Moderator: SebaSTI
Lider mistrzostw Świata Formuły 1, zespół McLarena, zawiesił głównego projektanta za przyjmowanie informacji szpiegowskich z Ferrari. Włosi wyrzucili innego Brytyjczyka, którego uważają za szpiega i sabotażystę. Oddali sprawę policji.
Włoski zespół prowadził wewnętrzne dochodzenie od Grand Prix Monako, podejrzewając sabotaż i szpiegostwo. 21 maja, czyli sześć dni przed wyścigiem w Monte Carlo, na beczkach z paliwem do samochodów Felipe Massy i Kimi Raikkonena członkowie zespołu znaleźli tajemniczy biały proszek. Niepewne części samochodów zostały wymienione, zaś proszek przekazany policji. Massa zajął w wyścigu trzecie miejsce, Raikkonen był ósmy.
We wtorek z włoskiego zespołu wyrzucono 47-letniego inżyniera Nigela Stepneya, który pracował w Ferrari od 1993 roku. Ferrari twierdzi, że w kwietniu Brytyjczyk przekazywał sekrety do McLarena, a być może również do innych zespołów.
Kilka godzin po rewelacjach Ferrari McLaren zawiesił niezidentyfikowanego oficjalnie inżyniera. - Ta osoba w kwietniu osobiście otrzymała pakiet informacji od pracownika Ferrari - brzmi oświadczenie brytyjskiego zespołu. McLaren dodał, że potępia zachowanie inżyniera.
Brytyjska i włoska prasa piszą, że chodzi o głównego projektanta 48-letniego Mike'a Coughlana.
Włosi uważają, że eksplozja formy McLarena po majowym Grand Prix Hiszpanii jest ściśle związana z kradzieżą wartych miliony dolarów tajemnic technologicznych. W środę McLaren wydał w związku z tym kolejne oświadczenie: "Żadna informacja pochodząca z tego źródła nie została przez nas wykorzystana".
stein911 napisał(a):Myślę że do skopiowania kształtu spojlera nie potrzeba im informacji szpiegowskich. Wystarczy porobić zdjęcia i pomierzyć.
stein911 napisał(a):Nie żartuję, tylko że oni nie wykorzystują to tego jakiegoś tam aparacika typu nikon D20. Zajmuje się tym cała nauka zwana metrologią. Takie specjalne aparaty zmierza Ci obiekt z odległości kilku metrów w kilku milionach punktów, tak że będą nawet wiedzieli w którym miejscu biedronka zrobiła kupę na spojlerze. Takie urządzenia są stosowane w fabrykach samochodowych do kontroli jakości i założę się że szpiedzy poszczególnych zespołów je stosują, zwłaszcza że mają od razu gotowy model CAD.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości