Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Jarek55511 » piątek, 12 sie 2011, 21:57

Dream team to Loeb i Solberg,ale może i będzie ktoś z młodych? Hanninen,Duval?
A jak Todt tak dalej będzie prowadził to teamy będą musiały mieć możliwość wyboru rajdów w których będą startować. Tak jak to było w latach 80-tych! A co powiecie o tym wyniku z Finlandi ze R4 szybsze od WRC? A jakby tak Loeb wsiadł w R4 to chyba wygrałby rajd :D
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica


Postprzez Cubson » piątek, 12 sie 2011, 23:40

Matthias Schmidt napisał(a):Znów sypię kolejnym tematem ;)
Volkswagen ma ogłosić skład kierowców do końca roku 2011. Serwis toprally.pl pisze nawet, że wybór zdaje się być oczywisty...
Kto Waszym zdaniem pojedzie w barwach niemieckiego zespołu?


Petter Solberg to pewniak.. tzn. nie wyobrażam sobie by zabrakło dla niego miejsca w fabryce. W przeciwnym razie jest wielce prawdopodobne że Norweg zakończy karierę - sam się wypowiadał, że to jest ostatni dzwonek dla niego. Drugim kierowcą miał byc Al Attiyah albo Hanninen. Po ostatnich newsach na 99% ten drugi będzie partnerem Solberga w teamie. Na całe szczęście VW szykuje również miejsce dla trzeciego kierowcy, którym ma byc młody utalentowany Niemiec (Gassner Jr.? - oby tak; Riedemann? - oby nie :) Słyszałem również, że na tym VW nie poprzestanie i będzie jeszcze czwarty kierowca. Który? Tutaj szane widzę dla Mikkelsena czy np. Hansa Weijsa Jr. - którzy już są testowani w Skodach S2000 pod marką VOLKSWAGEN MOTORSPORT
Avatar użytkownika
Cubson
N2
 
Posty: 134
Dołączył(a): środa, 9 cze 2010, 11:24
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 16 sie 2011, 08:31

Jarek55511 napisał(a):Dream team to Loeb i Solberg,ale może i będzie ktoś z młodych? Hanninen,Duval?


Duval nie jest juz młodzieniaszkiem, bez przesady, młody i obiecujący to był w 2004-2005 roku, był szybki, przeważnie az za szybki. Teraz musi sie zadowolić sporadycznymi występami w belgii i w rallycrossie. Nie wydaje mi sie żeby kiedykolwiek znalazł sie w jakimśteami fabrycznym. Miał swoją szanse i 5 minut i nie potrafił jej właścicie wykorzystać. Gośc ma juz prawie 31 lat, od 4 sezonów nie startuje regularnie w WRC.

Hanninen w sumie tylko rok młodszy więc jest juz w wieku można powiedzieć średnim, gośc juz zdążył nabrać sporo doświadczdenia, napewno mniejsze od Duvala w WRC ale w przeciwieństwie do niego robi wyniki i jest przewidywalny i solidny. Szczerze to widze go w VW Motorsport.
Powinni zwrócićuwagę na faktycznie młodych kierowców typu Ott Tanak (tego gościa pewnie wychowa Wilson i wszadzi do WRC za 2-4 lata) 24 lata, Karla Kruude (19) ewentualnie Mikkelsena (22), który jednak jakoś nie moze się przebić. Niby jest szybko ale nie błyskotliwy.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez deiman » wtorek, 23 sie 2011, 22:02

Jean Todt:
Facet wykonuje fantastyczna robote. Nie rozumiem skad glosy krytyki:) Porownujac go do bylego szefa FIA - Maxa Mosleya, ktory nigdy sie nie pokazywal na zadnym rajdzie i swoja uwage poswiacal calowicie F1 - Jean Todt jest Bogiem. Przypomnialy mi sie slowa Schumara, ktory mowil o nim, ze to najlepsza osoba na stanowisko szefa FIA. Mial calkowita racje, chociaz wtedy chyba myslal glownie o Formule.

Czy kierunek jaki objal jest dobry? Zmiany doprowadzily do wejscia Mini oraz VW. Takie sa fakty:) Ponadto dwie inne marki negocjuja z FIA (niestety nie zdradzili o jakie chodzi). Jedno jest pewne, wprowadzenie nowych WRC bylo wlasciwym krokiem i Bogu dzieki, ze do nich doszlo.
Odejscie od kilku rajdow europejskich tez takim bedzie. Dlaczego? Niektorzy twierdza, ze to ponownie zwiekszy koszty i w ten sposob kolo sie zamknie. Z jednej strony racja, z drugiej nie jest to takie proste. Marki inwestuja pieniadze w rajdy po to, zeby zwrocily sie w postaci sprzedanych aut i technologii, ktora potem w nich wykorzystaja.

Przyjmijmy, ze do kalendaza dochodzi Rajd USA. Koszty w porownaniu z uczestnictwem w rajdzie europejskim z pewnoscia pojde w gore, ale zysk jaki osiagna dzieki reklamie swojej marki na nowym rynku moze byc o wiele wiekszy. Innymi slowy, nie ma sensu upychac 14 rajdow w Europie. Lepiej - tak jak robi to Todt - rozmowiac z team'ami na temat nowych panstw czy kontynentow, gdzie WRC przyciagnie "innych" kibicow. Czy polskie rajdy ogladaja hiszpanie? Nie. Tak samo wiekszosc nie pasjonatów amerykanow nie oglada wrc. Zasieg musi wzrosnac, bo ilosc kibicow tworzy atrakcyjnosc tego sportu dla marek samochodowych.
Z innej beczki. Renaul w F1 podpisalokontrakt z Pietrov'em, ktory jest sredniej klasy zawodnikiem, ale... jest z Rosji, ktora z kolei jest bardzo waznym rynkiem dla tej marki. Nie lepiej było Timo Glocka z Niemiec? Chyba kazdy rozumie.

Sprawa druga, czyli technologia. Teraz w modzie jest tzw. "down sizing" czyli zmniejszanie pojemnosci silnika. Sam VW przyznal, ze im ten kierunek w WRC bardzo pasuje. Dlaczego? Pieniadze na ich rozwoj i tak musza wydawac. Gdyby tego nie robili, obroty szlyby w dol, co jest oczywiste. Dlaczego? Nokia, ktora przespala bum na smart phone'y pozwalila wyprzedzic sie konkurencji. Efekt? Spadek obrotow i prawdopodobne przejecie firmy przez Microsoft.

Takze bravo Jean Todt.

Po Rajdzie Niemiec:
Citroen - Perfekcja. Super duet i bardzo szybkie auto robia swoje, ale... w team'ie grzmi. Ciekawi mnie czym to sie skonczy. Nigdy dwoch mistrzow w jednej stajni sie nie dogadywalo, ale kontrowersja przyciaga media wiec chyba dobrze sie dzieje:) Polecenie zespolowe dla Ogiera jest bardzo zrozumiale, tym bardziej, ze zdazylo mu sie juz wypasc. Byc moze nam sie to nie podoba, ale szef teamu musi byc szefem a nie widzem. 100 pkt przewagi w klasyfikacji producentow to i duzo, i malo. Dwa duety Forda i po przewadze. Byloby szkoda kiedy tytul jest juz tak blisko... Z reszta to samo zrobil Malcolm w rajdzie Polski 2009. Wtedy nikt nie plakal, nawet Jari-Mati.

Ford - wciaz bez wygranej, ale pomimo tego widze duzy postep wzgledem roku poprzedniego. Sa bardzo blisko Citroena a kilka wygranych przepadlo im przez brak szczescia, chociazby w Argentynie. Nie wierze, ze auto nie moze wygrywac. Glowny powod zmartwien to tylko i az duet Sebow:)

Mini - fajnie, ze osiagneli podium. Zycze im sukcesow chociaz patrzac na ubiegle lata Subaru, nie wierze w Prodrive. Mam nadzieje, ze sie myle i mnie mocno zaskocza a bmw przygotuje mocniejszy silnik. Osobiscie bardzo kibicuje Daniemu i po tylu latach przy sebie wygrana mu sie nalezy.

VW - z tego co mowi Loeb, maja miec duzo wiekszy budzet od Citroena. Po zatrudnieniu Rampfa i obsludze 2 aut w 2 ostatnich rajdach widac tez, ze zabrali sie na powaznie do pracy:) Ciekawi mnie kogo zatrudnia. Solberg z jednej strony wydaje sie byc najblizej i tego bym sobie zyczyl, ale nigdy nie wiadomo.

S.Ogier - zaskoczenie. Na szutrze jest ultra szybki ale to co pokazal w Niemczech przeroslo moje oczekiwania:) Z pewnoscia przyszly mistrz swiata. Niesmaku troche pozostawiaja jego komentarze, chociaz jego rozczarowaniu trudno sie dziwic. Moze Ford jednak? Na pewno widowisko by sie poprawilo...

S.Loeb - ciesze sie, ze zostal na kolejne dwa sezony. Nie widze ani troche oznak starosci w jego tempie i nie wiem skad takie teorie. Ten sezon jest chyba jego najlepszym do tej pory. Przeciez on czysci droge dla innych zawodnikow niemal od poczatku roku a mimo to, nadal wygrywa. Nie wiem czy ktokolwiek z obecnej stawki bylby w stanie robic to samo.

Ciekawostki Na Irally mowili, ze Niemczech pojawil sie Atkinson z Philem Mills'em. Nie zdradzili w jakich celach.
Ostatnio edytowano środa, 24 sie 2011, 20:10 przez deiman, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez marrcus » środa, 24 sie 2011, 00:53

tak na marginesie ford wygrał 1 runde
a w 2009 jari matti napewno płakał po rajdzie PL

a rajdy w krajach gdzie producenci mało sprzedają samochodów sie im nie uśmiechają, (chyba w usa citroen minimalny ma udział)
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 24 sie 2011, 07:09

deiman napisał(a):Jean Todt:
Czy kierunek jaki objal jest dobry? Zmiany doprowadzily do wejscia Mini oraz VW. Takie sa fakty:)


spokojnie, zmiany które nastąpiły w tym roku rodziły się w głowach juz 2-3 lata temu zapewne jeszcze za czasów Mosleya, juz w 2009 mówiło sie o nowych WRC. Więc nie przypisywałbym tego sukcesu wyłącznie Todtowi> on przejął władzę w momencie kiedy wiadomo już było że WRC się zmieni.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez MSG Racing » środa, 24 sie 2011, 07:36

Masz jego zdjęcie? W relacjach i na zdjęciach widać było rozczarowanie, załamanie i złość na jego twarzy.
Citroen chce zwiększyć udział w rynku w USA.
Również uważam, że to co robi Todt jest dobre dla rajdów.
Jeden dłuższy rajd będzie kosztował o np 40% więcej niż jeden rajd aktualnie i o odpowiednio mniej niż udział w dwóch rajdach państwach graniczących ze sobą (Szwecja-Norwegia, Francja-Niemcy). Ogólnie wyjdzie może podobnie jak teraz ale będą nowe oby ciekawe rajdy, które będą przynosiły zyski.

Co do kierowców to Loeb po odejściu Gronholma został sam na czele tabeli. Z całym szacunkiem ale Hirvonen tylko trochę się poprawił od tamtych czasów i ciągle jest za Sebem i niewiele go podgryza. Większy postęp wykonał JML.
Teraz miejsce Gronholma zajął Ogier, a że jest w Citroenie to jest mała wojna i jest ciężko Loebowi i szefowi zespołu który musi jednego przyhamować żeby były pkt dla producenta i potem tytuł.
Gdyby Ogier prowadził w punktacji to może sytuacja byłaby odwrotna ale jest inaczej i teraz taktyka się zmienia.
To co mówi Solberg jest bardzo prawdopodobne bo fabryki cały czas rozwijają auta i odjeżdżają prywaciarzom.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez kremer » środa, 24 sie 2011, 08:48

Ok. To o czym piszecie to są narazie projekty. Poczekajmy, aż zostanie to wdrożone w życie.
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 24 sie 2011, 13:09

deiman - ok, Todt nie jest złym szefem FIA, ale z tymi rajdami na innych kontynentach to trochę mógłbym się pokłócić ;)
Owszem, tak jak napisałem, jestem zwolennikiem nieco większej globalizacji WRC, ale nie jest do końca tak jak piszesz, że

Przyjmijmy, ze do kalendaza dochodzi Rajd USA. Koszty w porownaniu z uczestnictwem w rajdzie europejskim z pewnoscia pojde w gore, ale zysk jaki osiagna dzieki reklamie swojej marki na nowym rynku moze byc o wiele wiekszy



Masz w tym trochę racji, ale przyczepiłbym się do małych elementów: owszem, są inne, "obce" dla WRC rynki, jak np. wspomniane przez Ciebie USA , czy Rosja. Tam WRC i producenci swoją obecnością mogą przyciągnąć tamtejszych ludzi i nieźle się to wszystko rozreklamuje. Ale jest oczywiście ale ;)
Nie sądzę, by Citroenowi, czy Fordowi, lub niemieckim gigantom BMW i VAG zależało na rynkach bliskowschodnich (mam nadzieję, że dobrze, że napisałem razem :D). A zwróć uwagę, że FIA też na tamtym rynku zależy. Jordania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, itd. Co jak co, ale to chyba nie jest pożądany dla producentów rynek.

Ford - wciaz bez wygranej, ale pomimo tego widze duzy postep wzgledem roku poprzedniego. Sa bardzo blisko Citroena a kilka wygranych przepadlo im przez brak szczescia, chociazby w Argentynie. Nie wierze, ze auto nie moze wygrywac. Glowny powod zmartwien to tylko i az duet Sebow:)


Też mam nadzieję, że w przyszłym roku Ford nieco się obudzi, mocno w nich wierzę. Myślę też, że głównym problemem nie jest Loeb i Ogier tylko przede wszystkim Loeb. Zwróć uwagę, że przez spory czas Hirvo był przed Ogierem, co więcej, gdyby nie było Loeba (zazwyczaj unikam tworzenia gdybologii, ale tym razem musiałem :)), Mikko i Seb II toczyliby zażarty bój o mistrzostwo świata. Fin miałby cztery wygrane, Francuz także cztery. Co więcej, Hirvo nie opuściłby podium, prawda? Lubię myśleć, że Hirvonen jest w stanie w przyszłości (gdy już Loeba nie będzie), powalczyć o tytuł z Ogim jak równy z równym.

P.S. Nie musisz dublować części swojego posta, raz przeczytać każdemu wystarczy ;P :D
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Postprzez deiman » środa, 24 sie 2011, 20:33

marrcus, zadowolony na pewno nie byl, ale przyjal to chyba spokojniej.

Sylwek_GSi, fakt ale ja po prostu nie lubilem Maxa:) Od roku 2005 wrc spadalo na dno i zandnych zmian cala FIA nie wprowadzala. Tesknie za rokiem 2003 gdzie 4 team'y byly w stanie odnosic zwyciestwa.

MSG Racing, Gdyby Ogier w klasyfikacji kierowcow prowadzil to Loebowi tez byloby ciezko odpuscic. Nie wiem jak to sie skonczy, ale Olivier raczej do straty tak dobrych zawodnikow nie dopusci. Czas pokaze czego bedzie tez chcial mlody Seb. Co do Petera tez sie zgadzam. Nawet jesli ma takie same auto, to jego obsluga jest zupelnie inna. To tak jakby HRT dostalo bolid Red Bulla na wyscig. Ci drudzy raczej lepiej by go wykorzystali:) Poza tym Peter nie testuje tyle a zamiast tego biega za sponsorami.

Matthias Schmidt,
te 2 rajdy wzialem z kosmosu:) Byc moze oplacaloby sie je tam zorganizowac ale mowiac szczerze, to sie na tym nie znam na tyle. Chce tylko zeby bylo wiecej marek:) Co do Bliskiego Wschodu... nie mam pojecia po co rajd Jordanii. Kraj bogaty, ale kibicow zero. Czytalem Twoj wczeniejszy post o Miko i tez sie zgadzam, on jezdzi naprawde dobrze. Brakuje mu tylko tych wygranych, ktore dadza wieksza pewnosc siebie. Jak zdobywasz mistrza lub zwyciezasz ego i wiara rosna, a co za tym idzie jezdzisz troche lepiej. Gdyby tylko nie Loeb..:)

P.S. Posta edytowalem na kom i cos sie pomieszalo. Wybacz:P
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 24 sie 2011, 20:41

Tak, masz rację - byleby tylko było więcej producentów ;)

Co do Mikko - w 2009 roku jego forma była naprawdę dobra, a wykorzystał jeszcze to, że (pozwolę sobie zacytować WRC Magazyn Rajdowy) "Loebowi wiodło się jak kobiecie lekkich obyczajów podczas złych warunków pogodowych".
Gdyby Hirvo po 2009 jeszcze się umocnił, kto wie co byłoby w 2010. Niestety, coś (sądzę, że staranie się zbyt mocno) spowodowało, że forma nie wzrosła, jedynie spadła.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Postprzez ictus » środa, 24 sie 2011, 23:33

deiman napisał(a):
Ciekawostki Na Irally mowili, ze Niemczech pojawil sie Atkinson z Philem Mills'em. Nie zdradzili w jakich celach.

gravel crew Block'a
http://www.slubfotki.pl - najszybszy fotograf slubny
http://www.ictus.go.pl - online portfolio
ictus
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 16:25
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez marrcus » czwartek, 25 sie 2011, 00:10

deiman płakał jak sie na sam koniec ... na super Oesie
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Postprzez rallyspeed » poniedziałek, 12 wrz 2011, 19:22

Taki świetny rajd ta Australia, aci stoją w trochę kiepskich miejscach z kamerami , w 2009 nakręcili za to świetny materiał. Na espn w drugim dniu powiedzieli że Kościuszko jest Czechem, 2 razy pokazują krowę.
Te kamery wewnątrz wurców (ta zew. leząca na ziemi też) nagrywaja strasznie lipny obraz w dobie blu jakości to musi wielu potencjalnych kibiców kłuć w oczy. Dają onboard paru sekundowy i zmiana kamery, no ludzie...
Po każdym prawie oesie pytają po lotnej tych z forda jak już rajd jest ulożony wiec co mu ciekawego powiedzą zamiast tego przeszli by trochę i nakręcili ostatni zakręt przed lotną. Power stage zmasakrowali zupelnie - żadnych kamer. Team orders powinny być zabronione.
Nie lubię za dużo narzekać dlatego powtarzam że relacja z 2009 byla cud miód i orzeszki.(na razie oglądałem tylko 2 dni)
ps. te uwagi pasują po częsci też do innych rajdów wiec dalem tutaj
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez SebaSTI » wtorek, 13 wrz 2011, 11:24

Piękne Polo R WRC

Obrazek
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość