przez Walezy » piątek, 19 sty 2007, 17:17
wypisze Ci co nalezy zrobic przy VFTS, pewnie pomine conieco wiec prosze mnie poprawic.
zakladam ze mechanike robisz sam
1.kupno trupa za 1000zl
2.rozebranie grata do śrubki- 2 dni
3.piaskowanie nadwozia - 800zl(plus transport na lawecie)
4.naprawy blacharskie - albo zrobisz sam albo minimum 2tys zl
5. wzmocnienie budy, obspawanie itp
6.klatka - dobra klata to 3-3,5tys zl
7.bodykit - 500zl plus sprowadzenie z wegier(chyba ze ktos juz u nas ma formy na to)
8.odnowienie calego zawieszenia, unibole, sprezyny, bilstein, powzmacnianie wahaczy oraz ich obspawanie
9.skrzynia biegow kłowa - 4-6tys plus jej sprowadzenie(transport, telefony itp)
10. dyfer zeszperowany - okolo 2-3tys zl plus sprowadzenie
11.krotkie przelozenie glowne - ciezko osiagalne ale pewnie jak jest to okolo 700-1000zl plus nowe lozyska i poskladanie tego i fachowca(na przyrzadach bo na gazete to moze sobie pan Zdzisio skladac)
12. nowe poloski i lozyska na polosie (komplet okolo 700zl)
13. nowe hamulce(tarcze, zaciski wyremontowac, nowe bebny, dobre klocki, nowe przewody miedziane, nowa pompa hamulcowa, nowe przewody elastyczne w stalowym oplocie) -okolo 1500zl plus paliwo, telefony itp
14. silnik
-kute tloki
-kute korby
-odchudzony i wywazony wal
-walek schrick
-dumania glowicy
-duze zawory
-lekkie kolo zamachowe
-sportowe sprzeglo
-gazniki(nowe albo po gruntownym remoncie)
-kolektor ssacy
-kolektor wydechowy
pewnie jeszcze cos sie znajdzie
15. nowa chlodnica
16.chlodnica oleju z przekladka
17.szyby z poliweglanu
18.malowanie nadwozia
19.nowe krzyzaki i przegub na wale napedowym
20.wyposazenie samochodu
-fotele
-pasy
-system gasniczy
-interkom(bez niego nie da rady dogadac sie)
-kierownica
-boczki na drzwi
21.poskladanie wszystkiego do kupy(wiele roboczogodzin ale zaoszczedzisz jak sam bedziesz to robil)
22. zrobienie calej elektryki(raczej trzeba dac nowa bo w starym aucie bedzie w kiepskim stanie)
To po krotce tyle ale do tego dojdzie jeszcze pare pozycji jednak tak powinno sie budowac takie auto, niestety to kosztuje. Nie chce Cie zniechecac jednak tak to po prostu wyglada. Zbudowalem juz takie sprzety(akurat nie VFTS ale podobne i nigdy do idealu nie doszedlem a koszta byly zawsze wysokie).
Co do hondy to czesci sa o wiele tansze niz do Lady(glownie szpera i przelozenie glowne) no i odpada dumanie silnika bo juz seryjnie ma 160KM w przeciwienstwie do ladziany.zawias w hondzie jest swietny, wlasciwie mozna tam dolozyc tylko bilsteina i odpowiednie sprezyny. Jedyna czesc drozsza to kłowa skrzynia biegów bo kosztuje okolo 15-20tys zl(z przelozeniem glownym) ale i bez niej bedzie miala lepsze osiagi niz wiele aut w PZM a w ladzie to praktycznie koniecznosc aby przyzwoicie przyspieszala.
Lada jest drozsza ze wzgledu na ilosc potrzebnych prac i modyfikacji potrzebnych aby auto bylo konkurencyjne natomiast na honde praktycznie nie ma mocnych w swojej klasie(szczegolnie w grupie N) jednak i tak najwazniejszy jest kierowca bo bez dobrego wkladu to i w WRC nie wygra sie rajdu PPZM.