ZAKAZ WRC W RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez wartek » niedziela, 14 wrz 2003, 19:13

hmmm, to dosc ciekawe, jaki oni maja cel, czy Grzyb sie nie sprawdzil?
w porownaniu z osiągnieciami Frycza w poprzednim sezonie to moze srednio bo sensacji nie bylo, poprostu wygral klase. ciekawe kto jest tym kierowca, na poczatku do glowy przyszedl mi Frycz, ale niby dlaczego on? Peugeot chyba chce promowac kierowcow z PP, wiec moze Pelikan?
Avatar użytkownika
wartek
N2
 
Posty: 167
Dołączył(a): sobota, 3 sie 2002, 12:38
Lokalizacja: 3City


Postprzez golden » niedziela, 14 wrz 2003, 19:23

no bo pelikanski wsiada za grzyba - czy to nowosc?
co do grzyba - moze sie i nie sprawdzil bo skoro w okol jego startow jest posmrod nielegalnych treningow - z drugiej strony szkoda chlopaka ktory moglby cos osiagnac - czekajcie - czekajcie - jeszcze grzyb wsiadze do Kosciuszki do sławnej CORSY ktora topi kierowcow albo jak wywala Jurczaka z FIATA - moze tam losy grzyba zaprowadza - no bo w koncy Nowe Punto S1600 bedzie ładna
- chociaz jurczak ma tam pozycje mocna :) ale wynikow nie ma - znaczy ma - ale sa one zenujace :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez psz » niedziela, 14 wrz 2003, 20:37

rally_fan1 napisał(a): (...) I nadal jestem za tym,aby ograniczyć spec."wurców"i w Polsce nawet do spec.2000,czyli w grę wchodzą nadal: corolle,imprezy,cordoby,206,octavie,focusy,nawet escorty,A-grupowe Lancery,Celica GT-Four-jest w czym wybierać,jeśli chodzi o najsilniejszą klasę.

Popieram ten pomysl z ograniczeniem specyfikacji, ale nie jestem pewien co do zapewnienia podazy takiego sprzetu. W koncu wiele starych wurcow nawet w prywatnych stajniach przechodzi (o ile sie nie myle) ciagle modyfikacje, czasem wypozycza sie takie hybrydy, chyba kiedys nawet w "wrc", w artykule o JM Engeenering byla o tym mowa....
Zreszta bylyby schody na posiedzeniu w PZM, bo sedziowie przeciez musieliby sie nauczyc albo chociaz wiedziec, gdzie co jest w tych homologacjach :evil:
Jednak imho byloby to rozwiazanie najlepsze z mozliwych...
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez !ADI! » niedziela, 14 wrz 2003, 22:01

Rajdy jednodniowe miałbyby sens jedynie w tedy, gdyby było ich dosyć dużo. Bo robić 5 "rajdzików", to raczej nie ma sensu.

Co do ograniczenia specyfikacji to jest na pewno lepszy pomysł niż wycofanie WRC. I jest to chyba najlepsza droga rozwoju MP.

A co do tego Lancera Czopika[a właciwie Dytko-Rentu] to przechodzi on z rąk do rąk i w każdych rękach jest w innej specyfikacji. Od N, przez A do H. I raczej prawdziwej A grupy nigdy z niego nie będzie. Jest to poprostu taki półśrodek, który miał pomóc Czopikowi w zdobyciu MP. A po za tym, to wydaje mi się że gdyby zrobili mocą A grupę to ten Lancer mógłby się dosyć łatwo rozsypać. A tak znaleźli złoty środek: finansowo-mocowo-wytrzymałościowo-konkurencyjny.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Sergiey » środa, 17 wrz 2003, 11:51

psz napisał(a):
rally_fan1 napisał(a): (...) I nadal jestem za tym,aby ograniczyć spec."wurców"i w Polsce nawet do spec.2000,czyli w grę wchodzą nadal: corolle,imprezy,cordoby,206,octavie,focusy,nawet escorty,A-grupowe Lancery,Celica GT-Four-jest w czym wybierać,jeśli chodzi o najsilniejszą klasę.

Popieram ten pomysl z ograniczeniem specyfikacji, ale nie jestem pewien co do zapewnienia podazy takiego sprzetu. W koncu wiele starych wurcow nawet w prywatnych stajniach przechodzi (o ile sie nie myle) ciagle modyfikacje, czasem wypozycza sie takie hybrydy, chyba kiedys nawet w "wrc", w artykule o JM Engeenering byla o tym mowa....
Zreszta bylyby schody na posiedzeniu w PZM, bo sedziowie przeciez musieliby sie nauczyc albo chociaz wiedziec, gdzie co jest w tych homologacjach :evil:
Jednak imho byloby to rozwiazanie najlepsze z mozliwych...


Posunę się o krok dalej i powiem, że nawet gdyby stare spec. nie były modyfikowane to chyba i tak większość z nich jest juz dawno rozbita tak że nie mozna juz jej uratować. :D A budowanie np. Toyoty w spec to chyba jakos nie bardzo jest możlwe bo skąd wziąc stare skrzynie biegów, stare dyfry?? Prrzecież nikt nie bedzie produkował części w starszych technologiach bo i po co, skoro i tak w wielu czempionatach bedą jeździć WRCe i tam będą mieli pole do popisu. A to dal nich znaczy mniej więcej tyle co większe pieniądze a o to przecież chodzi w każdym biznesie
gg://1569993 Gadu-Gadu
---
Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.
Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Sergiey
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 29 maja 2003, 08:43
Lokalizacja: Kraków-Żory

Postprzez rav » środa, 17 wrz 2003, 20:04

pwrc napisał(a):nie da się zmniejszyć kosztów S1600 jednym przepisem, ot tak, nakazując, żeby kosztowało kwotę "x", taki przepis to będzie fikcja
jedyny prosty i w miarę tani sposób na obniżenie kosztów S1600 to umozlwienie dokonania większej ilości przeróbek, czyli zrobienie z tego pełnej a-grupy, ale jak na razie w FIA panuje moda na utrudnianie życia konstruktorom czyli dokładanie ograniczeń, wiec żeby obejść istniejące przepisy i wyciągnąć ile się da z tych aut, trzeba się dobrze nagimnastykowac, a to kosztuje – kosztuje przy kostruowaniu jak i potem, w utrzymaniu

pozdr

Ograniczenia konstrukcyjne powoduja ze samochody sa drozsze do skonstruowania, ale za to tansze w eksploatacji. Widac to na przykladzie A-grupy i N-grupy. Jak wezmiesz samochod (powiedzmy Saxo VTS) to taniej jest zrobic z niego mocny a-grupowy samochod niz dobra N-ke, ale potem A-grupe musisz remopntowac co rajd.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rav » środa, 17 wrz 2003, 20:07

rally_fan1 napisał(a):Tak się zastanawiam,czy taki "A-grupowy" Lancer nie może mieć np.większych tarcz hamulcowych niż w N-4 czy też ogólnie trochę zmian w systemie hamulcowym.Co do WRC w MP to może należałoby nałożyć ograniczenie specyfikacji,że max.można jeździć "wurcem" spec.2000 lub 2001(tak chyba w Anglii jest).Poza tym możnaby skrócić rajdy do jednego dnia i max.120km oesowych np.2 dłuższe oesy(jeden ok.15km,drugi podobnie)i jeden krótszy(do 10km)i przejeżdżać trzy razy,w tym jedną pętlę w odwrotną stronę.Tylko Rajd Polski oczywiście pozostałby jako eliminacja ME o współczynniku"20" tak długim rajdem jak jest teraz.


A-grupowy Lancer moze miec przede wszystkim wieksze kola. Przez to latwiej jest znalezc do niego opony, bo pasuja te od WRC-ow, a latwiej je zdobyc niz wyczynowe slicki do Lancera 17-ki. W A-grupie mozesz miec chyba wieksze tarcze. A skrocenie rajdow do jednego dnia to pomylka. Jak w zeszlym roku rajdy mialy ponizen 150km. OS-owych tu byla draka. Rajd MP musi miec 2 dni. A pomysl z tymi specyfikacjami jese calkiem dobry.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » środa, 17 wrz 2003, 23:56

Sprawa z ograniczeniem specyfikacji wygląda tak że i tak jest źle i tak niedobrze. W zasadzie trudno znaleźc skutczną metodę obniżania kosztów. Trzebaby chyba nakazać ściganie się czysto seryjnymi wozami. Dopóki przepisy nie zabraniają wszystkiego zawsze znajdzie isę możliwośc ich naciągnięcia...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rav » czwartek, 18 wrz 2003, 00:07

Ja tam nie rozumiem takiego postepowania jak zakaz WRC. Kierowca rajdowy powinien szybko jezdzic i umiec sobie zorganizowac sprzet. Zakazanie jazdy WRC-ami to tak jakby ograniczyc predkosc na zakretach.[/code]
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez d-z rallyfans » środa, 24 wrz 2003, 09:13

Jak nic sie nie ruszy w gospodarce kraju to przepis o zakazie WRC nie musi byc wprowadzany bo raczej nikogo nie bedzie na niego stac,moze znajdzie sie dwoch kierowcow ktorzy zgromadza budzet,ale co to bedzie za rywalizacja :cry: .Osobiscie wolalbym aby kierowcy ktorym nie powidlo sie na trasach ms,wrocili na swoje podworko i scigali sie o tytul mp.Nie biarac pod uwage aut WRC,liczba aut w N4 powiekszylaby sie,jak rowniesz poziom rywalizacji,fajnie by bylo ogladac np.kuzaja,holka,sztuke,od czasu do czasu kuchara(ma jeszcze szanse osignac cos w ms) na odcinkach mp w autach o takiej samej mocy. :lol:
Co do S1600,to tez moze zrobic sie ciekawie,jezeli frycz wsiadlby w s1600 w mp(kilka wypadow na ms lub me),zostal by grzyb,kosciuszko,adamus,jurczak,beltowski(w mocniejszym aucie),doszedlby pelikan to zrobila by sie bardzo ciekawa rywalizacja. :lol:
Niestety moge sobie tylko gdybac,bo jak zawsze najwiekszym problemem bedzie kasa :cry: ,jak jej nie bedzie to nie bedzie ani aut WRC,ani S1600 :cry: .
Pozdrawiam i mam nadzieje ze cos sie ruszy. :wink:
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Postprzez Maniacy rajdowi w liczbie » piątek, 26 wrz 2003, 20:26

Hej D-Z rallyfans......miło znowu was słyszeć....tym razem na Autoklubie.......Widzieliście w jaki piękny sposób usunęli nas z forum Rajdy.gery.pl i zablokowali nam stronę :?: :!: I wiecie za co :?: Za to że to my napisaliśmy tekst PROTEST KIBICÓW.....cytuję"za zaśmiecanie forum"...... :!: :!: :!: Podobno teraz Carlos zadziała i wszystko wróci i będzie działało.............ale niesmak pozostanie.......................
Avatar użytkownika
Maniacy rajdowi w liczbie
N1
 
Posty: 84
Dołączył(a): wtorek, 5 sie 2003, 16:42
Lokalizacja: Mysłakowice

Postprzez d-z rallyfans » sobota, 27 wrz 2003, 09:06

witam maniacy,co do rajdy.gery to caly czas mam problemy z otwieraniem tej strony :( ,dawno tam nic nie pisalem,co do tego protestu to przecierz tez bralismy w tym udzial,troche dziwnie to wyglada,ale my jestesmy tylko pionkami i mozna nas wyrzucic w kazdej chwili,jak beda traktowac tak wszystkich forumowiczow to nie wroze im dobrej przyszlosci,pozdrawiam :wink:
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Postprzez +RAFAŁ+ » sobota, 27 wrz 2003, 10:13

d-z rallyfans: ZMNIEJSZ IDENTYFIKATOR!!!!!!!!!!
Odszedł wielki kierowca, jeden z największych, jacy kiedykolwiek pojawili się w polskich rajdach...

ryspol.net.pl
Avatar użytkownika
+RAFAŁ+
A6
 
Posty: 1800
Dołączył(a): piątek, 23 maja 2003, 19:11

Postprzez d-z rallyfans » sobota, 27 wrz 2003, 10:18

sorry,cos mi sie pomieszalo :oops: :oops:
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Postprzez +RAFAŁ+ » sobota, 27 wrz 2003, 12:37

wartek napisał(a):hmmm, to dosc ciekawe, jaki oni maja cel, czy Grzyb sie nie sprawdzil?


To chyba nie tak. W wywiadzie dla WRC Grzyb sam mówi, że na Rzeszowskim dostał polecenie od zespołu aby nie scigac sie z Lancerami tylko wygrać klase.
Odszedł wielki kierowca, jeden z największych, jacy kiedykolwiek pojawili się w polskich rajdach...

ryspol.net.pl
Avatar użytkownika
+RAFAŁ+
A6
 
Posty: 1800
Dołączył(a): piątek, 23 maja 2003, 19:11

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron