Pytania o s2000

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Pytania o s2000

Postprzez czajak » piątek, 28 lis 2008, 02:40

Ostatnio bardzo zaciekawiła mnie budowa auta s2000, tj. proces jego budowy. Oczywiste jest ze pewne rozwiązania są tajemnicą, ale może ma ktoś wiedzę i mógłby odpowiedzieć na pytania o auta s2000.
Pytanie nr 1.
1. Jakimi technikami zdołano uzyskać moc Peugeota 207 s2000 (280KM) z silnika EW10J4S pochodzącego z Peugeota 206 RC? (Ponad 100KM)
czajak
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 20:42


Postprzez darekH » czwartek, 18 gru 2008, 15:03

To chyba tajemnica wielka nie jest:
Na pewno silnik jest zakuty, poza tym ile ten silnik ma wspólnego z seryjnym motorem to chyba tylko nazwę kodową ;)
Do tego dochodza obroty na poziomie 8500rpm, doładowanie dynamiczne, odpowiednio dobrany układ dolotowy i wydechowy, soft sterujący silnikiem, w którym nie ma miejsca na kompromisy związane np. z ochroną środowiska itd, itd... Nie są to jakieś wielkie technologie, gdyż np. Honda wyciąga w seryjnych autach np. S2000 z 2L 240KM...
gg:3048339
Avatar użytkownika
darekH
N2
 
Posty: 199
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 11:28
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez czajak » czwartek, 18 gru 2008, 16:37

czyli co, fabrycznych części silnika nie ma? wszystkie podzespoły silnika są wytwarzane od nowa tylko do wersji rajdowej?czy tu chodzi o obróbkę seryjnego silnika.
czajak
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 20:42

Postprzez martin.h » piątek, 19 gru 2008, 15:00

Blok chyba pozostaje seryjny, tzn. z jakiegoś modelu marki niekoniecznie z tego który jest homologowany.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez krist » niedziela, 28 gru 2008, 16:38

silnik 2.0 w p207 rc ma 180 koni nie 100, a podkreca sie go zasrepujac czesci mocniejszymi i podkrecajac obroty, w koncu moc to w uproszczeniu moment x obroty, wiec jak wyzsze obroty.....
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez martin.h » niedziela, 28 gru 2008, 19:23

krist napisał(a):silnik 2.0 w p207 rc ma 180 koni nie 100, a podkreca sie go zasrepujac czesci mocniejszymi i podkrecajac obroty, w koncu moc to w uproszczeniu moment x obroty, wiec jak wyzsze obroty.....

:?:
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez krist » niedziela, 28 gru 2008, 21:44

ok, 206 RC ;d
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez czajak » piątek, 30 sty 2009, 15:54

z jakiego modelu siedzi silnik w fabi?
czajak
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 20:42


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron