Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Anbarra » środa, 22 cze 2011, 21:04

deiman napisał(a):Jest taki filmik na utube. Porownanie przejazdu tego samego oesu Fin przez Burnsa w 2002 i Solb w 2005. Czas ten sam a przeciez auta o niebo inne pod wzgledem szybkosci.


OK, ale jednak ma na pewno jakis wplyw fakt czy ile kierowca cisnie, lub chocby opony czy stan nawierzchni. W tym wypadku stare WRC obrywaja regularnie, a to ze S2000 mniej traca to moze byc tez zasluga tego ze ich kierowcy jezdza szybciej, lepiej etc. Najlepszym sposobem byloby wsadzic tego samego kierowce, na tych samych oponach, zeby porownac jaki zrobi czas oboma autami i wtedy sie dowiemy ;)
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia


Postprzez deiman » środa, 22 cze 2011, 21:55

No wiadomo:)
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 23 cze 2011, 10:59

WRC mają się na szczęście dobrze, to królewska klasa i nie ma się co bać o jej przyszłość. Za to na S2000 FIA zdaje się położyła już krzyżyk. Wydaje się że jedynie mini i ford będą miały s2000 z silnikiem 1,6T. Znowu dojdzie do sytuacji sprzed kilku lat, kiedy to N4 mocno odbiegały od s2000. teraz te nowe s2000 będą o klasę lepsze od starych nie mowiąc już o N4/R4. Gdzie tu sens i logika? ciekawe ile jeszcze lat bedą jezdziły S2000. Planują 4x4 w R3. co najgorsze FIA obawia sie o przyszłość EVO. Co o tym wszystkim myślicie?
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez MaxiA7 » czwartek, 23 cze 2011, 13:47

Niby nowe WRC są szybsze,ale załogi zaliczyli już tyle dachowań w nich(szczególnie fiesta) że wynika iż są konstrukcyjnie niestabilne w szybkim przemieszczaniu się po oesach,na koniec sezonu można porównać jak to jest do starszych wersji,ciekaw jestem asfaltów i Finlandi z hopami :D wydaje mi się że stare WRC lepiej się prowadziło,lecz mając kontrakt w nowym niemożna zachwalać czegoś co było,tylko reklamować co jest nowe ,mimo że gorsze :D
Można zauważyć również tendencje jakby FIA podporządkowywała by się francuzom szczególnie citroenowi z jego najnowszym dzieckiem DeeSem, R3 ,R3 4x4 narazie tylko cytrynie by to pasowało, a jeszcze jako firma promują się przez sport rajdowy będą dążyć do zbudowania małej popierdułki z 4x4.Jestem ciekaw ,może FIAT ze swoją pandą quattro wyruszyłby na oesy WRC :D
FIA to tępaki, jeszcze nie tak dawno się podniecali rajdową hybrydą C4 a teraz obawa o odejście EVO gdzie firma chce byc ekologiczna i produkować cichacze :D
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postprzez Anbarra » czwartek, 23 cze 2011, 14:43

Co do ilosci dzwonow to pewnie mniejsze doswiadczenie kierowcow w tym aucie, zreszta dzwony zawsze byly :D
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Postprzez Jarek55511 » czwartek, 23 cze 2011, 17:03

To FIA już uśmierca S2000 bo wprowadza te R3 z napedem 4x4 i to będzie R4 z silnikiem 1.6T
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Postprzez żółtodziób » czwartek, 23 cze 2011, 20:35

A mnie się akurat ten kierunek podoba. W zasadzie zawsze tak było,że były samochody najwyższej klasy (grupz IV, grupa B, A i koniec konców WRC) które były dostępne jako lepsze, fabryczne dla tych którzy walczyli o mistrzostwo świata i jako gorsze dla pozostałych. N-ki to zawsze były samochody gorsze, nie pozwalające na walkę o zwycięstwo w generalce w normalnych warunkach, mniej widowiskowe, ale kilka razy tańsze od WRC.

Przez ostatnie lata WRC były w mistrzostwach świata, a cała reszta z nielicznymi wyjątkami jeździła S2000 i Nkami. S2000 miały przejąć rolę dawnych niefabrycznych WRC tylko za mniejszą kasę, na ile przejęły to widać. Widać też w oczywisty sposób czego im brakuje - mocy i kopa z dołu. Silnik 1,6T do tych samochodów to jest IMO dobre posunięcie, jeśli takie rzeczy się pojawią u nas to moze znów zacznę jeździć oglądać polskie rajdy.

Równanie N4/R4 do S2000 to jest słabe o tyle, że te samochody nie są widowiskowe, za to są tańsze, więc jeśli byłyby konkurencyjne w stosunku do S2000 to nie byłoby sensu jeździć tymi ostantimi. To dobrze, że klasa S2000 wyewoluuje w kierunku WRC, bedzie jej tańszą i wolniejszą wersją, ale podobnie widowiskową, szkoda że tego nie zrobili od razu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Hubertos » środa, 6 lip 2011, 16:42

http://rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=33011 szkoda gadać.
Todt wszystko zrujnuje......, niedługo to wogóle nie będzie rajdów asfaltowych. Tylko jakiś Abu Zabhi, czy Jordania :x
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno

Postprzez janex » środa, 6 lip 2011, 16:49

Jak zwykle chodzi o kasę.... Szkoda gadać.....
"WRC is for boys, group B was for men"
Avatar użytkownika
janex
N3
 
Posty: 297
Dołączył(a): sobota, 2 kwi 2011, 12:39

Postprzez MSG Racing » środa, 6 lip 2011, 17:02

A jeździcie na te wszystkie rajdy?
Więc co wam zależy czy rajd będzie u Ruskich czy w Keni.
Raz rajd zrobią jedni a raz drudzy, a jak będą dobrze współpracować to rajdy będą połączone tak jak tegoroczna Szwecja.
Nowe rynki i kraje to jakieś urozmaicenie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez hudyj » środa, 6 lip 2011, 17:32

i to na pewno zwiększy szanse Rajdu Polski.
Avatar użytkownika
hudyj
N3
 
Posty: 304
Dołączył(a): wtorek, 20 maja 2008, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa/Niepołomice

Postprzez Jarek55511 » środa, 6 lip 2011, 17:36

Hubertos napisał(a):http://rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=33011 szkoda gadać.
Todt wszystko zrujnuje......, niedługo to wogóle nie będzie rajdów asfaltowych. Tylko jakiś Abu Zabhi, czy Jordania :x

Ja też tak myśle ze WRC tylko po szturze to nie to samo co rajdy mieszane. Kiedyś było tak ze jedni byli dobrzy na szturze a nie któżi na asfaltach i to było fajne aż Super Loeb został uniwersalnym kierowca i wygrywał na tych dwóch nawierzchniach.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Postprzez janex » środa, 6 lip 2011, 18:21

hudyj napisał(a):i to na pewno zwiększy szanse Rajdu Polski.


Według mnie są większe szanse na wygranie w lotka, niż, na to ze zrobią w Polsce znów rundę RMŚ
"WRC is for boys, group B was for men"
Avatar użytkownika
janex
N3
 
Posty: 297
Dołączył(a): sobota, 2 kwi 2011, 12:39

Postprzez bociant01 » środa, 6 lip 2011, 18:58

Słyszałem ostatnio dowcipną ale jednocześnie smutną wypowiedź prominentnego działacza PZM na temat organizacji mistrzostw świata w Polsce. Polska zorganizował już mistrzostwa dwa razy i więcej nie będzie. Jak to dwa razy - moje zdziwione pytanie. Po raz pierwszy i ... ostatni. :?
Avatar użytkownika
bociant01
N3
 
Posty: 303
Dołączył(a): sobota, 1 lip 2006, 14:58
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez MSG Racing » środa, 6 lip 2011, 20:10

Jeszcze ktoś chce bronić pzm ?
W pewnym sensie miał rację. Choć skoro skoki u nas zagościły na taki poziom to może i się z rajdami uda, choć tu kasa inna.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości