Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 26 maja 2011, 10:24

WRC to nie czołg a to że nowe jest lżejsze to tylko lepiej, pozatym 30 kg różnicy to nie wiele i nie widać tego w żaden sposób na oko:) a to że sie wydaje lżejsze to tylko zasługa wymiarów do i DS3 i fiesta są mniejsze od C4 czy focusa. Co to dzwięku, nowe WRC też wypadają lepiej, może w citroenie nie widac wiekszej roznicy ale juz w fieście tak. Fiesta ma 6 biegó nie 5 jak w focusie, zresztą focus sprawiał wrażenie mułowatego przez wlasnie ten dzwiek i skrzynie. W relacjach WRC wygladało to jakby on jechał na pól gwizdka. Na żywo to zawsze wygląda o wiele lepiej. Ale skoro kierowcy twierdza ze nowe wurce są szybsze to tylko sie z tego cieszyć. Hoło mowi że to juz nie to samo, ale to samo mowił o starych wurcach porownując je do jeszcze starszych Agrup. Niestety postęp to postęp. Za 10 lat bedzie podobnie.

Dziwi mnie stwierdzenie że nowe WRC sa rownie nudne jak S2000. Co do tego że s2000 jest nudne to akurat sie zgadzam, ale ze WRC nudne? weź sobie kolego zobacz relacje WRC i porownaj przejazd Fiesty S2000 i fiesty WRC roznica jest miażdząca, nie ma o czym mowić WRC fruwa po oesie a 2000 zaledwie sie przemieszcza. Chociaż nie ma cudów silnik 2.0 T a 1.6 T to nie to samo, moc podona ale moment inny. Ale i tak róznica wizualna jest minimalna nowych i starych WRC.

A porownując oglądanie i ewentualną nudę to S2000 bliżej do eNki (ktora wg mnie jest o wiele przyjemniejsza do oglądania) niż do WRC. Zresztą porownywanie S2000 z WRC to obraza tej drugiej kategorii.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno


Postprzez Jarek55511 » piątek, 3 cze 2011, 18:56

Rajd Monte Carlo w kalendarzu WRC od 2012. To już ten Rajd nie będzie w IRC? A może dwa w jednym? Ale w to wątpie...
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Postprzez deiman » poniedziałek, 6 cze 2011, 13:25

skandal napisał(a):
Jarek55511 napisał(a):No i prawdopodobnie będzie Skoda WRC :lol:
Super że będzie więcej fabryk w mistrzostwach świata.


Czy to nie jest tak że Skoda pracuje nad tym silnikiem który później będzie służył zarówno do Skody S2000 i do Polo WRC ??

Bo moim zdaniem VAG nie wpuści dwóch fabryk do WRC żeby ze sobą konkurowały ... co myślicie ?


Tez sie nad tym zastanawiam. Masz racje z jednej strony, bo co by bylo gdyby Skoda okazala sie lepsza od VW? Z drugiej to interesy jednego koncernu, co cieszyc powinno dwie marki.


Mad Max napisał(a):Myślę że dwie niezależne ekipy fabryczne z jednego "koncernu" to bardzo prawdopodobna opcja jak pokazuje przykład Peugeota i Citroena, oraz wedle tego co mówi Nissen a on wyraźnie powiedział że istnieje taka możliwość. Tylko teraz pytanie co na to Skoda ?? Czy wolą zostać dalej w IRC i tam dalej być wyróżniającą się ekipą, czy spróbować ponownie z WRC gdzie czeka ich "nie wiadomo co".


Tak, ale Peugot odchodzil z 2 powodow:
1. Slabe wyniki
2. Szef grupy mowil wtedy, ze nie potrzebuja dwoch marek w WRC.

Czy ktos wie jaki jest koszt auta super2000 a nowego wrc? Z tego co mowil Ostberg to te drugie sa teraz o 30% tansze od starych, co jest pozytywne. Pytam, bo zastanawiam sie o ile byloby drozej dla Skody startowac w MS niz w IRC. Wiem, ze to tez inne oplaty, koszty transportu itd. Mimo to czekam na info.

rallyspeed napisał(a):Nowe WRC jak dla mnie wygląda słabiej w akcji (mimo że czasy są lepsze). W starym na wyjściu z zakrętu widać było moc, samochód przesuwało na zewnętrzną, widać było masę i ogólnie był to potwór...
..Myślę że może już jakieś 30 koni więcej i nowe wurc może odzyskać pazur, nie wiem tylko dlaczego turbinę też zmniejszyli?


OK, ale zapewne to samo mowili jak B grupa zostala zastapiona przez wrc. Moc zmalala, ale tez prowadzily sie lepiej. Poprzednie byly z reguly bardzo podsterowne. Ale konstruktorzy chcac budowac szybsze auta i nie mogac inwestowac w moc silnika jak wczesniej, budowali furki prowadzace sie co raz lepiej. Spojdz na subaru z roku 98' i 03'. Ktory jechal bardziej bokiem i z czego to wynika? Tylko kierowca?

MSG Racing napisał(a):Ja mam z goła odmienne odczucia. Fakt, że są małe (jak gr B) ale 206 WRC miał takie same wymiary. Ale za to jeżdżą bardziej bokami, widać lekkość, zwinność i szybkość. I do tego są głośniejsze. Podoba mnie się :)
http://www.youtube.com/watch?v=ImkaNXOIs-0 :)


Dokladnie. 206 byl nawet wezszy.

MSG Racing napisał(a):http://es.rallyreportwrc.com/2011/05/peugeot-desarrollaria-el-208-s2000-citroen-estudia-armar-r4-2/ Jeśli ktoś zna hiszpański to może się dowiedzieć, że Peugeot ma wrócić do WRC z modelem 208, Citroen stworzy DS4 R4 a w ciągu najbliższych 3 lat możemy zobaczyć także Renault w walce o czołowe miejsca w WRC.
Ciekawe co z tego zostanie zrealizowane.


Jest napisane, ze grupa PSA ROZWAZA rowniez wprowadzenie Peugota do wrc. Ciekawe co sie stanie z Olivier'em Quesnel, ktory jest przeciez jednoczesnie szefem Citroena w wrc i Peugota w IRC.
Jest napisane, ze MOZEMY zobaczyc te marki w przeciagu 3 lat w wrc, a nie zobaczymy:)
Co do Renault, sam jestem bardzo ciekaw. Sprzedali F1 team. Jedynie robia kers i silniki, wiec pieniadze powinny byc. Tu mam kolejne pytanie:
Czy silniki F1 beda niewiel sie roznic od silnikow wrc? Wiem, ze taki byl zamiar a roznica w mocy miala wynikac z drobncyh regulacji. Niech ktos prosze mnie oswieci
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez wiechu100 » poniedziałek, 6 cze 2011, 16:12

deiman napisał(a):Czy silniki F1 beda niewiel sie roznic od silnikow wrc? Wiem, ze taki byl zamiar a roznica w mocy miala wynikac z drobncyh regulacji.

Przeciez F1 to 8 garow a WRC to 4... wiec nie widze tu tylko drobnych roznic. chyba ze nie o to chodzi autorowi
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Postprzez mlog » poniedziałek, 6 cze 2011, 16:51

No ale od przyszłego (?) sezony do F1 wchodzi silnik 1.6 Turbo. Podobno miało to wyglądać tak że i RMŚ i WTCC i F1 korzystają z jednostek opartych o ten sam schemat, jednak trochę inaczej ograniczonych. Nie jestem działaczem FIA, więc nie wiem jak oni to chcieli zrobić ;)
Avatar użytkownika
mlog
N2
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwi 2010, 21:21
Lokalizacja: Rzeszów --> Wyżne

Postprzez deiman » poniedziałek, 6 cze 2011, 18:08

wiechu100 napisał(a):
deiman napisał(a):Czy silniki F1 beda niewiel sie roznic od silnikow wrc? Wiem, ze taki byl zamiar a roznica w mocy miala wynikac z drobncyh regulacji.

Przeciez F1 to 8 garow a WRC to 4... wiec nie widze tu tylko drobnych roznic. chyba ze nie o to chodzi autorowi

Tak, w tej chwili F1 ma 8 cylindrow, ale regulamnin na 2013 rok zaklada silniki 1.6 turbo o mocy 700km. W zwiazku ze sprzeciwem wiekszosci team'ow F1 prawdopodobnie przeloza ich debiut o rok, dwa.


mlog napisał(a):No ale od przyszłego (?) sezony do F1 wchodzi silnik 1.6 Turbo. Podobno miało to wyglądać tak że i RMŚ i WTCC i F1 korzystają z jednostek opartych o ten sam schemat, jednak trochę inaczej ograniczonych. Nie jestem działaczem FIA, więc nie wiem jak oni to chcieli zrobić ;)


Dokladnie. To moze zachecic Renault do wrc. Juz buduja silnik na rok 2013 dla F1 a jesli po drobnych zmianach bedzie nadawac sie do WRC, to dlaczego nie zbudowac auta.

Kilka ciekawych informacji o nowych i starych wrc:
http://motorsportowo.blogspot.com/2011/ ... czyli.html

Wlasnie znalazlem informacje, ktore mowia, ze nowe WRC rzonia sie zaledwie kilkoma rzeczami w stosunku do auto grupy N i S2000. Oto cytat:

"(...)"kit", który pozwoli na szybką (limit czasu wyznaczony przez regulamin) przebudowę S2000 i grupy N na WRC. Uniwersalne samochody, dzięki prostej zmianie specyfikacji będą mogły startować zarówno w krajowych rozgrywkach, jak i w mistrzostwach świata. Osoby odpowiedzialne za skonstruowanie regulaminu dostały kilka wytycznych. Kit ma być prosty w implementacji - kilka zmian z zawieszeniu, skrzyni biegów, duży tylny spojler, w przypadku S2000 - dodanie turbo (....)"
Ostatnio edytowano poniedziałek, 6 cze 2011, 22:19 przez deiman, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez mlog » poniedziałek, 6 cze 2011, 19:45

Z tym KITem to nie przesadzaj ;) Chyba znalazłeś jakiś stary artykuł z lat 2008-2009. Wizja przebudowy S2000 na WRC padła już dość dawno temu. Razem z tą że z N4 WRC się nie da zrobić. W wyniku tego zrobiono R4...
Avatar użytkownika
mlog
N2
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwi 2010, 21:21
Lokalizacja: Rzeszów --> Wyżne

Postprzez deiman » poniedziałek, 6 cze 2011, 22:31

Rzeczywiscie stary:) Szukalem info na ten temat. Jedyne co znalazlem to, ze roznice sa male, ale zadnych szczegolow.

A kolega MSG Racing mial sporo racji. Natknalem sie na kilka artykulow z plotkami mowiacymi o startach w WRC Peugota, Fiata, Saaba, Renault, Skody, Toyoty i Suzuki. Czas pokaze ile w tym prawdy...
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez Cendra » wtorek, 7 cze 2011, 09:55

Kilka ciekawych informacji o nowych i starych wrc:
http://motorsportowo.blogspot.com/2011/ ... czyli.html


Spora różnica w Nm między Fiestą WRC a DS3 WRC...
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Postprzez ictus » wtorek, 7 cze 2011, 22:15

szczeze watpie w prawdziwosc tych danych
http://www.slubfotki.pl - najszybszy fotograf slubny
http://www.ictus.go.pl - online portfolio
ictus
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 16:25
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez MSG Racing » czwartek, 9 cze 2011, 05:35

Są mylne bo jednak nowe WRC mają większą zwężkę niż stare.
To można znaleźć bo jest w regulaminach technicznych na FIA.com.
Momentu można się właśnie tyle spodziewać bo o takich wartościach producenci mówili już od dawna.
Robotę robią skrzynie które mają więcej biegów.
Co do pojawienia się marek. Każdy artykuł jest oparty na plotkach lub info prasowym. Często też takie info jest działaniem marketingowym.
Ale równie często ma w sobie coś prawdy. Za każdym razem należy brać to z przymrużeniem oka. Prawdy dowiemy się jak podadzą lub nie info o oficjalnym rozpoczęciu programu WRC. Czas pokaże.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez deiman » czwartek, 9 cze 2011, 12:32

Cendra napisał(a):
Kilka ciekawych informacji o nowych i starych wrc:
http://motorsportowo.blogspot.com/2011/ ... czyli.html


Spora różnica w Nm między Fiestą WRC a DS3 WRC...


Mnie akurat ona nie dziwi, bo "od zawsze" mieli mocniejsze silniki od Forda. Wyjatkiem byl rok 2003 i byc moze nastepny.

MSG Racing napisał(a):Są mylne bo jednak nowe WRC mają większą zwężkę niż stare.
To można znaleźć bo jest w regulaminach technicznych na FIA.com.


Wlasnie zastanawia mnie co jest przyczyna tego, ze nowe WRC sa szybsze procz 30kg roznicy w wadze.

MSG Racing napisał(a):Robotę robią skrzynie które mają więcej biegów.


W jakim sensie?

Citroen ma nadal 6, a Ford zwiekszyl bo odstawali w rajdach, w ktotych duza role odgrywa moc silnika (np. Meksyk czy Bulgaria). Sam Latvala przed 2 rajdem sezonu powiedzial, ze z 6-stopniowa skrzynia powinni byc tutaj blizej citroena.

MSG Racing napisał(a):Co do pojawienia się marek. Każdy artykuł jest oparty na plotkach lub info prasowym. Często też takie info jest działaniem marketingowym.
Ale równie często ma w sobie coś prawdy. Za każdym razem należy brać to z przymrużeniem oka. Prawdy dowiemy się jak podadzą lub nie info o oficjalnym rozpoczęciu programu WRC. Czas pokaże.


Zgadzam sie.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez wrc1600 » sobota, 18 cze 2011, 22:53

Mysle ze na szybkosc ma wplyw inna technika jazdy, czasem nadmiar mocy nie przeklada sie na szybkosc
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rallyspeed » wtorek, 21 cze 2011, 17:22

[quote="deiman"]A teraz kilka pytan. Zadawalem juz je w jakims watku, ale zostal wykasowany.

1. Nie rozumiem dlaczego nowe WRC sa szybsze od starych? Masa mniejsza o 30kg, ale moc troche tez. /quote]

Nie moge pojąć jak ds3 może byc jedynie o 30kg lżejszy od c4 a nie np 150, przecież drogowe wersje róznią się znacznie i na oko nie może to być tak mało. I własnie dzięki masie, tudzież jej jakże dowcipnemu rozkladowi oraz niezwykle szerokiej konstrukcji nowych WRC są szybsze od starych.
(opony też trochę mogły póść do przodu i mniej się niszczą- mniejsza moc , mniejsza masa).
Jak na moje oko i obliczenia(juz dobrze nie pamietam) to mocy może byc o jakieś 100 koni mniej, 450 w focucie Gronholma jak podawło WRC - 100 to cuś 350 teraz.

Zobaczcie na power stage z Grecji jak szybko Ogier sklada się z lewej na prawą przed lotną , w starym wrc dlużej jechałby bokiem przez większą masę.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez ictus » wtorek, 21 cze 2011, 22:38

rallyspeed napisał(a):Nie moge pojąć jak ds3 może byc jedynie o 30kg lżejszy od c4 a nie np 150

a pojmujesz regulaminowe minimum??? :)

rallyspeed napisał(a):Zobaczcie na power stage z Grecji jak szybko Ogier sklada się z lewej na prawą przed lotną , w starym wrc dlużej jechałby bokiem przez większą masę.

tu nie chodzi o mase... 30kg to po deszczowym odcinku ma fura blota w nadkolach, wieksze sa tez roznice w masie np na pierwszym odcinku w petli a na ostatnik (paliwo)
http://www.slubfotki.pl - najszybszy fotograf slubny
http://www.ictus.go.pl - online portfolio
ictus
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 16:25
Lokalizacja: olsztyn

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości