie dziwiłbym sie jeżeli takie rzeczy działy by się w IRC ale w WRC w serialu jednym z bodajże 5 na świecie gdzie zdobywa siętytułu Mistrza Świata takich rzeczy nie powinno wogóle być. FIA powinna sie mocno wziąśćza robote i nie utrudniać ciągle życia rajdom.

Z tymi relacjami to się zgadzam z Tobą. To popsuło wszystko i lokalne tv już nie wrócą bez interesownie. W polsce było podobnie. Nie wiem czemu producenci niechcą się pchać w rajdy tak jak w latach 80tych, 90tych i początki XXI wieku. Od kiedy zakazano reklamy wyrobów tytoniowych ten sport szedł na dno. Ale w WRC było tylko Marlboro i 555 więc nie wiem gdzie reszta? Wycofała się bo wiedziała że będzie kryzys? Czy może przez Super Seba i Super Citroena? Z którymi i tak nie dało się konkurować?
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 3 lut 2012, 20:28

No ale promotora nie będzie :roll:
A przyszłość Mini dopiero w poniedziałek. BMW jednak chyba zerwało umowę z Prodrive, zobaczymy co dalej.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » piątek, 3 lut 2012, 21:15

Matthias Schmidt napisał(a):No ale promotora nie będzie :roll:
A przyszłość Mini dopiero w poniedziałek. BMW jednak chyba zerwało umowę z Prodrive, zobaczymy co dalej.


Jest pewien plus całego tego zamieszania - dowiemy się w zasadzie dobitnie co "straciliśmy" tracąc promotora. Wg mnie będzie to niezauważalna "strata", która może akurat wnieść więcej korzyści. Promotor wg mnie niewiele promował a w niektórych aspektach nieco ograniczał cały ten cyrk. Pewnie bedzie lepiej bo dużo gorzej chyba być nie może :wink:

A romans BMW z Prodrive jest równie pokręcony jak "Moda na Sukces". Więcej sie o nich mowi jak o Fordzie i Citroenie razem wziętych, szkoda że nie o sporcie a o przepychankach tylko słyszymy.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 3 lut 2012, 21:22

Co do promotora masz racje. Byleby tylko znalazly sie stacje ktore beda robic dobre relacje i bedzie gut
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » piątek, 3 lut 2012, 22:23

Wątpię żeby lokalne tv się wzięły bezinteresownie w relacje z WRC. Ale może...
A z Mini to nie jest takie różowe. Jak to BMW sobie wyobraża że zabierze auta itp.z prodrive i tyle? Wątpię żeby prodrive im dał na tacy gotowy samochód. Ja mam nadzieję że plotki o powrocie Peugeota się spełnią. Bo o Abarthcie można zapomnieć. Zamknęli projekt z rajdami jak narazie. Prędzej Proton wejdzie z WRC.
Edit myślę że jednak relacje będą na Eurosport ale bez jakiejś umowy żeby nikt nie musiał być karany za zwolnienia w NOS.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » piątek, 3 lut 2012, 22:49

Coś jak w połowie lat 90tych. Piękne czasy.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 3 lut 2012, 22:59

Mini może zostać, chociaż nie wiemy co postanowiło BMW. Może i tak założyli, że odchodzą.
Abarth odpada, Proton i tak nic by nie osiągnął. A Pug jak wejdzie, to odejdzie Citroen. Co jest nieprawdopodobne, więc Peugeot też nie wejdzie. The End.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron