Krzysztof Hołowczyc

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Tomek K » wtorek, 3 lip 2007, 12:51

A wracając do tematu Pana H. Stwierdził w wywiadzie dla autoklubu, że pokonuje 800 km na testach szutrowych wokół Olsztyna. Więc jak ma nie iść pełnym ogniem podczas rajdu???? Pokażcie mi innych zawodników, których będzie stać na taką ilość testów na luźnych nawierzniach....


To teraz sie zastanów dlaczego go stac i dzieki czemu ma taka a nie inna pozycje w polskich rajdach. Hmm czyzby te kilka lat startów gdy nie mial sobie rownych ...? Nie pewnie w Krzyzowce Szczescia wyczarował ta kase :)
www.RallyMedia.pl
Avatar użytkownika
Tomek K
A5
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 25 sty 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 3 lip 2007, 13:35

kremer napisał(a):majkos nie rozsmieszaj mnie nt. treningów - kuchar ma rajdowke i treningowke i z tego co wszyscy widza startuje w wielu rajdach pzm i czasem zagranica zeby "nie wypasc z obiegu" - do tego ma sporo treningow/testow zima i przed samymi rajdami - ma sporo co drivów i tez moze sobie polatac i ma na to kase

kuzaj ma wlasny zespol, ma kilka topowych aut - w kotlinie klodzkiej zima to był z 10 razy - w okol krakowa ma wiele dobrych oesow do upalania wiec jak to mowisz "koszty minimalne" - w olsztynie i na mazurach byli kilka razy w zimie i tez upalaja - popytaj tamtejszych ludzi komu obstawiaja drogi

solowow - ma na wlasnoc auta - startuje 15-18 rajdow rocznie - jezdzi na treningi wiec nie opowiadaj ze "nie ma pieniedzy"

karnabal to samo - startuje w szwecji czy cos takiego czasem pzm - gosc tez przepala benzyne na treningach co bylo widac po wyniku na polskim - i ma dobre zaplecze finansowe



hmmm
kuzaj jest z krakowa tam nie ma szutrów wiec nie ma jak trenować choć ma kuuuupe kasy :lol:

Sołowow jeżdzi tak duzo rajdow w sezonie, ma tyle interesow na głowie ze nie ma czasu na trening szutrowy :lol:

Kuchar nie począwszy od sezonu 2002 nie może sie odnaleźćw eNce

a Hołek mieszka w Olsztynie więc po prostu "musi wygrać rajd polski"

Moze w tym Olsztynie jest jakies inne powietrze albo płynie jakaś cudowna woda?

:)


Hołek jest szybki i wie jak sie przygotować do ważnego rajdu.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Gucio » niedziela, 22 lip 2007, 13:00

Takie małe kompendium o Krzyśku :)

Krzysztof Hołowczyc
Data i miejsce urodzenia 04.06.1962 Olsztyn
Rajdowy debiut 1984
Pierwszy sukces Mistrz Polski gr. 1985
Debiut w RSMŚ Rajd Szwecji 1996 (Toyota Celica Turbo 4WD - 15 miejsce)
Piloci Maciej Wisławski, Łukasz Kurzeja, Jean-Marc Fortin

Krzysztof Hołowczyc - przebieg kariery

1985 - Debiut w Rajdzie Kormoran
- Mistrz Polski w klasie N-02
1986 - II wicemistrz w klasie A-14
- 5-ty w klasyfikacji generalnej
1989 - Mistrz Polski w klasie A-14
- 6-ty w klasyfikacji generalnej
1991 - I wicemistrz w klasie N-04
- 11-ty w klasyfikacji generalnej
1994 - Mistrz Polski w gr. N
- II wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej
1995 - Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej
- wicemistrz Europy
1996 - Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej
- 6-te miejsce w mistrzostwach Europy
1997 - Mistrz Europy
1998 - starty w Mistrzostwach Świata
- 10 miejsce Rajd Portugalii
- 13 miejsce Rajd Katalonii
- 7 miejsce Rajd Argentyny
- 8 miejsce Rajd Wielkiej Brytanii
1999 - Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej
2000 - Starty w Mistrzostwach Świata
2001 - I wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej
2002 - Starty w rajdach regionalnych
- 1 miejsce Rajd Moto 2002
- 2 miejsce Rajd Kormoran
2003 - Starty w Mistrzostwach Świata Samochodów Seryjnych (PCWRC)
- 5 miejsce Rajd Szwecji
- 1 miejsce Rajd Agapit
- 3 miejsce Rajd Kormoran
2004 - 1 miejsce Rajd Kormoran
2005 - debiut w Rajdzie Dakar
- 1 miejsce w Rajdzie Polski
- 1 miejsce Kryterium Karowa

Krzysztof Hołowczyc - samochody
Polski Fiat 125p
Toyota Celica GT4
Ford Escort RS Cosworth
Subaru Impreza 555
Subaru Impreza WRC
Peugeot 206 WRC
Seat Cordoba WRC evo III
Mitsubishi Lancer Evo VI
Ford Focus WRC
Mitsubishi Lancer Evo VII
Subaru Impreza WRX STI N10 (Spec. C)
Mitsubishi Pajero V60 T2 4.0 Fuel SWB
Subaru Impreza WRX STI N11 (Spec. C)
Peugeot 206 WRC
Nissan Pick-up T1 Rally-Raid

Krzysztof Hołowczyc - to jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych, mający w swoim dorobku zarówno wielokrotne tytuły Mistrza Polski, Mistrza Europy, jak i udane starty w eliminacjach Mistrzostw Świata. Sukcesy sportowe w połączeniu z wyjątkową osobowością zaowocowały ogromną popularnością jego postaci oraz przyczyniły się do prawdziwego rozkwitu rajdów samochodowych w Polsce.

Swoją przygodę ze sportem motorowym popularny Hołek zaczął od kartingu jeszcze w szkole podstawowej. Na trasę swojego pierwszego rajdu wyruszył Fiatem 125p w 1984r. Już w kolejnym sezonie zdobywa tytuł Mistrza Polski gr. N, później do 1987 roku olsztynianin startował w MP - Fiatem 125p, borykając się z licznymi problemami technicznymi i finansowymi.
ObrazekObrazekObrazek

W 1988 roku nadchodzi propozycja startów w barwach jedynego wówczas w Polsce zespołu fabrycznego FSO SPORT. Krzysztof właśnie przygotowywał się do wyjazdu do Stanów Zjednoczonych, gdzie zaproponowano mu szkolenie i pracę w charakterze kaskadera w słynnej wytwórni filmowej Paramount Pictures. Jednak rajdowa pasja zwyciężyła. Hołek zmienia swoje plany, zostaje w kraju i ściga się dalej. Niestety przygoda z fabrycznym A-grupowym Polonezem 1600 trwała tylko półtora roku. Po rozwiązaniu teamu fabrycznego FSO, kolejnymi samochodami 'Hołka' była Mazda 323, którą zdobył w 1991r. tytuł Wicemistrza Polski gr. N oraz Toyota Celica, którą reprezentując Toyota Motor Poland wywalczył tytuł Mistrza Polski gr. N i Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej na rok 1994.

Sezon '95 okazał się dla Hołowczyca przełomowym w karierze. Startując wraz z Maciejem Wisławskim A-grupową Toyotą Celicą 4WD TURBO w barwach zespołu Stomil Olsztyn - Mobil 1 zdobył tytuł Mistrza Polski, dorzucając do niego, dzięki udanym zagranicznym występom, tytuł Wicemistrza Europy. Drugie miejsce w Rajdzie Polski i wywalczony w pięknym stylu tytuł Wicemistrza Europy były najlepszymi osiągnięciami polskiego kierowcy od czasów Sobiesława Zasady.

Rok 1996 rozpoczął od debiutu w RSMŚ, który nastąpił w Rajdzie Szwecji. Doświadczenia, zdobyte na trudnych, zagranicznych trasach zaowocowały pasmem zwycięstw w pięciu eliminacjach Mistrzostw Polski i kolejnym tytułem mistrzowskim. Jego supremację podkreśla fakt wygrywania aż 109 ze 112 rozegranych odcinków specjalnych. Krzysztof Hołowczyc zwycięża min. w Rajdzie Polski przełamując trwającą od 20 lat serię zwycięstw kierowców zagranicznych

ObrazekObrazekObrazek

W 1997 po spektakularnych zwycięstwach odniesionych za kierownicą Subaru Impreza 555 w rajdach: Albeny, Elpy i Cypru, stanął wraz ze swoim pilotem Maciejem Wisławskim na najwyższym podium Mistrzostw Europy. Po osiągnięciu tak ogromnego sukcesu, jego nazwisko pojawia się na elitarnej liście priorytetowej 'A' Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), wśród największych sław sportu rajdowego. Zdobycie tytułu Mistrza Europy stało się największym sukcesem polskiego sportu samochodowego od ponad 25 lat (!!!), a Krzysztof Hołowczyc staje się prawdziwym idolem kibiców i ulubieńcem mediów.

W sezonie '98, za kierownicą Subaru Imprezy WRC, Krzysztof Hołowczyc wy-startował w pięciu eliminacjach Mistrzostw Świata, odnotowując, bardzo dobre wyniki, a jego 7-ma pozycja w Rajdzie Argentyny jest jak dotychczas najlepszym miejscem wywalczonym przez polskiego kierowcę w historii Rajdowych Mistrzostw Świata...

ObrazekObrazekObrazek

W roku 1999 'Hołek' skoncentrował się na startach w Mistrzostwach Polski. Dzięki zwycięstwom w pięciu rajdach wywalczył po raz trzeci w swojej karierze tytuł Mistrza Polski startując samochodem Subaru Impreza WRC.

W 2000 roku zespół Turning Point, w którym startował Hołowczyc uczestniczył w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a celem jaki sobie wyznaczył, było końcowe zwycięstwo w FIA Teams' Cup (Puchar Zespołów FIA). Sezon rozpoczął udanie, od zwycięstwa w Szwecji. Niestety później na skutek licznych problemów technicznych, 'Hołek', nie ukończył wymaganej ilości rajdów i nie został ostatecznie sklasyfikowany.

ObrazekObrazekObrazek

W sezonie 2001 startował w RSMP Peugeotem 206 WRC w barwach Jan III Sobieski Rally Team. Pomimo trudności z dostosowaniem specyfikacji samochodu do polskich warunków, po pasjonującej rywalizacji wywalczył tytuł Wicemistrza Polski 2001. W sezonie 2002 wystartował tylko w rajdzie Kormorana (2 miejsce). W 2003 r. wystartował w Mistrzostwach Świata Samochodów Seryjnych. Po udanym początku sezonu (5 miejsce w Rajdzie Szwecji) w kolejnych rajdach miał mniej szczęścia (wypadek i awarie techniczne), a w drugiej części sezonu na skutek kłopotów rodzinnych wycofał się z dalszych startów w PCWRC. W 2004 roku wystartował w szutrowym Rajdzie Kormoran, wygrywając go po raz szósty. W tym samym roku został członkiem Orlen Team, grupy sportowej sponsorowanej przez PKN ORLEN S.A. startującej w rajdach terenowych. Zadebiutował w rajdzie Dakar 2005 startując samochodem Mitsubishi Pajero. Pomimo trapiących go poważnych problemów technicznych załoga Hołowczyc/Fortin ukończyła ten legendarny maraton w swoim pierwszym starcie, a ósme miejsce zajęte na przedostatnim etapie jest najlepszym jak dotychczas wynikiem etapowym osiągniętym przez polskiego kierowcę. W czerwcu 2005 Hołowczyc po raz trzeci w swojej karierze triumfuje w Rajdzie Polski, eliminacji Mistrzostw Europy, po raz pierwszy rozegranej na mazurskich trasach. Hołek wystartował też Peugeotem 206 WRC w słynnym warszawskim klasyku 43.Rajdzie Barbórka, wygrywając w widowiskowym, bezapelacyjnym stylu słynne Kryterium Karowa. Sezon 2006 rozpoczął od kolejnego startu w rajdzie Dakar, tym razem za kierownicą Nissana Pick-up. Po znakomitym początku (15-te i 11- te miejsca) załoga Hołowczyc/Fortin, na skutek awarii silnika, zmuszona jest wycofać się z rajdu po czwartym etapie.

ObrazekObrazekObrazek

Krzysztof Hołowczyc lubi rajdy trudne technicznie. Jak sam mówi: 'Im gorzej, tym dla mnie lepiej'. Utarło się przekonanie, że preferuje nawierzchnie szutrowe. Często określany jest mianem „Króla Szutrów”, choć również w rajdach asfaltowych odnosił spore sukcesy. Wraz z debiutem w rajdzie Dakar Hołowczyc rozpoczął nowy etap swojej kariery - starty w rajdach terenowych. Jego marzeniem jest zwycięstwo w tym najtrudniejszym rajdzie świata.

Hołowczyc cieszy się ogromną, niesłabnącą popularnością wśród kibiców. Stał się także osobowością medialną, a potwierdzeniem tego faktu był jego wybór w 1997r. przez telewidzów TVP1 na Najpopularniejszego Sportowca Polski. Od tego czasu pozostaje w czołówce najbardziej znanych i popularnych sportowców w Polsce.


Źródło: www.rajdy.v10.pl
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez killer wrc » wtorek, 7 sie 2007, 20:31

No...Na rajdzie Orlen(Warszawskim)na 100% wystartuje Krzysztof Hołowczyc.
Hoło Go!Kajto Go!
Avatar użytkownika
killer wrc
A5
 
Posty: 503
Dołączył(a): piątek, 3 mar 2006, 21:22
Lokalizacja: Wymój -Mańki

Postprzez KaMiLL WRC » wtorek, 7 sie 2007, 21:05

killer wrc napisał(a):No...Na rajdzie Orlen(Warszawskim)na 100% wystartuje Krzysztof Hołowczyc.


Pytanie teraz w jakim samochodzie wystartuje. Ja osobiście widziałbym Hołka w jednym z aut klasy Super 2000. Krzysiu jezdził w Kronosie więc niech dzwoni do Marca van Dalena i niech rezerwuje Peugeota 207 S2000 :wink:
Avatar użytkownika
KaMiLL WRC
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2005, 21:34
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez dwrc » wtorek, 7 sie 2007, 21:56

Hmmm ja raczej stawiam na N12 z tej stajni co jechał Polski.
Avatar użytkownika
dwrc
A5
 
Posty: 507
Dołączył(a): sobota, 2 wrz 2006, 12:43
Lokalizacja: LUDWIKOWICE

Postprzez Zajcev » wtorek, 7 sie 2007, 22:30

i znow sie zacznie:

"a nie mowilem..."

heh;)

Krzysiu pojedzie Warszawke, skompromituje sie i na tym sie zakonczy:)

(ojj narazilem sie...)
czym pojedzie? N12
Avatar użytkownika
Zajcev
N4
 
Posty: 2227
Dołączył(a): piątek, 23 lip 2004, 11:21
Lokalizacja: Moscow

Postprzez Gucio » wtorek, 7 sie 2007, 22:36

Dokładnie kuzifan znów się zaczną dywagacje tutaj pewnego osobnika tak jak to było w temacie o polskim...
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez tomy halik » środa, 8 sie 2007, 12:26

a wy co sie tak goscia czepiacie.Jak ktos z was niusa rzuci to wielki cwaniak, a tak to sie wielce czepia.Szczegolnie ty Gucio, moderatorem byłes to powinnes jakies zasady zachowywać.
tomy halik
N3
 
Posty: 270
Dołączył(a): środa, 15 lut 2006, 13:03
Lokalizacja: zabrze

Postprzez killer wrc » środa, 8 sie 2007, 13:38

Uważałem ze forum jest od tego by wymieniać informację,widze że jeżeli nie pochodzą od Gucia i spółki to "uważane"są za złe.
Hoło Go!Kajto Go!
Avatar użytkownika
killer wrc
A5
 
Posty: 503
Dołączył(a): piątek, 3 mar 2006, 21:22
Lokalizacja: Wymój -Mańki

Postprzez Zajcev » środa, 8 sie 2007, 14:40

tomy halik napisał(a):a wy co sie tak goscia czepiacie.Jak ktos z was niusa rzuci to wielki cwaniak, a tak to sie wielce czepia.Szczegolnie ty Gucio, moderatorem byłes to powinnes jakies zasady zachowywać.


a po rajdzie przez 3-4 strony beda sie klucic kto pierwszy powiedzial;P
Avatar użytkownika
Zajcev
N4
 
Posty: 2227
Dołączył(a): piątek, 23 lip 2004, 11:21
Lokalizacja: Moscow

Postprzez Cogonieznajom » piątek, 10 sie 2007, 13:27

Zajcev napisał(a):Krzysiu pojedzie Warszawke, skompromituje sie i na tym sie zakonczy:)


buhahahaha, dobry żart, dobry...
Jeżeli szukasz pilota na KZK, KJS lub imprezę o podobnym charakterze z łódzkiego lub najbliższych okolic napisz PW, lub mail: aro1@o2.pl
Avatar użytkownika
Cogonieznajom
A6
 
Posty: 1917
Dołączył(a): piątek, 1 kwi 2005, 10:54
Lokalizacja: Łódź (dawniej Wałbrzych)

Postprzez gsi » piątek, 10 sie 2007, 19:30

Hołek poki co nie startuje regularnie a nasi mistrzowie typu L kuz jezdzą na bieżąco Kuzi nie moze nazekac na brak rozjerzdzenia po szutrach bo w MŚ większosc rajdów jest po tej nawiezchni fak ze on wiekszosci nie dojerzdża do mety jest tylko jego problemem . A mimo wszystko Hołek potrafi walczyc z nim jak by startował regularnie
mam swira na punkcie rajdów
gsi
 
Posty: 39
Dołączył(a): piątek, 3 sie 2007, 11:51
Lokalizacja: walim

Postprzez _mrc_ » piątek, 10 sie 2007, 20:13

Cogonieznajom napisał(a):
Zajcev napisał(a):Krzysiu pojedzie Warszawke, skompromituje sie i na tym sie zakonczy:)


buhahahaha, dobry żart, dobry...


oj dobry :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
_mrc_
N2
 
Posty: 179
Dołączył(a): sobota, 11 mar 2006, 20:10
Lokalizacja: sokolec

Postprzez killer wrc » sobota, 11 sie 2007, 20:52

Cogonieznajom napisał(a):
Zajcev napisał(a):Krzysiu pojedzie Warszawke, skompromituje sie i na tym sie zakonczy:)


buhahahaha, dobry żart, dobry...


Nie śmiejmy się z Zajcewa,szkoda człowieka.Nie wolno kopać leżącego:-)
Hoło Go!Kajto Go!
Avatar użytkownika
killer wrc
A5
 
Posty: 503
Dołączył(a): piątek, 3 mar 2006, 21:22
Lokalizacja: Wymój -Mańki

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

cron