Czy można jeździć rajdówką po cywilu?

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Czy można jeździć rajdówką po cywilu?

Postprzez vti_rally » czwartek, 27 lip 2006, 10:45

Jak się ma sprawa z policją gdy zatrzymają rajdówkę ? czy mają się do czego doczepić gdy będe sobie jeździł rajdówką po cywilnych drogach?
Avatar użytkownika
vti_rally
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Oleśnica


Postprzez ŁukaszWRC » czwartek, 27 lip 2006, 10:52

Generalnie jeżeli masz przegląd, ubezpieczenie, niezbyt głośny wydech i oczywiście drogowe opony, to mogą Ci skoczyć... :lol:
Avatar użytkownika
ŁukaszWRC
A5
 
Posty: 976
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 22:47
Lokalizacja: RKR

Postprzez Jucek » czwartek, 27 lip 2006, 12:27

Generalnie jeżeli masz przegląd, ubezpieczenie, niezbyt głośny wydech i oczywiście drogowe opony, to mogą Ci skoczyć...

:shock:

milicja czepia sie wszystkiego:
-klatka
-pasy szelkowe bez homologacji E
-kierownica z naba
-elektrownia
-brak tylnej kanapy jesli auto jest zarejestrowane na wiecej niz 2 osoby
-zapinki na masce :?
-ciemna folia antyodpryskowa na szybach

jeszcze uzupelnie jak cos mi sie przypomni.
GG 3389645
Jucek
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2003, 19:59
Lokalizacja: Legnica

Postprzez schwepes » czwartek, 27 lip 2006, 12:47

jeśli by tak było jak piszesz, to na każdym rajdzie policja mogła by stać na dojazdówce i łapać po kolei każdego zawodnika, bo ztcw zawodnicy nie dostają na czas rajdu żadnych specjalnych pozwoleń na przejazd

po to jest rozszerzony przegląd żeby pewne elementy niehomologowane w samochodzie seryjnym, ale homologowane przez producenta danego pojazdu czy wyposażenia, zostały w rajdówce dopuszczone do ruchu, o czym świadczy pieczątka w dowodzie rej.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Jucek » czwartek, 27 lip 2006, 13:16

hmmmm, nie oszukujmy sie :wink: w czasie trwania rajdu istnieje cicha umowa pomiedzy policja a organizatorem, inaczej zabieraliby dowody chocby za opony bez znaczka E.
ja mowie o zyciu codziennym, wyskok na trening albo na zakupy :P
nie wymyslilem tego, to sa sytuacje, ktore zdarzyly sie na prawde.
zalezy tez na kogo trafisz, raz zdarzylo mi sie ze policjant nie przyczepil sie do niczego i przez godzine opowiadalem mu o rajdach, o co w tym wszystkim chodzi itd to bylo na jednym z treningow, stwierdzil ze wszystko jest OK, nie szalejemy po miescie tylko na pustym placu,podal grabe i odjechal :D
z kolei na nastepny trening przyjechal debil, ktory uwazal ze rajdy to takie nocne wyscigi po miescie, no i zaczely sie pytania:dlaczego z tylu nie ma kanapy skoro auto jest zarejestrowane na 4 osoby, a zapinki na masce to nie zrobia krzywdy pieszym podczas wypadku ?a dlaczego pan nie ma oryginalnej kierownicy,zgodej z homologacja auta na drogi,a ta folia na szybach to chyba nie przepuszcza 75% swiatla, a dlaczego pasy maja napis for competition use only i nie maja znaczka E itd itd
podobne sytuacje mieli znajomi i to nie na zadnym treningu tylko gdzies tam w miescie mieli kontrole... :(

EDIT: przyklady wymienione przeze mnie to suma skrajnych przypadkow, ktore przytrafily sie mnie badz moim znajomym, wiec spokojnie, nie kazdy ma takiego pecha :wink:
GG 3389645
Jucek
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2003, 19:59
Lokalizacja: Legnica

Postprzez rallyfan2 » czwartek, 27 lip 2006, 13:58

Pewne to zalezy od policiantow. U mnie w okolicy znajomi jezdza na codzien rajdowkami i nie maja problemow .A co by sie mieli czepiac jak na niektorach wsiach co drugi maluch z klatka i z glosnym wydechem jezdzi 8)
rallyfan2
A6
 
Posty: 1021
Dołączył(a): środa, 9 lut 2005, 19:25

Postprzez Beret » czwartek, 27 lip 2006, 14:44

ja zawsze przejezdzam ko,lo policji na sprzegle/luzie zeby bylo ciszej... zawsze tylko z usmiechem patrza... chociaz nie mam np folii (jezdze w kjs)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez kolo115 » czwartek, 27 lip 2006, 19:09

Jucek napisał(a):[..] z kolei na nastepny trening przyjechal debil, ktory uwazal ze rajdy to takie nocne wyscigi po miescie, no i zaczely sie pytania:dlaczego z tylu nie ma kanapy skoro auto jest zarejestrowane na 4 osoby [..]

A to juz totalny bezsens! A co to kogo obchodzi ile mam foteli? A jak bym w zwyklej osobowce wyja fotele, by zwiekszyc przestrzen bagazowa, to tez kochany pan policjant bedzie sie spinac?! Chyba za glupi jestem by to zrozumiec. :lol:
Obrazek
"Nigdy nie bądz pewny siebie i swoich sukcesów, nigdy nie mów, że wygrasz..."
Janusz Kulig
Avatar użytkownika
kolo115
N3
 
Posty: 405
Dołączył(a): piątek, 5 gru 2003, 14:56
Lokalizacja: Katowice GG:6553220

Postprzez Buncol » czwartek, 27 lip 2006, 22:28

Jucek napisał(a):, a dlaczego pasy maja napis for competition use only


rozumial po angielsku? :lol:

kolo115 napisał(a):
Jucek napisał(a):[..] z kolei na nastepny trening przyjechal debil, ktory uwazal ze rajdy to takie nocne wyscigi po miescie, no i zaczely sie pytania:dlaczego z tylu nie ma kanapy skoro auto jest zarejestrowane na 4 osoby [..]

A to juz totalny bezsens! A co to kogo obchodzi ile mam foteli? A jak bym w zwyklej osobowce wyja fotele, by zwiekszyc przestrzen bagazowa, to tez kochany pan policjant bedzie sie spinac?! Chyba za glupi jestem by to zrozumiec. :lol:


niestety taka prawda, tak samo jesli masz halogeny w aucie, ktore nie dzialaja, moga zabac ci dowod, poniewaz wszystkie swiatla w aucie musza dzialac :roll:
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Albert(Zambrów) » piątek, 28 lip 2006, 08:40

U nas w sumie looz, bo nie kontroluja.

Raz mielismy akcje niezłą, wyprzedzanie na zakrecie, na górce, w terenie zabdowanym 80 km/h, ciagla linie(traktro wyprzedzalismy). Patrzymy a tu FSO w Barwach Policyjnych. Zaczelo sie od tego, kieroca sie pyta "Co było źle" a pan policjant mowi "A co było dobrze?" potem gadka jakas, w koncy koles mowi ze tez ma kadeta, podnieslismy maske i skonczylo sie na upomnieniu :)

ALe nie wszyscy sa tak łaskawi, i potrawia sie czepiac.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Beret » piątek, 28 lip 2006, 17:52

Buncol napisał(a):
Jucek napisał(a):, a dlaczego pasy maja napis for competition use only


rozumial po angielsku? :lol:

kolo115 napisał(a):
Jucek napisał(a):[..] z kolei na nastepny trening przyjechal debil, ktory uwazal ze rajdy to takie nocne wyscigi po miescie, no i zaczely sie pytania:dlaczego z tylu nie ma kanapy skoro auto jest zarejestrowane na 4 osoby [..]

A to juz totalny bezsens! A co to kogo obchodzi ile mam foteli? A jak bym w zwyklej osobowce wyja fotele, by zwiekszyc przestrzen bagazowa, to tez kochany pan policjant bedzie sie spinac?! Chyba za glupi jestem by to zrozumiec. :lol:


niestety taka prawda, tak samo jesli masz halogeny w aucie, ktore nie dzialaja, moga zabac ci dowod, poniewaz wszystkie swiatla w aucie musza dzialac :roll:

fotele mozna polozyc... nie jeden juz moj znajomy stracil za to dowod... z tym ze nie byly to rajdowki tylko auta na 1/4 mili...
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 31 lip 2006, 19:51

Faktem jest, że załącznik J jasno określa że samochody rajdowre muszą spełniać normy przyjęte dla aut cywilnych w danym kraju.

Problem jest złożony, bo na BK nie sprawdza się takich rzeczy, choć powinno się, do tego pały nie mają żadnych urządzeń które pozwalałyby określić czy np. szyby nie są przyciemnione zbyt mocno lub czy wydech nie jest za głośny i jedynym wyznacznikiem tego co legalne a co nie jest widzimisię "pana władzy".

Największy problem jest faktycznie z kanapą, to od razu widać. Oprócz kanapy muszą być także pasy bezpieczeństwa. Wydaje mi się jednak, że jest to do obejścia, w sumie nie wiem czy jest jakiś przepis mówiący o tym, że nie wolno kanapy poprzebijać klatką, w grupie N to zresztą obowiązek. Przepisy chyba określają w co ma być wyposażone miejsce siedzące a nie w co nie ma być wyposażone. Pewnosci oczywiscie nie mam, ale mocno mi się wydaje że tak jest. Druga metoda to próba przerejestrowania na 2osobówkę, to jakkolwiek upierdliwe to nie powinno być niemożliwe.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Shiro » poniedziałek, 31 lip 2006, 20:28

Dokladnie tak, jak mowi Zoltodziub. Wystarczy przerejestrowac auto na dwumiejscowe. Tak przynajmniej powiedzial mi diagnosta na przegladzie (przyjechalem cywilem bez tylniej kanapy).

Mam natomiast pytanie odnosnie klatek. Slyszalem, ze jesli zamierzamy jezdzic autem z klatka po drogach publicznych, powinna ona przejsc dodatkowe badanie przed dopuszczeniem do ruchu. Jesli tak, to kto wykonuje takie badania / gdzie powinienem sie ewentualnie udac?

Generalnie cieszcie sie, ze nie mieszkacie na przyklad w niemczech.. Tam kazdy duperel w aucie musi miec homologacje, byc odnotowany w dowodzie.
Avatar użytkownika
Shiro
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2006, 01:11
Lokalizacja: że znowu!

Postprzez prezes-tk » poniedziałek, 31 lip 2006, 21:53

Panowie, słyszeliście, ktoś mówił itp. Prawda jest taka, że każdy element posiadający dopuszczenie niemieckiego TUV jest automatycznie dopuszczony do użytkowania w RP. Dlatego w wielu firmach sprzedających akcesoria do sportu lub tzw. tuningu, do porządnego artykułu dodawany jest dokument dopuszczający TUV.Oczywiście do klatki nie dostaniecie takiego dokumentu, ale pokażcie mi przepis, który konkretnie zabrania posiadania klatki w samochodzie, a co do jej badań, to co miałoby być ich przedmiotem? Raz miałem sytuację sporną na drodze dotyczącą klatki, ale po tym jak poprosiłem o podanie konkretnej podstawy prawnej zabraniającej posiadania tego elementu, zostało mi odpuszczone. To nie są przepisy zał. J, w którym jest zabronione to co nie jest wyraźnie dozwolone. Tu jest odwrotnie, musi być zabronione wszystko konkretnie. Kwestia foteli jest dyskusyjna, ale przecież istnieją auta, w których poza możliwością składania tylnych kanap dodatkowo można je wyjąć. I co? Policjant od razu zabierze dowód?
Wszystkie opisane wyżej sytuacje już dawno konsultowałem zarówno w gronie diagnostów jak również policjantów. Wszystko sprowadza się do jednego (kiedyś na tym forum już chyba to pisałem): jeżeli diagnosta widzi auto rajdowe, które nie jest powiązane drutami, nie łamie się, na oko jest doinwestowane i zadbane, a właściciel nie "ściemnia" to przystawia pieczątkę i zyczy szerokiej drogi. Podobnie jest z Policją: jedziesz po drodze publicznej w taki sposób, że "Pan Władza" nie uzna cię od razu za wariata, to nawet przekroczenie prędkości może ujść na sucho. Poza tym, już kiedyś to pisałem, można w sytuacjach krytycznych podeprzeć się książką homologacyjną, która oczywiście jest w obcych językach, ale obrazki są jasne. W ten sposób przekonałem kiedyś upartego diagnostę, że hamulce tarczowe w SC z tyłu i hydrauliczny ręczny nie są niedozwolonymi zmianami tylko homologowanymi przez producenta ewolucjami, niedostępnymi na naszym rynku. A najważniejsze, to to, by się nie kłócić z władzą, bo ona ma pieczątkę. W ten sposób, od prawie 20-tu lat używam często na codzień aut przygotowanych do sportu, przechodzę kontrole diagnostyczne i drogowe i raz mi zabrano dowód rejestracyjny za niesprawny przełącznik zespolony w maluchu (miałem tylko światła mijania).
Pozdrawiam
Prezes-tk
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez Beret » wtorek, 1 sie 2006, 00:50

szyby i wydech moga sprawdzic, wystarczy ze maja sprzet: zwykly decybelomierz i przyrzad do mierzenia przepuszczalnosci swiatla (nie wiem jak sie nazywa)... w mojej hondzie stracilem 2 razy dowod za wydech i raz za szyby, za kazdym razem mierzyli...
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron