Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Sebekrally » środa, 18 sty 2012, 18:30

viper napisał(a):
żółtodziób napisał(a):
Jarek55511 napisał(a):Ale o co się kłócić? Wystarczy pojechać na pierwszy dzień i na pierwszy oes najlepiej zaraz za startem (bo ktoś może odpaść zaraz za startem np. Kuzaj Polski 03)i mamy komplet. Jak jedziemy na rundę WRC to ogromne koszty więc jak jechać to na 3dni od początku do końca być tam. Jak mówimy o zagranicznej rundzie. Viper i tu masz rację jak prawdziwy fan będzie chciał dojść do swego ulubieńca to dojdzie. Ja tak miałem z Tommi Makinenem i jakie zdziwienie miałem jak przyjechał do Kotliny Kłodzkiej na testy Kajta :wink:


Coś jak za komuny - jak prawdziwy miłosnik kawy chciał ją zdobyć to ją zdobył. Można było nawet sobie kupić w miarę normalne auto jak się człowiek dobrze zakręcił, ale to nie obala faktu, że większość jeździła trabantami i syrenami, a i to tylko jak się udało zdobyć paliwo, bo jak nie to nie było innej opcji jak napakowany na full Ikarus. Jak ten sport ma być atrakcyjny dla kibiców to nie może być tak, że muszą ganiać za swoimi idolami, żeby ich zobaczyć i zdecydowana większość tego robić nie będzie. Co najwyżej jak się rozczaruje to więcej oglądać rajdu WRC nie pojedzie. Gdyby ten sport miał się opierać wyłącznie na "prawdziwych fanach" to by dawno upadł. To jest własnie typowo polskie podejście, że albo trzeba coś traktować śmiertelnie poważnie albo się jest niegodny,mnie jest się prawdziwym kibicem. Nigdzie na świecie tak nie ma, ludzie idą na koncert lub jakieś wydarzenie sportowe po to, żeby miło spędzić czas. Płacą i wymagają dobrego widowiska a nie ganiania w poszukiwaniu atrakcji. Dlatego w obecnej sytuacji SR jest potrzebny. Mniej istotne
jest czy wypacza wynik. Ważne, że ratuje widowisko. Zresztą wynik wypacza nawet system punktowy, czy ktoś wygra o
sekundę czy o 2 minuty to dostaje tyle samo punktów. Jakoś nikt nie postuluje, żeby zmienić system punktowy na taki który będzie uwzględniał wypracowaną przewagę. Najistotniejsze jest,że zasady są równe dla wszystkich. Dopóki jest
tak,ze każdemu przytrafi się dzwon lub awaria to prędzej czy później z tego skorzysta. Poza tym w przypadku dwóch porównywalnie szybkich kierowców wysokość kary w przypadku SR praktycznie wyklucza możliwość nawiązania walki z tym co jeszcze nie wydzwonił. Pozostawia tylko szansę na punkty, ale musi tak być, bo gdyby nie pozostawiał to by nikt by nie
skorzystał z możliwości kontynuowania jazdy.

Widzisz dla ciebie wynik nie ma znaczenia, a dla mnie ma, bo w każdym sporcie powinno być fair. We wszystkich
dyscyplinach czasami odpadają gwiazdy i co nikt tragedii z tego nie robi taki jest sport, ale dzięki temu może ktoś inny zabłysnąć ,bo taka jest kolej rzeczy. Wszyscy chodza i narzekaja , ze nowych zawodnikow nie ma, ale jak maja byc skoro caly czas sa w cieniu. Superraly jest dla napalaczy i mistrzow jednego os. zobacz co znowu zrobił Latwala w obecnym MC i dla takich jest superraly. Dobry zawodnik nie potrzebuje superraly bo najlepsi są na mecie o własnych
siłach. Przy superraly zasady nie są właśnie równe, bo faworyzuje tych co nie kończą rajdów, bo nawet na osiągnięcie mety trzeba sobie zasłużyć.

Właśnie twoje ostatnie zdanie jest bez sensu, bo właśnie nie musi tak być, ze musisz być na mecie, masz na to cały rajd , żeby zrobić to mądrze szybko i z głowa, a jak tak nie jest to nie zaslugujesz na kontynuowanie imprezy, bo na to zasługi je ten co jedzie

Święte słowa
Sebekrally
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia


Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » środa, 18 sty 2012, 19:38

Skropie je życiodajnym płynem
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez okun911 » środa, 18 sty 2012, 19:42

viper napisał(a):Superraly jest dla napalaczy i mistrzow jednego os. zobacz co znowu zrobił Latwala w obecnym MC i dla takich jest superraly. Dobry zawodnik nie potrzebuje superraly bo najlepsi są na mecie o własnych
siłach. Przy superraly zasady nie są właśnie równe, bo faworyzuje tych co nie kończą rajdów, bo nawet na osiągnięcie mety trzeba sobie zasłużyć.


Z tego wynika że królem "napalaczy i mistrzow jednego os" jest nie kto inny jak sam Sebastian Loeb bo to on zyskał najwięcej na wprowadzeniu superally, a mianowicie tytuł Mistrza Świata w 2009 roku, gdyby nie ten śmieszny system mistrzem zostałby Hirvonen. Powinni wziąć przykład z Polski i wprowadzić dodatkowe punkty za poszczególne etapy, tylko że wtedy dla niektórych to by już była wyższa matematyka z dodawaniem :)
Avatar użytkownika
okun911
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): wtorek, 13 kwi 2010, 21:56
Lokalizacja: Iława

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 18 sty 2012, 19:50

Na rallyreportwrc.com na fb są zdjęcia nowej Imprezy R4 w sedanie. :wink:
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez viper » środa, 18 sty 2012, 21:00

okun911 napisał(a):
viper napisał(a):Superraly jest dla napalaczy i mistrzow jednego os. zobacz co znowu zrobił Latwala w obecnym MC i dla takich jest superraly. Dobry zawodnik nie potrzebuje superraly bo najlepsi są na mecie o własnych
siłach. Przy superraly zasady nie są właśnie równe, bo faworyzuje tych co nie kończą rajdów, bo nawet na osiągnięcie mety trzeba sobie zasłużyć.


Z tego wynika że królem "napalaczy i mistrzow jednego os" jest nie kto inny jak sam Sebastian Loeb bo to on zyskał najwięcej na wprowadzeniu superally, a mianowicie tytuł Mistrza Świata w 2009 roku, gdyby nie ten śmieszny system mistrzem zostałby Hirvonen. Powinni wziąć przykład z Polski i wprowadzić dodatkowe punkty za poszczególne etapy, tylko że wtedy dla niektórych to by już była wyższa matematyka z dodawaniem :)

Lapiesz mnie za słowa. To powiem inaczej. Policz sobie ile superally w ciagu kilku ostatnich kilku lat brał loeb, a ile pozostali konkurenci to wtedy będziesz wiedział dlaczego miał 8 tyt. MS. Po za tym myśle ze wielokrotnie loeb udowodnił, ze i bez systemu superraly by wygrał, chociażby w popszednich 7 latach. Myśle, ze błędy loeba to jedno, a to, ze inni nie potrafili tego wykorzystać to drugie, ale sam widzisz w takim razie jaki miarodajny to system, bo tu były głosy ze superraly nic nie wnosi i nie ma znaczenia to teraz sie okazuje ze jednak ma.
Tzn. Ze hirwonen w tym roku nie brał ani razu superrally?
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » środa, 18 sty 2012, 21:20

viper napisał(a):Tzn. Ze hirwonen w tym roku nie brał ani razu superrally?


No w tym nie miał jeszcze takiej możliwości :D
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez viper » środa, 18 sty 2012, 21:43

speedyzxz napisał(a):
viper napisał(a):Tzn. Ze hirwonen w tym roku nie brał ani razu superrally?

No w tym nie miał jeszcze takiej możliwości :D

Dzieki za odpowiedz.
No to ten superrally jest tym bardziej nie powiem do czego, a swoją droga to trzeba mieć niezlego fuksa, zeby tak trafić jak loeb trafił. No, ale podobno szczęście sprzyja lepszym :D .
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Świat WRC

Postprzez okun911 » środa, 18 sty 2012, 22:08

viper napisał(a):
okun911 napisał(a):
viper napisał(a):Superraly jest dla napalaczy i mistrzow jednego os. zobacz co znowu zrobił Latwala w obecnym MC i dla takich jest superraly. Dobry zawodnik nie potrzebuje superraly bo najlepsi są na mecie o własnych
siłach. Przy superraly zasady nie są właśnie równe, bo faworyzuje tych co nie kończą rajdów, bo nawet na osiągnięcie mety trzeba sobie zasłużyć.


Z tego wynika że królem "napalaczy i mistrzow jednego os" jest nie kto inny jak sam Sebastian Loeb bo to on zyskał najwięcej na wprowadzeniu superally, a mianowicie tytuł Mistrza Świata w 2009 roku, gdyby nie ten śmieszny system mistrzem zostałby Hirvonen. Powinni wziąć przykład z Polski i wprowadzić dodatkowe punkty za poszczególne etapy, tylko że wtedy dla niektórych to by już była wyższa matematyka z dodawaniem :)

Lapiesz mnie za słowa. To powiem inaczej. Policz sobie ile superally w ciagu kilku ostatnich kilku lat brał loeb, a ile pozostali konkurenci to wtedy będziesz wiedział dlaczego miał 8 tyt. MS. Po za tym myśle ze wielokrotnie loeb udowodnił, ze i bez systemu superraly by wygrał, chociażby w popszednich 7 latach. Myśle, ze błędy loeba to jedno, a to, ze inni nie potrafili tego wykorzystać to drugie, ale sam widzisz w takim razie jaki miarodajny to system, bo tu były głosy ze superraly nic nie wnosi i nie ma znaczenia to teraz sie okazuje ze jednak ma.
Tzn. Ze hirwonen w tym roku nie brał ani razu superrally?


NIe chodzi ile kto razy korzystał z Superally, ale ile na tym zyskał, ktoś tam złapał kilka punktów które nic mu może nie dały w generalce, a akurat w przypadku Loeba 2 punkty z Rajdu Polski 2009, zaważyły na tym kto został Mistrzem Świata. Hirvonen w tamtym sezonie akurat nie miał okazji korzystać z superally. No i mamy mega przykład jak superally może wypaczyć wyniki, bez tego nie było by 8 tytułów z rzędu Loeba, tylko 7 z małą przerwą, no i Hirvonen miał by swój upragniony tytuł na który już chyba nie ma szans w przyszłości.
Avatar użytkownika
okun911
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): wtorek, 13 kwi 2010, 21:56
Lokalizacja: Iława

Re: Świat WRC

Postprzez viper » środa, 18 sty 2012, 22:19

Wszystko w tym temacie. Mówiłem, ze z superrally można wejść do pierwszej 10 i to ma znaczenie. Dzięki kolego za konkret, bo ja nie śledzę tak dokładnie wyników. W MP nie jeden mógłby np. Przez to wylądować w telewizji, ale topowe auto ma możliwość jeszcze wyprzedzania ,bo jest szybsze, a u nas jest mało takich samochodów. Myśle, ze teraz są konkretne przykłady na niekorzysc superrally ,a reszta zależy od indywidualnych przemyśleń.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » środa, 18 sty 2012, 23:47

To dobrze że można dobrać się do punktów 5-10 miejsce (a nawet i 2 miejsce) przynajmniej jest jakaś gonitwa walka, a jak ktoś zapirza to prędzej powinien punkty zgarnąć niż taki co opon nie zużywa...
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 18 sty 2012, 23:55

viper napisał(a):
Widzisz dla ciebie wynik nie ma znaczenia, a dla mnie ma, bo w każdym sporcie powinno być fair. We wszystkich
dyscyplinach czasami odpadają gwiazdy i co nikt tragedii z tego nie robi taki jest sport, ale dzięki temu może ktoś inny zabłysnąć ,bo taka jest kolej rzeczy.


1. Nigdzie nie napisałem, że wynik nie ma dla mnie znaczenia, więc bez insynuacji proszę.
2. Rajdy to nie jest dyscyplina taka jak wszystkie. Pisałem już, że jest raptem paru kolesi którzy stanowią dla siebie konkurencję. Ponieważ jest ich mało trzeba zadbać, żeby łatwo nie odpadali.
3. jakoś niewielu zabłysnęło przez ostatnie 10 lat. Zdecydowanie więcej gwiazd zgasło.
4. Fair będziesz miał w życiu przyszłym, o ile trafisz do góry a nie na dół. W tym życiu to musi wystarczyć jak zasady są jednakowe dla wszystkich. Poza tym jakiekolwiek by nie były to sprawiedliwości nigdy nie ma.

viper napisał(a):Superraly jest dla napalaczy i mistrzow jednego os. zobacz co znowu zrobił Latwala w obecnym MC i dla takich jest superraly. Dobry zawodnik nie potrzebuje superraly bo najlepsi są na mecie o własnych
siłach. Przy superraly zasady nie są właśnie równe, bo faworyzuje tych co nie kończą rajdów, bo nawet na osiągnięcie mety trzeba sobie zasłużyć.


Idealista... świat nie jest taki czarno biały jak to chcesz widzieć i jak to przedstawiasz.

1. SR nie faworyzuje tych co nie kończą rajdów. Daje im pewne fory, ale takie, które raptem pozwalają im jechać dalej i w najlepszym razie zdobyć jakieś kilka biednych punktów. jesli ktoś może realnia na tym skorzystac to taki Loeb jak ktoś własnie wczesniej zauważył i co skontrowałeś że złapał Cię za słówka. Nie złapał za słówka tylko znalazł lukę w rozumowaniu. Nie jesteś w stanie NIC wywalczyć ani w pojedynczym rajdzie ani tym bardziej w całych mistrzostwach. Nawet Loeb na pamiętnym Polaku wygrał mistrzostwa o dwa punkty, które to zarobił tyleż dzięki SR co team orders i Latvali który dał ciała niemiłosiernie, ale gdyby nie był mocny przez cały sezon tylko dzwonił i woził się w ramach SR to by niczego nie wywalczył. Ale i tak jak sam żeś już przyznał odbijając piłeczkę - inni też brali SR, nawet częściej, tyle, że nawet z SR nie uzbierali wystarczająco dużo punktów.

2. Oczywiscie, że najlepsi są na mecie o własnych siłach i nie potrzebują SR. Szkoda tylko,że nie dostrzegasz, że sam sobie zaprzeczasz. Skoro najlepszy jest na mecie o własnych siłach i skoro SR nie daje możliwości zdobycia choćby połowy punktów zwycięzcy to co Ci tak ten SR tak przeszkadza?
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Piotrek_WRC » czwartek, 19 sty 2012, 00:08

A co byście powiedzieli na SR tylko i wyłącznie w wyniku awarii samochodu, natomiast w przypadku dzwona DNF do końca ?
Avatar użytkownika
Piotrek_WRC
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 19 cze 2006, 20:46
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » czwartek, 19 sty 2012, 01:21

Rajdy to sport zespołowy. Samochód to efekt przcy zespołu, kierowca to członek zespołu. Zespół jest tak silny jak jego najsłabsze ogniwo. Niezależnie czy coś się dzieje z winy samochodu czy kierowcy wymiar kary powinien być moim zdaniem taki sam. Zróżnicować podejście można w przypadku jakichś lokalnych mistrzostw, gdzie w większości startują zespoły prywatne, które nie budują same swoich wozów i niespecjalnie mają wpływ na ich awaryjność.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » czwartek, 19 sty 2012, 11:42

I Citroen zostaje nawet po odejściu Super Seba. To ciekawie gdzie pójdzie Peugeot z wyścigów długodystansowych do WRC czy gdzieś indziej?
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez viper » czwartek, 19 sty 2012, 14:09

żółtodziób napisał(a):


1. Nigdzie nie napisałem, że wynik nie ma dla mnie znaczenia, więc bez insynuacji proszę.
2. Rajdy to nie jest dyscyplina taka jak wszystkie. Pisałem już, że jest raptem paru kolesi którzy stanowią dla siebie konkurencję. Ponieważ jest ich mało trzeba zadbać, żeby łatwo nie odpadali.
3. jakoś niewielu zabłysnęło przez ostatnie 10 lat. Zdecydowanie więcej gwiazd zgasło.
4. Fair będziesz miał w życiu przyszłym, o ile trafisz do góry a nie na dół. W tym życiu to musi wystarczyć jak zasady są jednakowe dla wszystkich. Poza tym jakiekolwiek by nie były to sprawiedliwości nigdy nie będzie.

Idealista... świat nie jest taki czarno biały jak to chcesz widzieć i jak to przedstawiasz.

1. SR nie faworyzuje tych co nie kończą rajdów. Daje im pewne fory, ale takie, które raptem pozwalają im jechać dalej i w najlepszym razie zdobyć jakieś kilka biednych punktów. jesli ktoś może realnia na tym skorzystac to taki Loeb
własnie wczesniej zauważył i co skontrowałeś że złapał Cię za słówka. Nie złapał za słówka tylko znalazł lukę w
rozumowaniu. Nie jesteś w stanie NIC wywalczyć ani w pojedynczym rajdzie ani tym bardziej w całych mistrzostwach. Nawet Loeb na pamiętnym Polaku wygrał mistrzostwa o dwa punkty, które to zarobił tyleż dzięki SR co team orders i Latvali który dał ciała niemiłosiernie, ale gdyby nie był mocny przez cały sezon tylko dzwonił i woził się w ramach SR to by niczego nie wywalczył. Ale i tak jak sam żeś już przyznał odbijając piłeczkę - inni też brali SR, nawet częściej, tyle, że nawet z SR nie uzbierali wystarczająco dużo punktów.

2. Oczywiscie, że najlepsi są na mecie o własnych siłach i nie potrzebują SR. Szkoda tylko,że nie dostrzegasz, że sam sobie zaprzeczasz. Skoro najlepszy jest na mecie o własnych siłach i skoro SR nie daje możliwości zdobycia choćby połowy

punktów zwycięzcy to co Ci tak ten SR tak przeszkadza?

Rajdy to sport taki jak każdy inny tzn sukces zależy od kilku czynników. Nie można być na mecie nie będąc na niej fizycznie, bo to chore i sztuczne. Dla każdego fana jego sport jest inny, ale kwintesencja każdego sportu powinno być dążenie do mety.
Natomiast to , ze nie ma zawodników ,którzy mogą sie wbić to kwestia chorego już systemu takiego, ze np. Senna żeby wejść do F1 wnosi 14 mln euro Pitrov itd. i tak jest, ze to jest sport dzisiaj dla bogatych, a nie dla najlepszych, bo odsetek szybkich kierowców jest nie duży, a szybkich i bogatych to igłą w stogu siana. Potem wielu kibiców mówi. My nie chcemy oglądać wozidupow, ale sami im to umozliwiamy. Idealnie nie będzie, ale dazmy do tego, żeby na trasie zostawali najlepsi, a nie tacy którym trzeba pogac sztucznie.

Teraz to pojechales do 1.
Nie faworyzuje tylko daje fory :D, bez komentarza, bo dla mni jedno oznacza drugie. To nie jest luka w rozumowaniu tylko w przepisach, bo jeżeli jeden na tym może skorzystać, a drugiemu to przeszkadza w osiągnięciu sukcesu na ktory nie ma wpływu to znaczy ,ze jest do kitu i tak nie powinno być. Tu nie trzeba być idealista, żeby to zrozumieć i w takiej
sytuacji jestem za hirwonenem, ze to on powinien mieć mistrza. Równie dobrze te dwa punkty loab mógł zdoby, bo przed nim dwóch zawodników tak rozpizylo auto , ze nie mogło wrócić do rywalizacji. Czyli teoretycznie nawet nie potrzeba sie z nikim ścigać.
Do 2
Przeszkadza mi , bo ma wpływ na klasyfikacje rajdu, a tak nie powinno być i nie ma znaczenia ile masz do zdobycia, bo leab na polskim zdobył 2 a na innym rajdzie mógł zdobyć 5 bo przy identycznej klasyfikacji 3 w trakcie rajdu odpadnie.
Jak czolowy skoczek skacze i mu wiatr zawisną, to go nie wpychaja na sile na belke żeby mógł poprawić skok, bo właśnie
to w sporcie jest najlepsze , ze nie da sie go przewidzieć i nie ważne , ze to były mistrz, czy przyszły mistrz.
Jestem realista i łez lubię oglądać najlepszych, ale nie kosztem zielonego stolika i jestem gotów z oglądania gwiazdy zrezygnować jeżeli popełni błąd, a nie na sile wrzucać ja w wyniki.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości