BREWKI

wszystko o tuningu...

Moderator: SebaSTI

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 20 paź 2003, 00:16

A więc, spojler zykle świata nei zasłania. Widać raczej wszystko. A jeśli masz spojler z tyłu, to można to walić gdyż auta "fabrycznych" mają te tylne szyby też pozaklejane i mogą jeździć.
I jest bezpieczeństwo bierne i aktywne. I o to mi chodzi. Bo spojler jakiegoś żula na poboczu w nocy nie zasłoni. A taka brewka, to już sam chyba wiesz.

Co do F1, kewlar nie kewlar. Odpadł i poleciał w bandy, żadna linka go nie trzymała.

Co do Lupo 3L, to nie chodziło mi o aerodynamikę, tylko o całokształt. Masa, opony, silnik, elektryka,...


Łokciem wywierasz nacisk punktowy, a powietrze dociska całą powierzchnię. [ok, jeśli spojler się poprostu złamał, to chyba był na serio WT]

A co do spojlerka w matizie, to on jest przyczepiony do blachy. Nie wiem jak, ale możliwe, że też jakoś połączony jest z szybą.

nieprawdziwych dowodów
- a były takie?

porozrzucane po okolicy jest tylko potłuczone w drobne kawałki szkło, z nowoczesnego auta

tylko jak na razie, to w polsce przeważają auta drugiej-trzeciej młodości i to nawet bez spojlerów.

Auto można bez spojlerów obniżyć do poziomu uniemożliwiającego parkowanie przy krawężniku. A jeśli pytasz o funkcjonalność, takich pomysłów: NIE MAM POJĘCIA. Też bym tak nigdy nie zrobił. Ale jeśli chciałbyś uzyskać odpowiedź, to mogę napisać w tej kwestii tylko jedno: A na ch**a panienkom, buty na 10-12cm koturnach? Ja nei wiem po co, ale funkcjonalnością i wyglądem, to te rzeczy ją porównywalne.

I wiesz, musisz jedno zrozumieć. Że nie należę do ludzi[możesz wierzyć lub nie, Twoja sprawa], którzy robią wszstko i za każdą cenę. Tzn. "malczak i 3 spojlery na taśmexie" - gdyby były 2 takie maluchy w polsce, to bym może to jakoś zrozumiał. Ale w obecnej sytuacji, OK to nie ma sensu. bodobnie jak 10-15 stopniowe nachylenie przednich kół i wolny strzelający wydech.

Ale są firmy które właśnie specjalizują się w tuningowaniu fabryk. Robią tylko rzeczy do wybranego modelu, czy grupy modeli. I coś takiego - przemyślanego - przez "stylistów" czy firmę, mi się podoba. Ale garażowe, docinanie zderzaków z seja do malacza, no wybacz, za kogo byś mnie miał, gdybyś sądził, że mnie się to podoba. Wszystko ma swoje granice. Zawsze trzeba znaleść kompromis między funkcjonalnością i resztą.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków


Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 paź 2003, 02:02

A więc, spojler zykle świata nei zasłania. Widać raczej wszystko. A jeśli masz spojler z tyłu, to można to walić gdyż auta "fabrycznych" mają te tylne szyby też pozaklejane i mogą jeździć.
I jest bezpieczeństwo bierne i aktywne. I o to mi chodzi. Bo spojler jakiegoś żula na poboczu w nocy nie zasłoni. A taka brewka, to już sam chyba wiesz.



nie zasłoni, ale może go w łeb trzepnąć. Chodziło mi właśnie o to żeby sprowokować cię do wypowiedzi że bezpieczenswo jest czynne i bierne. Zarówno jednego jak i drugiego nie można lekceważyć. Tak samo jak głupia, do niczego nie potrzebna brewka zasłania pół refletora tak spoiler może się urwać i trzepnąć kogoś w łeb, wystający wlot powietrza m oze komuś łeb rozwalić.



Co do F1, kewlar nie kewlar. Odpadł i poleciał w bandy, żadna linka go nie trzymała.



to znaczy że Ferrari dało dupy, popelniło wiejski tuning...

Co do Lupo 3L, to nie chodziło mi o aerodynamikę, tylko o całokształt. Masa, opony, silnik, elektryka,...




nie popadajmy w skrajność. Jednak skoro już mamy auto które pali np. 8 -10 litrów to po cholerę jeszcze zwiększać jego spalanie. Zresztą nikt dzisiaj chyba nie ma za wiele pieniędzy. Rozwalił mnie jeden osioł, co powiedział że on sobie diesla oplasticzył i mechaniki robić nie będzie... buahahaha... I wszyscy się na niego patrzą na ulicy... ciekawe dlaczego, i dziwne że nie pukają się w czolo... To się nazywa konsekwencja, taki niby oszczędny (diesel) a tak nieopatrznie rozwala aero... To jest podejście wiejskich tunerów...


Łokciem wywierasz nacisk punktowy, a powietrze dociska całą powierzchnię. [ok, jeśli spojler się poprostu złamał, to chyba był na serio WT]



To nie ma nic do rzeczy, oparłem się nie z góry, tylko przy wstawaniu, oglądałem podwozie, popchnąłem ten spoiler delikatnie do przodu... łączenie puściło... Sęk w tym że jak się przyglądam to często widuję podobne rozwiązania, albo na sam klej, albo taśma... Jeśli spoiler jest na szybie to na pewno nie jest przykręcony...

A co do spojlerka w matizie, to on jest przyczepiony do blachy. Nie wiem jak, ale możliwe, że też jakoś połączony jest z szybą.



nie wiem jak konkretnie w matizie jest ale widzałem bardzo często że na lotkę tego typu zakładali jeszcze skrzydełko typu biedronka.
Obrazek

Lotka jeśli nawet ma dobre mocowanie to jest ono przewidziane tylko dla niej samej, dodatkowo obciążona siłami produkowanymi przez spoiler ma wszelkie szanse się oberwać.

Jeszcze raz powtarzam, nie krytykuję dobrych rozwiazań, ale na WT nie ma dobrych rozwiązań. W tym Colcie o którego poszło tylny spoiler jest przyczepiony do szyby, czyli tylko na klej, koła są za duże, za szerokie, całość jest za niska, na masce znajduje się wlot przeznaczony do montażu w innym samochodzie, wszystko to stwarza potencjalne zagrożenie. Przy okazji to autko ma na sobie wieśniacką gafikę,badziewny tylny zderzak, przedni też wywołuje litość, widać że właścicielowi marzy się Evo, ale forsy bak, mógłby to chociaż zaślepić czarną siatką, bardziej przypominałoby to oryginał, nie wiem jak te progi, ale jeśli były kupowane w tym samym sklepie co reszta częsci to też mam poważne obawy co do tego czy nie odpadną... To są zarzuty wyłącznie obiektywne. Subiektywnie wg. mnie wszystko w tym colcie jest wsiowe, od koloru poprzez malunek a kończąc na zderzaku od Evo zaślepionego rzucającą się w oczy i bezlitośnie zdradzającą funkcję tego zderzaka (czyli bycie jedynie atrapą) srebrną siatką... z ta opinią pozwalam się nie zgodzić, ale to że cała ta festyneria to bomba zegarowa na czterech kółkach to moim zdaniem nie powinno ulegać wątpliwości.


Cytat:
nieprawdziwych dowodów
- a były takie?



Na przykład tekst o rozpadaniu się wozu na kawałki w trakcie dzwonu. Tylko w filmach to widziałem i przy dzwonach powyżej 200 km/h... bez urazy, ale taka argumentacja przypomina mi chwytanie się brzytwy...




tylko jak na razie, to w polsce przeważają auta drugiej-trzeciej młodości i to nawet bez spojlerów.



wozy przeżarte korozją, albo żle poskładane nie powinny być tak samo dopuszczone do ruchu jak oplasticzone fortece. Nie moja wina że tak nie jest i mnóstwo składakowego złomu jeździ po polskich drogach.

Auto można bez spojlerów obniżyć do poziomu uniemożliwiającego parkowanie przy krawężniku. A jeśli pytasz o funkcjonalność, takich pomysłów: NIE MAM POJĘCIA. Też bym tak nigdy nie zrobił. Ale jeśli chciałbyś uzyskać odpowiedź, to mogę napisać w tej kwestii tylko jedno: A na ch**a panienkom, buty na 10-12cm koturnach? Ja nei wiem po co, ale funkcjonalnością i wyglądem, to te rzeczy ją porównywalne.



kurde, znów to samo... przecie już mówilem, jak się panienka potknie na swoich koturnach to co najwyżej sama sobie łeb rozbije. Samochód zaś nie jest sam na drodze. Prowadzenie samochodu, dbanie o jego stan techniczny oraz dbanie o to żeby nie stwarzał zagrożenia to odpowiedzialność, która w naszym pieprzonym kraju jest ignorowana. Zawsze byliśmy motoryzacyjnym zaściankiem i tak pozostanie do momentu aż się nie zmieni mentalność. Nie ma że wolnosć tomku w swoim domku, owszem,jak masz domek wolnostojący to możesz sobie nawet go wysadzić w powietrze, ale jak mieszcasz w bloku/kamienicy to nsą pewne rzeczy których ci robić nie wolno. Nie wolno ci haładsowacw okresie ciszy nocnej, nie wolno ci chałasować nawet w dzień głośniej niż ustalona wartość, nie wolno ci eozlać wody na podłogę i tak zostaawić bo zalejesz sąsiadów, nawet niewolno ci pomalować ależącej do ciebie elewacji na inny kolor niz cały blok... Na drodze jest tak samo, są pewne reguły którym się trzeba podporządkować, nie tlylko prawne, ale także zdroworozsądkowe i moralne. Właśnie zdrowy rozsądek to sprawa nr. 1 za kierownica...



I wiesz, musisz jedno zrozumieć. Że nie należę do ludzi[możesz wierzyć lub nie, Twoja sprawa], którzy robią wszstko i za każdą cenę. Tzn. "malczak i 3 spojlery na taśmexie" - gdyby były 2 takie maluchy w polsce, to bym może to jakoś zrozumiał. Ale w obecnej sytuacji, OK to nie ma sensu. bodobnie jak 10-15 stopniowe nachylenie przednich kół i wolny strzelający wydech.

Ale są firmy które właśnie specjalizują się w tuningowaniu fabryk. Robią tylko rzeczy do wybranego modelu, czy grupy modeli. I coś takiego - przemyślanego - przez "stylistów" czy firmę, mi się podoba. Ale garażowe, docinanie zderzaków z seja do malacza, no wybacz, za kogo byś mnie miał, gdybyś sądził, że mnie się to podoba. Wszystko ma swoje granice. Zawsze trzeba znaleść kompromis między funkcjonalnością i resztą.


mam do tego dwie uwagi. Po pierwsze taka firma jak Carzone, niby się specjalizuje w tym co robi, ale gołym okiem po ich płodach widać że nie mają o aerodynamice zielonego pojęcia. Można również przypuszczać że tak samo przejmują się bezpieczeństwem swoich wyrobow. Zależy jeszcze jaka to firma. AMG, Prodrive, Alpina kichy nie zrobią. Ale jakieś Carzony to na pewno tak...

Po drugie skoro nie uznajesz spoilerów docinananych w garażu lub źle dobranych to dlaczego uważasz że na WT znajduje się cała masa dobrze zrobiontych wozów? Moim zdaniem może z 10 się gdzieś zaplątało między 2500 fotek, ale toprzwie 10 razy mniej niż wynosi bład statystyczny... A tym bardziej nie rozumiem co widzisz w tym Colcie, przecież zalatuje od niego wiejską samoróbą na kilometr...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Kuba M. » poniedziałek, 20 paź 2003, 19:35

żółtodziób napisał(a):Zawsze byliśmy motoryzacyjnym zaściankiem i tak pozostanie do momentu aż się nie zmieni mentalność.


Z całą twoją wypowiedzią się zgadzam oprócz tego jednego zdania. Nie na zmianę mentalności czekamy, ale na zmianę kondycji finansowej społeczeństwa. Chyba nie myślisz, że dresiki jeżdzą swoimi zardzewiałymi kaszlami ze spojlerami z Tesco z wyboru, czy też dlatego, że taka jest ich filozofia? Jeżdzą czymś takim bo zwyczajnie nie mają kasy, a spojler doklejają, w sumie nie wiem po co, nie wszystko w życiu dresa musi być logiczne. Oglądaliście "Pod Napięciem" w niedzielę? Było o dresach, żenujące.

BTW: będzie ktoś dzisiaj na czacie WT? Jakby co to o 23:00, tradycyjnie zresztą...
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez fluff » poniedziałek, 20 paź 2003, 20:21

Jesli mowa o dresikach i 'pod napieciem' to te wlasnie klimaty mam jezdzac na uczelnie :evil:
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez Kris_WRC » poniedziałek, 20 paź 2003, 21:40

Dzisiaj od godziny 22.00 Rozpoczyna sie spotkanie na chacie do którego link daje Wam poniżej

http://www.polchat.pl/chat/?room=kris_onanista

Nie sugerujcie sie nazwą chata tam na prawde sie spotykamy :)
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez Kuba M. » poniedziałek, 20 paź 2003, 21:44

Hyhy, potwierdzam. Byłem tam kiedyś i rozmawialiśmy nawet o motoryzacji...
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 paź 2003, 21:49

Kuba: nie powiesz mi że ktoś kto zrobił tego Vana albo t ostatnią Calibrę z galerii nie miał kasy. Trzeba mieć flotę żeby zrobić coś takiego. To kwestia mentalności, każdy próbuje być od każdego większy kozak...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Kuba M. » poniedziałek, 20 paź 2003, 21:55

Racja, ale kiedy ma się zmienić ta mentalność? Pojedziesz na zachód, do Niemiec, do Włoch, tam to dopiero jest wieśniactwo - tylko, że w lepszym, bardziej profesjonalnym wydaniu.
A mówiąc o braku kasy miałem na myśli dresików w kaszlach ze spojlerem z biedronki przyklejonym tasmą klejącą.
Wszystkimi jednak kieruje to samo, jak to nazwałeś, kozakowanie :)
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 paź 2003, 22:37

ja proponuję strzelać do buraków :)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » poniedziałek, 20 paź 2003, 22:45

żółtodziób napisał(a):ja proponuję strzelać do buraków :)


A co ci te biedne rośliny zawiniły :?: :lol: :lol:
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 paź 2003, 23:11

obrzydliwie smakują :)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TommiCrazy » wtorek, 21 paź 2003, 01:20

Ja uważąm ze dyskusja o wiejskim tuningu ma rozmoczone podłoże !!
wieksosc sklepów tunerkich oferuje tanie zestay ospoilerowan do popularnych aut , na bank niebadancyh w tunelach aero, takie spoilery niemają az takiego wpływy na CX jak np same lusterka albo przyczepione narty do auta !! moze w kwestii bezpieczenstwa macie racje, ale jesli ktos chce sobie CZADERSKO zrobic auto i jesli nieuzyje do tego drewna, karniszy i listw wykonczeniowych do mebli tylko artykuły przewidziane do SAMOCHODÓW to uważam ze jesli sie nienapitoli tego zaduzo to niejest to KROK PRZECIWKO LUDZKOSCI, powoli wasze rozmowy zmierzają do tego ze tuning wogóle jest wiejski !!!
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez żółtodziób » wtorek, 21 paź 2003, 12:08

Ja uważąm ze dyskusja o wiejskim tuningu ma rozmoczone podłoże !!
wieksosc sklepów tunerkich oferuje tanie zestay ospoilerowan do popularnych aut , na bank niebadancyh w tunelach aero, takie spoilery niemają az takiego wpływy na CX jak np same lusterka albo przyczepione narty do auta !!


Przeczytaj sobie to:

http://b0rg.w-n.pl/wt/palio31.htm

piszą że po wstawieniu szerszych opon auto jedzie tylko 140 km/h. Ale to nie do końca sprawa szerczych opon. Owszem ,one też dodają opory toczenia, ale drugie tyle szkód robi skrzydełko. Całkowicie seryjne Palio z tym silnikiem buje się prawie do 170 km/h, mamy więc do czynienia ze spadkiem osiągów grubo ponad 15% A poczynione zmiany w aerodynamice i w szerokości kół nie są wielkie w porównaniu z tym co potrafią wiejscy tunerzy...

Lusterka są obecnie badane w tunelach aero w fazie projektowania wozu. Kiedyś takie wystające łopatki faktycznie robiły opór, teraz ich wpływ nie jest tak szkodliwy, aczkolwiek nie da sie go pominąć.

Żeby pokazać jak delikatną sprawą jest aerodynamika pokażę dwa zdjęcia.

Obrazek

Obrazek

Sprawa wygląda tak że wyczynowy prosiak, ten u góry, na oko niewiele się różni od drogowego. A jednak Cx wyczynowego wynosi 0.5. Cx żółtego wynosi 0.28. Tutaj zmiany są możliwe do zauważenia, aczkolwiek niewielkie i współczynnik oporu aero jest większy prawie o 80% w aucie wyczynowym! Ma to związek oczywiście z generowanym dociskiem, więc w aucie wyczynowym to nie jest błąd, ale nawet w takim wozie jak Dauer Porsche 962 w wersji drogowej która buja się do ponad 400 km/h nie jest potrzebny taki docisk jak w wozie wyścigowym. Wniosek z tego taki że z aerodynamiką nie ma żartów, trzeba zostawić ją specjalistom, a nie takim baranom jak Carzone czy coś w tym stylu. Jeśli spoilery sa opracowywane przez specjalistów, i właściwie dobrane do osiągów ata to na prawdę nie mam nic przeciwko. Ale w Polsce tak się nie tuninguje, w Polsce wali się byle co, byle gdzie, byle tylko się wyróżniać i leczyć kompleksy że nie jest się kimś wielkim, i to jest właśnie buractwo. I nie ważne że czasem jakość wykonania stoi naprzyzwoitym pziomie. I tak obrazuje to wieśniacki sposób myślenia właściciela, który nie tuninguje po to żeby było lepiej, tylko po to zeby zwracało na siebie uwagę. Żałosne.

tak samo delikatna sprawą jest bezpieczeństwo. Czasem coś wystarcy przesunąc o kilka cm żeby zadziałały na to zupełnie inne siły i żeby zrobiło się niebezpiecznie jak cholera. jeden nieprzemyślany wystający element i komś może stać się coś złego. tu nie ma żartów.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez krzychd » wtorek, 21 paź 2003, 18:51

Zółtodziobie, ja widzę tylko jedną fotkę, jest na niej wyczynowy pojazd, chyba porsche koloru czerwonego.
KRzychd
Avatar użytkownika
krzychd
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:33
Lokalizacja: warszawa

Postprzez !ADI! » wtorek, 21 paź 2003, 19:32

Piszę krótko bo nie z domu.

żółtodziobie.
Na przykład tekst o rozpadaniu się wozu na kawałki w trakcie dzwonu. Tylko w filmach to widziałem i przy dzwonach powyżej 200 km/h... bez urazy, ale taka argumentacja przypomina mi chwytanie się brzytwy...

przy pożądnej rolce chyba nie trzeba jechać 200, żeby się auto porozpadało. A po za tym nie napisałem o jaką prędkość mi chodziło, dlatego nie możesz mi zarzucać, że chwytam się brzytwy.

Uważam, że to jest przejawem chwytania się brzytwy i trudności przyznania się do błędu.


Cytat:
Co do F1, kewlar nie kewlar. Odpadł i poleciał w bandy, żadna linka go nie trzymała.




to znaczy że Ferrari dało dupy, popelniło wiejski tuning...


kończę i pozdr dla fanów i nie fanów WT

PS Tommi nie znalazłeś tych adresów?
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron