Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 17 wrz 2011, 09:54

Oj tak, Volkswagen Polo R WRC jest przepiękne ;)
Już uwielbiam ten samochód i zespół. Byleby tylko Polo było tak samo dobre, jak wygląda. No i żeby miało dobrych kierowców. W tym momencie typuję Pettera Solberga, Mikko Hirvonena i Juho Hanninena.


Ciekaw jestem jak zakończy się sprawa z Fordem. Czy zostaną w WRC, czy nie. Na szczęście niedawno pojawiły się sygnały, że Błękitny Owal przedłuży kontrakt z M - Sportem. I oby się sprawdziło. Ale jak myślicie - kto pojedzie obok Latvali? Coraz więcej głosów twierdzi, że Hirvo zakończy współpracę z Fordem. Ale czy to jego decyzja (woli poszukać może lepszego zespołu), czy Ford ma kogoś, kogo uważa za bardziej wartościowego (Ogier? Tanak?). Jak sądzicie? Ale przeczytałem gdzieś absurdalną wiadomość, że M - Sport będzie mógł wystawić dla Mikko Fiestę WRC od Stobarta. Jeżeli tak, oznacza to wielką głupotę Wilsona. To tylko plotki, więc podchodzę do tego jednak z dystansem. Więc jeżeli już, to bardziej prawdopodobne jest jego przejście do Volkswagena (np. obok Solberga), lub ewentualnie Citroena (za Ogiera). Trochę to wszystko zamotane.
Tanak za Hirvonena? Czy to nie jest zbyt ryzykowne? Chłopak ma 24 lata, żadnego doświadczenia w samochodzie WRC. Czy nie lepiej najpierw wsadzić go do Stobarta?
Ogier za Hirvonena? Czy Citroen zdecydowałby się na stracenie młodej gwiazdy? Natomiast z punktu widzenia Forda, byłoby to jak najbardziej dobre. Zapewne zostałby nowym numerem 1 w ekipie Błękitnego Owalu. No, chyba, że JML dałby mu popalić ;)
No, ale czy Mikko tak zawodzi zespół, żeby degradować go do satelickiej ekipy? Bez przesady, wicelider generalki! Chyba, że to jego własna decyzja i będzie starać się o miejsce w Citroenie (bo Ogier przejdzie do Forda) lub w Volkswagenie.
Hmmm.... można się w tym zamotać.
Co Wy sądzicie o tym?
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » niedziela, 18 wrz 2011, 22:22

Odejscie Ogiera jest raczej przesadzone z tego co sie mówi "w kuluarach", póki co to robi krecia robote dla Citroena. Nie podwazam jego talentu i mozliwosci ale to jest sport zespolowy a jemu granie zespolowe przychodzi ciezko. Hirvonen wbrew opiniom jest ciagle szybki tylko sprzet nie wyrabia o czym wszyscy mówia coraz glosniej, nie ten budzet niestety. Latvala jak jezdzi wszyscy widza, dowiesc caly samochód do mety to nie lada wyczyn. Wilson musi za wszelka cene odniesc jakis sukces a Citroen otrzebuje pewnego kierowce pokroju Sordo i zamiana Ogier-Hirvonen jest calkiem mozliwa.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » wtorek, 20 wrz 2011, 08:21

Nie lubie spekulacji bo jej cecha jest niepewnosc, ale pobawmy sie.

Co do Polo Matthias obaw nie mam. Raczej martwie sie, ze beda za szybcy. Loeb powiedzial jasno, ze VW bedzie miec duzo wiekszy budzet niz Citroen. Widac tez, ze nie proznuja w przygotowaniach. Nie patrze na nich tylko przez pryzmat $ na koncie, ale tez na sukcesy w Rajdzie Dakar i tego jak przygotowuja sie do pelnego cyklu. Na chwile obecna w ciemno strzelam, ze beda w czolowce w sezonie 2014. Czy pokonaja Cytryny? Nie wiem, ale nie do tego zmierzam. Pytanie gdzie znajdzie sie wtedy Ford?

Kiedy zaczynali w sezonie 99' auto mialo byc stworzone do wygrywania. Tak sami zapowiadali. Idealne gabaryty, nie za dlugie, nie za krotkie itd. Wszystko poszloby po ich mysli i przepowiednie moglyby sie sprawdzic, gdyby nie Peugot... Rok 2003 to chyba szczyt ich formy; swietne auto, chyba najszybsze w stawce. Niestety awarje nie pozwolily Martinowi walczyc do konca o tytul. Kolejne lata to juz dominacja Citroena. Wyjatkiem byl sezon 06' kiedy zostali mistrzami i nastepny, kiedy Marcus toczyl swietna walke z Sebastianem przez caly rok. Od 08' bylo juz tylko gorzej, a 2010 to wachanie spalin wydechu francuskiej marki. Bo jak inaczej to nazwac kiedy prywatne Citroeny sa szybsze od fabrycznych Fordow? Skandal.
Rok 2011 zapowiadal sie bardzo ekscytujaco i tak tez na poczatku bylo. 1:1 po dwoch rudnach, 1:3 po czterech, ale sa bardzo blisko wiec wygrana to kwestia czasu. 1:5 po szczesciu, 1:7 po osmiu i jestesmy gdzie jestesmy. Trzeba uczciwie przyznac, ze sa po prostu wolniejsi a wygrana w Australii to szczesliwy zbieg okolicznosci. Fakt, ze ich strata nie jest duza i mieli troche pecha w kilku rajdach, ale klasyfikacje producentow i kierowcow mowia same za siebie. Caly tegoroczny sezon to walka Ogiera i Loeba a Ford gdzies tam w tle jezdzi. Przesada? Sadze, ze tak wlasnie zwykla osoba, nie interesujaca sie zbytnio sportami motorowymi widzialaby Forda. Miko w prawdzie jest drugi, ale na czterech kierowcow fabrycznych, co szczytem marzen raczej nie jest. Byc moze generalizuje i nie doceniam ich osiagniec przez te wszystkie lata, ale celem startow sa zwyciestwa i to samo moze powiedziec Allan r. Mulally pytajac Willsona: "Wydalismy X mln $, co Pan osiagnal przez te lata?" NIe wiem czy bycie wiecznie drugim wystarczy. Malo tego, przychodzi do cyklu Sordo z Mini, ktorego Hirvonen podczas rajdu Niemiec nie moze go dogonic. Nie biore pod uwage straty, ktora wczesniej zlapal bo to nie ma znaczenia. Fakt jest taki, ze nowe auto z nie najmocniejszym silnikiem bylo w stanie utrzymac ich tempo. To co bedzie za 2 lata?
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 20 wrz 2011, 14:10

deiman - mam ochotę z Tobą trochę się pokłócić ;)

Co do konkurencyjności Polo WRC - nie wszystko to kasa i słusznie to zauważyłeś. Daje to jednak trochę więcej możliwości i w jakimś stopniu wpływa na wyniki. Sportową formę Volkswagena też widzimy poprzez sukcesy w rajdzie Dakar, a Audi (marka VAG) jest obecnie najlepsze w DTM. Więc z tym się z Tobą zgodzę, choć naturalnie mogą pojawić się tacy, którzy będą wytykać VAG słabego Seata WRC. No, rzeczywiście, mocni oni nie byli, ale o Polo R WRC wolę myśleć w superlatywach i podobnie jak i Ty nie mam co do nich obaw. Czy będą zbyt szybcy? Hmmm... może fajnie byłoby zobaczyć jak Citroen wreszcie od kogoś zrywa ;) No i marzy mi się drugi tytuł Pettera Solberga, zakładając, że on w VW się znajdzie :) Ale dominacja nie byłaby wskazana. Tak czy inaczej, nie przewidujmy już co będzie w przypadku dominacji, bo jeszcze nie znamy siły Volkswagena. Uważam jednak, że będą dobrzy i z tym problemów być nie powinno.

Gdzie znajdzie się Ford? Jeśli się nie poprawią, może być coś jak w np. 2005, gdy mimo trzeciego miejsca w producentach, stanowili raczej tło. Szkoda by było, ale może się tak stać. Chyba, że coś się zmieni. Może Ford zrezygnuje z usług M - Sportu i będą w pełni fabryczni? Może coś wtedy byłoby lepiej.

Co do pozycji Forda w tym sezonie. Niestety, praktycznie stuprocentowa skuteczność Citroena jeśli chodzi o wygrane, to nie przypadek, choć trzeba przyznać - Ford miał w tym roku trochę pecha. Są blisko, są szybcy, a jak kolega wrc1600 słusznie zauważył, Hirvo nie jest wcale za wolny. On może wygrywać, choć i tak odnoszę czasem wrażenie, że po szczytowym 2009, stracił formę i teraz ją odbudowuje. Choć może faktycznie, jest też taki fakt, że to auto nie daje mu zupełnych możliwości.

Ford rzeczywiście zaczął tracić od 2008, choć uważam, że gdyby Mikko zdobył tytuł w 2009, byłoby to zasłużone mistrzostwo. Tak czy inaczej, pierwsze lata nowego Focusa (06 07) były bardzo dobre i dopiero potem przyszedł większy kryzys. Tu masz deiman rację, choć zupełnie nie potrafię sobie wytłumaczyć co to spowodowało.
Czy postęp Citroena? W 2006 jeździli jeszcze Xsarą WRC obsługiwaną przez Kronosa, a 2007 to przecież pierwszy rok C4 - ki. Według mojej teorii nie powinienem pisać, że to odejście Gronholma spowodowało ten kryzys, gdyż uważam Mikko za kierowcę godnego walki z Loebem czy Ogierem.

Słusznie zauważasz, że Ford ostatnimi czasy gra rolę numeru dwa, a to nie wystarcza, co więcej - nie powinno zadowalać Ford Motor Company. Nie dziwią mnie więc wahania co do przyszłości Forda. Z tym Mini... No cóż. Nie wiem jak to skomentować, bo przecież przed kapciem Hirvonen dość spokojnie jechał przed Sordo i raczej wyglądało na to, że stanie na pudle i dowiezie trzecie miejsce. Dopiero po kapciu wszystko się schrzaniło. No, umówmy się - jeśli Mini też zacznie pokonywać Błękitnych, raczej nie widzę szans na pozostanie w WRC.
Wiadomo, nie oceniajmy Forda aż tak nisko. Nie jest w końcu tak źle, ale kto uważa za prawdopodobny tytuł Mikko w tym roku? Raczej mało kto i nie patrzmy tu tylko na asfalty. Pisałem już, że mam nadzieję, ale... raczej w równej walce to nie jest możliwe. Obym się mylił.
Ostatnimi czasy jest coraz gorzej i coraz ciężej przechodzi przez gardło mówienie: "no, może w tym roku już Ford pokona Citroena."
"Może akurat nowe auto będzie lepsze". "Może akurat zrobią postęp". A szkoda.
Mimo to, nie życzę sobie ich odejścia z WRC, bo sport ten znów popadłby w kryzys tragiczny. Ale mam nadzieję, że Hirvo, który moim zdaniem zasługuje na więcej przejdzie do Volkswagena, lub Citroena.
A Ogier? Hmmmm... jestem bardzo ciekaw co on jest w stanie zrobić w Fordzie. A faktycznie, raczej do niego przejdzie, bo przecież chyba nie wytrzyma czekając na odejście Loeba do 2012 czy 13. A do tego czasu pewnie ciągle będzie numerem 2.
Nie dziwmy się zatem Daniemu Sordo.
Może Loeb powinien jeździć sam w zespole?
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » środa, 21 wrz 2011, 23:50

Z fabrycznymi Fordami to troche ostroznie bo to nie do konca "fabryka". To M-Sport tuninguje samochody przy jakims tam wkladzie Forda, raczej skromnym w porównaniu do Citroena, a nie Ford. Reszta kasy pochodzi od sponsorów, glównie Abu Dhabi i troche gotówki na wypozyczaniu dla prywaciarzy. Mysle ze w Fordzie zdaja sobie z tego sprawe i jesli nie wyloza wiekszych pieniedzy nie powinni narzekac. Zwlaszcza ze sa drudzy póki co ale w przyszym sezonie Mini moze ich przegonic bo BMW pokazny budzet. WTCC Ford tez nie wygrywa jest tylko obecny i wyglada na to ze Ich to zadowala.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 22 wrz 2011, 00:12

wrc1600 napisał(a):WTCC Ford tez nie wygrywa jest tylko obecny i wyglada na to ze Ich to zadowala.

Tam ich przecież nie ma.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 22 wrz 2011, 07:08

takiego ruchu personalnego w teamach WRC nie było od ładnych kilku lat:), przynajmniej cos sie dzieje, są roszady, spekulacje, domysły, ktos od czasu do czasu doleje oliwy do ognia.Właśnie tego brakowało od kilku lat, dzięki bogu że wreszcie pojawili sie nowi producenci, pojawią się następni bo trzeba przyznać ze przez ostatnie 4-5 lat to na rynku kierowców i samochodów praktycznie nic sie nie działo-poza kosmetycznemi zmianami barw na wurcach.
Narazie niewiele wiadomo co do przyszłości Ogiera i Hirvonena oraz Solberga - najbardziej wartościowych towarów w serii. Loeb i Latvala i goście z Mini wydają się mieć pewne miejsce. Reszta to niewiadoma i w ich przypadku wszystko jest możliwe.
Co do VW - widać że goście podchodzą z niesamowitą precyzją do tematu. W przeciwieństwie do innych teamów WRC mają mnóstwo czasu na testowanie i dopracowanie nowego WRC ale z drugiej strony nie mająaz takiego doświadczenia w tym temacie, chociaż dakar, czy DTM oraz dawne czasy w WRC napewno nie przeszkodzą. Przypomina mi się Citroen w 1999 roku, kiedy to testowali Xsarę WRC dopracowywali auto bodajże 2-3 sezony zanim pojawili sie w pełnym cyklu. Pierwszy rok jezdzili wyłącznie we Francji z modelem T4 co było w pewnym sensie małym odstępstwem od regulaminu homologacji auta WRC (jakos to obeszli:)). Ale juz po wejściu do cyklu okazało się że takie potęgi jak subaru, ford czy dominujący wówczas Peugeot wcale nie są aż takie mocne. Nawet Toyota (zawsze mocna) czy ścigający się jeszcze z sukcesami w 2001 roku Mitsubishi wcale nie były lepsze od Cytryn. Ten przypadek, który trwa przez tyle lat az do dziś pokazuje że nowy team, jezeli tylko podejdzie w sposób maksymalnie profesjonalny i z pełnym poświęceniem, mając jeszcze odpowiedniąilość funduszy oraz bardzo dobrych kierowców może juz w debiucie walczyć o czołowe miejsca.
Podobnie było z powrotem Toyoty z modelem Corolla (chociaż oni nie byli nowicjuszami), podobnie było z Peugoetem i 206 WRC - tutaj come back był juz po kilkunastu latach. Kolejny przypadek dosyć mile zaskakujący to Mini wyniki na oesach pokazują potencjał tego zespołu.
Zupełnie inaczej było w przypadku Skody, Hyundaia, Seata czy Suzuki a nawet Mitsubishi juz z modelem WRC. Oni zawsze mieli pod górkę co chyba na dobre zniechęciło ic do WRC.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez postmortem90 » czwartek, 22 wrz 2011, 08:37

a tu czytamy na głównej że VW chciało ukraść Christiana Loriaux'a bez skutku...
http://cmr.rally-zone.pl Obrazek
Avatar użytkownika
postmortem90
N2
 
Posty: 109
Dołączył(a): czwartek, 31 lip 2008, 11:46
Lokalizacja: Ligota-CzechowiceDziedzice

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 22 wrz 2011, 15:20

postmortem90 - oznacza to zapewne, że Loriaux ma gdzie pracować. W takim razie dochodzimy do wniosku, że Ford zostaje w WRC, co zresztą napisał Autosprint i rallyonline.pl, podając się na źródło tego pierwszego.
Jak zresztą na rallyonline.pl piszą, Autosprint palnął już o odejściu Hirvonena, którego zastąpi Tanak. A ani Jouhki, ani Tanak nic o tym nie wiedzą. No ale sprawa Christiana Loriaux uspokaja.

wrc1600 - może chodziło Ci o BTCC? Tam jeździ Ford, ale wyniki Toma Chilton i Toma Onslow - Cole w 2010 zadowalają, a w tym roku... faktycznie jest gorzej, choć osobiście mam nadzieję na poprawę w 2012.
No a poza Team Aon, w BTCC jeździ jeszcze Airwaves Racing, ten mniej fabryczny zespół Forda.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » czwartek, 22 wrz 2011, 16:37

wiedzą czy nie wiedzą to i tak prawdy nie powiedzą
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 22 wrz 2011, 18:11

No, może to faktycznie jest sprawa pewnego rodzaju... cenzury. Ale przecież jest spore prawdopodobieństwo, że te informacje to radosna twórczość Autosprintu, zwłaszcza, że - co już jakiś czas temu pisałem - nieco bez sensu byłoby wyrzucać dwukrotnego II vce mistrza świata i dwukrotnego vce mistrza świata i aktualnego vce lidera genralki. Szkoda, że ciągle wice, no ale to i tak lepiej niż młody (utalentowany a i owszem), lecz niemający w ogóle doświadczenia w aucie WRC Tanak.
Wiadomo, może te zmiany są podyktowane kontraktem Mikko z VW i Ford na to już nic nie poradzi. A poza tym, nie jestem Malcolmem Wilsonem, więc on tam ma swoje metody, a mnie i tak by nie posłuchał ;)

Chociaż, nie wiem jak Wy, ale sądzę, że (zakładając odejście Mikko), dla Forda lepszy byłby skład Latvala - Ogier, a Tanak w Stobarcie.

A tak - Latvala - Tanak, to byłabay mieszanka wybuchowa. JML szybki, ale dzwoniący, Ott niedoświadczony...
Oj...
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 22 wrz 2011, 19:43

Matthias Schmidt napisał(a):wrc1600 - może chodziło Ci o BTCC? Tam jeździ Ford, ale wyniki Toma Chilton i Toma Onslow - Cole w 2010 zadowalają, a w tym roku... faktycznie jest gorzej, choć osobiście mam nadzieję na poprawę w 2012.
No a poza Team Aon, w BTCC jeździ jeszcze Airwaves Racing, ten mniej fabryczny zespół Forda.

Airwaves Racing to całkowicie prywatny zespół.
Team Aon ma jakieś wsparcie Forda GB. Taki podwórkowy M-Sport.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 22 wrz 2011, 19:56

Tak, to o tym przecież pisałem
Mniej fabryczny, czyli prywatny ;)
Wolę jednak Team Aon, choćby ze względu na kierowców.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » sobota, 24 wrz 2011, 01:06

Oczywiscie chodzilo mi BTCC.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 27 wrz 2011, 12:43

Ford ogłosił, że we Francji, Fiesty będą miały czarne, matowe barwy. Jak określił Gerrard Quinn seksowne ;)

http://www.rajdy.v10.pl/galeria/ford,fiesta,wrc,testy,francja,artykul,68503,0,jpg.html

Co o tym sądzicie?
Osobiście uważam, że to oklejenie powinno zostać na wszystkie rajdy asfaltowe. Nie tylko w tym roku. Są wspaniałe.
Żeby jeszcze wygrali.... :)
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron