Hamulec duszący moc w autach koncernu VW

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez Gokart » środa, 30 lis 2005, 10:41

dzieki kolo115. Daj znać, jesli sie czegoś dowiesz, dzieki
ZOWA - z tego, co mówisz, wynika, że to jest kwestia oprogramowania silnika. Czyli mozna to zmienić... Spróbuję zapytać w jakimś warsztacie tuningowym - możecie coś polecić sensownego w Krakowie (Godula?).

pozdr
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków


Postprzez sir luke » czwartek, 1 gru 2005, 20:03

Przypomniala mi sie pewna historia. Bedzie ze 2 lata temu, mialem okazje gadac z glownym inzynierem z zespolu Tomka Placzka, i opowiadal mi on o przerobkach Fabii jakich dokonali, i rozmawialismy m.in o tym ukladzie hamulcowym. I z tego co pamietam da sie ta wade usunac przy pomocy jakiegos kodu (programu) ktory trzeba dograc do sterownika. Pamietam, ze opowiadal tez, ze zadne ASO w Polsce wtedy nie mialo tego kodu (taka polityka firmy Skoda) i musieli na specjalna prosbe sciagac z centrali Skoda Polska.
Jezdzilem wtedy z nim cywilna Fabia RS (nie mowie teraz o rajdowce), i jakos mieli zdjeta ta blokade "domowym sposobem" (czyt. podali jakis przypadkowy kod), i na 70% dzialalo ale koles mowil ze nieraz cos sie zawiesza i nie zawsze dziala (nieraz wlaczalo sie odciecie).

Ale to bylo 2 lata temu wiec moze juz spece od elektroniki cos wymyslili.
Sędziowanie to moja pasja
Avatar użytkownika
sir luke
 
Posty: 34
Dołączył(a): niedziela, 21 mar 2004, 17:53
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Gokart » piątek, 2 gru 2005, 10:39

o - ciekawe. czyli to nie takie proste.... cóż, spróbuję coś podziałać w jakimś warsztacie tuningowym
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rutino78 » piątek, 2 gru 2005, 12:37

w WRC o tym piszą przy okazji ibizy cupra, nie piszą jaak to zdjąć ale mysle ze kazda firma tuningowa sobie z tym poradzi. jesli auto ma gwarancje to olej to
rutino78
N3
 
Posty: 342
Dołączył(a): czwartek, 14 lip 2005, 22:17
Lokalizacja: Żory

Postprzez wartek » piątek, 2 gru 2005, 18:30

w renault jest podobnie
w kangoo, jesli hamuje lewa dluzej niz ok 2 sekundy, to czuc jakby nagle odcielo troche paliwa lub zwiekszylo sie cisnienie w ukladzie hamulcowym.
raczej to pierwsze ;)
Avatar użytkownika
wartek
N2
 
Posty: 167
Dołączył(a): sobota, 3 sie 2002, 12:38
Lokalizacja: 3City

Postprzez Gokart » poniedziałek, 5 gru 2005, 10:20

niedługo w ogóle nic nie będzie można zrobić samemu w samochodzie. za 10 lat wszystkie samochody będą miały nie tylko ABS, ASR i ESP, ale też aktywny układ kierowniczy, który sam będzie skręcał za ciebie kierownicę i tempomat, który sam będzie ustalal prędkość... kiszka. chyba czas przestawić się na samochody historyczne :-)
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez nick555 » wtorek, 6 gru 2005, 00:41

a powiedzcie mi co się dzieje w takim aucie jak jadę z góry bez gazu i hamuje z wrzuconym biegiem. Auto powinno zgasnąćbo je zdusze. a jak hamuje lewą tak samo. i co wszystko wyłącze bo zgaśnie. Może xle myśle ale właśnie potrzebuje wyjaśnienia na ten temat.
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Gokart » wtorek, 6 gru 2005, 09:41

silnik nie gaśnie - po prostu gwałtownie traci moc, tak jakbyś nacisnał drugi hamulec :-) :lol: . nie wiem, w jaki sposób się to odbywa - być może dawka paliwa jest zmniejszana do minimum, ale nie całkowicie, a może jakoś inaczej - nie mam pojęcia. ale na pewno podczas hamowania silnikiem na zjeździe razem z hamowaniem silnik nie gasnie :D . W normalnej jeździe to nie przeszkadza. W sportowej, jeśli hamujesz lewą nogą albo robisz bokiem stopy (czy czymkolwiek innym :wink: ) międzygazy przy redukcjach biegów - tak.
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Gitol » czwartek, 7 gru 2006, 23:17

Zadzwon do VW Racing. Oni buduja Volkswageny do wyscigow to wiedza jak to zrobic. Gdzies czytalem artykul goscia, ktoremu to zmodyfikowali w Jego Seacie Leonie.
Gitol
 
Posty: 16
Dołączył(a): wtorek, 16 sie 2005, 12:14
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez nick555 » piątek, 8 gru 2006, 00:05

o żesz Ty obudziłeś się? :) spójrz na date... :)
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez THIM » piątek, 8 gru 2006, 23:48

Ja pogratuluję, dokładnie rok przestępny od ostatniego posta! :)
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Gitol » wtorek, 12 gru 2006, 19:17

Tak czy inaczej sprawa niewyjasniona...
Gitol
 
Posty: 16
Dołączył(a): wtorek, 16 sie 2005, 12:14
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Jędrus Motor-Sport » wtorek, 12 gru 2006, 23:25

Witam. Generalnie sprawa wygląda tak. W każdym tego rodzaju wozie, Fabia, Oktavia, Golf, Passat, Leon, Toledo itd... tak to jest zrobione. To jest samochód dla Kowalskiego i żeby Kowalski nie zrobił sobie krzywdy, przy dotknięciu hamulca występuje odcięcie zapłonu, bądż paliwa. Bo jak wszyscy wiemy trzy rzeczy (prawie) jednocześnie :skręcone koła, gaz i hamulec, ma na celu postawienie auta bokiem, a tego konstruktor nie chciał. Idzie to zdjąć, tak jak już niektórzy pisali, ale tylko z komputera, tak więc ingerencja w elektronike i to nie mała. Z tego co wiem, taka operacja jest nieodwracalna, także dobrze się zastanów
Jędruś Motor-Sport Puławska 34 Piaseczno Mechanika Pojazdowa Serwis Opon 507 576 065
www.jedrusmotorsport.pl
Avatar użytkownika
Jędrus Motor-Sport
N1
 
Posty: 76
Dołączył(a): środa, 2 sie 2006, 17:35
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez schwepes » wtorek, 12 gru 2006, 23:56

Jędrus Motor-Sport napisał(a):Idzie to zdjąć, tak jak już niektórzy pisali, ale tylko z komputera, tak więc ingerencja w elektronike i to nie mała. Z tego co wiem, taka operacja jest nieodwracalna, także dobrze się zastanów

każda ingerencja w program (czy jak kto woli 'elektronikę') jest odwracalna - wgrywa się program fabryczny i wszystko wraca do stanu sprzed modyfikacji
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Gokart » czwartek, 14 gru 2006, 11:50

technicznie moim zdaniem działa to tak, że na moment przestaje działać pedał gazu - w Fabii jest elektroniczny, nie ma mechanicznego połączenia (linki). po ok. sekundzie pedał gazu zaczyna znowu działać. nie jest to raczej odcięcie paliwa.
Pozdr
Wojtek
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości